בהמשך לדיון שהתקיים הבוקר (ג') בבית הדין לעבודה בחיפה בעניין פיטורי עובדי חברת חיפה כימיקלים, הודיעה החברה לבית הדין לעבודה כי היא נענית לבקשתו שלא לקדם את הליך פיטורי העובדים ערב ראש השנה ולכן היא תקפיא את ההליך עד לתום הליכי הגישור והדיון שיערכו עד ליום 26 בספטמבר.
מחיפה כימיקלים נמסר:
"מפעליה של חיפה כימיקלים בצפון ובדרום סגורים מזה 5 חודשים, בהם שולמו משכורותיהן של כלל עובדיה ללא ייצור וללא רווחים כלל, דבר שאין לו אח ורע ביחסי העבודה בישראל. המפתח להמשך קיומו של המפעל הצפוני הינו בידיו של יונה יהב, אשר לכל אורך הדרך מכשיל את הפתרונות להפעלתו והכל תוך התעלמות בוטה ומוחלטת של החלטות הממשלה, חוות דעת של מומחים והעובדות".
ראש עיריית חיפה יונה יהב:
"הדבר הזה עוד לא נשמע במדינת ישראל. את אותו פתרון שמיישמים במפעל בדרום אפשר ליישם מחר בבוקר בצפון אנחנו אז נוכל לתת להם אפשרות לחזור ולייצר ולעשות אותו כסף כמו בעבר. מישהו פה מתעקש והופך את העובדים לבני ערובה אנחנו לא נשתף מהלך כזה אנחנו וועד העובדים בעד פרנסה וביטחון ובטיחות של מיליון תושבים שמושפעים מהמפעל הזה וכדאי שההנהלה תתעשת ותפסיק עם המניפולציה שלהם. השופט החליט שנשב ונגשר עם הרגלטור הממשלתי ואנחנו מוכנים לכל צעד כזה רק כד שהעובדים יחזרו לעבוד".
יש לציין כי המשרד להגנת הסביבה הוציא היום תנאים נוספים להיתר הרעלים של חיפה כימיקלים דרום ונמל חיפה עבור חלופת האיזוטנקים וזאת בהמשך לדיונים אותם קיים המשרד במהלך השבועות האחרונים עם הגורמים השונים באשר לאספקת אמוניה לחיפה כימיקלים דרום באמצעות איזוטנקים האחרון שבהם התקיים ב-27 באוגוסט עם נציגי משרד הכלכלה, התחבורה, נמל חיפה, נמל אשדוד, כב"ה, פיקוד העורף, עיריית אשדוד, איגוד ערים אשדוד, רכבת ישראל וחיפה כימיקלים, במטרה לקבל עדכון מהרגולטורים העוסקים בנושא ומהמפעל את פרטי הפתרון המתגבש, על מנת שיוכלו להיערך.
בדיון הציגו נציגי חיפה כימיקלים את פרטי הפתרון המקודם על ידם לצורך אספקת אמוניה למפעל בדרום. לפי העדכון, החברה נמצאת בקשר עם מספר ספקי אמוניה במצרים, ומשם באמצעות חברה מתווכת פלסטינית ייובאו לישראל כ-100 איזוטנקים בשבוע באמצעות שני קווי ספנות המגיעים לנמל אשדוד ולנמל חיפה. בשלב זה הציגה החברה כי ניתן לשנע באוניות כ-20 איזוטנקים באמצעות נמל אשדוד ו-80 באמצעות נמל חיפה, ומשם החברה בוחנת שינוע איזוטנקים למפעל בדרום באמצעות משאיות או רכבת. מהדיון עלה כי קיימת מורכבות רבה בהיתכנות התפעולית ביישום חלופת האיזוטנקים בכל אחת ממרכיבי שרשרת האספקה. החל מספק האיזוטנקים במצרים, דרך הנמלים, ועד לשינוע היבשתי למפעל וממנו.
המשרד להגנת הסביבה הוציא היתרים ובהם הגדרות ברורות למפעלים ולנמלים באשר לתנאים והדרישות הסביבתיות ליישום חלופת האיזוטנקים באופן בטיחותי, כדי לאפשר לגורמים השונים להיערך ליישום החלופה.