למרות ניסיונותיו של ראש העיר ולמרות התנגדות "הוועדה לשמירת הסביבה החופית" הצליחה רכבת ישראל
לשכנע את המועצה הארצית כי חשמול הרכבת בתחומי העיר חיפה הכרחי.
המשמעות היא הוספת מכשול נופי של קווי מתח להזנת הרכבת לאורך כל תוואי המסילה העובר בעיר והנצחת
המצב הקיים של רכבת החוצה ומפרידה בין קו הים לתושבים.
החלום של מנהרה שבה תעבור הרכבת ופתיחת אזור קו הים לתושבים (למשל הגדלת פארק הכט) ללא מחסומים וגשרים התפוגג.
העיר חיפה ממשיכה לשמש חצר התשתיות של מדינת תל אביב.
עצוב מאוד
כתבה באתר רדיו חיפה:
http://radiohaifa.mediacast.co.il/article.aspx?id=9052" onclick="window.open(this.href);return false;
תוספות מאת מערכת חי-פה:
עלה לרשת פרוטוקול ועדת הערר מיום 24/02/2011 – ערר10/מ/4 — המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, ועדת משנה לעררים
http://haipo.co.il/docs/Israrail_valhof … 022011.doc" onclick="window.open(this.href);return false;
_______________________________________________________________________________________
מחברים את חיפה לים [מאת אלה אלכסנדרי, מנהלת החברה להגנת הטבע – סניף חיפה]
_______________________________________________________________________________________
קישור לאתר עמותת האדריכלים, שם אפשר לקרוא את עמדת האדריכלים (הועד הארצי והחיפאי) למען שיקוע הרכבת.
http://www.isra-arch.org.il/" onclick="window.open(this.href);return false;
_______________________________________________________________________________________
חישמול הרכבת – זו ההזדמנות שחיכינו לה! שמואל גלבהרט
_______________________________________________________________________________________
מייל שהגיע מאמיר גת – משמר המועצה:
"שלא תהיינה אי הבנות ,העיר חיפה תגודר באופן בלתי נתפס, עם עמודים גבוהים בגובה 8 מטר,עם כבלי חשמל חשופים לכל האורך, עם מתקנים חשופים שמחזיקים את הכבלים. סיטואציה חריפה בצורה חסרת תקדים, שלא לדבר על קרינה מזיקה"
כך אריאל ורטמן מהנדס העיר חיפה בסרטון חובה על חישמול הרכבת
איזו גישה עלובה תבוסתנית ומסוכנת של תושב בת גלים. לא להאמין שנכתבו דברים כאלו.
בגלל חשש מדומה שלך שיבנו כשהרכבת תשוקע (מה שלא יקרה) אתה מוכן לחיות עם רעש רעידות חומות ענק עמודי חשמול 4 פסי רכבת שיכפילו את כמות הרכבות והרעש. תגיד אתה באמת תושב בת גלים?? מה הקשר למגדלי חוף הכרמל הרי הם קמו עם הרכבת. גם בבת גלים יהב כבר אישר תפלץ של 14 קומות ליד יטבתה, הצלחתם לעצור את זה? לא, נכון? ובבת גלים אין כבר היום בנייני 10 קומות ליד הפסים?
אז מה אתה מקשקש שטויות על מיזמי נדלן מה הקשר.
להיפך עדיף 1000 מיזמי נדלן על פני הנזק הסביבתי הכלכלי והנופי שעושים הפסים שם.
לאור התגובה ששלח מר גלבהרט – מהירוקים
כעת מתברר לי כי אכן הדרישה לשיקוע המסילה – מקורה – בכוונה לקבל נגישות (כנראה נדלנית) לאיזור הים.
לדעתי – מיקום פסי הרכבת – רק הציל ועזר לשמירת איזור החוף של חיפה – מהנחת עוד ועוד קוביות בטון.
ראו מה עשתה העיריה – היא הצליחה להרוס את חוף הכרמל, ע"י בניית מגדלי חוף הכרמל !
גם טיילת חוף הכרמל, שאומנם רבים מהתושבים אוהבים לעשות בה הליכות, לטעמי הינה נזק סביבתי. יתרה מזו היא כעת בסכנת השרדות!
בכל חורף נגרם הרס – והעיריה ממשיכה ומשקיעה כל אביב – מיליונים מכספי הציבור לשיפוץ – עד מתי?
פרנסי העיר עדיין לא הבינו כי רק הקמת שובר בים – בדומה לזה מול מגדלי חוף הכרמל יציל פיסית את הטיילת…
אך במקביל – גם יהרוס את חוף הרחצה…
באם העיריה אכן רוצה לתרום לשימור ושיפור המצב: נוף/ים/חופים – היה כדאי שתשקיע בשדרוג מערכת הביוב הכושלת לאורך החוף.
הצחנה שעולה מקווי הביוב ותחנות השאיבה הישנות שלאורך הים – מחוף הכרמל דרך שקמונה, שכונת בת גלים – תחנה מרכזית אגד הישנה וכו,
צריכה להיות נושא – שהעיריה תתמקד ותשקיעה בו משאבים ובהקדם.
הפתרון הזמני כיום – של הזרמת טונות של ביוב לים, כל שני וחמישי רק גורם לפגיעה ממשית לים ולבעלי החיים בו – ומהווה מטרד גדול לציבור המתרחצים.
לסיום – מר גלבהרט – ושאר פרנסי העיר, הרעיונות של הזזת המסילה למנהרות כאלה או אחרות – הינם רעיונות שלטעמי – אין בהם ממש .
שהרי , במקביל למסילת הברזל קיים כביש 4 מסלולים !! – אולי גם את הכביש הזה רוצים לשקע? או אולי להעביר למנהרה?
כמו כן, בתור תושב שכונת בת-גלים – אני מאוד מרוצה שיש לנו תחנת רכבת בשכונה.
אינני מעוניין שהרכבת תעבור למקום אחר.
הלואי שמה שנכתב לעיל – יפול על אוזניים קשובות
[quote="novebaru":1pn365nq]לדעתי- חיפה כלל אינה מפסידה !
חיפה – רק מרויחה !!
אולי יתכן כי מאחורי כל המלחמה לשיקוע המסילה, מסתתרים להם אינטרסים אחרים..? אשר יתכן ואינם קשורים דווקא, "לפגיעה" המזערית בנוף…
שנאמר , ודי לחכימה -ברמיזה.
ברוך שלום,
אתה יכול לתת דוגמה לאינטרסים כאלה?
ירון
לדעתי- חיפה כלל אינה מפסידה !
חיפה – רק מרויחה !!
השיפור באיכות חיי התושבים והסביבה עולה פי כמה על הנזק המועט !
-הרעש יופחת משמעותית פחות זיהום אוויר מקומי, אופציות לסוגי רכבות/קרונות רב יותר, קשר טוב ומהיר לערי הסביבה ולמרכז
– כל אלו הינם פתרון רצוי לכל תושב בעיר – וכן לעיר עצמה.
בכל אירופה יש מאות אלפי ק"מ של מסילות מהסוג הזה – ואין שם טענות מהציבור על פגיעה בסביבה….מדוע?
האם קווי חברת החשמל שעוברים באוויר, אינם מכערים את הנוף פי כמה וכמה ??
כל הטררם שעושים בעירית חיפה בגלל מספר עמודים בצידי המסילה – לדעתי נובע מאינטרס אחר לגמרי.
רבותי – הפגיעה בנוף תהיה מזערית!
לדעתי – יש פה צביעות ודו פרצופיות מצד העירייה – זו הדואגת ליופי הנוף והחוף……
עיריה אשר אישרה בעבר הקמתם של מגדלים בטון ממש על חוף הים , וע"י כך גרמה להרס חוף ימה היחיד וה"בתולי" של העיר !
-מדובר כמובן על פרויקט מגדלי חוף הכרמל, שלמרבה המזל – רק חלק מהתוכנית יצא אל הפועל.
עיריה אשר דחפה בעבר – גם להריסת חוף הים של שכונת בת גלים – עם פרויקט ה"מרינה" / הריווירה" הזוי – ואשר ביקשה להציב מגדלי ביטון
בתוך הים למרגלות חיבור ים-הר !!
למרבה המזל – העניין נבלם לעת עתה, אך עדיין נמצא במגירות בהמתנה לשעת כושר עתידית.
לכן נשאלת השאלה מה הם הסיבות האמיתיות שדחפו את פרנסי העיר לבקש את שיקוע הפסים ?
מדוע מעונינת העיריה כי מדינת ישראל תשקיע מיליארדים מקופתה – לפרויקט ההזוי ?
כן חישבו על זה כולכם.
אולי יתכן כי מאחורי כל המלחמה לשיקוע המסילה, מסתתרים להם אינטרסים אחרים..? אשר יתכן ואינם קשורים דווקא, "לפגיעה" המזערית בנוף…
שנאמר , ודי לחכימה -ברמיזה.
למיטב ידיעתי עוד מוקדם להספיד את המאבק שלנו העניין הזה.
ההליך הסטטוטורי טרם הסתיים.
יש מה לעשות.
לההה-ממההה ההההקריין נשמעעעע כאילו יש לו אסטמההההה קשהההה
.
עיריית חיפה מפיצה סרטון תעמולה קצר ותמציתי שמסביר את הנושא.
מומלץ לראות את הסרטון ולהבין את הנתונים.
על פי הסרטון מחיר השיקוע הוא בסה"כ עשירית ממחיר הפרויקט בהיבט הארצי.
בירושליים ובמודיעין כבר יש שיקוע אז למה לא בחיפה ?
העצומה בקישור הבא:
http://teva.org.il/?CategoryID=230&Arti … 25&Page=1#" onclick="window.open(this.href);return false;עצומה
http://www.youtube.com/watch?v=0BiPI0KoE0I
חישמול הרכבת – זו ההזדמנות שחיכינו לה! שמואל גלבהרט, אדריכל ומתכנן ערים, יו"ר הירוקים של חיפה במועצת העיריה.
הגיע הזמן לסיכום ביניים של הנושא, לקראת המשך המאבק:
זכיתי להיות הראשון להעלות את נושא השיקוע, במועצת העיריה, 11.4.02, הפרוטוכל מופיע באתר העיריה.
לאחר לימוד הנושא על כל היבטיו, הגעתי למסקנה שהשיקוע די בעייתי, ויש גם חלופה נוספת:
מינהור דרך הכרמל, בקו ישר ממרכזית דרום חיפה, לאזור בית המכס וקרית הממשלה.
כך שיש לנו שתי חלופות, ואנו נאבקים ליישום אחת מהן, במלואה!
ובלבד שהרכבת לא תמרר עוד את חיי התושבים לאורך המסילה, ולא תמנע עוד מחיפה להתפתח עד קו המים,
ולנצל את המימשק שלה עם הים, לכל אורכו, כעיר חוף אמיתית, מברצלונה ועד ת"א.
רק לידיעתכם: ת"א היא ברשימת 10 ערי החוף המצליחות בעולם!
ואיפה חיפה? מקום אחרון ברשימת הערים שמישהו רוצה לגור בהן, בארץ…
חשוב שבמאבק נתמיד להציג את שתי החלופות: שיקוע וגם מינהור.
אם נתמקד רק בשיקוע, ויתברר שאינו מעשי, יקרה כמו תמיד התרחיש הבא:
ימכרו לנו "חתיכת שיקוע" סימלי בקטע משני, בכמה מאות מיליונים, שזה פסיק בתקציב הכולל, ויהיה לנו נדמה ש"ניצחנו",
ורוב המסילה תישאר במקומה, וגם חיפה תישאר תקועה במקומה, כי הזדמנות נוספת לא תהיה.
לכן מטרת המאבק חייבת להיות: העתקת המסילה כולה! אם לתוך ההר, ואם לתת-קרקע.
מטרה נוספת היא הוצאת רכבות המשא והחמרים המסוכנים, מתחומי חיפה, עתלית ובנימינה.
בהיותי נציג חיפה במועצה הארצית לתכנון ולבניה, הכנסתי להחלטה על רכבת העמק, גם תוספת:
מסילה ממפרץ חיפה לדרום, שתעקוף את חיפה ממזרח, דרך ואדי מילק.
הציבור חייב להיות מודע למורכבות הנושא, לחלופות השונות, ולהזדמנות שלעולם לא תחזור:
שיחרור כל קו החוף של חיפה ממחסום המסילה.
זו העמדה שהצגתי בהיותי נציג חיפה בועדה לשמירת הסביבה החופית, והיא התקבלה במלואה!
עד אשר ועדת הערר הפכה אותה על פיה.
האם אשקלון, אשדוד, ת"א, הרצליה, נתניה, נהריה – היו מוכנות לקבל קו רכבת מחושמל לאורך חופיהן?
אז גם חיפה לא! דיינו בפולינום, במיכל האמוניה, ובמגדלי חוף הכרמל.
הפעם חיפה עומדת על שלה, למאבק הזה כולנו שותפים!
חיפה הפסידה מזמן. הרכבת עובדת עם מדינת ישראל ומדינת תל אביב וחיפה היא רק מהמורה בדרך שלא נמצאת במפות שלהם כלל. לא ירחק היום שגם הם וגם אנחנו נביט בערגה אל ואדי מילק ונראה כיצד הרכבת וכביש 6 מסיעים את ישראל ממדינת תל אביב ישירות לגליל וחזרה. חיפה ? יש מקום כזה ? האמת ששומעים משהו עליו דרך היללות של ראש העיר שלכם…
אתם רוצים להיאבק בנזק הכלכלי והסביבתי של הרכבת להתפתחות העירונית? מעולה! אל תילחמו בחישמול אם כך. ואל תגידו "אנחנו בעד החישמול אלא שאנחנו רוצים לשקע את המסילה" כי זה אידיוטי. למה? כי חישמול המסילה מבלי לשקע אותה לא ישנה לרעה את המצב הקיים היום ולו במאום! כי מחיר שיקוע המסילה הוא כן בשמיים (ולא רק מההיבט הכלכלי. כן, יש עוד דברים חוץ מכסף). כי לא רק המסילה היא זו שמפריעה – יש את כביש החוף, שדרות ההגנה ואת הנמל. לא ראיתי שאתם נלחמים בכזו להיטות על זה. לא ראיתי את יונה יהב פוצה את פיו בנושא. אולי לשקע גם אותם? למה להיטפל דווקא לרכבת?
לכתוב משפט כמו "החברה להגנת הטבע מבינה שבעידן המודרני חיים בעיר" זו איוולות מוצהרת. אם זה מה שהחל"ט מבינה אז מה היא מבינה בהגנת הטבע?
הבאתם את ברצלונה בתור דוגמא? יופי! אז אני אביא גם דוגמא: העיר Tarragona. אפילו לא רחוק – בסה"כ 85 ק"מ מערבית לברצלונה. לכו לעיין וראו מה קורה שם עם מסילת הרכבת. יש עוד המון דוגמאות כאלו מאירופה.
אז כמו שאמרתם – בואו נתמקד במה עכשיו ומה בעתיד ואיך להגיע לשם. מה עכשיו? מתנתקים מפופוליזם וממגלומניה ומחשמלים את המסילה כמו שהיא. מה בעתיד? קצת תלוי בכם – התנגדות לחישמול ללא שיקוע יגרום לעיכוב משמועתי מאוד בחישמול המסילה וכך ימשיכו לנסוע רכבות מונעות בסולר דרך העיר. או לחילופין יהיה חישמול ללא שיקוע, תראו ש"השד" לא כזה נורא, תאכלו את הכובע ותלכו לים בשקט (בלי רעש הדיזל באזניים)
מחברים את חיפה לים
חיפה עוד לא הפסידה. המאבק תופש תאוצה ואתם מוזמנים להצטרף
באופן יוצא דופן הפעם אנחנו, החברה להגנת הטבע חוברת לחלוטין לעיריית חיפה במאבק הגדול של המאה. לשחרר את חיפה מהחטא הקדמון.
לנו כחיפאים ברור לחלוטין הנזק החברתי, הכלכלי והסביבתי של הרכבת להתפתחות העירונית. אבל זה ממש לא רק מאבק חיפאי ובטח שלא רק מאבק סביבתי. חיפה היא העיר ה3 בגודלה בישראל ואף על פי כן…… בישראל 2011 תקציב זה שאלה של גאוגרפיה. דמיינו רכבת בחוף תל אביב, טיילת הארברט סמואל????? דמיינו רכבת על גבול נמל תל אביב המתחדש???????
למאבק כבר הצטרפו עמותות וארגונים כמו אדם טבע ודין, אגודת האדריכלים הארצית, המועצה לשימור אתרים, העמותה לתיכנון איכותי בטכניון, אגודת הסטודנטים , העמותה לקדמה חברתית ועוד!!! ….דמיינו את פארק הכט ופארק שקמונה מחוברים יחד… ממש חזון אחרית הימים. דמיינו את הציבור מגיע לקו המים בעיר התחתית???? ברצלונה. וכן זו ההזדמנות לתקן את העוול ההיסטורי. והמחיר לא בשמיים. רק צריך להפעיל לחץ ציבורי (וזה אתם!!!) על מקבלי החלטות ולקחת בחשבון גם את עיר המטרופולין הצפוני של המדינה כשמתייחסים לתשתית לאומית.
ואם יש שאלה למה אנחנו מתעסקים בזה? כי החברה להגנת הטבע מבינה שבעידן המודרני חיים בעיר, ועיר צריכה להיות מקום שטוב לחיות בו וזה מתייחס גם להתפתחות אורבנית תקינה
אז כשלב ראשון וממש לא אחרון… הכנסו ותחתמו על העצומה באתר החברה להגנת הטבע teva.org.il בשבוע האחרון נאספו כבר כ 1000 חתימות, יותר מ 1/3 מהחתימות על ידי לא חיפאים – כלומר יש הבנה שמדובר במשהו גדול, משמעותי. בואו נוסיף את הקול החיפאי, נחזק אותו. בואו נדבר חיפאית, לא נחפור מה היה, ואם והאשמות … בואו נתמקד במה עכשיו ומה בעתיד ואיך להגיע לשם.
והערה קטנה נוספת – אמיר גת הוא רכז משמר המועצה של החברה להגנת הטבע – מתנדבים שמנטרים את עבודת המועצה כל השנה – אתם מוזמנים להצטרף לעשייה המשמעותית הזו של מעקב אחרי פעילות מועצת העיר וידוע הציבור.
מייל שקיבלתי מאמיר גת. חשבתי שנכון לפרסם אותו:
_________________________________________
שלום לכם!,
חברים,אין זה סיכום ישיבה שגרתי. כולנו נערכים ל:
מאבק ציבורי,משפטי,תכנוני בחישמול העילי של הרכבת מחוף כרמל לקרית חיים, שיביא איתו פגיעה קשה בנוף,קרינה מזיקה לנוכחים במרכז האקדמי כרמל ועוד…
להלן סיכום הישיבה שיכניס אתכם לענינים בסוף קישורים רלוונטים…
ישיבת המועצה בשבתה כחלק מהועדה לתכנון ובניה הוקדשה בחלקה המכריע לנושא חשמול הרכבת.
מהנדס העירייה אריאל וטרמן פתח בהצגת מצגת המדגימה את חומרת הבעייה:
מדובר ב7 ק"מ רגישים. קו הרכבת החשמלית המתוכנן כולל גידור ,עמודים וחוטים ממוקם באזור קו הים . הוא עובר בסמוך לטיילות שהושקע בהן רבות ופוגע פגיעה אנושה בנוף. לדברי אריאל דווח כי במסמך ההכנה של הרכבת יש מגמתיות והקלת ראש בנוגע לרגישות הסביבתית,וזאת בניגוד לתוכנית תמ"א 13.
לדברי אריאל חשוב לחבר את העיר לים ולא לפגוע באתרי מורשת, קיימת סכנה שהאזור יהפוך לתעשייתי.כמו כן הנהלת הרכבת עצמה מזהירה מקרינה מזיקה בעקבות הפרויקט.
אריאל אומר שהצעת הפתרון העדיף על רוב חברי המועצה הוא שיקוע התוואי הקיים,כלומר כל התשתית תמוקם מתחת לפני האדמה תהליך הנקרא . Cut and cover. העלות היא בין מליארד לשני מליארד ₪.
לאחר מכן עלה לדבר ע"וד רועי בר שנשכר ע"י העירייה כיועץ משפטי במיוחד לענייני חשמול הרכבת.
ע"וד בר תיאר השתלשלות האירועים שהביאו למצב הנוכחי: הועדה לתשתיות לאומיות-ות"ל אשרו את תוכנית החשמול. הולח"ף הועדה לשמירת על סביבה חופית קיבלה את ההתנגדות לחשמול העילי של הרכבת, אך.הנהלת הרכבת הגישה ערער לועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ובנייה וזו ביטלה את החלטת הוועדה לשמירה על הסביבה החופית (הולחו"ף) המתנגדת לחשמול עילי מחוף הכרמל ועד קריית חיים.
לאחר דבריו של עו"ד בר עלתה לדבר אלה אלכסנדרי מנהלת קהילת חיפה של החברה להגנת הטבע ואמרה שלא תמיד אנו רואים מסכימים עם העירייה בנושאים השונים,אך בעניין ההתנגדות לחשמול העילי של הרכבת אנו פועלים ביחד עם העירייה וארגונים ירוקים נוספים ויוצאים למאבק תכנוני,משפטי, וציבורי.
תגובות נציגי חברי העירייה:
גלבוע:שגינו שלא יצאנו למאבק לפני כ7 שנים. כעת יש לנהל מלחמת הסברה בעזרת מסבירים מקצוענים.
ירון חנן: יש להשקיע בהסברה, צעדות של בתי ספר תנועות נוער וכד'.
בורובסקי: הביע ביקורת ב אופן מטאפורי :"סגירת האורווה לאחר שהסוסים ברחו"..מדוע לדבריו לא התקיימו התנגדויות לפני הועדה? הבעיה לדבריו היא לא הנוף אלא הפגיעה המשמעותית בשכונות כמו קרית אליעזר, בת גלים וכד'.. בורובסקי הציע שמועצת העיר תקבל החלטה שמהותה להנחות את הועדות השונות בעירייה לא לקדם את התוכנית ולא לשתף איתה פעולה.
גלבהרט: המאבק הוא מורכב . הדגש צריך להיות לא על פיתוח אורבני של חיפה ,אלא הנרטיב צריך להיות :חיפה כעיר של חוף על כל המשתמע מכך.שכונות חוף שיהפכו לשכונות יוקרה . לדבריו אסור לחשוש מהתנגדות משרדי הממשלה.
יוסף שמחון:הביע קול מעט שונה .שמחון אמר שאם יבוטל החשמול העילי זה עלול להביא לפרויקטים נדל"ניים כגון מגדלי חיפה.
לבסוף הצביעו על נוסח החלטה:
מטה בראשות העירייה , מועצת העיר,ארגוני הסביבה יפעלו לשינוי החלטה שבה יבנה קו רכבת עם חשמול עילי לטובת החלטה הוקראת לשיקוע תשתיות הרכבת לאורך 7 ק"מ מתחנת חוף כרמל ועד לקרית חיים,
20 הצביעו בעד כולל סיעות אופוזיציה. בורובסקי היחיד שהתנגד.
תודה לכל מי שהגיע וגיוס נעים לעומרי ורועי,עזרתם לנו מאד!,אני בטוח שתמשיכו לשמור על קשר.
להתראות בפעולות הבאות,
אמיר
קישורים רלוונטים:
http://www.teva.org.il/?CategoryID=1040&ArticleID=5976" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.news1.co.il/Archive/001-D-262368-00.html" onclick="window.open(this.href);return false;
—
אמיר גת-רכז משמר המועצה
מה שהיה צריך לעשות ואת זה אמרו הירוקים כבר לפני שנים זה במקביל למנהרות הכרמל להעביר את הרכבות במנהרות ובכלל לפנות את הפסים מחוף הכרמל ועד חיפה מרכז ושהרכבת תגיע לתחנת חיפה מרכז ואולי בת גלים מכיוון הפוך מהצפון דרך המנהרות והצ'ק פוסט. אז למה אפשר היה לעשות מנהרות לכמה אלפי רכבים בכביש אגרה לעשירים, זה פשוט פרויקט סתמי. אם הרכבות היו עוברות במנהרות זה היה פרויקט אדיר שמשחרר אותנו מהפסים והרעש והבלאגן של 4 מסילות שהולכות לעבור דרך כל העיר זה הכפלת הרעש מקרית שמואל ועד מת"ם. זה סיוט.
ואני רוצה לשאול איך מגיבים למשל בעתלית למהלך הזה של הכפלת המסילה ותקיעת עמודי חשמל לכל אורך הקו? הרי גם שם הרכבת עוברת ממש בתוך הישוב, הם מקבלים מצב כזה בשוויון נפש?
אני חושב שצריך להתארגן כל תושבי שכונות קו החוף לתביעת פיצויים ענקית על ירידת ערך ברגע שהפרויקט מתחיל, אפשר כבר להתחיל בתביעת ענק של מאות מליוני שקלים שצריכה להיות ביד אחת עם העירייה. יכול להיות שפתאום לאור איום בתביעה כזו ברכבת ובאוצר יגלו שבכל זאת כדאי לשקע את הכמה קילומטרים בתוך חיפה.
מדהים איך חברת רכבות כושלת מצליחה לשכנע וועדה ארצית "לחשמל את המסילה" חרף התנגדות ראש העיר וניתן להניח שגם מרבית הציבור.
מדהים שכל מה שנראה ונשמע רע – עובר. מאושר.
מעניין לשמוע את הנימוקים לצורך הזה. מה הכורח לחשמל את המסילה. מה לא טוב במצב הקיים.
איך יתכן שלראש העיר אין זכות וטו על החלטות הנוגעות לתשתיות בעירו שאינן הכרח שלא ניתן בלעדיו?????
פשוט מייאש עודף הוועדות והחוכמולוגים.
עכשיו הרכבות תצאנה בזמן. עכשיו תשתפר הבטיחות ברכבות.
לאור מפגעי העברברכבת ישראל, צריך היה לפסול אותם לתקופת עונש קצובה מכל דיון רציני/מקצועי.
מה שחבל בכל הסיפור הוא שראש העירייה לא הפעיל את הגופים הציבוריים לטובתו.
כל העניין היה "חשאי". מהלך יחיד וכושל של יהב ווטרמן.
אם גופים ציבוריים חיפאיים היו מתערבים והיה מופעל לחץ ציבורי, כל העניין היה נראה אחרת.
עצוב.
אני מקווה שעדיין אפשר להפוך את הקערה ולתקן את ההחלטה הקשה הזו.
ירון
החוכמה זה לא לכתוב תגובות מלאות ביצרים אחרי שההחלטות כבר נופלות ולהגיד "טוב אנחנו ניסינו אבל לא הלך"
אלא לבדוק מה לא הולך בכל אותם מאבקים שנכשלים בחיפה, לאורך שנים רבות. איך זה שכל פעם תופסים את חיפה
עם המכנסיים למטה. האם המאבקים האלו מראש מנוהלים רק עבור התקשורת? כי יש תחושה שהעסק התנהל בלי
מאבק ציבורי בלי הפגנות בלי איחוד כוחות בלי להראות לציבור למשל בקליפ מה יש לעשות וכמה זה יעלה. שמעתי שאפילו
נציגי תושבי בת גלים תמכו בחישמול כי אולי זה יהיה שקט יותר ואפילו כאן היה פיצול בעמדות. זה עצוב מאד.
אחרי שיהב הציע שנשלם חצי מהאגרה כי קיצצו את אולפן קול ישראל וערוץ 1 בחיפה, אחרי שהציע שנעבור ממכבי כי
מכבי סגרה פה את המעבדות נראה לי שכל ההחלטות בעיר תופסות אותו אחרי שהסוסים ברחו מהאורווה. איך יכול להיות
שבכל המאבקים וההחלטות האלו זה מסתיים לרעתה של חיפה ותוך ביטול מוחלט שלנו?
ארון הקבורה של הולחו"ף
החלטת ועדת הערר בעניין חשמול הרכבת בחיפה, הינה טכס הקבורה לוועדת התכנון החשובה ביותר במדינת ישראל. שיקולים זרים ומידע מסולף הם הליבה של החלטת ועדת הערר.
עיריית חיפה רואה בהחלטת ועדת הערר פגיעה קשה המתעלמת מהמציאות ומתבססת על נתונים מופרכים שהוצגו בפניה.
ביסוד ההחלטה עומד ניגוד העניינים המתקיים במצב בו מדינת ישראל היא היזם ומדינת ישראל היא גם זו שצריכה להחליט אם לדרוש מעצמה את שהיא דורשת בלי היסוס – מיזמים פרטים.
מצער מאוד שבניגוד לוולחו"ף, ועדת הערר לא עמדה בלחצים ובמניפולציות שהופעלו כלפיה על ידי פקידי הרכבת ועשתה פלסתר מסעיף מאוד קטגורי בחוק האומר:
"לא תאשר הועדה לשמירת הסביבה החופית, תכנית או היתר הטעונים אישורה בתחום חוף הים, אלא לאחר שבחנה את ההצדקה באישורם אל מול ההכרה בערך של השמירה וצמצום הפגיעה בסביבה החופית לתועלת הציבור ולהנאתו ובערך של שמירת ערכי הטבע, הנוף והמורשת, ובאופן שלא יהיה בו כדי לגרום לפגיעה במידה העולה על הנדרש בזכות הציבור למעבר חופשי…"
מי שמקבל את עמדת הרכבת שאין תחליף לחשמול עילי בחופי העיר חיפה , זורה חול בעיניי הציבור וכופר בשמירת האיזון בו מחויבת ועדת ערר.
החלטת ועדת הערר היא ארון הקבורה של הולחו"ף . אין ולא תהיה פגיעה נופית קשה יותר מיצירת רשת כבלים שתגדר את חופי חיפה. הקמת הולחו"ף נועדה למנוע פגיעה כזו בדיוק , והנה ועדת הערר מבהירה בהחלטה הזויה שאין צורך בקבלנים ומגדלים בכדי להרוס את החוף בישראל .
עיריית חיפה תפעל בכל דרך להמשיך ולמנוע את האיוולת שמייצרת החלטת ועדת הערר .
חיפה ותושביה לא הפסידו דבר. הפתרון הנכון הינו לשנות בכלל את תוואי המסילה מזרחה ומינהורו היכן שנדרש. האיצטדיון והרכבל הינם פרוייקטים מבורכים.
כותרת הכתבה ברדיו חיפה מודיעה שיהב הפסיד במאבק על חשמול הרכבת.
http://radiohaifa.mediacast.co.il/article.aspx?id=9052
האמת היא שכולנו הפסדנו. ואפילו הפסדנו פעמיים. פעם אחת הפסדנו את הנוף
הנקי של קו החוף החיפני ובפעם השנייה הפסדנו כי ראש העיר שלנו נתפס
ככזה שנלחם מוזר ומפסיד בעצב.
אז לרשימת ההפסדים הצורבים שלנו ניתן להכניס (לא מעט בזכות מדיניות הזויה של ראש העירייה):
1. פולינום
2.חשמול רכבת
3. פארק מדעי חיים כושל (למרות שלאחרונה פורחות שם כלניות…)
5. נדידת תחבורה לכביש 6
6. נטישת צעירים ועסקים לכל עבר
7. היעדר בנייה של דירות חדשות
8. אטרקטיביות מזערית של העיר
9. אצטדיון ענק, בזבזני ודי מיותר
10. ורכבל שעוד נבכה עליו הרבה הרבה.