מחר, 03/11/2015, יתקיים דיון במועצת העיר חיפה בעניין הסכם שיקוע הרכבת בחיפה. ההסכם, אשר נחתם בעידודו של השר כחלון, במהלך יוני 2015 מובא כאן לראשונה לעיון הציבור.
תזכורת – מעמד החתימה – יוני 2015
[bs-thumbnail-listing-1 columns="1" hide_title="1" count="1" post_ids="27087" bs-show-desktop="1" bs-show-tablet="1" bs-show-phone="1" paginate="none"]
אביהו האןבתגובה לפרסום ההסכם אמר הערב לחי פה אביהו האן, חבר מועצת העיר:
מנקודת מבטי ההסכם נמצא ברמת סיכון גבוהה ביותר וזאת עקב ההתניות הרבות של רשות מקרקעי ישראל על חיפה וסיכויי הצלחה קלושים ביותר לקדם בלו"ז שהוגדר מספר רב של פרויקטי בינוי מורכבים. בנוסף לרמת הסיכון, אמר האן, יש לבחון את המשמעויות של ההרחבות בתכניות הבניה של סטלה מאריס ומורדות לינקולן. לטעמי ההסכם עדיין "בוסר": הניתוחים הכלכליים אופטימיים מדי, עובדה שיכולה להעמיד בסיכון כספים רבים של תושבי חיפה ולסכן את סיכויי השיקוע של הרכבת לאורך כל הציר מבית המכס עד חוף הכרמל.
נוסח ההסכם המלא – שיקוע הרכבת בחיפה
[bs-thumbnail-listing-2 columns="4" title="שיקוע הרכבת בחיפה" tag="154" count="4" pagination-show-label="0" pagination-slides-count="3" slider-animation-speed="750" slider-autoplay="1" slider-speed="3000" bs-show-desktop="1" bs-show-tablet="1" bs-show-phone="1" paginate="slider"]
איך זה שנושא חשוב ומשמעותי כל כך לחיפה נמצא בסעיף 10 בישיבת מועצה? מה הרעיון להצביע על שינוי חיפה בחטף וכדרך אגב?