באנר כללית 050924
באנר מנו 131224
באנר גורדון 240624
באנר מוזאוני חיפה 081024
באנר כללית 050924
באנר החברה הכלכלית 171124
באנר חזית הים רחב
באנר טירת כרמל
באנר קריית ביאליק שנה טובה 031024
פרסום בחי פה - רחב - מונפש
באנר כללית 050924
באנר מוזאוני חיפה 081024
באנר קריית אתא 011024

פרח השבוע • סיתוונית היורה

הקדמה הכרמל מציג לנו פרחים בכל עונות השנה. בטור זה...

בני הזוג קעקעו על גופם את מפת ארץ ישראל • סמל לאהבת הארץ ולצדקת הדרך

בתקופה המורכבת שעוברת משפחת רז, מקרית ביאליק, בחרו בני...

"מיהו פלשתינאי?" • פרק 8 • הבעיה עם הפלשתינים

הקדמה בפרק הקודם ראינו כיצד התרחשה התבוסה הכל-ערבית. ראינו שהיא...

בית קלר • ארכיון הטמפלרים בחיפה

בהתקפת הטילים של חיזבאללה על חיפה מיום שבת 16/11/24, נפגע...

מינהור הרכבת • שתי מסילות פרבריות ושתיים מהירות בחיפה | הרוב המליץ

גובשה המלצה לחלופה מוסכמת בנוגע להכפלת מסילת החוף בתחום חיפה | שתי מסילות פרבריות ושתיים מהירות במנהרות.

הפורום הבינמשרדי המליץ • חלופה של שתי מסילות פרבריות ושתיים מהירות במנהרות

לאחר עבודה של למעלה משנה, הפורום הבינמשרדי, שמונה כדי לגבש המלצה לחלופה מוסכמת בנוגע להכפלת מסילת החוף בתחום חיפה, ושאותו ריכז משרד התחבורה, סיים את עבודתו.

נציגי משרד התחבורה, רכבת ישראל, עיריית חיפה, החברה להגנת הטבע, מחוז חיפה של מינהל התכנון, הרשות להתחדשות עירונית, המועצה הלאומית לכלכלה, המליצו על חלופה של שתי מסילות פרבריות ושתיים מהירות במנהרות בין גשר חירם לחוף הכרמל.

בסיכום עבודת הפורום נכתב: "רוב חברי הפורום רואים בחלופה זו, את החלופה בעלת הסיכוי הגבוה ביותר לענות על צרכי מרבית בעלי העניין, הן בהיבט התחבורתי והן בהיבט האורבני. הגורם היחיד מבין חברי הפורום המתנגד לחלופה זו הוא משרד האוצר.  

מהחברה להגנת הטבע נמסר:

החברה להגנת הטבע תמכה ותומכת בחלופה שעד לפני כשנה, הייתה כמעט בלתי ריאלית לגמרי, לאור התנגדות משרדי האוצר והתחבורה. במסגרת הדיונים בוות"ל (הוועדה לתשתיות לאומיות), בעניין זה, היו אלה בעיקר אנחנו ועיריית חיפה, שדחפו וקידמו את החלופה הזאת וכעת נראה שהעבודה שלנו נשאה פרי, בין היתר בזכות משרד התחבורה, שהשתכנע בסופו של דבר, לתמוך בחלופה זו ועל כך מגיע להם כל הכבוד. אין ספק שהחלופה הנכונה היא פינוי מסילת החוף בחיפה, והכנסתה, ביחד עם זוג המסילות המהירות החדשות, למנהרות וכך לאפשר את חיבורה של העיר חיפה, אל הים.

חלופה זו כוללת, כאמור, שתי מסילות פרבריות ושתי מסילות מהירות, במנהרות, בין גשר חירם לחוף הכרמל, וכן תחנה אחת לעצירת רכבות פרבריות בלבד, בבת גלים ועוד 3 תחנות לעצירת רכבות פרבריות ומהירות – בלב המפרץ, בקריית הממשלה ובחוף הכרמל. עלות חלופה זו – 13.1 מיליארד שקל. 

עו"ד דביר לנגר, מסר בתגובה לחי פה:

יוסבר שהפורום הבינמשרדי מייצג את עמדת משרד התחבורה (שריכז את הפורום), ואינו מחייב את הוועדה לתשתיות לאומיות בשום צורה. עוד יוסבר כי אין למשרד התחבורה שום כוונה לבצע מינהור כלשהו בחיפה, וההיפך הוא הנכון.

משרד התחבורה מתכוון להקים בסביבת חוף דדו תחנה טרמינלית לרכבות מהירות, בהשקעה של כ-1.4 מיליארד ₪. מי שחושב שבכוונת משרד התחבורה להשקיע כ-13 מיליארד ₪ בביצוע חלופה A102 (מינהור מעוקל של 4 מסילות ועוד תחנה בקריית אליעזר, אינו אלא חולם חלומות באספמיה. אם בכלל, מה שיבוצע בסופו של יום זה מנהרת שידרה , מבלי שהמסילות הקיימות יפונו מהחוף בכלל.

נכון להיום, למסילות הקיימות יתווספו עמודי חשמל (בקרוב), והן כאמור, תשארנה על החוף. תושבי הצפון קראו (לא פעם) לשיתוף פעולה עם עיריית חיפה, לטובת שילוב כוחות מול משרד התחבורה. תושבי הצפון הציגו חלופה – 9א אשר תביא לפיתוח עצום של העיר חיפה והצפון כולו, תוך פינוי מלא ומוחלט של המסילות מסביבת החוף.
סקיצה להסבר של עו"ד דביר לנגר

צרו קשר: בוואטסאפבמייל

סמר עודה - כרנתינג'י
סמר עודה - כרנתינג'י
עיתונאית בצוות הכתבים של האתר חי פה • כתבת מוניציפלית, פלילים, סביבה ובריאות צרו קשר עם סמר באימייל: [email protected]

כתבות קשורות לנושא זה

6 תגובות

  1. צריך להכפיל את מסילת רכבת העמק.
    יוריד הרבה כלי רכב מהכביש.
    יספק תחבורה ופיחות לכל אזור העמק עפולה ועד בית שאן.
    יהווה בסיס תחבורה מהיר ואמין לרכבות מסע
    כאשר יוארך הקו לירדן ודמשק.

  2. הפוסט הזה לגמרי מאכזב. המלצות יש בערימות. הכסף אינו קיים. הכותרת נראית חיובית אבל כשקוראים את תגובת עו”ד דביר לנגר, זה ברור שלא יהיה כלום לעוד 30 שנה.
    או שאולי לא הבנתי נכון משהו ?

  3. מרוב חלופות ופסיקים, לא רואים את המנהרות.
    מה המליץ הפורום ???
    1. שתי מסילות פרבריות. ושתי מסילות מהירות. סה"כ 4 מסילות במנהרה
    או
    2.שתי מסילות פרבריות. ושתי מסילות מהירות כאשר רק 2 המהירות במנהרה

  4. שלום,
    לא ברורה לי ההצעה.
    כל ארבעת הנזילות יכנסו למנהרה אחת גדולה?
    תודה על הבהרת הכתוב

    • כל מסילה במנהרה עצמאית. כלומר, בחיפה נדרשות 4 מסילות ב-4 מנהרות נפרדות. דביר לנגר.

הכתבה נעולה לתגובות. ניתן לשתף ברשת באמצעות כפתורי השיתוף

כל הכתבות בחי פֹה

אישה בת 74 התמוטטה בקניון בחיפה – הדופק חזר לאחר פעולות החייאה

(חי פה) - הבוקר (שישי 22/11/24) הוזעקו כונני ארגון הצלה למרכז קניות בדרך שמחה גולן בחיפה, בעקבות דיווח על אישה בת 74 שהתמוטטה במקום....

רכב התהפך בחיפה: אם וילדה נפגעו

תאונה ברחוב הגליל בחיפה: רכב התהפך על צדו, אם וילדה נפגעו באורח קל (חי פה) - לפני זמן קצר (יום שישי 22/11/24) התרחש אירוע דרמטי...

פרח השבוע • סיתוונית היורה

הקדמה הכרמל מציג לנו פרחים בכל עונות השנה. בטור זה נציג כל פעם פרח אחד מפרחי הכרמל, במקביל להופעתו בשטח, ואתם תוזמנו לבקר אותו באחד...

נקודת משטרה עירונית חדשה בקריית ביאליק

בימים אלו (נובמבר 2024) בעיצומן עבודות הקמתה של נקודת המשטרה העירונית החדשה בשכונת צור שלום, בקריית ביאליק. התחנה ממוקמת בפארק אריאל שרון, במבנה שבו...

בני הזוג קעקעו על גופם את מפת ארץ ישראל • סמל לאהבת הארץ ולצדקת הדרך

בתקופה המורכבת שעוברת משפחת רז, מקרית ביאליק, בחרו בני הזוג מיטל ושמי רז לקעקע על גופם את מפת ארץ ישראל כסמל לאהבת הארץ ולצדקת...