(חי פה) בג"ץ דן בעתירה הנוגעת להחלטת המדינה בנוגע למינהור רכבת באזור חיפה. העותרים טענו כי המהלך המתוכנן, על ידי משרד התחבורה, יעורר בעיות סביבתיות, יפגע בתושבים ויאיים על נכסים היסטוריים באזור חיפה. הקרב הניטש סביב תכנית המינהור או השיקוע, הוא קרב של אינטרסים שיקבעו במידה רבה את עתידה של חיפה, בעיקר בהיבט של הקשר בין העיר לים וסילוק מסילת הברזל מקו החוף. בשנים הקרובות מתוכנן חישמול המסילה. רבים חוששים מחישמול עילי אשר יהרוס לחלוטין את קו החוף של חיפה, בעיקר באזור פארק הכט.
פסק הדין של בג"ץ פותח פתח לדיון חוזר בנוגע לחלופת המינהור
במסגרת פסק הדין, בית המשפט בחן את שיקולי המדינה, כולל היבטים כלכליים, תחבורתיים ואקולוגיים, וכן את עמדות המומחים. לבסוף, בג"ץ קבע כי החלטת המדינה, לפיצול תכנית הרכבת באזור חיפה לתת"ל 65 א' ו-65 ב', עומדת במבחן הסבירות ואינה מצדיקה התערבות משפטית, על אף שמדובר בפרויקט בעל השפעות רחבות.
ההישג מבחינת העותרים הוא התשובה של הועדה לתשתיות לאומיות ושל משרד התחבורה, כי כל החלופות נבחנות וייבחנו במסגרת תת"ל 65 ב'. הודעה זו הופיעה בפסק הדין הרצ"ב, לעיונכם.
עו"ד דביר לנגר, מעמותת "שלושת השקמים" (עותרת מספר 1), בא-כוח העותרות, מסר לחי פה: "בצד העותרים יש שביעות רצון מהחלטת בית המשפט"
עו"ד דביר לנגר: בג"ץ קבע כי חלופות המנהור באזור חיפה ייבחנו במסגרת תוכנית תת"ל 65ב, המוקדשת למינהור הרכבת בסביבת חיפה. חברי העמותה שהגישו את העתירה, לצד תושבי חיפה והצפון, הביעו שביעות רצון מהחלטת בית המשפט.
יחד עם זאת, ראוי לשמור על גישה מציאותית: השגת פתרון מנהור מלא באזור חיפה, כולל חיבור מהיר בין תחנת מרכזית המפרץ לתל אביב באמצעות תוואי "מנהרת שדרה" שצוין אף בפסק הדין, תדרוש לחץ פוליטי מאוחד מצד חיפה והצפון.
מאמצי עיריית חיפה לכפות על רכבת ישראל ביצוע "שיקוע" בעיר התחתית, כולל בפארק הכט, עלולים להוביל לכך שרק זוג מסילות אחד ימונהר, והמסילות הנוכחיות יישארו על החוף. בעירייה ישנם בכירים הסבורים כי האינטרסים של תושבי חיפה והצפון מנוגדים, אך דעה זו אינה מדויקת.
חלופת שיקוע המסילה בתוך חיפה לטובת 4 מסילות תת קרקעיות במקביל לתוואי הקיים (כמו שמצהירים עורכי התוכנית), זו חלופה שהוצגה בתקופת קליש ומהנדס העיר הקודם, אך כבר נאמר להם מההתחלה שהיא לא ניתנת לביצוע. זו חלופה שגם תעורר אינסוף התנגדויות של בעלי קרקעות פרטיות לאורך התוואי ורק העתירות הללו יעכבו אותה המון שנים ובינתיים יונצח החישמול העילי וחייץ המסילה לאורך החוף מול המושבה הגרמנית ומול קמפוס הנמל. גם אם היתה אפשרית מבחינה מעשית. החלופה האפשרית היחידה והנכונה ביותר, שגם מהיר יותר להקימה, היא מנהרה
בין תחנת דרום חיפה לתחנת קרית הממשלה ומשם קו עילי עד למרכזית המפרץ!
צריך לבטל את תחנות בת גלים והשמונה, מי שרוצה להגיע לתל אביב או נהריה שיגיע ללב המפרץ או חוף הכרמל.
יש לבטל את המסילה בתוך חיפה, ולהנגיש את הים.
למה כל נושא מובא לפתחו של בג"ץ????
הרי אינם מבינים דבר וחצי דבר בנושאים שכאלה. אח"כ שואלים מדוע בג"ץ מתערב בכל נושא. שכל תכנון ציבורי מגובה בייעוץ משפטי ונעשה עפ"י חוק. ורק הטרחנים משבשים בעצם טרחנותם.
שופטי בג"ץ הבינו היטב שרכבת ישראל מערבלת את כולם.
לכן, לאחר שרכבת ישראל אמרה שהחלופה שלהם לא מונעת שום דבר בהמשך, מיהרו השופטים לחייב אותם באמירה הזו
הכותרת מטעה!
בג"ץ דחה את העתירה. זו האמת.
למען תושבי הכרמל הרבה יותר טוב שתהיה תחנה מרכזית אמיתית במרכז המפרץ במקום לעצור בדרך למרכז בלי סיבה.
מנהרת השידרה היא האפשרות הטובה ביותר וגם החסכונית ביותר.
כל הכבוד דביר! אם לא היית לוקח את זה לבג"ץ המדינה לא היתה מוכנה להצהיר את זה. אנשים כמוך, לוחמים עבור כולנו, מסייעים לצפון כולו. אני תושב הגליל וקיצור זמן הנסיעה הוא קריטי גם עבורנו.
תודה ארז ועמית, מקווה שבסוף הקול השפוי בחיפה ובצפון ינצח
סתם מס שפתיים של המתכננים.
ברגע ש65א תבוצע, אי אפשר כבר לקדם חלופה צפונית שמדלגת על התחנה הראשית בדרום העיר.
בתכלס זרקו את העותרים מכל המדרגות.
דביר לנגר הוא קשקשן אינטרסנטן שרק רוצה לתהיה לו רכבת מהירה ממרכזית המפרץ לתל אביב
מה עם שאר תושבי חיפה? תחנות בת גלים וחיפה מרכז?
לא מעניין אותו.
מצידו לפגוע בכל תושבי חיפה העיקר שלו תהיה רכבת מהירה ממרכזית המפרץ לתל אביב
קולנוע שביט עומד נטוש באמצע מרכז הכרמל עשרות שנים
מדובר במבנה גדול מאד במיקום אסטרטגי בלב ליבו של מרכז הכרמל.
למה העירייה לא פועלת להכניס עוד תחרות ברשתות המזון ברכס – יש 11 סניפי שופרסל ורק 3 קרפור קטנים
להשכיר לרשת כמו רמי לוי או מחסני מזון את קולנוע שביט, שיהרסו ויקימו רשת מזון גדולה עם חניון תת קרקעי לקונים ולדיירים כשהרשת סגורה.
כולם ירויחו מהסרת המפגע ומיותר תחרות על מחירי המזון ברכס מול מונופול שופרסל.
כנ"ל בשטחים ריקים בכרמל הצרפתי אפשר להשכיר קרקעות גדולות לרשתות שיבנו סניפים.
העירייה מונעת תחרות כנראה יש פה איזה דיל או קומבינת שקשוקה עם שופרסל זה לא יתכן!!!
אולם קולנוע לא מתאים לסופרמרקט ואין שם חניות. איזור בעייתי.
כל עוד המינהור במנהרת השדרה מתחת הר הכרמל יעצור בחיפה כלומר יעצור בחוף הכרמל ואחרכך בתחנת האב מרכזית המפרץ – זה ממש לא מדלג על חיפה. זה מדלג על שתי תחנות של מרכז חיפה ובת גלים שאליהן אפשר להשאיר קו של רכבת קלה או מטרונית
ואוו באמצ כמה אנוכי מצידו.
רכבת שכזו תיטיב עם עשרות אלפי אנשי הפריפריה שמבזבזים המון שעות בהגעה וחזרה אל וממקומו. העבודה בתל אביב.
ממש דואג רק לעצמו…
אני לא הבנתי מה זה ״20 דקות לתל אביב״?,
בציור המצורף.
בין מרכזית המפרץ לתל אביב (ארלוזורוב) המרחק הוא כ-85 ק"מ.
במהירות 300 קמ"ש זמן הנסיעה הוא כ-20 דקות.
במהירות 250 קמ"ש, זמן הנסיעה הוא כ-25 דקות.
לא יהיה 20 דקות לתל אביב.
המהירות המרבית שהמדינה תאשר זה 260 קמש אבל זה מספיק לקצר את הנסיעה מחוף הכרמל לתל אביב ל-25 דקות.