אוונגרד רזידנס - דיור מוגן יוקרתי

בית קלר • ארכיון הטמפלרים בחיפה

בהתקפת הטילים של חיזבאללה על חיפה מיום שבת 16/11/24, נפגע...

פריחת עצי הסיגלון בשדרות קיש חיפה • יוסי לובלסקי

הידעתם? שדרות קיש קרויה על שם פרידריך קיש שהיה איש...

הרוג מירי בקרית אתא

(חי פה) - גבר כבן 40 נהרג ואשה נפצעה...
באנר טירת כרמל
באנר חזית הים רחב
באנר גורדון 240624
באנר מנו 131224
באנר מוזאוני חיפה 081024
באנר החברה הכלכלית 171124
באנר כללית 050924
באנר קריית ביאליק שנה טובה 031024
באנר כללית 050924
באנר מוזאוני חיפה 081024
באנר קריית אתא 011024
פרסום בחי פה - רחב - מונפש

סיתוונית היורה

הקדמה הכרמל מציג לנו פרחים בכל עונות השנה. בטור זה...

בני הזוג קעקעו על גופם את מפת ארץ ישראל • סמל לאהבת הארץ ולצדקת הדרך

בתקופה המורכבת שעוברת משפחת רז, מקרית ביאליק, בחרו בני...

"מיהו פלשתינאי?" • פרק 8 • הבעיה עם הפלשתינים

הקדמה בפרק הקודם ראינו כיצד התרחשה התבוסה הכל-ערבית. ראינו שהיא...

בית קלר • ארכיון הטמפלרים בחיפה

בהתקפת הטילים של חיזבאללה על חיפה מיום שבת 16/11/24, נפגע...

תקרת הזכוכית של הדר הכרמל

הדר שריכזה את המרכז התרבותי והמסחרי של העיר בשנות השמונים סובלת מהתדרדרות שנמשכת שנים רבות על אף תוכניות "התחדשות, שיקום, החזרת ההדר …"
שמובטחות מדי מערכת בחירות. בפועל מתבצע "זגזוג" מתמשך במדיניות הפעולה כלפי השכונה… ההחלטה שהתקבלה לפני כשבוע בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה כמסמר האחרון ביוזמה היחידה הקיימת היום להחייאת המרקם העירוני בשכונה.
יזם מת"א שביקש להשביח נכס ברחוב פבזנר נתקל בסחבת בירוקרטית של שנים בועדות התכנון ונדחה לבסוף.

שאלתי לראש העיר, יונה יהב:

כיצד זה שאתה מתעלם מיוזמות צעירים לגור בשכונת הדר ובת גלים ומתעקש דווקא לעסוק בפרויקטים שנויים במחלוקת כמו גבעת זמר …

לפני שבוע, בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, נקבע המסמר האחרון גם על התוכנית היומרנית ביותר שהוכתבה בעיריית חיפה להדר "מסמך המדיניות העירונית להתחדשות הדר הכרמל" שנחתמה בשנת 2004. האם יש דרך להסביר את הפער העצום בין המציאות של הדר כיום לבין הרייטינג העצום של השכונה בבחירות ועשרות התוכניות שנולדו על מנת להציל שכונה אחת ?
הסיפור של הדר הכרמל הוא הסיפור של חיפה. בשלושת העשורים האחרונים היו מתוכננים לקרות בהדר הכרמל הרבה דברים טובים. העירייה ומנהיגיה השכילו לדבר על הפיתוח הנדרש להדר הכרמל בכל מיני מושגים וסופרלטיבים מחמיאים ובעיקר בתוכניות שונות. הועלו תוכניות חלקיות, כגון משולש בלפור-הלל-מסדה-ארלוזורוב, שיקום שתי כיכרות עירוניים (גן בנימין וגן הטכניון) ואת רחוב נורדאו כציר המחבר אותן, שיקום ירושלים-פבזנר, מדרחוב הנביאים, כפר הסטודנטים, רחובות המטרונית ועוד, וגם תוכניות כוללת, כגון תוכנית החייאת הדר הכרמל, להחזיר את ההדר להדר, תוכנית שימור להדר הכרמל, תוכנית עיבוי הדר הכרמל ועוד.
מטרת הכתבה הזו היא להמחיש שאת המצב בו נמצאת כיום הדר הכרמל לא ניתן להשליך רק על "שגיאות עבר" או "יחסי ציבור לקויים" אלא בראש ובראשונה כפועל יוצא של ניהול כושל המזגזג בצורה מתמשכת ללא יעד ברור, זאת לאור היעדר מנהיגות והיעדר חזון שרואה אל אופק ארוך יותר מקדנציה אחת של ראש עיר. אחרת אי אפשר להסביר איך שכונת הדר הכרמל זוכה לאורך שנים למקבץ חלומות ותוכניות גדול יותר מכל שכונה אחרת אשר דווקא מוריד אותה ביגון שאולה. כל נבחר ציבור הזכיר אותה במצע שלו, אפילו דאג לשפר את התוכניות של קודמו, וחשוב מכל, עמד על אי-ביצוען.
היה זה דווקא יזם תל אביבי שבחר לנסות ולהגשים את התוכנית ברחוב פבזנר 13. ראוי לציין שהוא לא היחיד אבל לצערו הוא היה הראשון שניסה גם לקבל היתר בנייה ולא רק לחתום על חוזים עם דיירים. רחוב פבזנר 13 היה יכול להיות יריית הזינוק (באיחור של 6 שנים) לתנופת פיתוח בכל שכונת הדר. באתר הזה היו יכולות לקום היום דירות פנטהאוז יוקרתיות מעל מבנה מחוזק ומושמר.

אם נתחיל דווקא בסוף אז נעמוד מול תמונה די אפורה. היזם מקבל את הסכמת הוועדה המקומית (העירייה) לבניית שתי קומות וחצי על גג המבנה ולאחר שלושה סיבובים נוספים בוועדה הוא מצליח לקבל גם את סגירת קומת מחסנים והפיכתן לשתי דירות נוספות. כל התהליך נמשך 6 שנים בלבד ורק אז הפרויקט הופך כלכלי על מנת לבצעו. הדיון בוועדה המחוזית כבר נראה אחרת לחלוטין, לא רק שהוא היה קטגורי מתחילתו ועד סופו, אלא גם שאף נציג עירייה לא בא לעמוד לימין התוכנית ולהסביר את המשמעות שלה לעיר שלמה. היזם התל אביבי נותר בדד ובשצף קצף שיווק את הדר לוועדה, המחזה היה קפקאי לחלוטין. התוכנית נדחתה על ידי הוועדה המחוזית וכל ניסיון להניע פקיד או נבחר ציבור עירוני לקידום דיון מחודש בתוכנית עלה בתוהו.
מישהו יכול לשער מה קרה בתוך 24 שעות ? האם ברור לכל פקידי העירייה שזו התוכנית היחידה שנועדה להחיות את המרקם העירוני של הדר ואין בילתה ? האם ברור לפקידי העירייה שגם הוספת שתי קומות וחצי, מעלית, ממ"דים ושתי דירות קרקע הופכת פרויקט בהדר רק לגבולי בכלכליותו ? האם ראש העיר מבין שאין פתרון מציל חיים במקרה של רעידת אדמה בעיר פרט ליוזמה פרטית במסגרת תוכניות ההתחדשות (ז"ל) ?

אם נלך טיפה אחורה, נגיע לתוכניות הזויות שנולדו על מנת לכסות על החלטת הנסיגה המבוקרת של ראש העיר מהדר, כפי שיוצג עוד מעט. ניתן להזכיר לדוגמא את כפר הסטודנטים, הקיבוץ העירוני ושיקום ירושלים-פבזנר. כל התוכניות יפות לכשעצמן, אבל כשחיפשתי לאחרונה את כפר הסטודנטים שאמור היה למנות כיום 400 סטודנטים מצאתי פרויקט של כמה עשרות סטודנטים מוכשרים ועתירי מוטיבציה הניזונים מתקציבים עירוניים דלים. הקיבוץ העירוני נבלע בים של אלימות בין חרדים וערבים, נוער מנותק, סמים ופשע, ושיקום רחובות פבזנר וירושלים נגע רק במעטפת שמבטיחה נקודות בקמפיין בחירות ותו יותר. נעים מאוד להסתובב ברחובות היפים הללו, במיוחד לאור צילן של מצלמות האבטחה שאיש אינו מסתכל בהן מהעבר השני.

רחוב הנביאים - הדר הכרמל (צילום: ירון כרמי)
רחוב הנביאים – הדר הכרמל (צילום: ירון כרמי)

בואו נלך עוד קצת אחורה, 2003, ראש עיר חדש בא לחיפה, יונה יהב, כל שהוא רואה לנגד עיניו בהדר הוא שכונה סטודנטיאלית שיכולה למשוך צעירים וסטודנטים, מעמד בינוני+ ומה לא. ראש העיר אפילו קיבל לידיו תוכנית מאדם מסוים שהציע לו דרך להפיכת הדר הכרמל למעוז הצעירים. לא תופתעו לגלות שאותו אדם הוא היזם התל אביב שלימים יהיה היחיד שיאמין בתוכנית ההתחדשות שראש העיר הזדרז להתוות כבר ב-2004. מצער שלאחר התיישבותו של ראש העיר בכיסאו דווקא המנכ"ל שלו קיבל החלטה להעתיק את המאמצים העירוניים למקום אחר, לעיר התחתית, לפרויקט הידוע יותר בכינויו "קמפוס הנמל". ראוי לציין שעד להחלטה המפתיעה שגרמה לשינוי כיוון ההשקעות התחילו להתגלגל בהדר פרויקטים שונים כולל מעונות סטודנטים במקומות שונים כמו מלון תלפיות ורחוב הנביאים ואפילו דובר על הפיכת מרובע הרחובות בלפור-מסדה-הלל-ארלוזורוב לפרויקט הדגל. מישהו יכול לשער מה קרה ? היינו שואלים את אותו מנכ"ל אבל מאז הוא הואשם בזיוף מסמכים או משהו כזה. למרות זאת יונה המשיך לנהוג כמו שמפא"יניקים נוהגים ועם התקבל ההחלטה, שנויה במחלוקת ככל שתהיה, אזי חייבים להמשיך איתה קדימה.

אפשר להמשיך וללכת עוד קצת אחורה, 1993, אל ראש העיר שסחט כמעט את כל המסחר האיכותי מהדר לאחר שהציף את העיר בקניונים (ובבתי תמחוי באותו מספר בדיוק), אפשר ללכת עוד אחורה ולזהות מחדלים רבים אבל די אם אציין שבשנות השמונים בחיפה היו יותר בתי קפה ופאבים מתל אביב. גם התרבות החיפאית הייתה שם דבר, ונחשו איפה היא התרכזה בעיקר ? נכון, הדר הכרמל. באותה תקופה תל אביב סבלה מירידה של למעלה מעשרה אחוזים במספר התושבים שלה בעוד חיפה זינקה אל שיא שממנו אנו מקפידים להתרחק בכל יום שחולף.
בואו נחזור להיום. אני מכיר תושבים רבים בהדר, פעילים יותר ופחות ואני באופן אישי בטוח שגזע הצמיחה של חיפה נמצא שם. גם נבחרי הציבור יודעים את זה אבל משהו קורה להם בדרך לחסן שוקרי 14 שגורם לברכיים שלהם להתעייף עוד לפני שהעבודה התחילה. לי אין שום עניין ביזם התל אביבי כזה או אחר וגם לא באלה שקונים עשרות דירות ובניינים לאורכה ולרוחבה של השכונה המתפוררת הזו (שגם הם ברובם אינם תושבי העיר). יש לי כן עניין בניסיון לקבל תשובות מראש העיר שנראה כפועל לפי תבנית מאוד מוזרה ומתנשאת. תבנית שמנסה ליצור עוד ועוד תוכניות לשכונות יוממות זהות ומשעממות ברחבי העיר (גבעת זמר, נווה גנים ועוד), בתקווה שיבואו אליהן צעירים, וזאת בהמשך להימנעות מוחלטת משיקום יסודי של שכונות בהם צעירים דווקא מתעקשים לגור כמו בהדר הכרמל ובבת גלים.

יונה, אולי תועיל לענות על שאלה מאוד פשוטה, מדוע אתה מקפיד להציג לאורחיך מחוץ לעיר את אירוע "קלבת שבת" שבקמפוס הנמל ולא את השממה שיש בקמפוס ביתר ימות השנה ? מדוע אתה לא מעודד באותו אופן ומעל כל במה את פעילות הצעירים המוכשרים של הדר הכרמל ? אתה מתבייש בהם ? בגלל זה אתה לא אומר מילה כששולחים אליהם משטרה ומג"ב ? מדוע הקפאת ובלמת כל תוכנית לפיתוח מסיבי של הדר הכרמל לצעירים בכלל ולסטודנטים בפרט ? אתה חושש שהמאות שיושבים בקמפוס הנמל ינטשו ?

צרו קשר: בוואטסאפבמייל

ד"ר יריב שגיא
ד"ר יריב שגיא
ד"ר יריב שגיא • חיפאי: תכנון מדיניות, יעוץ פוליטי ותכנון אסטרטגי ברשויות מקומיות ובארגוני מגזר שלישי מרצה ומנחה סדנאות בתחום הפסיכולוגיה הפוליטית [email protected] • www.yarivsagi.com

כתבות קשורות לנושא זה

34 תגובות

  1. [quote="אורח":2tdaf644]אני לא מקבל את התירוץ הזה. קודם כל לאנשים מבוגרים יש הרבה שעות פנאי ומקובל מאד
    שהם אלו שיכולים להקדיש מאמץ וזמן לגינון וטיפוח הנכסים. בנוסף רואים הרבה אנשים שמשפצים
    דירה בהדר ומקסימום צובעים את חזית הדירה קצת או את הבניין – מדוע שלא ישקיעו באותה מידה
    בכל מה שקורה מטר מחוץ לדלת הבניין? כמו שיודעים שצריך להחליף דוד שמש, שידעו שכניסה
    לבניין צריכה מעקה חדש או ריצוף חדש. מי שמזניח את הסביבה שלא יתלונן שהיא מתדרדרת
    גם בתחומים אחרים. מנהלת קהילה לא אחראית לשטחים פרטיים חיצוניים של כל בניין.

    מי שכתב את זה כנראה לא יודע מה המצב הסוציואקונומי של תושבי הדר, רבים מהם מתגוררים בהדר לא מתוך בחירה ,אלא בגלל מגבלות כספיות ואי יכולתם להשכיר או לקנות דירה בשכונה אחרת. עיקר האוכלוסיה הם עולים חדשים או מיעוט ערבי. שאין ביכולתם מבחינה כלכלית לעשות שיפוצים כזון צביעת חזית וטיפוח של הגינה. אני כמתגוררת בהדר יכולה להביא כדוגמא את הבניין בו אני מתגוררת. הבניין שלנו נבנה לפני כ-40 שנה ומאז חזיתו לא שופצה. ועד הבית מאוד מעוניין לצבוע את החזית ולפי הבירורים עלות השיפוץ כ-125,000 ש"ח. ישנן 15 דירות מגורים ו-2 משרדים. משרד אחד מוכן לשלם, שני עומד ריק כבר שנים ולא מוכן לשלם, 2 מתוך 15 דירות מושכרות והבעלים לא מוכנים לשלם סכום כפול על שתי הדירות אשר בבעלותם, 2 דירות עומדות ריקות ובעליהן לא מוכנים לשלם, 4 דירות לא מוכנות לשלם אפילו עבור ניקיון של חדר מדרגות (לכן עבור שיפוץ בכלל אין מה לדבר). לכן רק 7 דירות ומשרד אחד מוכנות לשלם עבור שיפוץ כלומר כל דירה 15,625 ש"ח. כפי שכבר נאמר האוכלוסייה היא קשת יום ובלי עזרה או תקצוב מהעירייה אין לנו סיכוי לעשות שיפוץ חזית עם כל הכוונות הטובות שיש לנו!!! יש לציין גם כי המתגוררים בבניינינו בעלי פרנסה ולא אנשים נזקקים של ממש. עכשיו תחשבו שהרבה דירות בהדר מושכרות לעולים, ערבים ועובדים זרים ולבעלי הדירות ממש לא איכפת איך החזית נראת. ועוד נקודה למחשבה, אם העירייה לא מוכנה לתקצב שיפוצי חזיתות של רחובות "צדדים" אז לפחות שיטפחו רחוב ראשי -הרצל, שאילו לא החנויות היה נראה כרחוב נטוש אחרי מלמחמה גרעינית. תסתכלו על חזית הבתים פעם הבאה כתרדו להרצל…

  2. עבירה על החוק בשיפוץ חנות בקומת קרקע ברחוב הרצליה 29

    בשבוע האחרון החל שיפוץ של חנות ברחוב הרצליה 29 בהדר.
    בעודי עובר שם, הפועלים ניפצו שמשות ישנות בחזית החנות, לקחו את הזכוכיות וזרקו אותן
    לתוך פחי 'הצפרדע' הירוקים של העירייה שהעבירו ליד החנות.
    כידוע לכם, על ריקון פינוי פסולת בנייה קבלני בניין צריכים לשלם ומביאים מכולה פרטית.
    מצאו להם המשפצים פתרון קל, אך מה לעשות לא חוקי – את האשפה מכניסים לפחי זבל של העירייה.
    אני קורא לעירייה לאכוף את החוק ולהגיע למקום כדי לבדוק מדוע בשיפוץ הזה אין מכולה ואת
    פסולת הבניין מרוקנים לתוך פחים של הרחוב שמיודעים לאשפה ביתית!!

  3. 2 בלילה יום שישי שגרתי בהדר 10.7

    אמצע רחוב הרצל – אמבולנס מד"א כרמל מס' 41 נקרא לאסוף שיכור / הומלס ששרוע מעולף בתוך הרחוב
    כמה עשרות מטרים לידו שיכור / הומלס נוסף שוכב מעולף על ספסל

    תחילת רחוב החלוץ – שני צעירים שוכבים חצי מעולפים עם אלכוהול על מדרגות במדרכה, צעיר נוסף מקיא

    לילה טוב לנו.

  4. לסביבה יש הרבה השפעה, אתה צודק. אם כי זה חייב לבוא בשילוב של עוד דברים.
    סביבה יפה ומטופחת, אנחנו יודעים מהבית הפשטי שלנו – משנה את כל ההרגשה.
    יש הבדל בין לגור בדירת יוקרה מושקעת לבין לגור בחורבה מוזנחת עם טיח מתקלף רטיבות וסדקים.
    בדיוק באותו אופן שזה משפיע בתוך הדירה כך גם הסביבה החיצונית של המרחב הציבורי משפיעה עלינו.
    כשאנו רואים רחובות אפורים, מתקלפים, בניה לא חוקית, גגות פח, לכלוך – אז זאת סביבה שמייצרת עוינות וניכור.
    לכן בהחלט יש לזה הרבה השפעה, כמובן זה צריך לבוא עם השקעה בחינוך ברווחה במבני ציבור בתוכניות לנוער!
    רמת הטיפוח בחיפה משתנה מאד בין הכרמל (ועוד פה ושם מקומות ששיפצו ומשפצים ועל זה כל הכבוד) לבין שכונות
    מוזנחות מאד עם בורות, בלי מדרכות, בלי מגרשי משחקים, בלי גינות ציבוריות ראויות. אי אפשר לייצר כאלו פערים בתוך עיר אחת!

  5. צריך ללמוד מטיראנה, בירת אלבניה
    עיר ענייה ומכוערת זו עברה מהפך באמצעי זול במיוחד
    השיכונים האפורים נצבעו בצבעים עליזים והעיר האפורה הפכה לחגיגה של צבעים וציורי קיר
    צריך ליבא משם את ראש העיר הגאוני.

  6. נמשך הוונדליזם בהדר: מעשה ביזה והרס בבית כנסת

    ימים ספורים לאחר הפרסום בזמן חיפה וב-nrg מקומי אודות מעשי ונדליזם נגד הציבור החרדי בחיפה, שוב ביצעו אלמונים מעשי ונדליזם בבית הכנסת הגדול שבשכונת הדר. המעשים, שארעו ביום שבת, כללו השלכת טליתות וספרי קודש על הרצפה. חבר מועצת העיר אריה בליטנטל אמר כי אין לתושבים מושג מי אחראי למעשים הללו, וכי תלונה תוגש במשטרת חיפה. המתפללים שהגיעו ביום ראשון בבוקר להתפלל בבית הכנסת ברחוב ארלוזורוב שבשכונת הדר, נדהמו לגלות את מעשי הוונדליזם והביזה שבוצעו במהלך סוף השבוע בתוך מתחם בית הכנסת.

    http://www.nrg.co.il/online/54/ART2/124/251.html" onclick="window.open(this.href);return false;

    http://www.nrg.co.il/online/54/ART2/121/906.html" onclick="window.open(this.href);return false;

  7. בשעה טובה ומוצלחת נסגרו חנויות גם בהרצל 65 ובהרצל 95.
    הרחוב ממשיך להתרוקן מחנויות ולהתמלא באסטות.

  8. יש ערים בהן הקימו קרן לשיפוץ מבנים וחצרות.
    פעם גם היה פרויקט שיקום שכונות.
    היום נראה שבעיקר משקיעים באספלט ומה שלא אספלט זה רק מתרומות.

  9. הכוונה לא לעשות את העבודה במקום התושבים. צריך לעודד אותם להבין שיש תועלת בטיפוח סביבתי וברווחה שזה מקנה להם. אם העירייה היתה מקצה יחידה ומשאבים יפים לחינוך סביבתי של התושבים כולם היו מרוויחים מכך. לא מספיק להראות את הגנים הבהאים. בתוואי שלהם יש כל כך הרבה עליבות וסלמס שזה ממש מחפיר. כמו מדינת עולם שלישי במצב קשה

  10. הכל נכון.
    אם יש 70 מליון שקל להניח מנהרת תשתיות סתמית ברחוב החלוץ, האם יש גם 70 מליון שקל כקרן סיוע לשיפוץ חזיתות וחנויות וחצרות בהדר?
    ברור שהכל פה שאלה של סדר עדיפויות משונה ומוזר. מי שחושב שרק מדרכות וכבישים זה הפתרון ואפשר לתת לבתים להיות מוזנחים,
    למקומות בילוי כמו הסיטי הול ובתי קולנוע להיסגר, אז הוא טועה זה לא ישקם כלום.

  11. זה נכון. אבל מנהלת קהילה יכולה להוביל, לעודד,לתמוך וכו'

  12. אני לא מקבל את התירוץ הזה. קודם כל לאנשים מבוגרים יש הרבה שעות פנאי ומקובל מאד
    שהם אלו שיכולים להקדיש מאמץ וזמן לגינון וטיפוח הנכסים. בנוסף רואים הרבה אנשים שמשפצים
    דירה בהדר ומקסימום צובעים את חזית הדירה קצת או את הבניין – מדוע שלא ישקיעו באותה מידה
    בכל מה שקורה מטר מחוץ לדלת הבניין? כמו שיודעים שצריך להחליף דוד שמש, שידעו שכניסה
    לבניין צריכה מעקה חדש או ריצוף חדש. מי שמזניח את הסביבה שלא יתלונן שהיא מתדרדרת
    גם בתחומים אחרים. מנהלת קהילה לא אחראית לשטחים פרטיים חיצוניים של כל בניין.

  13. התושבים כאן רובם ככולם אנשים קשי יום ואין להם פנאי נפשי ופיזי וכסף לעסוק בגינון ובטיפוח החצרות.
    בשביל זה יש עירייה ומינהלת קהילה.

  14. כך נראית הדר רבותי.
    חצרות הבתים והשבילים מוזנחים. טיח מתפורר. מרפסות עם גגות פח. זבל זרוק בגינות.
    אם לתושבים לא אכפת מהסביבה בה הם גרים, שלא יבואו בתלונות לאף אחד אחר.

  15. מועדון "הסיטי הול" שוב נסגר והפעם לצמיתות

    מועדון הסיטי הול, מועדון ההופעות האחרון ששרד בהדר נסגר שוב והפעם לצמיתות.
    הסיטי הול הפועל זה 15 שנים נסגר מספר פעמים בעבר בשל סכסוך עם העירייה וכעת על סכסוך עם שכנים ואלימות בשכונה.

    שלומי מנגר, הבעלים: "מה שמעניין את הממסד זה לא שלא יהיה איפה לבלות בחיפה, אלא שאם יקרה משהו שלא יגידו עליהם משהו. השבוע באתי לשופטת ואמרתי שאני מבקש להיסגר. אמרתי לה שהרחוב נעשה אלים מדי ואף אחד לא עוזר לי ב'ממסד הכחול', כך אני מכנה את המשטרה, לטפל בבעיה עצמה, שקוראים לה אלימות רחוב. אני החלטתי שאני סוגר את המקום לצמיתות וכן – זו הסגירה האחרונה. אני, כבן אדם בוגר, כבעל משפחה, אני רוצה לחזור הביתה לשלום ואני רוצה שהבליינים יחזרו הביתה בשלום. זה היה המקום היחיד בארץ שבו האלימות נגרמה בו בגלל השכונה". אני מנסה לעבוד על מקום חדש, לדאבוני הרב הוא יהיה בחיפה. אני נשאר פה כרגע. הייתי עוזב כי העיר מייאשת אותי, אבל נכון לעכשיו אני פה".

    הכתבה המלאה בוואלה:
    http://e.walla.co.il/?w=/6/1669054" onclick="window.open(this.href);return false;

  16. כפי שנחשף פה קצת לפני פסח הוקמה גדר ענקית סביב כל גן בנימין המקום נראה כמו מחנה מעצר לקצת דשא וקשישים שמשחקים דמקה ושש בש.
    המבנה בפינת הגן עומד מוזנח.

    1. יש שמועות שיש כוונה לשפץ את מסנה האבן המוזנח כדי לעשות ממנו קיוסק (הלוואי) השאלה אם אלו שמועות או שהעירייה מתקצבת
    סכום לשיפוצו.
    2. בנתיים הגן נסגר בלילות בשעה 22:00, לא ברור איך נקבעה השעה ולמה לסגור אותו, האם יש כוונה לגדר ולנעול כל שטח וגן ציבורי בעיר?
    3. נאמר לתושבים שחלק מהגידור שהוצב במקום יוסר מיד לאחר יום העצמאות. לא שהתקיים שם איזה ארוע ביום העצמאות. האם הגדר תוסר?

    כל זאת ועוד בפינת המעקב החדשה שלנו: תקרת הזכוכית של הדר הכרמל.
    שמאז היווסדה כללה:
    גידור של גן בנימין, ביטול במת החגיגות אחרי מסורת של 60 שנה, סגירת תחנת משטרה בהדר וסגירת עסקים בשכונה.

  17. בעייה של הדר זה לא רק שיפור הבניינים אלה שיפור האוכלוסייה ולקיים סדר תקין ותקשורת טובה בשכונה

    רה אירגון בעירייה מחויב….אני פניתי לעירייה לקבל עזרה להכריח שכן בקומה עליונה לתקן מרפסת פתוחה שיש בה בעיות נזילות מי גשמים בתוך הקיר החיצוני וכך פגע וגרם לצדקים ונשירת שיכבת בטון בחזית בית משותף במשך שנים.

    עירייה לא שלא עזר לי, אלא שהאשים כל הדיירים בעבירה,,,שלחו תיק לבית נמשפט,,,,ומה החליטה בית המשפט? שכל דייר יתקן את חזית שלו!!!!!! האם זה אפשרי….? ובניגוד חוק בתים משותפים שדיירים ביחד חייבים לתקן פגע ברכוש משותף…

    בינתיים חלק מדיירים כך או כך קיבלו פטור,,,ומי נשאר,?אני ודירה מעלי שגרמה לרוב הבעיות….
    ומה קרה לדירה למעלה כלום,,,,אפילו לא השתתפו פעם אחת בדיוני בית המשפט ובית המשפט אומר לי שכל הדיונים לגביהם חסויים,,,,,,
    ומה קרה לי,,,,,,היחידי שקיבלתי לשלם קנס ,,,ואחריות לתיקון,,,,,בינתיים 5 חודשים אני אין לי חיים,,,להתמודד לבד עם כל הבעייה עם קבלן שגם הוא החליט לסחוט אותי……
    כל זה שבכל עיר אחרת….ראש העיר מקים פרויקט שיקום למקרים לא נורמלים אלה,,,,אבל בחיפה רק מחלקה משפטית חוגגת….מחלקה שאפילו לא ראו לנכון כמה דקות לקבל הסבר בעיניין ממני,,,,,,וחוגגים במשפטים טיפשיים ולא מוצדקים ולתת קנסות לא במקום ממש.

    אשמח לקבל הערות ואימייל מכל מי שנתקל בבעיות דומות מחלקה משפטית עירייה בכדי להתארגן לתביעה נזקים של תושבים שעברו מצב דומה.

  18. כתושב הדר אני מצד אחד מסכים מאד עם מה שכתבת לגבי חוסר נסיון בניהול מרכז עיר
    וגם לא מסכים לגבי שממה תרבותית. אני לא חושב שהבעיה בהדר זה פעילות תרבותית.
    אני חושב שזה ניהול כושל רשלני ומושחת של הדר ושל חיפה כולה. השקעה בתשתיות תחבורה
    בלי סוף במקום השקעה בתשתית אנושית. סגירת בתי ספר בהדר – שלושה סביב שכונה אחת. אז
    מה מצפים שיקרה, משהו טוב? הפיכת הדר למרכז תחבורה עם הצפה של מוניות ואוטובוסים
    כך שיש רעש ומחנק ותחושה שזה רק מקום מעבר ולא שכונת מגורים. צר לי שאת החלטת לעזוב
    אבל אני גם מבין רבים כמוך שנואשו מהניהול בעיר הזאת.

  19. את הלינק לכתבתך קיבלתי מעופר שגב אשר עימו עמדתי בקשר לאורך תקופה ארוכה ואני תומכת בתכניתו.
    כתושבת הדר מלידה במשך 36 שנים התפתחו אצלי תובנות רבות על התנהלות לקויה, סדר עדיפויות שגוי
    אך בעיקר חוסר הבנה עמוק בכל העניין ששמו עיר, או מרכז עיר.
    בעלי ואני עייפנו עד מאוד מהשממה התרבותית בהדר [ אנו גרים מול התיאטרון] – החלטנו לעבור לירושלים
    בהצלחה
    [email protected]

  20. ברחוב הנביאים נסגרה השבוע חנות, גם ברחוב החלוץ 8, גם באמצע רחוב הרצל

  21. קיימים פתרונות חניה על ידי מתקנים הידראוליים קיים בהדר ברחוב אחד העם בור אשר ניתן להרכיב בו מתקני חניה ומתקן חניה אוטומטי
    עבור מאות מכוניות

    רצוי לפנות לראש העיר על מנת שיטפל בנושא
    בהצלחה למחפשי החניה בהדר

  22. ועוד דיווח:
    גם חנות בהרצל 79 סגרה את שעריה
    וגם חנות בהרצל 62 פונתה ולהשכרה

  23. גם החנות 1000 דברים, חנות רהיטים בהרצל 54 סגרה.
    המקום מוצע להשכרה – 140 מטר.

    הבוקר גם הגיעו פקחים לבדוק את החנות ה"אסייתית" המוזרה שקמה ברחוב החלוץ 9
    הפקח הגיע, דיווח שהמקום סגור בבוקר ועבר הלאה.

  24. רק תיקון קל התכוונתי כמובן לבית הקרנות.

  25. רק שתהיו בעניינים, עוד 5 חנויות נסגרו השבוע בהדר
    בהם למשל מאפיית אריאל שפעלה באזור המשופץ של רחוב הרצל מול בית הקרונות
    שתי חנויות ברחוב החלוץ אחת לביגוד אחת הפכה למוקד מאולתר לעובדים זרים (החלוץ 9)
    ועוד אחת נסגרה ברחוב החלוץ 7 (לא בחלק בו נערכות העבודות, למעלה ליד האזור ה"משופץ").
    באמצע רחוב הרצל שתי חנויות נוספות פשטו את הרגל ועכשיו ריקות עם שלט להשכרה.

  26. ראשית, אני כן חושבת שאדם שעבד בעמדה בכירה ובעלת כח בעירייה לאורך כמה שנים כן חלה עליו חובת ההוכחה לפועלו בתקופה בה עבד, לצד דין וחשבון מצידו על תרומתו בעבר לצד תרומתו הנוכחית.
    נכון- יש הרבה מאוד מה לעשות, אבל אני כאדם בעל אוריינטציה חברתית ובעל נכונות לתרום לחברה ראיתי לנכון לבדוק האם הטענות שלך מגיעות אך ורק מחילוקי דעות פוליטיים והאם חילוקי דעות אלו עלו גם בתקופת כהונתך.אני חושבת שנכון מאוד לבחון תמיד את העשייה העירונית, קהילתית ציבורית כלפי כל פעילות בכל שכונה בעיר ובכל התחומים, התרבותיים, חברתיים, חינוכיים וכלכליים.
    אני יודעת שכן יש פעילות נמרצת לפתח את איזור הדר- מתוכנית מוטב יחדיו דרך הכניסה של התוכנית הלאומית שסוקרה כאן באתר "דוח שמיד", עד לעיר ללא אלימות שיש מאמצים שתיכנס לחיפה. ישנו ניסיון של אנשי מקצוע טובים לשפר ולהעלות את איכות השירותים החברתיים/חינוכיים בשכונה.
    כמובן שלאחר הזנחה של שנים לוקח זמן לשקם.
    יישר כח אם אתה פועל מהמניעים של קידום העיר ולא רק ממניעים פוליטיים!

  27. [quote="מבולבלת":2b9fv2ac]מה שלא ברור לי בכל הסיפור הזה הוא שמ2004 ועד הבחירות האחרונות כותב המאמר שימש בתפקיד עוזר סגן ראש העיר. ועכשיו כנראה בבחירות האחרונות נפלט מהעבודה הציבורית בעירייה- אז אני שואלת איפה החלק שלך בכל שנים הארוכות האלו בשיקום השכונה? ובביקורת שאתה מעביר על העירייה בכל אחת מהכתבות שלך?

    שלום גברת מבולבלת,

    אני לא בדיוק מבין מדוע את דנה בגופו של אדם כאשר העניין המרכזי הוא העיר, אבל אני מבקש להודות לך על השאלה. זוהי הזדמנות לאשר את העובדה שהייתי עוזר סגן ראש העיר בין השנים 2004-2008. במהלך התקופה הזאת נחשפתי לדברים טובים בעירייה אך גם לדברים טובים הרבה פחות. לקראת הבחירות ב-2008 הוצע לי תפקיד עירוני, על מנת להמשיך ולשרת תחת ראש העיר הנוכחי אבל אני סירבתי מכיון שלא יכולתי יותר לקחת חלק במה שראיתי. נושא הדר דווקא רלוונטי במיוחד מכיוון שאני ועובד נוסף בעירייה יזמנו אירוע כמעט היסטורי בעיר כאשר דחפנו לשינוי סיווג ארנונה (רה-אזור) בחלק משכונת הדר (אזור א') בתמורה לחלק מציר מוריה (שהיה אזור ב'). הדבר הזה קודם על ידי אך לצערי איש מאנשי הקואליציה לא האמין שהדבר ניתן לביצוע. לכן פניתי לחבר המועצה מיקי ינוביץ', שלימים הפך לחבר אופוזיציה, והוא הצליח להכניס את הדבר לצו המסים של 2006. זאת דוגמא אחת לדרך ההתנהלות. ראוי לציין שלקח לי רק שנה וחצי להוציא את הדבר הזה לפועל…
    דברים נוספים כוללים קידום מעונות סטודנטים במלון תלפיות (לשעבר) שסוקל בגלל ההחלטה לבנות את קמפוס הנמל, סיוע בקידום תוכנית רובע הסטונדטים בהדר גם דרך העירייה וגם באמצעות המגזר השלישי בעיר. קידמנו בלשכת סגן ראש העיר הקמת גינות קהילתיות בהדר כפרוייקט המשך לשיפוץ הגינות הפרטיות ברחובות פבזנר וירושלים ויש עוד פרוייקטים נוספים רבים אבל אני לא הנושא פה.
    ובקשר לביקורת על העירייה, לא ידעתי שאסור להעביר ביקורת שגורמת לאנשים להבין את המציאות בעיר…
    אשמח מאוד לשמוע את דעתך על המצב בהדר ומה ניתן לעשות עוד.

  28. מה שלא ברור לי בכל הסיפור הזה הוא שמ2004 ועד הבחירות האחרונות כותב המאמר שימש בתפקיד עוזר סגן ראש העיר. ועכשיו כנראה בבחירות האחרונות נפלט מהעבודה הציבורית בעירייה- אז אני שואלת איפה החלק שלך בכל שנים הארוכות האלו בשיקום השכונה? ובביקורת שאתה מעביר על העירייה בכל אחת מהכתבות שלך?

  29. לצערי תוכניות להקמת חניונים תת קרקעיים נשארות תוכניות וגם לו היו מוקמים הם לא נותנים פתרון למאות כלי רכב.
    נכון שיש תחבורה ציבורית אבל העובדות הן שרחובות הדר מוצפים בכלי רכב ומכיוון שהשכונה לא מישורית קשה ללכת
    ברגל ואנשים נוטים לפחות להחזיק רכב אחד למשפחה (במיוחד אם מדובר בדירות יוקרה על הגג מדובר באנשים שידרשו
    לקנות דירה עם מקום חניה או לא יקנו אותן, כלומר יקנו אותן להשכרה ואז מי שישכור יחפש מקום חניה ושוב תיווצר אותה בעיה).
    הדוגמאות שלך מתל אביב הן בדיוק מה שלא נחוץ לנו בהדר, אך גם בתל אביב מדובר ברחובות עם נגישות הרבה יותר
    גבוהה לצירים ראשיים מאשר אלו שבהדר, וגם רחובות עם צפיפות בנייה נמוכה מלכתחילה מזו שכבר קיימת בהדר. הצפיפות
    בהדר לא מאפשרת תוספות בנייה כמו מרכז תל אביב, צריך להבין ולהפנים את זה. אם העירייה רוצה לרכוש בתים ישנים
    להרוס אותם ולייצר כך עוד 10 מגרשי חניה ציבוריים, אולי אפשר לחשוב על תוכנית תוספת הקומות. יש בהדר גם מגרשים
    ריקים לבנייה ואני לא רואה שיזמים קופצים עליהם – למשל באחד העם, ברחוב הרצליה. העירייה צריכה ליזום תוכנית עירונית
    לשיפוץ חזיתות ומבנים. עיריות רבות בעולם למשל קובעות שכל חזית חייבת לעבור צביעה מחדש כל כמה שנים ואף מממנות
    או משתתפות במימון הצבעים. עיריית חיפה חייבת להתחיל תוכנית לשיפוץ חזיתות מבנים בהדר – אין שום תוכנית כזו ולכן
    כל הסיפורים על שיקום הדר במליונים זה שטויות, כי משקמים בלטות במדרכות אבל הבתים נשארים מוזנחים ומיושנים.
    משקיעים שקונים את הדירות משכירים אותן בכל מחיר ללא שיפוץ חיצוני עם שיפוץ מינימלי בפנים, ולא משנה לאיזה אוכלוסיות
    הן מושכרות (וזה התשובה לתושבת שהתקוממה על מה שאמרתי על אוכלוסיות). אל נהיה תמימים לצד אוכלוסיה איכותית בהדר
    יש שפע של אוכלוסיה בעייתית מאד בהם למשל עשרות משפחות משתפי פעולה שמשרד הבטחון קנה להם דירות וזרק אותם
    כאן, יש עולים חסרי שום רצון לגור כאן שמרגישים שזה זמני ולא אכפת להם מה קורה בהדר, יש נרקומנים לסוגיהם, יש
    קשישים שאין להם יכולת יותר להביא להתחדשות השכונה כי ילדיהם ונכדיהם לא גרים בה. כן, נרצה או לא, נעים או לא, אלו
    אוכלוסיות חלשות או מוחלשות או מנותקות וזה בהחלט משפיע על הדר. אי אפשר להכניס בלטות חדשות ולצפות שזה מה
    שיניע תהליכים, זה חייב להיות מכלול של דברים כולל השקעה בחינוך ולא סגירת בתי ספר, השקעה בחזיתות בתים, השקעה
    ביותר שטחים ציבוריים ובשיפוץ חנויות מיושנות ועוד הרבה מאד דברים.

  30. [quote="אורח":2lxyl75y]אני מצטער על שכותב הכתבה, שרובה נכונה, ביסס אותה על דבר אחד שגוי מהיסוד. התוכנית להוספת קומות ודירות באותו בניין ברחוב
    פבזנר, לא רק שאינה פותרת את הבעיות של הדר אלא תגרום לבעיות רבות נוספות. כבר היום יש בהדר עודף מגורים, לא חוסר. בניגוד
    לתל אביב, הדר אינה מישורית אלא בטופוגרפיה תלולה. כך שכל בעל דירה מגיע אל הדר עם רכבו. נניח שברחוב פבזנר יבואו 5 בעלי
    בתים ויוסיפו כל אחד שתי קומות, 8 דירות. 40 דירות נוספות. עוד 40 רכבים. וזה רק מ-5 בניינים! איפה הם יחנו, כל אותם רכבים? בעל
    התוכנית לא הציע שום פתרונות חניה, רק תוספת דירות. כבר היום ברחובות הדר יש מצוקת חניה, אין איפה לחנות. תשאל את תושבי
    רחוב הלל או מסדה, שלעיתים נאלצים לחפש חניה ברחובות סמוכים. כך גם בפבזנר. מה יקרה אם לא 5 אלא 50 בעלי בתים יוסיפו
    עוד 200 או 300 דירות? איפה יחנו עוד מאות רכבים? על מאדים? האם זה מתכון לשדרוג הדר או לקריסתה הלאה, להרס איכות החיים
    המעטה שעוד נותרה בשכונה? האם צריך לעודד יזמים שרוצים להוסיף קומות כאשר כל תוספת כזו תסתיר את מעט הנוף לרחובות מעליה?
    האם תוספת כזו בכלל אפשרית כששכונת הדר דחוסה ובנויה בצפיפות פי 2 יותר גבוהה ממרכז תל אביב? ברחובות קטנים יותר? צפופים
    יותר? הייתי מבין אם היזם היה מבקש לאחד קומות ולבנות שתי יחידות גדולות ומפוארות. נראה לי שזה אכן היה בגדר סנונית שיכולה
    להביא יזמים נוספים להפוך ים של דירות קטנות למגורים איכותיים. אך להוסיף עוד דירות קטנות, עוד צפיפות? מה בין זה לשדרוג פניה
    של הדר? בדיוק הפוך. חסר דירות בהדר? לידיעתך, גם בלי תוספות בנייה, בשנה האחרונה בלבד שופצו בהדר 5 בניינים ברחוב מסדה
    וטבריה. אם זה לא היה כלכלי, מדוע שופצו? מסתבר שלא צריך להוסיף שום יחידות על הגג או לסגור קומות. צריך לעודד יזמים לשפץ
    את הקיים, לאחד דירות קטנות לדירות יקרות, לעבור לגור בשכונה. הבעיה אינה חוסר ביחידות דיור אלא חוסר באוכלוסיה איכותית.
    זו אינה מחפשת דירות קטנות בקומת קרקע ללא חניה, נכון? אז למה היזם מספר סיפורי סרק, כל מטרתו לעשות רווח מהיר ולהשאיר
    את בעיות החניה לטיפול עיריית חיפה והתושבים המסכנים שיקנו את הדירות ויגלו שהם צריכים לחנות קילומטר משם.

    אני מסכים איתך לחלוטין פרט לשני עניינים, ישנן לא פחות משלוש תוכניות להקמת חניונים תת קרקעיים בהדר בנוסף לתוכנית אחת שכבר קיימת בתיאטרון
    ושנראית לצערי כמו עוד פרוייקט שלא נוצל בצורה טובה. אני גם לא ממש מסכים איתך בנושא הטופוגרפיה. אני מכיר לא מעט אנשים שגרים בחלקים העליונים בהדר
    ושהולכים לשוק, לרחובות המסחריים ולכל מקום אחר ברגל. אם קשה לחזור אז משתמשים ב…..אוטובוס ! או כרמלית. ד"א תוכנית ד' בתל אביב המתירה
    תגבור של זכויות בנייה כמעט ואינה מתייחסת לחנייה ולא צריך להגיד לך שמחסור החנייה בתל אביב גורם לכך ששווי מקום חנייה יכול הלגיע ל-80 אלף ש"ח !
    כמו דירת חדר בהדר… אם המצב יתקרב לכך בהדר אז לדעתי יש סיבה טובה לעירייה לבנות חניות בעצמה באמצעות החברה הכלכלית.פרט לכך, לא ציינתי עוד מספר גדול של תוכניות שהולכות עם הראש שלך, כמו עידוד לחיבור דירות ומניעת פיצולן, הריסת בתים ישנים (שאינם לשימור) ובניית בניינים חדשים עם חנייה תת קרקעית תוך תגבור בנייה ועוד. אני מניח שאתה גם מכיר את הפתרונות שמצאו לעניין בערים שוליות כמו פראג, ברלין ואמסטרדאם, שם במרכזי הערים כמעט ואין חנייה כלל. העניין השני שאני מבקש למחות עליו בתוקף הוא נושא האוכלוסייה האיכותית. ממש לא לעניין. פרט לכך, אני בהחלט אשמח לשמוע את דעתך על הדרך בה ניתן לשקם את השכונה.

  31. אני מסכימה עם רוב מה שכתב הכותב מעליי, אבל יש משפט אחד בדבריו שמקומם אותי: "הבעיה היא… חוסר באוכלוסייה איכותית"….
    מוזר, אני דווקא מכירה אנשים איכותיים מאוד המתגוררים בהדר, למעשה גרים שם רוב חבריי. ובאשר לכך שגרים שם גם הרבה בעלי הכנסות נמוכות, ובעיות סוציו-אקונומיות, ולהם כנראה מתכוון הכותב כ"לא איכותיים" – אז מה אתה מציע לעשות, להעיף אותם לירח? גם הם צריכים לגור היכנשהו, ואם לא בהדר אז זה יהיה בעיר התחתית. מה שצריך לעשות זה לעזור להם ככל האפשר להשתקם, לא להעיף אותם או להסתיר אותם. ולעזור לשכונה להשתקם, ע"י הוספת מועדוניות לילדים, טיפוח פינות נוי היכן שיש מקום, שיפור פני השכונה, שילוב אוכלוסיה "חזקה" כמו כפר הסטודנטים וכו', וככל הידוע לי, אכן דברים ברוח זו מתבצעים ע"י מינהלת השכונה.

  32. אני מצטער על שכותב הכתבה, שרובה נכונה, ביסס אותה על דבר אחד שגוי מהיסוד. התוכנית להוספת קומות ודירות באותו בניין ברחוב
    פבזנר, לא רק שאינה פותרת את הבעיות של הדר אלא תגרום לבעיות רבות נוספות. כבר היום יש בהדר עודף מגורים, לא חוסר. בניגוד
    לתל אביב, הדר אינה מישורית אלא בטופוגרפיה תלולה. כך שכל בעל דירה מגיע אל הדר עם רכבו. נניח שברחוב פבזנר יבואו 5 בעלי
    בתים ויוסיפו כל אחד שתי קומות, 8 דירות. 40 דירות נוספות. עוד 40 רכבים. וזה רק מ-5 בניינים! איפה הם יחנו, כל אותם רכבים? בעל
    התוכנית לא הציע שום פתרונות חניה, רק תוספת דירות. כבר היום ברחובות הדר יש מצוקת חניה, אין איפה לחנות. תשאל את תושבי
    רחוב הלל או מסדה, שלעיתים נאלצים לחפש חניה ברחובות סמוכים. כך גם בפבזנר. מה יקרה אם לא 5 אלא 50 בעלי בתים יוסיפו
    עוד 200 או 300 דירות? איפה יחנו עוד מאות רכבים? על מאדים? האם זה מתכון לשדרוג הדר או לקריסתה הלאה, להרס איכות החיים
    המעטה שעוד נותרה בשכונה? האם צריך לעודד יזמים שרוצים להוסיף קומות כאשר כל תוספת כזו תסתיר את מעט הנוף לרחובות מעליה?
    האם תוספת כזו בכלל אפשרית כששכונת הדר דחוסה ובנויה בצפיפות פי 2 יותר גבוהה ממרכז תל אביב? ברחובות קטנים יותר? צפופים
    יותר? הייתי מבין אם היזם היה מבקש לאחד קומות ולבנות שתי יחידות גדולות ומפוארות. נראה לי שזה אכן היה בגדר סנונית שיכולה
    להביא יזמים נוספים להפוך ים של דירות קטנות למגורים איכותיים. אך להוסיף עוד דירות קטנות, עוד צפיפות? מה בין זה לשדרוג פניה
    של הדר? בדיוק הפוך. חסר דירות בהדר? לידיעתך, גם בלי תוספות בנייה, בשנה האחרונה בלבד שופצו בהדר 5 בניינים ברחוב מסדה
    וטבריה. אם זה לא היה כלכלי, מדוע שופצו? מסתבר שלא צריך להוסיף שום יחידות על הגג או לסגור קומות. צריך לעודד יזמים לשפץ
    את הקיים, לאחד דירות קטנות לדירות יקרות, לעבור לגור בשכונה. הבעיה אינה חוסר ביחידות דיור אלא חוסר באוכלוסיה איכותית.
    זו אינה מחפשת דירות קטנות בקומת קרקע ללא חניה, נכון? אז למה היזם מספר סיפורי סרק, כל מטרתו לעשות רווח מהיר ולהשאיר
    את בעיות החניה לטיפול עיריית חיפה והתושבים המסכנים שיקנו את הדירות ויגלו שהם צריכים לחנות קילומטר משם.

  33. מה שלא ברור לי הוא מדוע "פרויקט" הוספת שתי קומות לבניין אחד ברחוב פבזנר זה עניין כלכך עקרוני, שאי אישורו (גם לא הבנתי מדוע לא אושר), הוא המסמר האחרון בארון הקבורה של הדר.

  34. אני מתקן את השיבוש: לא כותבים "המסמר האחרון ביוזמה"
    אלא: "המסמר האחרון בארון הקבורה של היוזמה"
    לצערי המצב המתואר הוא נכון ללא קשר לביטוי הנ"ל.
    תשובה מראש העיר לא נראה לי שתקבל.

הכתבה נעולה לתגובות. ניתן לשתף ברשת באמצעות כפתורי השיתוף

כל הכתבות בחי פֹה

הרוג מירי בקרית אתא

(חי פה) - גבר כבן 40 נהרג ואשה נפצעה באורח קל הערב (מוצ"ש, 23/11/24) כתוצאה מירי בקריית אתא. הגבר פונה במצב אנוש לביתה חולים...

תקיפה עוצמתית הלילה בדאחייה בביירות (בין שישי לשבת, 23/11/24) לאחר מטח הטילים לקריות

(חי פה) - תקיפה עוצמתית במיוחד של צה"ל, על מבנה בלב שכונת הדאחייה בביירות. מבנה נהרס כליל ותחתיו נוצר מכתש ענק. מבנים רבים נוספים...

דיווח זירות – שבת 23/11/24 – מטחי טילים – חיפה והקריות • נזק למבנה תעשייה בקריית אתא

(חי פה) - דיווח כוחות ההצלה מזירות פגיעת טילים ליום שבת - 23/11/24. הדיווחים מגיעים בהדרגה. 04:19 - ירי טילים לעבר הקריות עיריית קריית אתא:תושבים יקרים,...

דיווח זירות – 22/11/24 – עכשיו כטב״ם, מטחי טילים – חיפה והקריות

(חי פה) - עדכונים ליום ו׳, 22/11/24 - זירות מטחי טילים באזור חיפה. הכתבה מתעדכנת במהלך היום על פי הדיווחים מכוחות ההצלה ומאזרחים. ראיתם...

תינוק נכווה ממים רותחים – מצבו בינוני

ממד"א נמסר לחי פה: בשעה 18:46 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב כרמל, על תינוק שנכווה ממים רותחים בהית בקרית ים. חובשים ופראמדיקים...