באנר החברה הכלכלית 100724

רכבת הלילה לחיפה לא עוצרת בתחנה

(חי פה) - תושבים המתגוררים בשכונות בת גלים וקריית...

גשם ביולי 2024: מראה נדיר בצפון

בראשון 14/7/24 תושבי צפון הגולן הופתעו לגלות שמים נפתחו...

פקקי ענק ושיאים של תסכול • תושבי השכונה בחיפה זועמים

(חי פה) - פקקי תנועה ענקיים, המתנה מורטת עצבים,...

מקרה נדיר – בת חודש עם גידול נדיר בחלל הפה

חודש לאחר לידתה, חייה של י', תינוקת קטנטנה, ניצלו...
באנר חזית הים רחב
באנר חברה כלכלית 100724
באנר גורדון 240624
באנר מוזאוני חיפה 140724
פרסום בחי פה - רחב - מונפש
באנר קריית אתא קיץ 2024
באנר קריית ביאליק ותיקיםרחב 140724
באנר מוזאוני חיפה 140724

משטחי ענק של צידפת הפרנה פרנה התגלו במפרץ חיפה

(חי פה בים) - רבים הדיבורים על הגירה לישראל...

המלון בבת גלים נבנה במהירות הבזק על אף שהוא חוסם את קו החוף

זוהי כתבת המשך לכתבה שפרסמתי לפני כחודשיים בתקופת הבחירות...

סדר פסח מרגש נערך במחנה המעפילים • הספינה 'אקסודוס' ◄ צפו

'אקסודוס', סמל לגבורה ולנחישות התרגשות רבה נרשמה ביום שישי האחרון...

ב״זכרון בסלון״ בשנה הבאה – נשמע גם את סיפוריהם של העולים מחבר העמים

טטיאנה לוי דואגת לכולם טטיאנה לוי, 67, רכזת עולים ותרבות...

שבר יגור – רגעים אחרונים של פריחה נדירה • צאו לטייל בפסח

שבר יגור, המכונה גם העתק כרמל, הינו פינת טבע...

החלטתי במי לתמוך לראשות העיר • טור דעה

לפני כחצי שנה התחלתי לפרסם מאמרים ב"חי פה". כאוהב מושבע של חיפה, המטרה שלי הייתה להנגיש לכם התושבים מידע, על מנת שביום הבחירות תוכלו לבצע בחירה מושכלת. כפי שהסברתי בעבר, גישת ה"רק לא (השלם את החסר)" הביאה למצב העגום בו עירנו נמצאת היום.

לכן, כתבתי רבות על "מה כן" והצעתי נתונים ונקודות למחשבה שיסייעו לכם לקבל החלטה מבוססת ביום הבחירות. סקרתי את בעיות העיר ובמה הן מתמצות, התמקדתי בנושא התעסוקה שבעיניי הוא מהבעיות האסטרטגיות של העיר והצעתי 10 דיברות לבחירת ראש העיר המתאים ביותר.

תמיכה ללא תנאים מוקדמים

לאורך הזמן, הלכה והתגבשה רשימת המועמדים עד שנראה כי התייצבה כמעט לחלוטין. במהלך הזמן נפגשתי עם רוב המועמדים ולמדתי להכירם, מי יותר ומי פחות. התוודעתי לאופיים, יכולותיהם, התוכניות שגיבשו ובחלק מהמקרים גם לצוות שסביבם. חלק מהמועמדים ביקשו את תמיכתי ואף רצו שאצטרף לרשימתם.

לכולם עניתי את אותה התשובה, שטרם בשלה השעה עבורי להחליט. עוד אמרתי, שבכל מקרה, כשאחליט במי אני תומך, אעשה זאת ללא שום התניה. אציע את עזרתי ללא כל תמורה כאשר טובת העיר והצלחתה הם שעומדים לנגד עיניי.

בניין הטיל, קריית הממשלה. (צילום: חנן מרקוביץ)
בניין הטיל, קריית הממשלה. (צילום: חנן מרקוביץ)

לכו עם הראש ולא עם הלב

קיבלתי פניות רבות מתושבים ששאלו לדעתי ובמי אני מציע שיבחרו.
לכולם עניתי שמומלץ שיקראו את המאמרים, ילמדו ממגוון מקורות המידע ויגבשו דעה עצמאית ומבוססת. בקיצור, שילכו עם הראש ולא עם הלב.

היום, מבחינתי מדובר בסגירת מעגל, כאשר, לאחר שגיבשתי את דעתי, חשוב לי לחלוק אותה איתכם הקוראים בבחינת חוב שלי אליכם. אני משתף בדעתי מכיוון שלאחר שהסברתי רבות על השיקולים בבחירת ראש עיר, ראוי שאשתף אתכם בבחירתי. כמו כן, בעיניי זאת יושרה בסיסית שכותב בכלי תקשורת יחלוק את עמדתו ולו כדי שיבחנו את דבריו שבעתיים.

קלפי בחירות מקומיות – ארכיון (צילום: מיכל גרובר)

יש שמבלבלים בין המצוי לרצוי

הבחירה של כל אחד מכם צריכה להיות במועמד שהוא הטוב מהקיימים. לא המועמד הכי טוב בעולם, לא מי שהייתם מפנטזים ורוצים שיעמוד בראשות העיר, לא בדמות קסומה שתצילנו מיד רעה אלא במועמד בשר ודם מהרשימה הידועה.

אני מתעקש על הנקודה הזו, כי יש שמבלבלים בין המצוי לרצוי. ולאלו מבינכם שסבורים כי: "אין במי לבחור", אומר, בחרו במועמד הכי פחות גרוע מבחינתכם.

הטעות הגדולה ביותר שאתם יכולים לעשות, היא כלל לא לבחור וכך לפגוע באינטרסים שלכם. שהרי חלק מהמועמדים והרשימות צפויים להיות רחוקים יותר מהשקפת עולמכם ובאי-הצבעה אתם מחזקים אותם. כמו כן, ככל שיצביעו יותר חיפאים, כך צפויה להשתפר היציבות השלטונית בעיר. אחוז החסימה יעלה, ייכנסו פחות רשימות קטנות ויעלה הסיכוי למועצת עיר יציבה ומתפקדת.

המועמד שאני תומך בו הוא:

לאחר שהשקעתי זמן רב בלימוד בעיות העיר, בפגישות עם מועמדים, בעלי תפקידים בעבר ובהווה ואין ספור שיחות עם חיפאים מושבעים, החלטתי לתמוך ביונה יהב לראשות העיר.

בשקלול כלל המועמדים, הצוותים שלהם, יכולת היבחרות, ניסיון ויכולת תפקוד, מצב העיר וצמצום סיכונים אני סבור שיונה יהב הוא המתאים ביותר לעמוד בראשות העיר בזמן זה.

הופתעתם? אני כן.

במאמריי ביקרתי את יונה לא מעט על טעויות שביצע, ועד שרשימת המועמדים לא התייצבה, התלבטתי במי לתמוך. אבל ככל שמועד הבחירות מתקרב נהיה לי קל יותר ויותר לקבל החלטה מחושבת.

מתוך יתר המועמדים, יש לטעמי  ראויים, יש כאלו שמוטב לו לא היו מתמודדים ויש כאלו שאינם מוכרים מספיק, בבחינת "רב הנסתר על הגלוי". לטעמי, חיפה לא יכולה להמר שוב. בפעם האחרונה זה נגמר רע מאד ודומה כי לפחות בנושא זה רוב החיפאים מסכימים.

יונה יהב בראיון לחי פה
יונה יהב בראיון לחי פה (צילום: חי פה)

ניסיון רב בניהול עיר

תנוח דעתכם, אני ממש לא חושב שכל בעיות חיפה יפתרו מחר בבוקר ואינני מסתובב בעיניים מצועפות. ההחלטה שקיבלתי נעשתה באופן קר ושקול, ככל שאני יכול. יונה יהב מביא ניסיון רב שהיה חסר באופן בולט בארבע וחצי השנים האחרונות.

להתרשמותי, ראש העיר לשעבר, השכיל להבין את אזורי המשגה שלו והוא פתוח יותר ומשתף. הצוות המתגבש סביבו הוא אחד השיקולים העיקריים בהחלטתי וכולל אנשים מנוסים וכן אנשים חדשים, מקצועיים בתחומים כגון ניהול כספים, חינוך, יזמות עסקית, טכנולוגיה, נדל"ן ועוד. בנוסף, עובדתית יהב מוביל בפער ניכר על שאר המועמדים וזאת באופן מובהק בכל הסקרים.

אבל מה לגבי הגיל שלו?

לבקר עניינית כל אדם, ודאי את יונה שהיה ראש העיר במשך 15 שנים זה לא רק לגיטימי אלא ממש רצוי. אני אישית עשיתי זאת וכמובן ביקרתי במאמריי גם את קליש בצורה עניינית. מה שלא לגיטימי ויש להוקיע בכל צורה הוא התקפות לגופו של אדם במקום טיעונים לגופו של עניין.

הטיעון החביב על חלק מהאנשים הוא נגד גילו של יונה, הטיעון המשלים הוא "צריך מישהו צעיר".

מישהו היה מעלה בדעתו לפסול מועמד רק כי הוא גבר? אישה? שחום עור? נמוך? היעלה על הדעת לפסול מישהו בשל מאפיין ביולוגי? מישהו באמת חושב ברצינות לתמוך במועמד רק בגלל השנה בה נולד? אני יכול להבין טענה כי בגיל מסוים יש השפעה על היכולות הקוגניטיביות. אבל זה לא המצב כאן כלל ועיקר. כולנו רואים את יונה מדבר ברהיטות, באהבה לעיר ורצון עז לנצח. אפשר לתמוך בו ואפשר שלא אבל כשמעלים את עניין הגיל פה מדובר באפליה בוטה, הנובעת מבורות או מאינטרס.

חיפה • קהל אלפים במופע הזיקוקים - יום העצמאות (צילום - ירון כרמי)
חיפה • קהל אלפים במופע הזיקוקים – יום העצמאות (צילום – ירון כרמי)

דרך ארץ קדמה לתורה

לסיום, הבוקר הודעתי לחלק מהמועמדים על החלטתי וזאת מתוך כבוד אליהם ורצון לעדכנם אישית ולא שיגלו לראשונה בקריאת המאמר. קיבלתי תשובות מכבדות מאד ואני מודה עליהן. כך אנחנו צריכים לנהוג אחד עם השני. לא חייבים להסכים על כל דבר, מחלוקות הן מבורכות אבל "דרך ארץ קדמה לתורה". אני רוצה לאחל לכולם מערכת בחירות עניינית, נקייה ושטובת העיר תמשיך להיות בראש מעייננו.

צרו קשר עם חי פֹּה: בוואטסאפבמייל

חנן מרקוביץ
חנן מרקוביץ
חנן מרקוביץ הוא יזם היי-טק חיפאי, מומחה בפיתוח עסקי. בעל תואר ראשון בהנדסת מכונות – הטכניון ותואר שני במנהל עסקים – אוניברסיטת חיפה. [email protected]

כתבות קשורות לנושא זה

117 תגובות

  1. הסברת בדיוק למה אסור לבחור ביונה יהב. לאחר 3 קדנציות כושלות שלו כראש עיר אסור להמר יותר. צריך מישהו חדש, צעיר ורעב, מוכשר והגון. בדיוק הפוך מיהב, הקשיש, השבע, העייף והנקמן. חיפה צריכה שינוי.

  2. אני לא מאמין שזו לא כתבת יח'ץ. יונה יהב השאיר עירייה רקובה משחיתות. יהב היה מכחיש עקשן של הזיהום בחיפה ופעל לטובת האינטרסים של המפעלים המזהמים.
    עדיף ליהב שימשיך לשבת בבית ולא יעשה מעצמו בדיחה

    • שמור על ביקורתיות וחשד, יש סיכוי טוב שזו בדיוק זו כתבת יחצ. או כתבה שמטרתה לעורר את המערכת החיסונית(גישה ביקורתית)

  3. חיפה צריכה ראש עיר צעיר ונמרץ כמו עו"ד דוד עציוני.למרות שאני מזוהה עם הליכוד.לליכוד אין מועמד רציני עם אג'נדה רצינית.שאר המועמדים כבודם במקומם.אבל הם מבטיחים דבריים שחצי מהם לא יקוימו.דוד עציוני מבטיח דברים מסויימים.צריך לעזור לו להיבחר,ואחר-כך מועצת העיר שתיבחר יהיו חייבים לעזור לו להצליח לנהל את העיר חיפה כדי להחזיר את הכבוד האבוד של העיר השלישית בגודלה בארץ.תושבי חיפה מקופחים כבר כמה שנים.

    • בלי להתייחס ספציפית למועמדים אחרים, "צעיר ונמרץ" זו סיסמה ותו לא. אני חוזר ואומר גיל המועמד לא רלוונטי.

      מה שכן רלוונטי הוא ניסיון ניהולי, יושרה וניקיון כפיים, דוגמאות קונקרטיות לעשייה הרשומה על שמו של המועמד, אנשים מוכשרים בצוותו – ניסיונם הרלוונטי לעיר במגוון תחומיה, חזון מבוסס ועוד.

      "מועצת העיר שתיבחר יהיו חייבים לעזור".
      ראה ערך קליש שהקואליציה שלה התפרקה. החובה היא של ראש העיר להקים ו*לשמר* קואליציה יציבה ומתפקדת.

  4. מי שיבחר שיהיה לו בהצלחה למען העיר חיפה. שבוע טוב

  5. יונה יהב העלה ארנונה בתקופתו ב-80%.
    יונה יהב היה שיאן הטיולים לחו"ל של בכירי העיריה – קרוב למליון שקל בשנה הוצאות טיולים.
    יונה יהב ביטל את תקציב קשר עם השכונות והעביר אותו לתעמולת שלטים.
    ב-2004 הביא יונה יהב את אבי גולדנברג שאחרי שנה התפטר כשהתברר שזייף תואר מהטכניון. דובר וראש מטה יהב צחי טרנו הורשע בזיוף ומרמה ב-2010 בפרשת החניונים. לינדנשטראוס חברו הטוב של יהב מדניה סגר עבורו את התיק חודשיחם לפני הבחירות.
    מדי יום אחשוף כאן עוד ועוד על יונה יהב.
    מחר תשמעו על שיטת השקשוקה – בז"ן הפצחן והסרטן.

    • דומה שהבנו שאינך תומך ביונה. השאלה במי אתה *כן* תומך ו*למה*.

      אתה מוזמן לכתוב במי אתה תומך ולהתייחס לנקודות הבאות: ניסיון ניהולי, יושרה וניקיון כפיים, דוגמאות קונקרטיות לעשייה הרשומה על שמו של המועמד, אנשים מוכשרים בצוותו – ניסיונם הרלוונטי לעיר במגוון תחומיה, חזון מבוסס ועוד גורמים ככל שתעלה בדעתך.

  6. קדנציה אחת זה לא מספיק זמן, אפילו קליש יכולה להפתיע עם עוד קדנציה ושתיהיה מדהימה. לגבי יונה, מה הסיכוי שהוא יבחר לשתי קדנציות? ואם כן, מה הסיכוי שיסיים אותן? (מאחלים רק בריאות, אבל הסטטיסטיקה, בכל זאת, לא לטובתו)

  7. כל מה שכתבו והספידו את עינת קליש, אז אני דווקא חולק על כולם. מה שעינת קליש עשתה עבור חיפה ב-4 שנות כהונה זה להפוך אותה סוף סוף לעיר שלצעירים שווה לגור כאן. העיר מתפתחת בכמה אזורים. זה לוקח שנים. זה מה שרון חולדאי עשה בתל אביב ולקחת לו 20 שנה.
    אני הגעתי לחיפה לפני 4 שנים בדיוק… וזו היתה עיר מתה. ומאז שהגעתי שמתי לב שחיפה מתחילה להיות עיר מדליקה. שוק תלפיות, עיר תחתית ועוד אזורים הופכים אט אט לאזורים חמים.
    מהיום שנכנסה לתפקיד יונה יהב וכל הצוות שמינה עשה הכל להכשיל אותה ובכל זאת הצליחה לשנות ולעשות. היא בטח לא פוליטיקאית כמו יהב אבל היא אמיתית והיא מביאה אור.

    אני בעד לתת לה עוד 4 שנים ולתת לה להשלים את מה שהתחילה.

    החיפאים כפויי טובה. לא פלא שהעיר הזו כושלת ונכשלת ולא פלא שעוזבים אותה כל הצעירים. מספיק לקרוא את התגובות של כל הבכיינים כאן שלא רואים טוב כשהוא מאיר להם כמו פרוג׳קטור מול העיניים.

    • אני מסכים איתך, בתור תושב נוה שאנן, אני רואה התקדמות, עד שעינת הגיע, היה רק הזנחה.

    • יש אי דיוקים רבים (בלשון המעטה) בדבריך. אתה מוזמן מאמר מנומק שכתבתי בנושא:
      https://haipo.co.il/item/421340

      צורם במיוחד הטיעון לגבי העיר התחתית, שהרי מי ששיקם אותה היה יונה יהב.

      "מהיום שנכנסה לתפקיד יונה יהב וכל הצוות שמינה עשה הכל להכשיל אותה" זו טענה חמורה וללא שום ביסוס. התכבד ותן דוגמאות קונקרטיות.

      "אני בעד לתת לה עוד 4 שנים" ראש עיר מכהן 5 שנים.

    • נכון לא נתנו לה דקה של חסד ואז התחילה הקורונה. אנשים שוכחים שהחזירים התחילו להיכנס לעיר הרבה יותר בתקופת הסגרים וכמובן שהבנייה בשטחים הפתוחים ללא תכנון נכון גרם לזה.

  8. היכן היה יונה בתקופה שלא נבחר. נתן לשאר החברים להתמודד במועצה. הבין שלא יוכל להסתובב בעולם על חשבון העיריה. גם אדון בורובסקי כשלא בחר מספר פעמים. נעלם עד הבחירות הבאות כי הבין שאין לו כסף מלהיות חבר מועצה. אביהו האן וקאליש הם אנשים שללא קשר עם היבחרותם עבדו למען התושבים. הגב קאליש נכנסה לטפל בקן צרעות. ניסיון חיסולם גרם לה שאלו שנישאר דאגו שלא תצליח בתפקידה. חשדנותה למנהלים השונים בעיריה מובנת. נכון שיש לה מה לשפר ביחסי אנוש מול עובדי העיריה השונים.
    לסיכום נשארנו עם שני מתמודדים שאפשר לנסות לסמוך עליהם. מקווה שנצליח בהחלטותינו.

  9. תבואו לשכונת נווה יוסף לא גברת קליש הכושלת וגם לא יונה יהב טיפלו בשכונה הזאת בושה

  10. יונה יהב?
    דיי עשה ותרם לנזקים הגדולים בעיר.
    צריך לפנות וללכת הביתה בכבוד.
    מספיק עם שחיותיות, פרוטקציות ודברים מהסוג הזה.
    העיר צריכה עוד 20 שנה בכדי לתקן ולשקם את הנזקים שנגרמו.
    להחזיר את יונה יהב?
    טעות פטאלית!!

  11. יונה לא הצליח ל שליט משמעת בעיר והיה שבוי וכנוע עלידי ועד העובדים השחצנים

  12. רועי לוי זו הבחירה הנכונה ,יש לשכנעו להגיע ול ניע מחדש את חיפה העיר

  13. אם אכן יונה יהב יקדיש את עיקר זמנו למשיכת חברות הייטק אכן הוא הבחירה הנכונה. אני חושב שהוא מסוגל לזה ולכן אבחר בו.

    • ארחיב ואומר כי נושא התעסוקה (לא רק היי-טק) הוא קריטי לעיר. לכן מכאן קביעת יעדים, תוכניות עבודה ואחראי הם הכרחיים וכתבתי על הנושא רבות במאמרים קודמים.

  14. מתמודד בן 80 שבעצמו מצהיר שהגיע לקדנציה אחרונה אינו מתאים לעיר מורכבת כמו חיפה שנדרש בה עבודה לטווח ארוך.
    מרגיש שחזר מאגו להחזיר את כבודו מול קליש על חשבון העיר והתושבים.

    • "מישהו היה מעלה בדעתו לפסול מועמד רק כי הוא גבר? אישה? שחום עור? נמוך? היעלה על הדעת לפסול מישהו בשל מאפיין ביולוגי? מישהו באמת חושב ברצינות לתמוך במועמד רק בגלל השנה בה נולד? אני יכול להבין טענה כי בגיל מסוים יש השפעה על היכולות הקוגניטיביות. אבל זה לא המצב כאן כלל ועיקר. כולנו רואים את יונה מדבר ברהיטות, באהבה לעיר ורצון עז לנצח. אפשר לתמוך בו ואפשר שלא אבל כשמעלים את עניין הגיל פה מדובר באפליה בוטה, הנובעת מבורות או מאינטרס."

    • הודעת ההעתק הדבק לא מתאימה הפעם חנן.
      איש בן 80 שבעצמו הצהיר שהגיע לקדנציה אחת אחרונה
      אינו מתאים לחיפה המורכבת שצריכה ראש עיר לטווח ארוך כי יש בה הרבה עבודה.

  15. יונה יהב?
    עבר זמנו, לא אמור להיות ראש עיר ניצחי!!
    צריך לומר לו תודה רבה שוב, לך הבייתה, לא רוצים לראות מליון עובדים שמחציתם לא עושים כלום, יהב הוא זה שהארנונה בגללו הכי גבוהה
    שלא יספר לך את סיפורי הבדיה שלו

  16. חנן, הנך מוזמן להשלים את חודשי המחקר הרבים בענייני העיר שהשקעת כדבריך.
    ככל הנראה לא חיפשת מתחת לפנס הנכון.
    הכסף הגדול טמון בתחום הנדל"ן העירוני, על כן ערוך כמה טיולים במסדרונות מינהל ההנדסה ודבר עם דרגי הביניים שיסכימו להיחשף בפניך אף באילום שם.
    מבטיח לך שתגלה דברים "מעניינים". מבטיח לך שתשנה את דעתך מקצה לקצה באשר למועמד המוביל שלך.
    השאלה הנכונה היא לא מי המועמד המתאים, כי אם מה הכישור החשוב ביותר של המועמד לראשות העיר במציאות העגומה והעקומה של העיר.
    התשובה חד-חד משמעית ולפני הכל: יושרה אישית וציבורית גם יחד.
    אנא המשך את מחקרך וגלה לכולם מי הוא המועמד בעל הכישור הנדיר הזה.

    • יושרה? בעיר מורכבת כזאת אתה מצפה ממשהו שיגיד אני הולך לעשות א' ב' ג' ובאמת יצליח לקיים?

    • לא חיפשתי מתחת לאף פנס שהרי אז בהגדרה הייתי מוטה. ניסיתי להסתכל בצורה רחבה ככל שניתן על הגורמים העיקריים ולגבש את דעתי.

      לגביי רמיזותיך, אני לא מבין בנושא ולכן לא מתייחס אליו.

      בהחלט מסכים שיושרה היא דרישה הכרחית ובסיסית מכל מועמד.

  17. לשבתאי:

    מה יש להוכיח? את הטענה שלך שהסקרים לא מייצגים את אוכלוסיית העיר. כדי להוכיח את דבריי לגבי מדגם מייצג ולסתור את דבריך, הנה ציטוט מתוך המחקר שערך פרופסור איתי בארי, עמוד 6 – שיטת המחקר:

    " נתוני המחקר נאספו בסקר מקוון באישור ועדת האתיקה של אוניברסיטת חיפה (מס' 370/22) בסיוע חברת הסקרים המקצועית iPanel. המדגם מייצג את תושבי חיפה מעל גיל 18. מדובר במדגם רחב מאוד באופן יחסי, שמנה 522 משיבים (522=N, בטווח טעות של 4.2%), שהתפלגותם נמצאה כקרובה מאוד לנתוני האמת בחיפה מבחינת רובע מגורים, גיל, מגדר ודת."
    לא אלאה את הקוראים יותר מדי אבל אתם מוזמנים לקרוא לעומק את שיטת המחקר והשאלות את עמודים 6-8 ו 29 עד 32 להתרשם מהסקר.

    https://tinyurl.com/mpmzw8yw

    לגבי מי אשם באי חיזוק הבניינים, לא אתווכח איתך, נסכים שלא להסכים.

    לדעתי בשום אופן לא לשכנע אנשים "רק לא…" זה הוביל למצב העגום שלנו היום.

    " אני בניגוד אליך לא אמליץ מראש על מועמד"

    אני לא המלצתי "מראש" על אף מועמד. השקעתי חודשים בלימוד לעומק של בעיות העיר, המועמדים והאנשים המקיפים אותם ופירסמתי מאמרים רבים בנושא. גיבשתי את דעתי בנושא ואני חולק אותה עם הקוראים. ירצו, יקבלו. לא ירצו – כולם כמובן זכאי לדעתם ולבחור כאוות נפשם.

  18. יהב איפשר למשרד הבטחון לקנות בהדר בזול 200 דירות ולהעביר אליה אוכלוסיה עוינת.
    יהב הרס את הדר הכרמל עד העצם. סגר 5 בתי ספר. את הקישון נתן כישיבה חרדית.
    על מה אתם מדברים. האדם הזה אסור שכף רגלו תדרוך בעירייה מצידי שנחשון צוק יהיה ראש עיר רק לא יהב.

    • שוב "רק לא…[השלם את החסר]". בפעם האחרונה שהמצביעים נקטו בגישה הזו זה נגמר רע. רע מאד.

  19. צודק,גם אנחנו חושבים אותו דבר,הצבענו יונה כשכולם היו באופוריה,כל התחזית שנתתי לגביה צדקתי,אין מקום לפספוסים הפעם,גורל העיר תלוי בבחירות האלו,עיר ננטשת,מלוכלכת,מוכת חזירים תנים וצבועים שמתרבים בלי מפריע,0 מקומות בילוי,מוסדות חינוך מדשדשים,הצעירים נוטשים,וממשיכים להעמיס אשפה אנושית שרק לוקחת עם 0 תפוקה,0 כח קניה,להפסיק מיד להזרים לעיר את כל מה שערים אחרות מסרבות לקלוט

  20. אם יהב זאת האלטרנטיבה הכושלת לכושלת אז שהכושלת אולי בקדנציה 2 תנסה לתקן את הכשלונות.
    מיהב אחרי 15 שנות חורבן וניפוח העירייה והריסת הדר והברחת עשרות אלפי צעירים כבר לא ייצא כלום.

  21. צמרמורת אוחזת בי כשאני נזכרת בתקופת יונה יהב כאדריכלית מגישת בקשות במחלקת רשוי הבנייה. פרוטקציות פרוטקציות ומי צריך אותן כשיש קשרים?
    אדריכלים יושבים שעות בתור לבודקת תכניות והיא נעלמה מחדרה. חיפשנו לא פעם לאן נעלמה ואז ראינו אותה יושבת אצל מנהל אגף פיקוח ורישוי על הבנייה ועוברת על תיק בקשה של פרוטקציונר.
    בעזרת בקבוק וויסקי היו מקבלים מפקח בנייה אישור בכתב שהכל נבנה על פי תכנית, או שהדירה לא פוצלה ל-3 דירות.
    הצבעתי לקאליש כי הייתי בטוחה שהיא תהפוך את מנהל ההנדסה ותעשה בו סדר. התאכזבתי גם ממנה.
    אני אצביע לחתול אם יגיש מועמדות ולא לאחד מהשניים.

    • יהב הכניס להדר בעצימת עין מאות משפחות משתפים והביא כמעט להרס מוחלט של הדר הכרמל
      סגר 5 בתי ספר תוך קדנציה ושניים מסר לחרדים (מסירת ביה"ס הקישון – הביאה להגירה מנוה פז של חילונים)
      האדם הזה מסוכן לחיפה.
      הוא חושב שהוא אוהב את העיר והזיק לה בצורה שקשה להבין למי שלא מצוי בפרטים.
      ניפח את העירייה באלף עובדים, הכניס את העירייה לכמעט מליארד שקל חובות. מינויים מושחתים של חבריו.
      מה שהוא עשה בלתי נסלח. שלא לדבר על שיאן הטיסות לחו"ל על חשבוננו – בפער גדול במשך עשור התעופף יותר מאשר היה בחיפה וגם לאחרונה ניסה לקבל מינוי יו"ר הסוכנות כדי שיממנו לו טיולים בעולם.
      אני קובע בנחרצות: חיפה לא מעניינת את יונה יהב.
      מעניין את יונה יהב לקבל תקציבי הנסיעות והכבוד של ראש עירייה.
      מלבד זה כל מי שעשה משהו חיובי עשה את זה בניגוד לעמדתו של יהב.
      אומרים שיהב "עשה את פארק הכט" – שקר וכזב. יהב התנגד לפארק הכט וטען שחיפה לא צריכה עוד פארקים וצריך להקים שם מבני תעשייה.. מי שדחפו להקים את פארק הכט היו עמרם מצנע ושמואל גלבהרט.
      צריך להיות איזה גבול כמה אפשר לסלף את ההיסטוריה העירונית, כשהעיר עצמה במצב רע מאד.
      כל מה שיהב טיאטא מתחת לשטיח צף ועלה כמו ביוב בתקופת קליש.
      חנן מה שאתה החלטת – זכותך. אבל את האמת על הנזקים שגרם אמרו לו שני שליש מהציבור בקלפי ב-2018.

  22. תתפלא אבל היו לי הרבה דיונים עם אבא שלי ז"ל בנושא. במשפחתנו אני הייתי הסמן הימני בהתנגדות לבנייה ללא תכנון-על הכולל תשתית עירוניות והתכלות כל כלל מאפייני המגורים בעיר. אני מחזיק בדעה זו כבר שנים והיא רק הלכה והתחזקה נוכח הבעיות שנוצרו בעיר. אני חושב שלאורך השנים נעשו טעויות רבות וחמורות בנושא, בזמן של יהב ובזמנה של קליש.

    אני לא מתיימר להתייחס ולשלוט בכל תחלואי העירייה. נהפוך הוא, בנושאים שאיני מצוי כראוי, אני מעדיף לא להתבטא.

    ולבסוף, מהי האלטרנטיבה לדעתך וחשוב באותה מידה – מדוע אתה חושב כך?

  23. חנן, כבן לקונסטרוקטור עתיר ניסיון היית אמור ללמוד ולו מקצת מתובנות האב.
    המועמד המועדף עליך שם בראש סולם האג'נדה שלו את פיתרון בעיית החזירים, במקום לציין את הכישלון החמור ביותר שלו, הבא לידי ביטוי בהרס שיטתי של כל רכס הכרמל על הבנייה הפרועה בחסות תמ"א 38 כביכול, וללא כל תכנון אורבני כולל של תשתיות עירוניות, בתוך כך: בתי ספר, גני ילדים, גנים ציבוריים ובראש וראשונה פיתוח והרחבת רחובות העיר שהפכו לבלתי עבירים וצפופים להחריד.
    אינך מצביע כלל על האסון הצפוי להתרחש בשכונות הכלואות בעיר בעת שריפה או אירוע ביטחוני. קרא נא את דו"ח מבקר המדינה מ-2017 בעניין השריפה בכרמל ב-2016. בדוק נא את הפסיקה של ביהמ"ש המחוזי בירושלים בעניין הרחבת שכונת דניה ופסילת הפרוייקט עקב היעדר כבישי מוצא בטוח מהשכונה.
    ערוך נא טיול ברחובות חביבה, סמולנסקין, ויתקין, שכונת שמבור ושכונת כרמליה, אשר נהרסו ללא כל הצדקה הנדסית, תוך מתן גיבוי מצד מועמדך ויד ימינו הקצינה הבכירה בדימוס וכן בחסות מהנדס העיר להצהרות ההנדסיות הכוזבות של המהנדס העירוני שמפיל לשווא בניינים תקינים העומדים בתקן רעידות אדמה, שפעל ועדיין פועל משיקולים זרים.
    אף לא מילה אחת בדבריך המלומדים על מי גרם לחובות עתק לעיריית חיפה.
    פרט למיגור בעיית החזירים, שכלל המועמדים מבטיחים לטפל בה, מה נכלל באג'נדה שלו?!
    הכיצד מי שקילקל בגדול יבוא לתקן?! נכון הוא עשה גם דברים טובים אך הרע עולה בהרבה על הטוב.
    אזי תודה לך, אך לא רבתי!!

  24. לשבתאי:

    כל ההשגות שיש לך בנוגע לפינוי בינוי ראוי שיופנו למקבלי ההחלטות בעירייה או יותר נכון למקבלי ההחלטות במדינה. אתה סבור שמדובר בהפקרות, גם אני. רק שאנחנו חלוקים לגבי הכתובת. אני לדוגמה חושב שהמדינה הייתה צריכה להיות אחראית לנושא ולהקדיש לו תקציבים. מדובר בנושא בטיחותי-ביטחוני-לאומי. המדינה מתנערת מאחריות ומפילה אותה על הרשויות. זה לא נכון, לא הוגן ובמבחן התוצאה גם לא עובד.

    אתה טוען שתושביה החלשים של חיפה אינם נגישים לסקרים. איך אתה יודע? הוכח זאת!
    מהסקרים שראיתי וחלקם פורסמו בציבור, מדובר במדגם *מייצג* של האוכלוסייה ולכן טענתך שגויה אלא אם תוכיח אחרת.

    נושא התעסוקה הוא אכן מהחשובים ביותר בעיניי ולא טופל בזמנו של יהב וכך גם אצל קליש. אני מאד מקווה שעעם היבחרו יהב יידרש לנושא בכובד ראש.

    ואגב "לשלול שהאופציה הגרועה עוד יותר להיבחר מחדש", גם "הכי פחות גרוע" זה בסיס לגיטימי לקבלת החלטות.

    • מה יש להוכיח חנן? חרדים לא נגישים לאינטרנט כלל,קשישים ברובם אינם דיגיטליים,והעולים החדשים שכן בכלל יודעים את השפה העברית ספק כמה מתעניינים בפוליטיקה המקומית.
      אלה אוכלוסיות שבניגוד אליכם ביקורתיים על קצת לכלוך מנסים לשרוד את חייהם הקשים בדוחק.
      הממשלה לא אשמה במחדל הפינוי בינוי,להיפך ,יש מענקים גדולים על כל יח"ד מתחדשת ואתה מיתמם למראה כמות המנופים האדירה בנשר,טירת הכרמל,הקריות ונהריה.
      בחיפה שגדולה פי כמה יש בממוצע פלוס מינוס 500 דירות חדשות בעיר.
      קליש ויהב אחראים ישירים למחדל הזה.כרטיס אדום לשניהם מהעירייה מהתושבים!
      אדרבא התושבים של חיפה השנייה צריכים לצאת בקמפיינים: רק לא יהב וקליש שוב!
      אני בניגוד אליך לא אמליץ מראש על מועמד/ת משאר המועמדים אלא ייתן לכולם להזיע ולראות מכוונים גם לחיפה השנייה ולא רק לחיפה הראשונה כמו 3 הקודמים.

  25. כשממסד מבסס את השחיתות מחזיר את יונה יהב. כשממסד עם כוונות נסתרות, מנסה להרוס מה שנבנה, בוחר ביונה יהב, כשמשכנעים את העם ששחיתות היא בסדר, הקומבינה הישראלית חוזרת בדמות הדינוזאור יהב. חבל אבל כנראה לא נדע מה הממסד מתכוון כשהוא מריץ את יונה יהב,

  26. מצד אחד אתה מתייחס "ספציפית" ליונה, גם לא ממש ספציפית אתה מתאר דברים עלומים כמו צוות חזק וצמצום סיכונים, מצד שני אתה אומר שנפגשת עם מועמדים אחרים לא ברור מי מה, בסופו של דבר, לא ברור למה פרסמת את המאמר הזה. האמת אני מצטער שפרסמת אותו מכיוון שהיה מעניין לקרוא את דבריך בעבר. המאמר הזה נראה לא מתאים לא מקיף ולא מאותו מקום.

    • אני מבין לליבך. לצערי לא אוכל להרחיב יותר.

      כל שאני יכול לומר שמאמר זה הוא בעיקרו מאמר דעה. המאמרים הקודמים ברובם הציגו נתונים, ניתחו אותם ודנו בעובדות ומשמעותן.

      את המאמר הזה פירסמתי מתווך הוגנות בה אני מציג את עמדתי וכן לצורך סגירת מעגל בהיבט של שיתוף הקוראים במסקנה אליה הגעתי.

      כמו תמיד, אני מעודד אותך ואת כל שאר הקוראים להטיל ספק בדבריי וכך גם בדבריי כל המועמדים והטוענים בשמם.

    • יפה מעריך את העידוד לביקורתיות והטלת ספק. תודה רבה

  27. שוב, בלי להתייחס ספציפית למועמדים אחרים, נפגשתי עם רובם, חלק מתובנותיי מבוססות על דברים שהם אמרו בארבע עיניים ושלא לציטוט ואני מכבד זאת. לכן אינני יכול לענות בצורה מפורטת יותר.

    אני סבור שליהב יש צבר של נתונים הפועלים לטובתו באופן ניכר משל המועמדים האחרים: ניסיון בניהול העיר, קשרי ממשל, צוות חזק, מצב העיר, סיכויי ניצחון וצמצום סיכונים.

  28. ל-עמנואל:

    מעולם לא אמרתי שהתאכזבתי ממועמדים אחרים וגם לא התייחסתי למועמדים.

    בקשתך להבין מה דעתי על מועמדים אחרים מובנת לחלוטין. בלי לומר אם דעתי חיוביות או שלילית על כל מועמד, בשלב זה אני סבור שאין זה נכון שאתבטא לגבי מועמדים אחרים.

    • מדוע אתה חושב שיהב יותר מתאים משרית או מאביהו? האם מכיוון שיש לו את הניסיון שצבר ואת הקשרים?
      אייל ואריאלה תיארו חלק מהטעויות של יהב, פשוט קשה להאמין שתושב כמוך מודע וחושב מעוניין שנית לבחור באותה צרה.

  29. ל-אילן:

    "יהב צריך להשאר בבית, אם 70% מתושבי העיר לא הצביעו לו = זה אומר הכל."
    קליש ניצחה עם 55% מהקולות ויהב עם 37% מהקולות. זה לא אומר *הכל* אלא שהבוחר לא היה שבע רצון מיהב והעדיף את קליש.

    כפי שכתבתי קודם, אני נמנע מהתייחסות ישירה למועמדים ו/או חברי מועצה.

    בלי להתייחס לשום מועמד באופן ספציפי, אומר באופן כללי כי שיקולי התמיכה שלי רחבים יותר ולוקחים בחשבון תרחישים בלתי רצויים בעיניי.

  30. תעודת עניות לחיפה , אם לאחר 3 קדנציות לא מוצלחות נחזיר את יונה יהב לראשות העיר.
    העיר זקוקה לקצת יותר מהבטחתו של יהב למגר את החזירים.

  31. חנ ,איש יקר וחיפאי בנשמה !
    (גם אם אינך חיפאי מלידהכמוני ,כבן ללמשפחה מהוותיקות בעיר – משנת 1850 )(קראתי בשקיקה ,ובענין רב את מאמרך האחרון .
    מוריד את הכובע בפניך
    ניתוח מבריק לנוכח המצב -שקילת כלל המועמדים !
    כמוך וכמו חיפאים רבים אחרים – שהעיר שזורה בנפשם / הווייתם – שהתלבטו נוכח הסוגיה –
    מי יוציא את העגלה – חיפה ,מהבוץ הנוראי שנוצר בעיר ,ב – 5 השנים האחרונות .
    נטיתי לכיוונם של הירוקים -אך ,כתוצאה ממעורבותי הרבה בנושאי טבע / שמירת הנוף וואדיות/ / נחלי חיפה האיתנים / מעיינותת נובעים כל השנה – הייתי מהלוחמים הבודדים ,אשר נלחמו במשך מעל לשנה וחצי בעיריה' – בהרס שנעשה במורדות הצפוניים של ואדי/ נחל שיח – מתחת לרח' ויצו .
    משניתקלתי בחומות הבצורות של כמה מחלקות בעירינ – והבנתי שאין סיכוי להיוושע מהם , ובין היתר בתשובות /תגובות של בכירים מאוד (ו א י נ י. מסתכן התביעת דיבה( !! ) מכיוון ש כ ל מ תו עד בקפידה ) פרטים ,סירטונים (ניסיתי מיד לחבור ולהסתייע בשותף הטבעי – מפלגת הירוקים בראשות אביהו ומויטי . התאכזבתי קשות ביותר וזאת – כשנה וחצי ל פ נ י. מ ו ע ד הבחירת !
    שיתפתי אותם בעוד נושאים של ערכי טבע כגון כריתת עתצים בפרויקט תמ"א – הריסה / בניה ,שוב – משניתקלתי במעשים הגולים במיננל לא תקין – החשוד בשחיתות פלילית ( שוב – בידי תיעוד. מלא ( !) – הענין טופל בערבון מוגבל/ אומלל מאוד ע"י הירוקים ועוד ועוד .
    זה הביא אותי למסקנה האומללה '- שמלגת הירוקים הינה כסות והסתתרות ,כאשר :
    " עננים ונישאים – ו ג ש ם. א י י ן :"
    כ
    איש יקר
    כמוך – התלבטץח קשות – מ י. כ. ן !
    הייתי מלוחמי ה "המלכה" של קליש ,תוך תקווה לעתיד טוב יותר.לעירנו ,ולא מעט באימרה – " רק לא יהב " . נפלנו קשות ביותר ,ולדאבוני ,כיום ,מבין המועמדים – רק יונה יהב – מסוגל להוציא אותנו מהמדמנה אליה הובילה חבורת : " קליש את צוק .
    כולי תקווה ,כי אצליח / נצליח לשכנע את התיבור – ובפלח המצביאים אשר משתתייכים לגיל השלישי,,שנשנס מתניים ,ונפעל ( להבדיל – כלוחמי הדמוקרטינ למען המדינה )
    ונדאג לעתיד למען ילדינו / נכדינ- למען עירנן האהובה ,שכיום מככבת בתואר ; " עיר החזירים "
    קבלו מראש את ה.תנצלותי על שגגיאו הכתיב ,,הנובעות מגודלם הממוער של האותיות בתגובות !

    • כתבת הרבה, אבל המסקנה לא נכונה,
      יהב צריך להשאר בבית, אם 70% מתושבי העיר לא הצביעו לו = זה אומר הכל.
      פוליטיקאים מסתמכים על הזכרון הקצר של הציבור – זה הסיבה לריצה של יהב וקלישצוק,
      חיפה זקוקה לאדם היודע לתכנן נכון ולבצע וזאת רק שרית גולן שטיינברג.

      אני מעדיף לכוון לחיובי ולכן לא התייחס לחסרונות של המועמדים האחרים, אבל הם רבים.

      ובכלל, צריך לחוקק כי חברי מועצה/ חברי כנסת יכהנו 3 קדנציות מקסימום במצטבר וראש עיר/ ראש ממשלה 2 קדנציות = זה הכי נכון ובריא למערכות עם עוצמות כאלה, ובנוסף, תמיד צריך דם חדש, הישן, מה שלא עשה ב2-3 כהונות, כבר לא יעשה כלום, לעולם.

      ולא יהיה ספק, 2 קדנציות לשרית שטיינברג ואז נודה ונפנה לדם צעיר.

      אדם עובד 35-40 שנים, מה שלא עשה במשך 30% מהזמן שלו, כבר לא יעשה לעולם.

  32. הבחירה באיש שעצר את התפתחות העיר 15 שנה, זה שאיכות הסביבה ענין אותו כקליפת שום )ראה אנטנות השידור באיינשטין, בתי הזיקוק, פרויקט רחוב חביבה רייך שהפך את האזור לסלאמס.
    האיש שגרם להגירה שלילית מחיפה והפך אותה ממטרופולין לעיר זניחה.
    לכן ממליץ בחום לא צריך לחזור על אותה השגיאה ולבחור בברברן יהב ,יש כוחות חדשים שבוודאות יעבירו את חיפה למאה ה 21

    • "בוודאות…? על מה בדיוק אתה מבסס אותה?

      אתה מוזמן לחלוק איתנו בצורה מנומקת את הוודאות שלך ולהסביר מי *ולמה* הוא המועמד המועדף עלייך.

  33. קראתי שוב ולא השתכנעתי. אדם שהיה ראש עיר גרוע משך 3 קדנציות לא ישתפר פתאום בקדנציה רביעית, רק כי בבחירות הקודמות לא בחרו בו.
    נכון שנפלנו בגדול עם קאליש רותם. כגודל התקוות כן גודל האכזבה. העיר מוזנחת, מלוכלכת ואיני יכולה להצביע על שום דבר חיובי שנעשה בעיר הזאת בשנים האחרונות והקרדיט עליו מגיע לקאליש רותם. אבל עובדה זו אינה מצדיקה חזרה ליונה יהב. הוא כבר הוכיח את עצמו 3 פעמים שאינו ראש עיר טוב. עדין לא החלטתי במי אבחר ובטוח שאבחר במשהו כי אני תמיד בוחרת! לא הגיל מטריד אותי אלא יכולת הביצוע.

  34. האמת רק לא יונה יהב קליש ישרה, וקליש ניקתה ומנקה את הטינופת מתקופתו של יונה יהב, המלצה ליהב בגיל שלך לך לבריכה עשית את שלך תודה ושלום

    • בהתעלם מההשמצות…

      "מישהו היה מעלה בדעתו לפסול מועמד רק כי הוא גבר? אישה? שחום עור? נמוך? היעלה על הדעת לפסול מישהו בשל מאפיין ביולוגי? מישהו באמת חושב ברצינות לתמוך במועמד רק בגלל השנה בה נולד? אני יכול להבין טענה כי בגיל מסוים יש השפעה על היכולות הקוגניטיביות. אבל זה לא המצב כאן כלל ועיקר. כולנו רואים את יונה מדבר ברהיטות, באהבה לעיר ורצון עז לנצח. אפשר לתמוך בו ואפשר שלא אבל כשמעלים את עניין הגיל פה מדובר באפליה בוטה, הנובעת מבורות או מאינטרס."

  35. הוא עשה זאת משך 3 קדנציות לא מוצלחות במיוחד. ראשת העיר הנוכחית, שהכזיבה גם היא, זכתה במירב הקולות בזכותו, כל כך הרבה תושבים רצו להפטר מהרע ולקבל רוח חדשה. לחזור אל הרע שהכרנו משך 3 קדנציות, לא הגיוני. צריך לבחור באחד המועמדים הצעירים שהוא עם רצון וכוחות לשפר את חיינו.

    • "מישהו היה מעלה בדעתו לפסול מועמד רק כי הוא גבר? אישה? שחום עור? נמוך? היעלה על הדעת לפסול מישהו בשל מאפיין ביולוגי? מישהו באמת חושב ברצינות לתמוך במועמד רק בגלל השנה בה נולד? אני יכול להבין טענה כי בגיל מסוים יש השפעה על היכולות הקוגניטיביות. אבל זה לא המצב כאן כלל ועיקר. כולנו רואים את יונה מדבר ברהיטות, באהבה לעיר ורצון עז לנצח. אפשר לתמוך בו ואפשר שלא אבל כשמעלים את עניין הגיל פה מדובר באפליה בוטה, הנובעת מבורות או מאינטרס."

  36. אם מר יהב יצהיר שאם הוא יפסיד הוא ימשיך במועצה ולא יפרוש
    אז הוא מועמד לגיטימי.
    נכון, זה תראי מוקדם ולדעתי מחייב

    • למה הוא צריך להמשיך במועצה?

      לדעתי אם יהב לא ייבחר לראשות העיר, לגיטימי לחלוטין שלא ימשיך במועצה ויפנה את מקומות לאיש ברשימה שיוכל להכנס, ללמוד ולצבור ניסיון.

  37. חנן מרקוביץ,
    כל הפרמטרים שציינת מביאים למסקנה כי רק דמות ביצועית צריכה להבחר כדי שהעיר תתרומם.
    אני לא רואה אף אחד מכלל המועמדים עומד בקריטריונים, פרט לשרית גולן שטיינברג.
    כאשר רואים את קו החשיבה החד אופן ניתוח נושאים בישיבות המועצה, מבינים שרק היא ראויה לעמוד בראשות העיר.

    אתה מוזמן לשקול שוב את המסקנה שלך, כי כרגע המסקנה הפוכה מהתשתית העובדתית

    • אני נמנע מהתייחסות ישירה למועמדים ו/או חברי מועצה.

      בלי להתייחס לשום מועמד באופן ספציפי, אומר באופן כללי כי שיקולי התמיכה שלי רחבים יותר ולוקחים בחשבון תרחישים בלתי רצויים בעיניי.

  38. מצד אחד כל הכבוד שלא נשארת בטריבונה על תקן הפרשן אלא לפחות נכנסת למים ואתה עומד מאחרי מועמד/ת כלשהו.
    מצד שני מאכזב שאחרי כל המאמרים הנבונים שלך החלטת ללכת עם האופציה הכי גרועה לחיפה לדעתי.
    מלבד היותו אדם קשיש בעיר מבוגרת גם ככה בתקופתו של יהב (ובהמשך בתקופת קליש) העיר מתיישנת עוד ועוד וכמעט ואין אף פרויקט של בינוי בינוי בשכונות הישנות,בתקופתו החלה לדעתי נהירת הערבים מהצפון לחיפה ונטישת צעירים יהודים לערי הלווין סביב:טירת כרמל ,קריות,טבעון,יקנעם,נשר.
    ואם לא די בכך בכתבה באחד מערוצי הטלויזיה השבוע הוא יצא בהצהרות שתוך 3 חודשים לא יהיו חזירים בחיפה. האם לשם כך להחזיר אותו ראשות העיר? האם זו בעייתה העיקרית של חיפה!? מה עם נושא התעסוקה,הבנייה,ההגירה הערבית מערי וכפרי הצפון לעיר,הזיהום במפרץ,הביטחון האישי הבעייתי והפשיעה הגואה בעיר?
    יהב כנראה ייבחר לכהונה נוספת וזה רק בגלל האכזבה מראש העיר הנוכחית,ממש לא בשל כישוריו או הישגיו.הוא עוד אחד מ3 ראשי העיר כושלים של חיפה מאז מצנע צנח פה.
    ואיזו מסכנה חיפה שאלו המועמדים שלה לראשות העיר.

    • "החלטת ללכת עם האופציה הכי גרועה לחיפה לדעתי."
      נמק את דעתך בצורה עניינית ומבוססת ואוכל להתייחס אליה. כרגע זו אמירה ללא שום ביסוס.

      "מלבד היותו אדם קשיש"
      "מישהו היה מעלה בדעתו לפסול מועמד רק כי הוא גבר? אישה? שחום עור? נמוך? היעלה על הדעת לפסול מישהו בשל מאפיין ביולוגי? מישהו באמת חושב ברצינות לתמוך במועמד רק בגלל השנה בה נולד? אני יכול להבין טענה כי בגיל מסוים יש השפעה על היכולות הקוגניטיביות. אבל זה לא המצב כאן כלל ועיקר. כולנו רואים את יונה מדבר ברהיטות, באהבה לעיר ורצון עז לנצח. אפשר לתמוך בו ואפשר שלא אבל כשמעלים את עניין הגיל פה מדובר באפליה בוטה, הנובעת מבורות או מאינטרס."

      "כמעט ואין אף פרויקט של בינוי בינוי בשכונות הישנות"
      אני לא יודע איך אתה מגדיר כמעט. זהו לא מדד כמותי. אבל בפירוש יש פרוייקטי בינוי בכרמל, בנווה דוד, קרית אליעזר ועוד.

      "… חזירים בחיפה. האם לשם כך להחזיר אותו ראשות העיר? האם זו בעייתה העיקרית של חיפה!? מה עם נושא התעסוקה,הבנייה,ההגירה הערבית מערי וכפרי הצפון לעיר,הזיהום במפרץ,הביטחון האישי הבעייתי והפשיעה הגואה בעיר?"

      לפיכל הסקרים, חזירים היא הבעיה עליה מתלוננים הכי הרבה חיפאים. מסכים איתך שיש בעיות אסטרטגיות חמורות ובהן אכן יש לטפל.

      "ואיזו מסכנה חיפה שאלו המועמדים שלה לראשות העיר."
      כל מי שלא מרוצה מקבוצת המועמדים מוזמן להצטרף למרוץ, לעודד מועמד מטעמו שירוץ, לחבור למועמד כלשהו ולסייע ולהשפיע. . להתלונן זו לא אסטרטגיה.

    • לגבי פרויקטים של פינוי בינוי בשכונות החוף;" קרית אליעזר ועוד" אין בקרית אליעזר ואין עוד..יש אלפי דיירים שממתינים ומאות תוכניות עוד מימי יהב ו3 בניינים (שאחרי 2 עשורים עדיין לא קיבלו טופס 4 אגב) 2 בניינים בנווה דוד ואחד ביציאת אירופה 4 שכולו מראשית תכנונו לפני כ20 שנה ועד היום בו דייריו יקבלו פעם טופס 4 ע"ש העירייה של יהב. נוח לך להתפאר בתמא 38 בכרמל אבל יש פה עוד חצי עיר בסכנת חיים ללא ממדים וללא מבנים מחוזקים לרעידת אדמה.
      רק על ההפקרות של השכונות החלשות ועשרות אלפי מתושבי העיר בנושא ההתחדשות העירונית והפינוי בינוי התושבים צריכים להוציא ליהב וקליש כרטיס אדום מהעיר(מהעירייה).
      "לפי כל הסקרים החזירים הם הבעיה העיקרית של חיפה" זה רק משום ששוב אתם מתעלמים מתושביה החלשים של העיר:מבוגרים חרדים,עולים שאותם מעניין נושאים בוערים פי כמה ואינם נגישים לסקרים שלכם.לסקרים נגישים האוכלוסיות החזקות והמבוססות של העיר.
      הדברים האלה רק מחזקים את הפער בין 2 הערים בתוך חיפה,זו שלמעלה וזו שלמטה,לגמרי ישראל הראשונה והשנייה גם בתוך העיר חיפה.
      ומה עם נושא התעסוקה שעסקת בו במספר דיונים והגדרת אותו כישוב ביותר לעיר.מה עשה ראש העיר לשעבר ב3 הרדנציות שלו למען קידום התעסוקה בעיר?
      אז כן , הלכת על על האופציה שכבר הוכחה כגרועה רק כדי לשלול שהאופציה הגרועה עוד יותר להיבחר מחדש.
      אפרופו בחירה מהראש ולא מהלב שחפרתם לנו בכל הכתבות.

  39. אם יונה יהב למד מהטעויות אז אולי עינת קליש גם למדה מהטעויות ותוכל להשלים בקדנציה הזו את מה שתכננה ולא הצליחה ?

    • בהתבסס על 4.5 שנים, לדעתי האתגר עם קליש הוא לא ביכולת ללמוד מטעויות, אלא בחוסר התאמה בסיסי לתפקיד.

    • חנן , לא שיכנעת.הבן אדם כפי שאמרה אחת שהגיבה , היה ראש עיר 16 שנים ולא עשה דבר כדי להעיף את בזן …יצא שם רע מאד לעיר ,כאחת שכולם מתים מסרטן בה..בעיני הבן אדם הוא גלולת שינה בלי שום אנרגיות.נכון שהימרנו על הסוס הלא נכון אבל כמה ראשי עיריות צעירים ומוצלחים שהתחילו בלי נסיון יש?להזכירך , ראש עירית באר שבע, גבעתיים, ראשלצ, ירוחם, חולון, בת ים ..ועוד .אף לא אחד מהם היה עם נסיון כלשהו בתיפעול עיר…

  40. הכל הנדסת תודעה…
    חמודי אתה מחפש יציבות שילטונית?!
    אגלה לך סוד גלוי יונה יהב ( מאחל לו הרבה בריאות) כבר בן 80.. קדנציה היא ל 5 שנים.. תעשה חשבון על איזה יציבות שלטונית אתה מדבר.. בקדנציה הבאה עוד פעם הכל מהתחלה.
    בקיצור.. בהצלחה לחיפאים בבחירה החופשית.

  41. גם בימי יהב העיר לא המריאה ולכן לא לקח הרבה זמן לוראשת העיר ל"קלקל" לכאורה את העיר. צריך אדם חדש.

    • גם קליש הייתה לכאורה "אדם חדש". "חדש" אומר לא מוכר, חסר ניסיון או במילים אחרות – חתול בשק.
      ייתכן ויהיה נהדר, ממוצע או חמור מכל, נורא.

      לטעמי, חיפה במצבה הנוכחי לא יכולה להסתכן. לאור 4.5 השנים האחרונות, הדבר האחרונות שהחיפאים צריכים זה לקחת סיכון ולהמר.

  42. אתה צודק לחלוטין, וכבר במהלך המאמר שלך הבנתי שהבחירה שלך כנראה תהיה ביהב – מאחר שהוא היחיד שעונה לקריטריונים שציינת. לגבי הגיל, אציין כי ההורים שלי הם פחות או יותר בגיל של יונה, אנשים צלולים ומתפקדים ועובדים, והם גם האנשים שאני הכי סומכת עליהם בעולם, הרבה יותר מאשר על חבריי הצעירים. הניסיון עושה את ההבדל

    • אבי נפטר לצערי באופן לא צפוי בגיל 84. היה מהנדס בניין וקנסטרוקטור שעבד עד יומי האחרון בצלילות, אנרגיה ויכולות שיש להתקנא בהם. אין לי אלא לבוז לכל מי שמעז להפלות אדם, על כל בסיס שהוא, ודאי על בסיס גיל.

  43. מר מרקוביץ , אתה צודק לחלוטין. יונה יהב הינו המועמד הטוב ביותר לחיפה. אין עורערין על כך. אדם עם חזון שדחף קדימה את מיזם הרכבלים בפרט ובכלל את כל נושא התחבורה הציבורית בעיר.
    יש להצביע עבור אדם מוערך שכמותו וודאי שלא עבור נושאת תעודה של אדריכלית ערים שמלבד שלטי אזהרה על חזיריים לא עשתה דבר וחצי דבר עבור עירנו חיפה.

  44. שאפו על הדרך ועל האומץ ובהצלחה לחיפה. אני מתכוונת לעשות שימוש במה שלמדתי ממך בבחירת ראש העיריה אצלנו בהרצליה.

    • תודה רבה אקי.

      השיקולים עליהם כתבתי לאורך המאמרים אכן מתאימים לעירייה באשר היא ובכלל בבואנו לבחור במועמדים.

    • חלילה.
      אני גרה בצד הלא נכון של העיר, הפחות עשיר של חיפה הפונה לבז"ן ומה שאני רואה.. אתה שגר כנראה באיזור מעושר יותר לא רואה ותשמח שלא..במשך 16 שנים שאני כאן..יונה יהב לא צריך לחזור מ1000 סיבות. העיקרית 0 עשיה להוצאת הבז"ן

  45. אחרי כל מה שבתבת ועוד כתבת ועוד המלצת וכתבת וזו המסקנה שהגעת אליה? מוזר, אתה בטוח שעברת על מה שכתבת בעצמך?

    • התשובה היא כן.

      לא רק שעברתי על מה שכתבתי, אלא חזרתי וסקרתי את דבריי לאורך המאמרים בזמן שכתבתי את המאמר הנוכחי.

  46. אתה אומר שאתה החלטת לפי "הצוות המתגבש סביבו"
    – איך בדיוק אתה יודע?
    הוא לא פרסם שום צוות, אז אולי חסר גילוי נאות מצידך מה הציעו לך כדי לתמוך ביונה ארנונה?

    • אני יודע לגבי הצוות כי אני מכיר חלק מהאנשים באופן אישי והתוודעתי לאנשים חדשים שבעיניי ראויים.

      לא חסר שום גילוי נאות מהסיבה שכתבתי הכל במאמר. כתבתי על תמיכתי ביונה, סיפרתי שפגשתי את רוב המועמדים ושהכרתי אנשים רבים בהקשר לבחירות לאורך החודשים האחרונים.

      אגב, טרחתי וכתבתי במאמר כותרת מאירת עיניים לפיסקה השלישית: "תמיכה ללא תנאים מוקדמים"

      ולקינוח כתבתי: "…שבכל מקרה, כשאחליט במי אני תומך, אעשה זאת ללא שום התניה. אציע את עזרתי ללא כל תמורה כאשר טובת העיר והצלחתה הם שעומדים לנגד עיניי.

      תנוח דעתך, לא הציעו לי דבר.

  47. עוד קדנציה כושלת של יונה יהב אחרי 15 שנה שדירדר את חיפה בכל מה שתיארת בכתבות שלך?
    אחרי שנתת את כל הפרמטרים שבהם חיפה התדרדרה מול המרכז בשני העשורים האחרונים, הארנונה שעלתה לשיאים בלי תמורה, עשרות אלפי הצעירים שעזבו ואלפי העסקים שעזבו את חיפה לגליל, לקריות, ליקנעם, את ההזנחה המוחלטת של הדר והכנסה של גורמים עוינים להדר על ידי משרד הבטחון, בהעלמת עין של העיריה, את סגירת בתי הספר והבלאגן הנוראי בעיריית חיפה…
    אתה משווק לנו את יונה יהב שאחראי ישיר לכל המחדלים האלו?
    לא סתם קליש קיבלה שני שליש מהקולות אחרי הקדנציות הכושלות שלו.
    לא רק שהוא לא מסוגל לתקן את הנזקים שגרם, כולל דרדור חיפה במורד מדדי איתנות פיננסית ויעילות למקום 31 מתוך 34 עיריות במדד bdi coface במשך עשור שלם – לבחור ביהב שוב זה המסמר על ארון חיפה. זה לא פחות מטירוף מוחלט.
    בבחירה שלך איבדת את האמון שצברת בכתבות.

    • אתייחס לנקודות העיקריות בדברייך:

      "עוד קדנציה כושלת של יונה יהב אחרי 15 שנה" איך אתה יודע כבר יודע שהקדנציה תהיה כושלת כשעדיין יהב לא נבחר ובוודאי לא מילא את הקדנציה? אני מציע שנותיר נבואות ועתידות מחוץ לדיון..

      "אחרי שנתת את כל הפרמטרים שבהם חיפה התדרדרה…אתה משווק לנו את יונה יהב שאחראי ישיר לכל המחדלים האלו?"

      אני לא משווק את יונה יהב. אני חולק את דעתי ומבסס אותה על עובדות ונתונים. כפי שהסברתי, גם לי יש ביקורת רבה על פועלו אבל ראוי להיות הוגנים, היו ליונה גם הישגים ובוודאי שלא הכל שחור כפי שאתה מתאר זאת.

      "לא סתם קליש קיבלה שני שליש מהקולות…לבחור ביהב שוב זה המסמר על ארון חיפה. זה לא פחות מטירוף מוחלט." בעיניי לבחור במועמד חסר עשייה מוכחת, ניסיון מוניציפאלי, ניהולי, כספי, עסקי וככל הנראה עם קושי ביחסי אנוש, זה משהו לא סביר. לצערי רבים בעיר בחרו בגישת ה"רק לא…" ונפלו קורבן למועמד חדש ומבטיח. לא כל דבר חדש בהכרח יותר טוב.

      לסיום, אומר לך שלרוב אתה מעלה דברי טעם אבל מלא גם בביקורת המסבירה בעיקר מה לא. אני מזמין אותך לשנות כיוון ולהתחיל לכתוב מה כן מתוך תפיסת עולם מגובשת ולא בהבלחות ספורדיות.

      הואל נא וכתוב מאמר או סדרה של מאמרים המנתחים את בעיות העיר, את הנדרש מראש העיר הבא ואז להמליץ על המועמד שלך תוך שאתה מסביר לעומק למה הוא הכי מתאים בהשוואה לאחרים.

      מבטיח לך שאקרא בעניין רב.

    • אשמח גם לקרוא מאמר או סדרת מאמרים על חיפה מאת אייל, תודה מראש!

הכתבה נעולה לתגובות. ניתן לשתף ברשת באמצעות כפתורי השיתוף

כל הכתבות בחי פֹה

תנועה ערה של כלי שייט צבאיים בחופי הצפון – תרגיל צה״ל – 16/7/24

(חי פה) - בצה"ל ממשיכים לתרגל את הכוחות לקראת מערכה נרחבת מול לבנון, במידה שתפרוץ מערכה שכזו. היום ייערץ תרגיל צבאי גדול בחופי הצפון. מדובר...

הפסקת מים יזומה בנווה שאנן – 15/7/24

הודעת מי כרמל היום (שני, 15/7/24) משעה 22:00 עד יום שלישי שעה 03.00 (סה"כ 5 שעות), תהיה הפסקת מים ברחובות: ברלב חיים, דולצ'ין אריה, חזן...

חיפה: הכרמלית עצרה את נסיעתה בשל תקלה

עדכון לשעה 19:50 : הכרמלית חזרה לפעול. (חי פה) - תושבים שהגיעו בבערב יום ב' 15/7/24, 19:15, לתחנת הכרמלית ברחוב הנביאים בחיפה, נתקלו באזהרה...

הפועל חיפה המריאה למחנה האימונים בקפריסין

במשחק אימון שנערך הבוקר (שני, 15/7/24) בבית נגלר שבקריית חיים, גברה הפועל לאוס מדיה חיפה בתוצאת ניצחון של 1:5 על הפועל כפר סבא, כל...

שוב כלואים בפקקי ענק • התושבים מותשים, אבל יש תקווה

(חי פה) - זו הפעם השלישית במהלך ימים האחרונים שתושבי שכונת אחוזה מוצאים את עצמם תקועים בפקקי תנועה עצומים באזור מגוריהם, ללא כל אפשרות...