באנר כללית 050924
באנר כללית 050924
באנר גורדון 240624
באנר חברה כלכלית 100724
באנר טירת כרמל
באנר חזית הים רחב
באנר מוזאוני חיפה 030824
באנר מוזאוני חיפה 030824
באנר קריית אתא
באנר ברק 050924
באנר כללית 050924
פרסום בחי פה - רחב - מונפש

משטחי ענק של צידפת הפרנה פרנה התגלו במפרץ חיפה

(חי פה בים) - רבים הדיבורים על הגירה לישראל...

החטופים ישוחררו רק לאחר עליית השמאל לשלטון • דעה אורי לב

לפעמים המציאות טופחת על פני, ואני רואה את האמת…...

שוק תלפיות בחיפה – יצירה גאונית בשיפוץ אינסופי

בקצה המזרחי של רחוב סירקין, ניצב בניין שוק תלפיות,...

“נסראללה” לא רק בלבנון גם אצלנו בקרקעית הים בחיפה

כאדם שמבלה ארבע שעות בממוצע ביום בצלילות, כל יום...

סיוט מצמרר או מציאות מתהווה?

לאחר שצעדה במשך כל הלילה, היו בגדיה של יערה...

הכל שאלה של סדר עדיפויות

1. מוזיאון או מנהרת תשתיות
החודש נחנך בחולון מוזיאון העיצוב, שזוכה לשבחים וירכז את תחום העיצוב בארץ.
עיריית חולון מימנה אותו ללא תרומות מכספה. העלות: 65 מליון שקל.

גם עיריית חיפה חנכה בחודש שעבר פרויקט בעלות דומה: מנהרת תשתיות.
חפירת רחוב החלוץ והכנסת תעלת בטון ענקית בה יעברו כבלים וצינורות. העלות: 70 מליון שקל.

חישבו מה הייתה ההשפעה של הקמת מוזיאון לאומנות חדש על הדר.. במקום מנהרת תשתיות.

2. ספריה עירונית או עוד גשר?
להקמת ספריה עירונית חדשה בחיפה נערכה תחרות. הספריה הייתה אמורה להיות
מבנה תרבות מרכזי ברמת הדר הצפופה. העלות: 25 מליון שקל. המיזם בוטל.
גם שיפוץ ספריית פבזנר, בעלות 11 מליון שקל, בוטל.

לעומת זאת, הנה פרויקט שכן הסתיים: הקמת הרחבה לגשר הגיבורים שהורחב בשני מסלולי
אוטובוסים נוספים, למרות שמאז הקמתו מעולם לא היה שבריר פקק בנתיבים הקיימים. העלות: 40 מליון שקל.

עכשיו חישבו איזו השפעה הייתה יכולה להיות להקמת ספריה עירונית חדשה בעלות 40 מליון שקל.

3. שיפוץ מבני תרבות וככר עירונית חדשה או עוד רכבל?
בתל אביב אישרו לפני חצי שנה את שיפוץ היכל התרבות. עלות השיפוץ 110 מליון שקל.
בנוסף מוקמת כיכר עירונית חדשה מעל חניון התזמורת. עלות עיצוב הכיכר: 20 מליון שקל.

בעיריית חיפה לעומת זאת לא משפצים כרגע שום מבנה תרבות. כאן ישקיעו סכום
דומה ואולי גדול יותר בקרוב בעבודות על פרויקט רכבל נוסף מהצ'ק פוסט.

עכשיו חישבו מה היו יכולים מעל 100 מליון שקל שיושקעו ברכבל לעשות בחיפה: גם ספריה עירונית חדשה,
גם שיפוץ הספרייה הקיימת בפבזנר וסיום המבנים שעדיין עומדים כשלד לא גמור, וגם הקמת מוזיאון
חדש. האם כסף שיכול לעשות השפעה כל כך מהותית בעיר צריך שוב להתבזבז על תחבורה?

את השאלות תפנו ליפה נוף ולמועצת העיר חיפה.
לא הגיע הזמן לשנות את סדר העדיפויות העירוני?

צרו קשר: בוואטסאפבמייל

מערכת חי פה - חדשות חיפה
מערכת חי פה - חדשות חיפה
תכנים מחדר החדשות של חי פה - תאגיד החדשות של חיפה והסביבה מייל למערכת: [email protected] צרו קשר: 052-2410689

כתבות קשורות לנושא זה

29 תגובות

  1. אתה קורא את זה יונה?
    הגיע הזמן להבין ולבצע דברים שהעיר והתושבים זקוקים באמת.
    אבל בין הדברים הללו לא כלולים תוכניות בניה הזויות במחנה זאב או ברמת-שאול.
    תבטל את התוכניות הללו ותפנה את הכסף לפעילות תרבות וגם ספורט (לא יזיק).
    יונה יהב הגיע הזמן לפעול למען התושבים.

  2. בוודאי לא תופתעו לשמוע שעוד מליארד שקל יזרקו על עוד מנהרות תשתית!
    חיוני חיוני! צריך מנהרות תשתית לכל אורך מפרץ חיפה, בקום להעיף את המפעלים המזהמים,
    תושבי חיפה יוציאו מכיסם עוד מליארד שקל לממן עבור המפעלים מנהרות תשתית להולכת חומרים מסוכנים.
    המפעלים לא מחוייבים להשתתף בהקמת המנהרות האלו, לא, אולי אי שם בעתיד יגבו מהם כמה
    גרושים על הצנרת שתעבור במנהרות.. אבל בנתיים תושבי חיפה, מהכיס שלכם יוציאו עוד מליארד
    שקל, לא פחות, למיזם ההזוי עבור המזהמים.

  3. יפה נוף, החברה להשקעת כל כספכם בכבישים, מציגה: הצ'ק פוסט: עוד מקום בו הושקעו ושקעו מאות מליוני שקלים על כבישולוגיה הזויה..

  4. השבוע: נתניה תשקיע בהקמת ספרייה עירונית חדשה ומרכז מדיה בשטח 4000 מ"ר לחיזוק מרכז העיר.
    מה מבינים בנתניה, שלא מבינה עיריית חיפה?

    כתבה השבוע באתר mynet:
    "בניין הספרייה החדש יוקם בין בית העירייה החדש לבין בית המשפט. מדובר במבנה ארכיטקטוני מרהיב, נמוך יחסית, עשוי זכוכית ובעל כיפת זכוכית שקופה, שתאיר את פנים הבניין. כרגע יש שתי חלופות לצבע המבנה – לבן או אדום, והקוראים מוזמנים להמליץ לעירייה על הצבע המועדף עליהם. על פי האדריכל, אודי כסיף, המבנה עתיד להיות בגודל של כ-4,000 מ"ר, ולשמש כמרכז מדיה עכשווי ומתקדם."

  5. הכל שאלה של סדר עדיפויות:
    עיריית תל אביב השקיעה השבוע 9 מליון שקל ברכישת קולנוע הוד ועוד 10 מליון שקל לשיפוץ וצירופו לתיאטרון בית ליסין.
    סה"כ תגיע ההשקעה ל-19 מליון שקל במבנה תרבות חדש.

    ואצלנו, מבני התרבות סביב התאטרון ושיפוץ ספריית פבזנר – 11 מליון שקל – תקועים כבר שנים, הכל עומד כשלד מיותם.
    יש 70 מליון שקל למנהרת תשתיות אבל אין 11 מליון שקל למבני תרבות, לספריה מרכזית?

    ת"א – כך נראה סדר העדיפויות של עיר שמעוניינת ופועלת להיות מוקד מטרופוליני לתרבות.
    חיפה – כך נראה סדר עדיפויות של עיר שלא מעוניינת ולא פועלת להיות מוקד מטרופוליני לתרבות.

    http://www.themarker.com/tmc/article.jh … 24_1158492" onclick="window.open(this.href);return false;

  6. הכל שאלה של סדר עדיפויות – גם להולכי הרגל בעיר.
    השבוע נדרסו בחיפה 10 הולכי רגל. שלושה במסלול המטרונית המסוכן.

    המרכות בחיפה צרות ולא נעשה דבר כדי לאפשר להולכי רגל ללכת בביטחה בעיר.
    אין שום רצון מצד העירייה לפעול לטובת הולכי הרגל. להיפך, מציירים מקומות חניה כשחצי רכב על המדרכה.
    במקומות רבים בכרמל בשעות הערב אי אפשר ללכת על המדרכות הן הופכות למגרשי חנייה.
    גם באזורי תיירות ורחובות מרכזיים כמו מוריה יש השתלטות על המדרכות על ידי חונים, שליחים, מסעדות.
    ברחובות רבים המדרכות צרות עד כדי כך שלא מאפשרות לאדם בכסא גלגלים או משפחה עם עגלת תינוק מעבר.
    עמודי תאורה, חשמל, עצים, שילוט ותמרורים מוצבים באמצע המדרכות, כך שהם לא מאפשרים הליכה בטוחה.
    אין שבילי אופניים. מעברי החצייה מוסתרים על ידי רכבים חונים.
    מחזור הרמזורים להולכי רגל קצרים מאד, הרבה יותר מלרכבים.
    במחלפים רבים אין מדרכות להולכי רגל, הם מראש נבנים רק עבור רכבים, גם כאשר הם סמוכים לשכונות מגורים.

    במצב כזה, אין פלא שיש עלייה מדי שנה בכמות הולכי הרגל הנפגעים.
    במצב כזה, אין פלא שתיירים אינם מסתובבים ברחובות העיר אלא רק באוטובוסים.
    במצב כזה, אין פלא שגם תושבים ותיקים נדרסים בכבישים.
    תקני המינימום של רוחב מדרכות אל נאכפים.
    בעוד בעולם יש מגמה לסגור רחובות להולכי רגל, לשפר מדרכות, להגדיל את רוחב המדרכות,
    אצלנו המגמה הפוכה לצמצם מדרכות לטובת עוד נתיב ועוד שוליים לחנייה.
    הערים נהיות צפופות יותר, הפקקים גורמים לנהגים להיות עצבניים, התחבורה הציבורית הבעייתית גורמת לתושבים
    לרוץ בכבישים אחרי כל אוטובוס שמגיע, כי בלי שום לוחות זמנים לך תדע מתי יבוא האחד הבא.
    המצב בעיר להולכי רגל הוא אסון, אסון שהתרגום שלו זה מאות משפחות הרוסות, אנשים שנמצאים שנים בשיקום ובטראומה,
    פגיעה עצומה בכלכלת העיר והמדינה. מתי נפסיק לקדש את כלי הרכב ונדרוש לקדש את גופנו ושלומנו?
    למה אפשר להשקיע מאות מליונים במחלפים ומנהרות וגשרים לרכבים, ואין השקעה ואכיפה לשיפור מדרכות חיפה?

  7. שלום לכולם , ובפרט למר אורח שבחזונו צריך למחוק את הספריה הקיימת ולהקים בניין חדש ,צודק האורח בניין כפי שתיאר בהחלט ישרת את העיר חיפה ואת שכונת הדר בפרט אולי אפילו יקימו שם קן צופים כי אין לי מושג אבל אני לא זוכר אם יש איזושהי תנועת נוער לילדי הדר ואני בטוח שתנועת נוער תהיה חיובית בהשפעתה על פיתוח הדר וחיזוקה ואכן גם בריכה ומרכז ספורט שכונתי לא יזיק אבל עד שפרנסי העיר לא יפנימו שאם פותחים קניונים חדשים כל הזמן לפני שמחזקים מרכזים אורבניים קיימים שדועכים לצערי לא נראה התקדמות כלשהי בנושאים כגון אלה וחבל כי יש חן ויופי באותם אזורים נכשלים שתוכננו על ידי אדריכלים שהבינו כי בנין \בית הינם יותר מאשר מחסה המשרת דיירי קבע .

  8. בחלום שלי ספריית פבזנר נהרסת ומבנה חדש ויפה בן 6-7 קומות נבנה במקומה. עם מעליות שמאפשרות גישה לנכים.
    עם קומות קריאה למעלה שצופות אל נוף הים מעל הדר, עם מועדון קריאה ואירוח סופרים, וקומה להכנת שיעורי בית
    לתלמידי בתי הספר, קומה למחשבים וחדר אורקולי להרצאות, עם קומה לארכיון העיר חיפה, עם קומה לדירות סטודיו
    שמושכרות לאומנים וסופרים ומוזיקאים ואנשי תאטרון אורחים במחיר מסובסד כדי לקדם את העשייה התרבותית,
    ובקומת הקרקע בית קפה יפה שמאפשר לשבת עם ספר וכוס קפה ברחבת התאטרון.

    אבל מדברים אל הקיר. ליתר דיוק, אל הקיר של המחלף.

  9. אני גרה ליד ספריית פבזנר, מה אני אגיד לך, גן עדן. דקה מהבית. איזה כיף להיכנס לשם ולדפדף, גם ספריית העיון נעימה ויעילה, צריך רק להשקיע קצת כי ספריות – זה הפרצוף של התרבות שלנו. תסתכלו על ניו יורק.
    כן, גם אני עוברת יום יום ליד מבנה הבריכה ההרוס… כואב הלב… היה מתאים לי בריכה על יד הבית, ככה הייתי גם עושה כושר, לעלות לכרמל זה מספיק כושר ולמי יש כוח אחרי זה עוד לשחות שעה בבריכה… אז לא עושה מנוי וזהו… מה, אנחנו תושבי הדר – אנחנו לא בני אדם? אז מה אם אין לנו מכוניות להשתמש בכבישים המהירים, לא מגיע לנו בריכה? ספרייה ציבורית שלא נראית כמו אחרי הפצצה? בתי קפה נורמליים שלא נסגרים אחרי 9 בערב (שלא לדבר על שבת….)? בקיצור, הלו, מי שומע שם?

  10. באמת הג'ינג'י צודק, יש המון דברים שעומדים לחלוף מהעולם ואין להשקיע בהם:
    ספרים, הופכים לאלקטרונים, אני מציעה להפוך את הספרים הקיימים ולהפוך אותם למקור אנרגיה חלופי.
    מוסיקה הופכת לקבצים זמינים, מי צריך אולמות קונצרטים ומופעים? שכל אחד יוריד מהאינטרנט
    תמונות אפשר להוריד ממאגרי תמונות , גם צילומים של פסלים, מי צריך לבנות להם היכלים לשטויות הללו?
    סרטים אפשר לראות במחשב ובסלולרי.
    הרצאות אפשר לראות באותן מדיות.

    מסקנה, מבני תרבות הינם דבר מיותר ובזבוז כסף ציבורי.

    אני בעד להפוך כל מבנה כזה היום למרכז קניות, אפשר פשוט להרוס אותו ולעשות במקומו כביש,
    בתי כנסת וספריות לספרי קודש, כי האוכלוסיה החרדית לעולם לא תוותר על מרכזי התרבות והרוחניות שלה.
    אנחנו לעומת זאת, לפי חזון הג'ינג'י נהפוך להיות אוכלוסיה הדוהרת בכבישים, זוללת במסעדות (מה עוד נשאר?) ומוחקת כל שרדי למשהו שקשור לתרבות כי זה ממש כבר לא רלבנטי ולא כלכלי.

  11. מצב ספריית פבזנר מתחת לכל ביקורת, קשה להאמין שזו הספרייה המרכזית של העיר השלישית בגודלה בישראל.

  12. קודם כל נכון ולא נכון ,יש צורך במידה ושיקול דעת בכל מעשה וישנה תחושה כי עיריית חיפה מתרכזת בעיקר בפרוייקטים תחבורתיים ,אולי משום שהפרוייקטים האלו הם הכי בולטים בשטח ובזמן שהם מבוצעים הם גורמים להמון אי נוחות בסביבתם ,אולם ופה אני שותף להרבה מהכותבים יש צורך בפרוייקטים חברתיים שיעוררו את העיר ויתרמו לצמיחה תרבותית שתיצור גדילה וחידוש באוכלוסיית העיר יש בעיר חיפה תחושה כי אין לצעירים מה לעשות בה מבחינת ניהול אורח חיים מודרני ואכן עד שחיפה לא תעשה שינוי מהותי כזה שימשוך אליה צעירים מכל הארץ וייעודד את הצעירים הגדלים בה להישאר בתחומה אז אנחנו נמשיך להיות עדים להתפוררות העיר מבחינה סוציואקונומית
    עצוב אבל נכון יש תחושה כי יש בעייתיות בסדר העדיפויות של העירייה הרי איפושהו לא נראה לי כי יצירת פארק באיזור גשר הגיבורים (אזור די נטוש ושומם) צריך להיות ממוקם במיקום די נמוך בוודאי אם יש צורך בספריה ושיפוץ מבנים חדשים ובעיקר והרי לחיפה לא ממש חסר פארקים ואזורי נופש בתוכה ומחוצה לה מכל צדדיה 

  13. לפי ההגיון של "תחבורה תורמת לכלכלה" אז בשנים האחרונות עם כל מיזמי התחבורה בחיפה, העיר הייתה צריכה להציג צמיחה אדירה. מה לעשות הצמיחה היא 0% כי כבישים מחלפים ומעקפים רק מוסיפים פקקים (מרבית ההשקעה לכלי רכב ולא תחבורה ציבורית יעילה אמיתית ומהירה).
    כבישים לא מביאים תיירים
    כבישים לא משפרים את החינוך
    כבישים לא משפרים את הבריאות
    כבישים לא משפרים את התרבות
    כבישים לא מביאים תעסוקה ומפעלים
    כבישים לא מסייעים לבעיות רווחה
    כבישים לא מסייעים לבעיות פשיעה

    תשאל את ראשי העיר של דטריוט שם היו עסוקים במיזמי כבישים אדירים (כל חברות הרכב כמובן ישבו שם ודאגו לממן ולדחוף את זה),
    תשאל אותם איך הכבישים והאוטוסטרדות האדירות "עזרו" לדטריוט. ביתרו לגמרה את העיר באספלט וכבישים, גרמו חורבן חברתי.

  14. לדעתי מדובר בפופוליזם בצורתו העלובה ביותר כאשר טוענים שהכבישים אינם משרתים בני אדם.
    מערכת תחבורה בריאה היא תנאי בסיסי לקיומה של חברה!
    הראשונים שהבינו את זה היו הרומאים. הם הבינו לפני 2000 שנים שכדי שהכלכלה תשגשג והאימפריה תתפקד צריך כבישים.
    הרומאים סללו את הדרכים הרומיות שחלקן עומדות עד היום.
    [attachment=0:5c46fiww]Roman_road.jpg[/attachment:5c46fiww]
    אלה שעשו את זה "בגדול" (לצערנו) היו הנאצים אשר הקימו בשנות ה-30 רשת כבישים מפוארת אשר היוותה את התשתית האולטימטיבית להניע את גלגלי המערכה הנאצית.
    הרשת עומדת עד היום ומהווה את אחד מעמודי התווך בשגשוג הכלכלה הגרמנית. חלקם ידועים בשמם "אוטובאן".
    [attachment=1:5c46fiww]autoban.jpg[/attachment:5c46fiww]

    כלכלה תורמת לחיזוק החברה ולרווחת הפרט:
    מערכת תחבורה טובה היא אחת מאבני היסוד בהקמתה של מערכת כלכלית בריאה ומשגשגת.
    תחבורה טובה מאפשרת תנועה מהירה וזולה של ציבור ומטענים מנקודה לנקודה.
    היא מקרבת את הפריפריה למרכז.
    הצלת חיי אדם:
    כאן מדובר על מאות הרוגים בשנה שחייהם נחסכים.
    שנת 2009 הייתה השנה בה נהרגו הכי מעט אנשים מזה 40 שנה (פחות מ-400). להזכירכם, לפני כ-10 שנים עמד מספר ההרוגים בשנה על מעל 600.
    הצלת חייהם של 200 – 250 איש בשנה והצלתם של משפחות, יתומים והורים שכולים זה לא עניין פעוט. זה עניין ששווה להשקיע בו מיליארדים !!!
    הסיבה העיקרית לכך היא תשתיות. בעיקר כבישים שהפכו מכבישים דו סיטריים מסוכנים לכבישים דו מסלוליים בעלי גדר הפרדה ביניהם.
    החלטת משרד התחבורה לנתק את כל נקודות המגע בין מסילת ברזל לכביש גם היא החלטה אמיצה (ויקרה) שתחסוך את חייהם של המונים. כל מחלף כזה עולה בין 20 ל-100 מליון ש"ח ויש המונים כאלה. תחשבו על עשרות הרוגים בשנה במפגש עם רכבות ותכפילו את זה ב-100 שנים. כמה חיים קיבלתם? המון !!!!

    אז שלא יעבדו עליכם.

  15. סוף סוף שר אחד מעז לצאת נגד שפיכת הכסף השערורייתית במדינה על אספלט..
    האם שרי הממשלה סוף סוף יבינו שהם מממנים כמה חברות תשתית של אילי ההון
    במקום להשקיע את המליארדים בבטחון אישי, חינוך, תעסוקה, רווחה, מיגור העוני..
    מתי יבינו בעיריית חיפה את מה שמבין השר לבטחון פנים.. מתי יתעוררו, כשהקופה תהיה ריקה?
    ואז יספרו לנו שכל הכסף הלך על שתילת לבנים אדומות למטרונית ורכבל ושלל שטויות?
    לעצור רבותי, הכסף נחוץ לדברים בוערים הרבה יותר!! חברי מועצת העיר להתעורר ולעצור!!
    מספיק להשקיע באספלט, להתחיל להשקיע באנשים, בתושבים, בנו!!

  16. והנה לנו עוד דוגמה ממדור הצרכנות של האתר:

    עיריית נשר השקיעה כ-75 מיליון שקלים במרכז הנופש והספורט הגדול ביותר בישראל, SPACE נשר כרמל, שהוקם בנשר והמשתרע
    על שטח של כ-60 דונם ואמור להיפתח לקהל הרחב ביום שישי, ה-30 באפריל.

    בעוד עיריית חיפה זורקת 70 מליון שקל על מנהרת תשתית מיותרת ברחוב החלוץ.. עיריית נשר הקטנה והענייה פי כמה בחרה להשקיע
    סכום כסף דומה באיכות החיים של תושביה.

    תושבי חיפה ובמיוחד רובע הדר, הצפוף והמאוכלס ביותר תושבים מנשר, מוזמנים לעבור ליד בריכת הפועל הנטושה, מגרש
    הכדורסל ההרוס וגל החורבות שנשאר ממה שהיה פעם קולנוע תמר ולראות את ההשקעה של העירייה באיכות חייהם,
    כשגם בהדר משלמים ארנונה גבוהה יותר מנשר.

  17. אתה מנצח לשם ההתנצחות ולכן אין טעם להמשיך במשחקי נדמה לי.
    העובדה ש-99 אחוז מהעיריות בעולם חושבות הפוך ממך כולל הערים שנבחרות כערים המצליחות והמתקדמות ביותר
    ובעלי ההישגים הגבוהים ביותר בתחומי החינוך החברה והורדת הפשיעה והגבוהות ביותר במדדי ה-livability.
    חיפה הולכת אחורה, הולכת לכיוון של מדינת עולם שלישי – עיר יותר ענייה, יותר פערים, פחות שוויוניות, בתי ספר
    לעשירים מופרטים מול חינוך נסוג לעניים, פחות השקעה בספריות, בחינוך, בספורט ותרבות. הכסף זורם לאספלט
    והעיר נשארת חרבה חברתית וכלכלית. מי שלא מבין את זה כנראה חי באשליות עצמיות וזה כולל את אנשי יפה נוף
    וחברי מועצת העיר שאחרכך לא מבינים את הנתונים השליליים ולא מבינים את הקורלציה בין סדר עדיפויות עקום
    וחלוקת כספים עקומה ובלתי הגיונית לבין תופעות שליליות אחרות. מי שלא מבין את הקשר בין שני הדברים כנראה
    גם ימשיך למחוא כפיים להודעות היחצנות הריקות מתוכן או לידיעות על גל בנייה של עוד בתי אבות ובתי חולים. אני
    מציע להמשיך לסרטן את האויר יותר, כדי שנוכל להתגאות בעוד מחלקות סרטן שנבנות בבתי החולים בחיפה. טירוף.

  18. [quote="אורח":qwcbcfoj]גם קפה זמין בבית ואנשים לא מפסיקים לצאת לבתי קפה. הטיעונים שלך באמת ברמה נמוכה. אני לא מתווכח
    איתך על אופן הקצאת הכספים – לא ספריה ציבורית אז אפשר גלריה ציבורית, אפשר שיפוץ בתי ספר, אפשר לשקם
    את בריכת הפועל ההרוסה, אפשר לעשות בהדר ניסים ונפלאות ובמקום זורקים את הכסף על שטויות

    להשוות לנושאים אחרים שלא קשורים או דומים בכלל זה נקרא טיעון ברמה נמוכה. בתי קפה לא מספקים רק סתם קפה אלא קפה איכותי ואווירה. ספריות מספקות רק ספרים שמיכלים ידע – ידע שאפשר לקבל גם באינטרנט. אם כבר להשוות, האם מישהו שיש לו מקרר בבית ילך לחנות חשמל לקנות מקרר? אותו דבר, אם יש לי את הספר כבר, למה שאני אלך לספריה? אבל אם יש לי בירה בבית זה אומר שאני לא אלך לשתות בפאב?

    כל שאר הדברים שאמרת שצריך להשקיע בהם, אני מסכים לחלוטין. ועדיין, לדעתי, שיפוץ הרחובות כרגע בעדיפות גבוהה יותר.

    [quote="אורח":qwcbcfoj]כנראה שאנחנו גרים בשני רחובות הרצל. החל משעה 19:00 החנויות נסגרות והרחוב הזה שומם. החל מ21:00
    גם אין ממש אוטובוסים ואנשים בורחים מהרחוב. נמלטים ממנו, ליתר דיוק. כל החנויות סגורות על מנעול ובריח
    וסורגים. אין מה להסתובב שם. אוי לכזה שיפוץ שלא מתייחס לבעלי העסקים ולבתים ההרוסים.. הרימו כמה
    בלטות, נו באמת. אתה גר ברחוב ירושלים? כנראה שאתה עיוור מרצון למצב הכללי. כשהמטרונית תושלם? הרי
    כולנו יודעים שאין שום מטרונית זה בלופונית, יסעו שם אותם אוטובוסים או עם קצת יותר נוסעים. לא יהיה שום שינוי
    ולהיפך עוד פחות אנשים יגיעו להדר כי "המטרונית" הרי נועדה להביא אותם במהירות ללב המפרץ לקניון, זה כל
    מטרת המסלול הזה, אתה משלה את עצמך במכוון או מתוך תמימות? אתה לא מבין שכל פעולות העיריה מכוונות
    לטובת קניונים? למה סוללים כביש בנחל גיבורים, כדי שיתחבר עם הגרנד קניון זה למה. הדר חביבי קורסת כלכלית
    בקריסה מואצת. אתה באמת לא מסתובב ברחוב הרצל אחרת היית רואה ש50% מהרחוב זה באסטות ברמה נמוכה
    ויש ברחוב עשרות חנויות שנסגרו, רחוב החלוץ אין בכלל מה לדבר, רחוב הרצליה חצי מהרחוב ריק, אתה באמת
    חי בהדר או שאתה חי בפנטזיה?

    זה שהחנויות סגורות ואין אוטובסים לא אומר שאנשים לא הולכים שם. נכון שהרחוב לא שוקק חיים, וחבל שלא מנצלים אותו שיהיה כזה גם בשעות הלילה, אבל כן תראה אנשים הולכים לאורכו כמעט בכל שעה. מאיפה לך שלא תהיה מטרונית? אז נכון שזאת לא תהיה רכבת קלה אלא אוטובוס ארוך משוכלל, אבל מסלול יעודי ועדיפות ברמזורים זה כבר תחבורה ציבורית טובה יחסית למה שקורה בשאר הערים בארץ. לפי מה שידוע לי אוטובוסים לא יסעו על הנתיבים האלו אחרי שהמטרונית תתחיל לפעול.

    אני לא רואה את הקשר בין המטרונית ללהביא אנשים ללב המפרץ. בנו שם כבר תחנת אוטובוסים מרכזית, תחנת רכבת ופתח של מנהרות הכרמל, אבל תחנה אחת של המטרונית זה זה מה שיביא את כל עם ישראל ללב המפרץ? הקניון פשוט ממוקם בציר תחבורה ראשי, אשמתו? זה שפעולות מסויימות של העירייה מכוונות לטובת הקניונים, אני מסכים איתך, אבל אני לא חושב שזה השיקול במקרה של המטרונית. לעומת זאת במקרה של נחל הגיבורים יתכן שאחד השיקולים לבנות אותו היה הגרנד קניון, אבל סביר שהשיקול המרכזי היה שאין ממש מקום אחר לבנות בו עוד ציר בצד המזרחי של העיר. לגבי אם הכביש הזה נחוץ או לא זאת כבר שאלה אחרת.

    ברחוב הרצל לצד באסטות יש גם הרבה חנויות של מותגים יוקרתיים. מהליכה לאורכו תוכל לראות 2 חנויות שכרגע בשיפוץ. מסכים שהרחובות מסביב במצב נורא, לדעתי רחובות כמו נורדאו, הרצליה ומסדה צריכים לשנות את היעוד שלהם ממסחר למגורים ולהעביר את הפעילות המסחרית לחלוץ ולהרצל. הרי מה לעשות, הדר בחיים לא תהיה מה שהיא היתה פעם, צריך לצמצמם את הפעילות המסחרית לשטח מוגדר, ההפרדה הזאת בין מגורים למסחר תעלה את רמת החיים ואת ערך הדירות.

    אני לא חיי בפנטזיה, אני יודע שהמצב בהדר מבייש את רוב מרכזי הערים בעולם ואפילו בארץ, אבל הצעדים שהעירייה עשתה בשנים האחרונות הם צעדים בכיוון הנכון ולהתנגד אליהם נראה לי חסר כל היגיון.

    [quote="אורח":qwcbcfoj]כן אם הייתה ספריה ציבורית גדולה מפוארת ששווה לבוא אליה אולי הורים היו טורחים לבוא במיוחד להדר כמו
    שבחולון הורים מסיעים את הילדים למדיטק.. אה שכחתי גם בחולון לא צריכים ספריה.. איזה טפשים כולם רק ג'ינג'י
    הגאון כבר יודע שהספריות לא נחוצות נגמר התפקיד שלהן.. מעניין איך בלונדון עלה השימוש בספריות ב-7% משנה
    שעברה, מעניין שבטלגרף הופיעה כתבה שדווקא האפשרות להזמין ספרים אונליין אל הספרים האלקטרוניים העלו
    את הדרישה לספריות כשהספר נמחק אוטומטית תוך 14 יום והספריות גם מאפשרות למי שאין לו יכולת כלכלית
    לבוא ולקרוא ספר אלקטרוני או רגיל.. אני רק חושב על ספרית פבזנר המוזנחת ועל הכנסת ספרים אלקטרוניים
    ואני לא יודע אם לצחוק או לבכות מהמצב העגום שלה. וזאת אמורה להיות הספריה המרכזית והמובילה בחיפה, עצוב.

    נכון שספריה ציבורית משופצת היתה מביאה לפה אנשים, אבל זה רק לזמן מוגבל עד שהספרים האלקטרונים יתפסו תאוצה, אחרי זה הספריה החדשה והמושקעת תעמוד כאבן שאין לה הופכין. במקום ספריה שיבנו מוזיאון או מרכז קהילה או לימודי אחר – אני בעד. אני גם בעד שיהפכו את הספריות הקיימות לספריות דיגיטליות עם עמדות מחשב וקורסים לשימוש במחשב. כמעט כל ספריה בעולם כרגע מספקת שירותים כאלו והספרים עומדים נטושים. אבל להשקיע בספרים מודפסים זה סתם ביזבוז לא יעיל.

    ספרים אלקטרונים לא בהכרח נמחקים אחרי 14 יום, זה תלוי במחיר ובחנות. רוב הספרים נמכרים ונשארים על המכשיר ואפילו אפשר ברוב המקרים "להשאיל" אותם ממכשיר למכשיר. צריך להיות אתר במימון ממשלתי שמאפשר להוריד את כל הספרים שלא מוגנים בזכויות יוצרים לזמן לא מוגבל, ואת אלו שמוגנים צריכה להיות אפשרות להוריד לזמן מוגבל תמורת תשלום סימלי. להערכתי אפשר ליצור מנגנון כזה בעלות של שיפוץ 2 ספריות עירוניות. חלק גדול מאד של ספרים כבר זמין באינטרנט בזכות פרוייקטים פרטיים.

    זה גם לא משנה איך ומה יבנו בהדר, איך האנשים המפונקים מהכרמל יגיעו להדר אם לא בונים פה חניונים תת-קרקעיים או תחבורה ציבורית ברמה גבוהה? זה לא משנה כמה סיבות יהיה להגיע להדר, אם זה לא יהיה קל ונגיש אנשים לא יבואו.

  19. גם קפה זמין בבית ואנשים לא מפסיקים לצאת לבתי קפה. הטיעונים שלך באמת ברמה נמוכה. אני לא מתווכח
    איתך על אופן הקצאת הכספים – לא ספריה ציבורית אז אפשר גלריה ציבורית, אפשר שיפוץ בתי ספר, אפשר לשקם
    את בריכת הפועל ההרוסה, אפשר לעשות בהדר ניסים ונפלאות ובמקום זורקים את הכסף על שטויות

    כנראה שאנחנו גרים בשני רחובות הרצל. החל משעה 19:00 החנויות נסגרות והרחוב הזה שומם. החל מ21:00
    גם אין ממש אוטובוסים ואנשים בורחים מהרחוב. נמלטים ממנו, ליתר דיוק. כל החנויות סגורות על מנעול ובריח
    וסורגים. אין מה להסתובב שם. אוי לכזה שיפוץ שלא מתייחס לבעלי העסקים ולבתים ההרוסים.. הרימו כמה
    בלטות, נו באמת. אתה גר ברחוב ירושלים? כנראה שאתה עיוור מרצון למצב הכללי. כשהמטרונית תושלם? הרי
    כולנו יודעים שאין שום מטרונית זה בלופונית, יסעו שם אותם אוטובוסים או עם קצת יותר נוסעים. לא יהיה שום שינוי
    ולהיפך עוד פחות אנשים יגיעו להדר כי "המטרונית" הרי נועדה להביא אותם במהירות ללב המפרץ לקניון, זה כל
    מטרת המסלול הזה, אתה משלה את עצמך במכוון או מתוך תמימות? אתה לא מבין שכל פעולות העיריה מכוונות
    לטובת קניונים? למה סוללים כביש בנחל גיבורים, כדי שיתחבר עם הגרנד קניון זה למה. הדר חביבי קורסת כלכלית
    בקריסה מואצת. אתה באמת לא מסתובב ברחוב הרצל אחרת היית רואה ש50% מהרחוב זה באסטות ברמה נמוכה
    ויש ברחוב עשרות חנויות שנסגרו, רחוב החלוץ אין בכלל מה לדבר, רחוב הרצליה חצי מהרחוב ריק, אתה באמת
    חי בהדר או שאתה חי בפנטזיה?

    כן אם הייתה ספריה ציבורית גדולה מפוארת ששווה לבוא אליה אולי הורים היו טורחים לבוא במיוחד להדר כמו
    שבחולון הורים מסיעים את הילדים למדיטק.. אה שכחתי גם בחולון לא צריכים ספריה.. איזה טפשים כולם רק ג'ינג'י
    הגאון כבר יודע שהספריות לא נחוצות נגמר התפקיד שלהן.. מעניין איך בלונדון עלה השימוש בספריות ב-7% משנה
    שעברה, מעניין שבטלגרף הופיעה כתבה שדווקא האפשרות להזמין ספרים אונליין אל הספרים האלקטרוניים העלו
    את הדרישה לספריות כשהספר נמחק אוטומטית תוך 14 יום והספריות גם מאפשרות למי שאין לו יכולת כלכלית
    לבוא ולקרוא ספר אלקטרוני או רגיל.. אני רק חושב על ספרית פבזנר המוזנחת ועל הכנסת ספרים אלקטרוניים
    ואני לא יודע אם לצחוק או לבכות מהמצב העגום שלה. וזאת אמורה להיות הספריה המרכזית והמובילה בחיפה, עצוב.

  20. [quote="אורח":p5tmap32]השקעה בספריות זה בזבוז כסף – איזה מזל שכל המדינות המתקדמות ביותר בעולם וכל הערים המתקדמות
    ביותר בעולם כולל ערים טכנולוגיות שנבנות מרושתות מהיסוד עם אינטרנט מהיר וכל ג'אדג'ט אלקטרוני שאתה
    יכול לדמיין בדרום קוריאה – כולן, אני חוזר עבורך כי אתה מתקשה – כולן משקיעות ממיטב תקציבן בפיתוח
    ספריות. כי לפני ספר אלקטרוני וגם אחרי ספר אלקטרוני זה לא ישנה דבר, ספריות יהיו מוקדי הידע שאליהם
    יבואו מהכנת שיעורי בית אחר הצהריים ועד שמיעת סופר קורא את ספרו (גם אם זה מקינדל וגם אם זה בכריכה
    קשה). זה פשוט טיפשי לחשוב על זה כבזבוז, כאשר בכל העולם ספריות, מוזיאונים, מרכזי יצירה ומרכזים
    קהילתיים הם הבסיס שעליו אזורים הופכים ממוזנחים למבוקשים.

    מוקדי הידע שאתה מדבר עליהם היו מרוכזים בעבר בסיפריות כי הידע לא היה זמין מהבית. היום המצב שונה, היום בלחיצת כפתור אפשר להגיע לידע שאפילו הספריה הכי גדולה בעולם לא מכילה. במדינות רבות כבר אפשר לקנות כל ספר חדש או ישן דרך האינטרנט באופן מיידי למחשב או לקורא נייד. לדעתי סיבסוד של קוראים ניידים לשכבות חלשות והעברה של הספרות הקיימת לפורמט דיגיטלי הן פעולות יעילות יותר ומשתלמות יותר מאשר בניה ושיפוץ ספריות מסורתיות. עזרה בשיעורי בית או מפגש עם סופרים יכולים להיעשות במתנ"סים. אנחנו חיים בעידן שבו הידע נמצא אצל כל אחד בבית ולא במרכזים שהעירייה צריכה לבנות. אני בעד להפוך את כל הספריות העירוניות הקיימות לעמדות אינטרנט ולמרכזי לימוד וקהילה. אבל להוסיף עוד ועוד עץ יקר שתופס הרבה נפח זה לא נראה לי מה שהופך אזורים מוזנחים למבוקשים.

    כל הדיון הזה מזכיר לי פרק של סימפסונס בו ליסה עוברת ליד חנות ספרים ענקית ומתחננת למארג' להכנס פנימה. אחרי שהן נכנסות ורואים שבחנות יש הכל חוץ מספרים, ליסה אומרת בהתלהבות:
    I'm going up to the fourth floor, where the books are!

    [quote="אורח":p5tmap32]טענת שרוב הרצל שופץ – אולי תדייק, שליש מהרחוב שופץ וגם אז לא שופץ אלא המדרכות בלבד שופצו.
    הבניינים לא שופצו, החנויות ממשיכות לסגור ב-6 בערב ובערב המקום שומם. אם זה היה באמת רחוב עירוני
    חדש ומשופץ ונעים, איש לא היה סוגר עם רדת החשיכה אלא להיפך, היו מגיעים אליו לטייל ולהסתובב גם
    בלילה. בלילה שומם ברחוב הרצל גם במעט ששופץ, וגם במשך היום התנועה בו ירדה. את זה גם אומרים
    סוחרים במקום. אז לא ברור מה עשה השיפוץ הזה. מול בית הקרנות למשל, תקעו תחנת אוטובוס ומיד אחריה
    רמזור. כל האוטובוסים שנעצרים ברמזור פולטים את העשן שלהם למי שיושב בתחנת האוטובוס. רק מישהו
    כמוני שאכן מסתובב בסביבה הזו יכול להעיד עד כמה השיפוץ הזה חלקי וגרוע ונטול מחשבה. רחוב
    הנביאים שופץ חצי ורחוב הרצל שליש. זה אחרי 3 שנים ועשרות מליונים שנזרקו על הכלום הזה. אולי
    יפה לך כשאתה נוסע שם אבל אתה לא גר שם ולא מבין שמטר מהרחוב הזה הכל חורבות ומפחיד.

    LOL! ממש הצחקת אותי עם "מישהו כמוני שאכן מסתובב בסביבה" ו- "אבל אתה לא גר שם". מאיפה אתה יודע איפה אני גר?! אתה היחידי שגר בהדר ויש לו אינטרנט? אז לידיעתך, אני גר ברחוב ירושלים (נעים מאד! אולי אנחנו שכנים), ואני גם עובד בלילות במושבה הגרמנית כך שיוצא לי הרבה פעמים לעבור בהרצל בשעות הלילה בנוסף לשעות היום. בערב הרחוב לא שומם. הוא לא הומה כמו טיילת לואי אבל בהחלט לא שומם וממש לא מפחיד להסתובב שם. לדעתי מה שיחייה את הרחוב בלילה זה פתיחה של מקומות בילוי שינצלו את המדרכה הרחבה ויפעלו בו עד שעות מאוחרות. צריך גם להמשיך ולשפץ כך את כל הרחובות באזור, אלו שכמו שאמרת נראים כמו חורבות, לפני שנצפה שיבואו לטייל בו.
    כשאמרתי "רחוב הרצל ששופץ" לא התכוונתי שכל הרחוב שופץ אלא דיברתי על החלק מתוכו ששופץ. השיפוץ שעשו שם מוצלח לדעתי. הבניינים הם בבעלות פרטית וצריך לעודד את הבעלים שלהם לשפץ אותם מכספם הפרטי. זה שהסוחרים אומרים שתנועה במקום ירדה, אל תשכח שאף פעם לא תשמע עסקים קטנים שלא מתלוננים (לא מאשים אותם, המדינה רודפת אותם מכל כיוון). אני לא חושב שהתנועה ברחוב ירדה, והיא בטוח תעלה הרבה יותר כשכל הדר תהיה משופצת והמטרונית תתחיל לעבוד. גם בקשר לרמזור שנמצא מיד אחרי התחנה, אל תשכח כשהמטרונית תהיה בקשר עם מערכת הרמזורים והם יתחלפו כשהיא תגיעה לצומת.

  21. השקעה בספריות זה בזבוז כסף – איזה מזל שכל המדינות המתקדמות ביותר בעולם וכל הערים המתקדמות
    ביותר בעולם כולל ערים טכנולוגיות שנבנות מרושתות מהיסוד עם אינטרנט מהיר וכל ג'אדג'ט אלקטרוני שאתה
    יכול לדמיין בדרום קוריאה – כולן, אני חוזר עבורך כי אתה מתקשה – כולן משקיעות ממיטב תקציבן בפיתוח
    ספריות. כי לפני ספר אלקטרוני וגם אחרי ספר אלקטרוני זה לא ישנה דבר, ספריות יהיו מוקדי הידע שאליהם
    יבואו מהכנת שיעורי בית אחר הצהריים ועד שמיעת סופר קורא את ספרו (גם אם זה מקינדל וגם אם זה בכריכה
    קשה). זה פשוט טיפשי לחשוב על זה כבזבוז, כאשר בכל העולם ספריות, מוזיאונים, מרכזי יצירה ומרכזים
    קהילתיים הם הבסיס שעליו אזורים הופכים ממוזנחים למבוקשים.

    טענת שרוב הרצל שופץ – אולי תדייק, שליש מהרחוב שופץ וגם אז לא שופץ אלא המדרכות בלבד שופצו.
    הבניינים לא שופצו, החנויות ממשיכות לסגור ב-6 בערב ובערב המקום שומם. אם זה היה באמת רחוב עירוני
    חדש ומשופץ ונעים, איש לא היה סוגר עם רדת החשיכה אלא להיפך, היו מגיעים אליו לטייל ולהסתובב גם
    בלילה. בלילה שומם ברחוב הרצל גם במעט ששופץ, וגם במשך היום התנועה בו ירדה. את זה גם אומרים
    סוחרים במקום. אז לא ברור מה עשה השיפוץ הזה. מול בית הקרנות למשל, תקעו תחנת אוטובוס ומיד אחריה
    רמזור. כל האוטובוסים שנעצרים ברמזור פולטים את העשן שלהם למי שיושב בתחנת האוטובוס. רק מישהו
    כמוני שאכן מסתובב בסביבה הזו יכול להעיד עד כמה השיפוץ הזה חלקי וגרוע ונטול מחשבה. רחוב
    הנביאים שופץ חצי ורחוב הרצל שליש. זה אחרי 3 שנים ועשרות מליונים שנזרקו על הכלום הזה. אולי
    יפה לך כשאתה נוסע שם אבל אתה לא גר שם ולא מבין שמטר מהרחוב הזה הכל חורבות ומפחיד.

  22. המגמות בכל העולם המערבי מראות [url=http://www.idpf.org/doc_library/industrystats.htm:3bua7xg3]עליה חזקה[/url:3bua7xg3] ברכישה של ספרים אלקטרונים. הרי ברור לכולם שזה רק עניין של זמן עד שספרים אלקטרונים יתפסו נתח שוק גדול יותר מהספרים המודפסים ולכן מדובר במדיום שדינו נחרץ. מה ההיגיון בלהשקיע מיליוני שקלים במשהו שהוא בוודאות בדרך למות?! סביר להניח שעוד 5 שנים כל הספריות בעיר יעמדו נטושות כי לכל אחד מאיתנו תהיה גישה מהבית שלו (או [url=http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_e-book_readers:3bua7xg3]מקורא הספרים הנייד[/url:3bua7xg3] שלו) למאגר ספרים ששום ספריה (גם במאות מיליוני שקלים) לא יכולה להחזיק! ספר אלקטרוני הוא זול יותר, נגיש יותר, חוסך במשאבים ובשטח אחסון ועלות הפצתו אפסית. השקעה בספרים אלקטרונים תפיץ ידע, תקטין פערים חברתיים ותעודד קריאה וכתיבה. השקעה בסיפריות במדינה מודרנית זה בזבוז כסף.

    [quote="אורח":3bua7xg3]לגבי השקעה ברחובות – העירייה השקיעה באספלט בכבישים. המדרכות עדיין מלוכלכות שבורות והרוסות. חזיתות הבניינים
    מטונפות. השקיעו כסף בנתיב מטומטם לאוטובוסים מאות מליונים ובמנהרת בטון להעביר כמה צינורות, רק עיר לא שפויה
    משקיעה 70 מליון שקל במנהרת תשתית אחת ברחוב אחד, כשאפשר היה להעביר את התשתיות מתחת למדרכה בעלות
    מינימלית וליצור מקומות שבהם ניתן לשים צמחיה שמתחתיהם ניתן לחפור את התשתיות במידת הצורך כפי שעושות 99.9999%
    מהעיריות האחרות בארץ ובעולם בכבישים חדשים..

    לגבי מוזיאונים: עובדה שחולון מושכת זוגות צעירים. כשחיפה תמשוך זוגות צעירים, תוכל לטעון מה שאתה רוצה.
    כרגע המצב הוא שרוב המוזיאונים בחיפה במצב מחפיר, לא מושכים אף תייר וגם לא תיירות פנים מהארץ. הם בנויים
    במבנים לא מתאימים (מוזיאון חיפה לאומנות יושב בבית ספר לשעבר, למשל) וכתוצאה מכך מתפקדים בצורה לקויה.

    איפה המדרכות מלוכלכות ושבורות? לדעתי רחוב הרצל ששופץ נראה נהדר. אני מסכים שצריך להשקיע בחזיתות הבניינים, אבל סביר להניח שאם ערך הנכסים יעלה בעקבות ההשקעה באזור, זה יתן מוטיבציה גבוהה לבעלי הבתים לשפץ אותם מכספם הפרטי. הנתיב לאוטובוסים הוא לדעתי הדבר הכי חכם שקרה בחיפה אי-פעם. סוף סוף משקיעים בתחבורה ציבורית כמו בכל עיר אירופאית. לדעתי האישית צריך לסגור את כל הרצל, החלוץ ושדרות בין גוריון לתנועה רק של אוטובוסים. ראית פעם איך נראים מרכזים מסחריים / תירותיים בערים בחו"ל? רמז, אין שם מכוניות פרטיות. 70 מיליון שקל זה לא רק למנהרת תשתיות אלא שיפוץ כולל של רחוב ראשי באורך 1.3 ק"מ. זה לא נשמע לי מוגזם בכלל. אשמח לראות חוות דעת של מהנדס בניה שיעיד שאם היו מורידים את התשתיות בלי לעשות מנהרה זה היה מוריד משמעותית את עלויות השיפוץ (תוך התחשבות ביתרונות ובעלות לטווח הארוך).

    אני בעד להשקיע במוזיאונים ובתיירות, אבל להגיד ששיפוץ רחובות ראשיים והשקעה בתחבורה ציבורית הם סדר עדיפות שגוי זה פשוט לא נכון. צריך להשקיע בהכל ובאיזון הנכון. כרגע צריך להשקיע בעיקר באספלט, כי המצב שלו הרבה יותר קריטי מהמצב של המוזיאונים בעיר.

  23. ג'ינג'י, מילא שאתה מדבר שטויות אבל אתה גם ממציא לעצמך נתונים.
    הנה כתבה שסותרת את "המדיום המת" שלך: עלייה של 20% במספר המנויים הנרשמים בספריות העירוניות..
    מה תגיד על זה? אולי בכל זאת שווה לעירייה להשקיע באיכות החיים של תושבי העיר ולא באספלט?

    תחייתו של עם הספר: עלייה של 20% במספר הנרשמים כמנויים בספריות – 28.5.09
    http://www.themarker.com/tmc/article.jh … 27_1088307" onclick="window.open(this.href);return false;

    מצפה להתנצלות ממך על דברי ההבל..

  24. תשאל את סיאטל מדועה הוציאה סכום עתק על "המדיום שמת" לדבריך.. ובנתה ספריה מפוארת שכיום נחשבת
    לסיבה להחייאת כל מרכז העיר שם. אגב, ספרייה זה גם מחשבים, ארכיונים, שיעורי קריאה, שיעורי אוריינות.. זה מת? או שזה
    מה שמחייה עיר?

    לגבי השקעה ברחובות – העירייה השקיעה באספלט בכבישים. המדרכות עדיין מלוכלכות שבורות והרוסות. חזיתות הבניינים
    מטונפות. השקיעו כסף בנתיב מטומטם לאוטובוסים מאות מליונים ובמנהרת בטון להעביר כמה צינורות, רק עיר לא שפויה
    משקיעה 70 מליון שקל במנהרת תשתית אחת ברחוב אחד, כשאפשר היה להעביר את התשתיות מתחת למדרכה בעלות
    מינימלית וליצור מקומות שבהם ניתן לשים צמחיה שמתחתיהם ניתן לחפור את התשתיות במידת הצורך כפי שעושות 99.9999%
    מהעיריות האחרות בארץ ובעולם בכבישים חדשים..

    לגבי מוזיאונים: עובדה שחולון מושכת זוגות צעירים. כשחיפה תמשוך זוגות צעירים, תוכל לטעון מה שאתה רוצה.
    כרגע המצב הוא שרוב המוזיאונים בחיפה במצב מחפיר, לא מושכים אף תייר וגם לא תיירות פנים מהארץ. הם בנויים
    במבנים לא מתאימים (מוזיאון חיפה לאומנות יושב בבית ספר לשעבר, למשל) וכתוצאה מכך מתפקדים בצורה לקויה.

  25. לפי הסדר:

    1. אם היו מקימים בהדר מוזיאונים ומשאירים את הרחובות מוזנחים כל תושבי העיר היו באים בטענות "בנו מוזיאונים אבל הרחובות נראים כמו פאבלות בברזיל". לדעתי רוב הרחובות בהדר צריכים לעבור שיפוץ סטייל תחילת הרצל לפני שבכלל מדברים על מוזיאונים.

    2. נהדר! העירייה חסכה 36 מיליון שקל שעמדו להתבזבז על מדיום שמת. ספרים שייכים לעבר יחד עם קלטות ומצלמות פילם. עוד מספר שנים רוב הספרים יקראו מקוראים אלקטרונים ולא מדפי נייר, אז למה להשקיע בזה עכשיו? את הכסף שחסכו אפשר להשקיע בדברים מועילים יותר: מחשבים לנזקקים, קורסים לשימוש באינטרנט, יצירת ארכיון ספרים אינטרנטי וכו'.

    3. ההיגיון שלך מוזר. להוציא 20 מיליון שקל רק כדי לעצב כיכר זאת הוצאה לגיטימית לדעתך, אבל להוציא 70 מיליון שקל כדי לשפץ רחוב ראשי ארוך ומוזנח זה סדר עדיפויות שגוי?
    תחבורה, ותשתיות ככלל, הם אבני היסוד של כל עיר מצליחה וצומחת. הם יביאו מקומות עבודה וקונים מבחוץ. כשאנשים מבזבזים את הזמן שלהם בפקקים או בתחבורה ציבורית לא יעילה, המשק מאבד שעות עבודה, הסטודנטים מאבדים שעות לימודים וכולנו מאבדים שעות פנאי.

  26. בזמן שעיריית חיפה משקיעה 200 מליון שקל בריצוף ואדי הגיבורים באספלט,
    תל אביב מאשרת עוד הרחבה למתחם הבימה לתרבות אומנות ובילוי:

    אושרה תוכנית להקמת כיכר מול תיאטרון הבימה, בין הרחובות אחד העם ושדרות רוטשילד בתל-אביב.
    כיום בנויים במתחם שני מבני משרדים ומסחר בני שלושה קומות, אך בעתיד יוקמו במקום בניינים נוספים. התוכנית הקיימת ייעדה את האזור גם למגורים, אך התוכנית החדשה ייעדה אותו למבנים ומוסדות ציבור ותיירות.
    במגרש ייבנה, מתחת לפני הקרקע, מרכז תרבות ואמנות לעבודה, למידה, אימונים, חזרות, תערוכות ומופעים, ומעל פני הקרקע מלון עירוני.
    בקומת הקרקע יותרו שימושי מסחר כללי, מסחר הקשור לאמנות ואומנות כגון גלריה, חנות עיצוב, חנות לחומרי גלם לאמנים, ווכן בתי קפה ואוכל.

    העיקר שיפנה נוף תמשיך לסלול, לסלול ולסלול. אנחנו בחיפה לא צריכים תרבות אומנות, מספיק לנו לייבא תרבות
    במכולות.. כמה סימלי. אנחנו רוצים רק כבישים מחלפים גשרים.. פפפפ, גלריות, תערוכות. מה הם מבינים.

  27. הכל שאלה של סדר עדיפויות – הפעם: על מה נאבקים?

    האם בית משפט כלכלי או אוניברסיטה בגליל הם מנועי הצמיחה בחיפה?
    האם לא ראוי שמגזר האנרגיה, שהולך וצומח מהתגליות השונות – בין היתר לאורך חופי מחוז חיפה – יקים כאן את ההנהלות והמטה?
    האם זה לא מאבק חשוב יותר, שיכול להזניק את שוק המשרדים בחדרה ובחיפה.. האם המדינה, כפי שהתערבה כדי להעביר
    את ערוץ 2 ו- 10 לירושלים, לא יכולה לחוקק חוק שכל חברה במגזר האנרגיה תקבע את מקום ההנהלה והמטה במחוז חיפה או הדרום?
    בודאי שהיא יכולה. מדוע רק תחום הייצור כאן – וההנהלה יושבת בתל אביב או הרצליה?

  28. איזה חומר צריך להבין? את 'החומר' שמייצרים כל מיני מהנדסי תנועה הזויים כדי להצדיק את שפיכת הכסף על מיזמי סרק?
    והתושבים שרואים שלד לא גמור כבר 5 שנים ליד פבזנר לא מבינים את החומר..
    יושב מהנדס תחבורה במועצת העיר מחלק כבר 10 שנים מאות מליונים לחבריו ורק דורש עוד ועוד ומספר שזה מפתח את העיר
    ואנחנו לא מבינים את החומר..
    אולי התכוונת חמור. אם התכוונת חמור אנחנו באמת לא מבינים את החמור.

  29. הגיע העת להבין וללמוד את החומר לפני שמעלים שאלות הזויות?

הכתבה נעולה לתגובות. ניתן לשתף ברשת באמצעות כפתורי השיתוף

כל הכתבות בחי פֹה

גבר בן 18, תושב קריית ים, נרצח בקריית חיים

(חי פה) - גבר בן 18, תושב קרית ים, נרצח בדקירות בשדרות דגניה בקריית חיים. מהזירה נמלט חשוד. המשטרה מבצעת סריקות לאיתור החשוד. הרקע...

שינויים בתנועת הרכבות באזור חיפה והקריות – החל מיום ד' 11/9/24

(חי פה) - שינויים זמניים בתנועת הרכבות באזור חיפה, החל מיום רביעי (11/9/24) ועד ליום ראשון (15/9/24) בשעה 4:00 לפנות בוקר, בשל עבודות לתחזוקת...

קריית ביאליק חונכת קתדרה חדשה לוותיקי העיר

קריית ביאליק חגגה השבוע (1-5/9/24) את פתיחתה של קתדרה חדשה ומלהיבה המיועדת לוותיקי העיר. האירוע המרגש התקיים בבית הוותיקים החדש, בהשתתפות כ-100 גמלאים סקרנים. את האירוע פתחה ד"ר קרן אור חן בהרצאה מרתקת בנושא "הפסיכולוגיה בחיי היום יום" שהציעה למשתתפים כלים מעשיים להבנת התנהגות והתמודדות עם אתגרי החיים. ראש העיר, אלי דוקורסקי, הגיע לברך את המשתתפים והביע את התלהבותו מהפרויקט החדש: "פתיחת הקתדרה היא הוכחה להשקעה שלנו ברווחת התושבים הוותיקים. אנו שמחים להעניק להם הזדמנות להעשיר את הידע שלהם בתחומים מגוונים. אנו מאמינים כי למידה והעשרה הן מפתח לאיכות חיים טובה בכל גיל." תוכנית ההרצאות המלאה לשנה הקרובה כוללת נושאים...

על צמחים, אנשים ועכברים

העכברים מלווים את האדם משחר האנושות, ובעיקר מאז המהפכה החקלאית בתקופה הנאוליתית, שהתרחשה באזורנו. העכברים סמוכים לשדותיו ולשולחנו של האדם, ועבורו הם מטרד הגוזל...

נהגים משתוללים בחיפה • כלי רכב הורדו מהכביש ועשרות דו"חות נרשמו

(חי פה) - בפעילות מבצעים של משטרת ישראל בחיפה כלי רכב הורדו מהכביש ועשרות דו״חות נרשמו לנהגים ורכבים משופרים. מהמשטרה נמסר לחי פה תאגיד...