באנר החברה הכלכלית 171124
באנר החברה הכלכלית 171124
באנר חזית הים רחב
באנר גורדון 240624
באנר טירת כרמל
באנר כללית 050924
באנר מוזאוני חיפה 081024
באנר מנו 131224
באנר כללית 050924
באנר קריית אתא 011024
באנר קריית ביאליק שנה טובה 031024
פרסום בחי פה - רחב - מונפש
באנר מוזאוני חיפה 081024

רפי אמאיוף • סתם סיפור…. קצת עצוב

בתקופת "מלחמה הכיפורים" נעדרתי מהבית כשבועיים לסירוגין. לא עוד....

״בית הטירה״ • טוסקנה על הר הכרמל

המבנה המוכר כ״בית הטירה״, בנוי על צלע ההר מול...

לפתוח את היד ואת הארנק: על הנזקים של הקמצנות ועל הדרך לצאת מזה

ראובן ושרה הגיעו אלי לייעוץ זוגי, כמו שהם תיארו...

בית הטירה רחוב יפה נוף 95 חיפה

כשמטיילים על ציר רחוב יפה נוף שפונה בצד...

תושבי שכונת בת גלים מגישים התנגדויות לבנייה ברציף מרגולין 51

(חי פה – נדל"ן) – תושבים המתגוררים בקרבת הבניין ברח' מרגולין 51, נערכים בימים אלה, על מנת להגיש התנגדויות לוועדה המחוזית נגד הבנייה המתוכננת בבניין זה. לטענת התושבים המתנגדים, הבניין המתוכן מתנגש עם אופי הבנייה ברציף מרגולין הנושק לשפת הים בבת גלים.

רציף מרגולין 51 (צילום: כרמל שקולניק)
רציף מרגולין 51 (צילום: כרמל שקולניק)

בית אבן תלת-קומתי

הבניין המקורי נבנה בשנת 1925, והיה בין הבניינים הראשונים ברחוב זה. לא ידוע מי היה האדריכל, שתכנן את הבית. מדובר בבית אבן תלת-קומתי. בבית התגוררו האגרונום ד"ר ויקטור כהן ואימו. הוא היה מנהל פיק"א בחיפה (חברה להתיישבות יהודית בארץ ישראל שהוקמה על ידי הברון רוטשילד) ונשא מספר תפקידים ציבוריים. הוא נישא בגיל מאוחר ועזב את הארץ לברזיל.

רציף מרגולין 51 (צילום: כרמל שקולניק)
רציף מרגולין 51 (צילום: כרמל שקולניק)

"בתאריך 20/06 תלו שלטים סביב כל הבניין, שקוראים לתושבים להגיש התנגדויות לוועדה המחוזית תוך חודשיים", מספר לחי פֹּה אחד התושבים בשכונה, "בדרך כלל הולכים לוועדה המקומית ומבקשים אישור לתמ"א 38.

במקרה שלפנינו, היזמים רוצים לקבל אישור לתב"ע מקומית (מסמך מאושר שמסדיר את השימוש בקרקע בשטח מסוים) לבניין המסוים. לחי פה יש תכנית מתאר מאושרת (ח.פ. 2000), שמתייחסת באופן כללי למתחמים שונים בעיר חיפה ולא מתייחסת ספציפית לשכונת בת גלים ולצרכים שלה.

במקום שהיזם יסתמך על התכנית הייעודית לבת גלים, הוא מעוניין להסתמך על התכנית הכללית של כל העיר. נוצר מצב שהיזם מבקש משהו שלא מתאים לאופי השכונה ויותר מזה – מתנגש עם תכנית עקרונות לבנייה ליד טיילת בת גלים, שנקראת ח.פ. 1602 ד'. הטענה שלנו היא שצריך להתייחס למסמך הספיציפי, ח.פ. 1602 ד', שבו קובעים שבניינים סמוכים לטיילת לא יהיו בגובה של מעל 6 קומות".

תכנית הבינוי – רציף מרגולין 51 (מתוך הפרסומים לעיון הציבור)

מפה – רציף מרגולין 51 – (פינת גן 2)


בניין לשימור

"השטח של הבניין ברחוב מרגולין 51 גובל בטיילת והבניין הוא בניין לשימור. מדובר בבניין מאוד מיוחד. הבניין בסגנון אקליקטי, כלומר אפשר לראות בבניין מספר זרמים ביחד. זה אחד הבניינים הראשונים של בת גלים. לפיכך, הוחלט על ידי הוועדה לשימור שזה לשימור חמור.

חיפה • טיילת בת גלים (צילום רחפן: מרום בן אריה)
אזור רגיש מבחינה תכנונית – רציף מרגולין • טיילת בת גלים (צילום רחפן: מרום בן אריה)

עקרונות הבנייה בטיילת בת גלים

הבניין המתוכנן להיבנת במקום הוא בן 7 קומות, מדובר בבניה חדשה סביב הבניין לשימור, שעוטפת אותו ועולה לגובה. זה בניגוד למסמך העקרונות של הבנייה בטיילת בת גלים. המסמך קובע שכדי שהבנייה לא תפריע לראות את הים ממספר נקודות בעיר כמו סטלה מאריס, הבנייה לא תעלה על 6 קומות. התכנון כרגע הוא של בניין בן 7 קומות, ו-3 ברכות שחייה על הגג, מה שעלול להביא לבנייה נוספת של פרגולה".

"מבחינת נפח יחידות הדיור מתוכננים שני בניינים. הבניין לשימור מיועד ל-12 יח"ד. בבניין החדש יהיו 33 יח"ד. המשמעות היא שמתכננים לעשות יח"ד קטנות מ-75 מ"ר, יח"ד קטנות מאוד. מדובר על צפיפות דיור גדולה מאוד. זה עלול לגרום לעומס חנייה ולא לאפשר למשפחות לרכוש שם דירות".

"חומה שתחסום נוף"

"הבניה המסיבית שהיא ללא פרופורציות לבניינים אחרים בטיילת היא חומה, שתחסום אור ובריזה לבניינים ברחוב פינת גן, העלייה השנייה ורחוב אלישע. אנחנו קוראים ליזם לחלק את הבנייה לשני מבנים עם 6 מ' רווח ביניהם. הבניין החדש שמתוכנן רוכן על הבניין לשימור למרות שהוחלט שצריך להתרחק 5 מ' מהבניין לשימור. יש לנו חודשיים להגיש את ההתנגדות. אנחנו אוספים חתימות ונגיש התנגדות לוועדה המקומית. אנחנו באופן כללי בעד חידוש פני העיר, אבל דואגים שמרקם החיים לא ישתבש בעקבות הבנייה המסיבית".

היזם אייל פרידמן: הבנייה המתוכננת תואמת את הערות הוועדה המחוזית

היזם אייל פרידמן אמר בתגובה כי הבנייה המתוכננת תואמת את הערות הוועדה המחוזית (יש כבר אישור ועדה) והם אפילו לא קרובות למיצוי הזכויות המוקנות מכוח חפ. 2000. "הורידו לנו קרוב ל30% מנפח הבנייה שתוכנן במקור. אני ממליץ לכל המתנגדים לעשות גם התחדשות עירונית ולהצטרף להתפתחות המדהימה של השכונה"

תגובת עיריית חיפה תצורף לכתבה, כשתתקבל

צרו קשר: בוואטסאפבמייל

מיכל גרובר
מיכל גרובר
מיכל גרובר | כתבת חינוך • נדל"ן • חברה צרו קשר: 054-4423911 מייל למיכל: [email protected]

כתבות קשורות לנושא זה

14 תגובות

  1. כל בת גלים זה כמה רחובות.צפופים בעלי אופי שקט
    היום גרים בשכונה כ 1000 איש
    המטרה להגיע לאכלוס של 4000 איש
    כל כך חבל
    השכונה היפה נעלמת

    • היום גרים בבת גלים 2000 תושבים המטרה שלהם לדחוס 10,000 כולל במגדלים צפופים עד 31 קומות שכבר אושרו לאורך רחוב העלייה השנייה. מטרת רמב"ם כפי שחשף הלברטל המנכ"ל זה 10 מגדלי אשפוז עד 40 קומות וינסו להיכנס לבת גלים עוד אלפי מכוניות לרמב"ם. שאר השכונה תהפוך ל-7 קומות ברחובות צפופים כמו שרל לוץ והשרון שתוכננו לבנייני וילות ו2-3 קומות. גם מעל המרכז המסחרי מגה יקום מגדל ענק. גם בשטח אגד בת גלים. ואת כל הצפיפות יקיפו לא 2 מסילות אלא 4 מסילות רכבת עם גדרות וקוי מתח לחישמול לכל אורך החוף.
      זה פשוט יהיה סלאמס.

  2. איפה אנחנו ואיפה איטליה. הרי הגבעות של שפרינצק ועין הים יכלו להיראות בדיוק כמו עיירות החוף באיטליה עם בתים מדורגים בצבעים וסביבם טיילות כיכרות וגינות עם ברושים ועצי אורן עד קו החוף. פשוט בישראל עברנו משיכוני רכבת להתבהמות של 6-7 קומות של שופוני משוכפל באפור-שחור-לבן. זה נראה כמו בניני משרדים חסרי נשמה שתוקעים על קו המים.

  3. דורסים ביד גסה את המרחב הציבורי. כל עיר אירופאית שפויה לא היית מאשרת בנייה על טיילת מיוחדת זו.הטיילת צריכה להיות שמואת טבע. לכי תראו את סימריונה באיטליה או את פורטפינו. החוקים צריכים להיות הכי נוקשים ובכלל כל מבנה לשימור רצוי שיהפוך למבנה ציבור ולא לעבור לידיים של כרשי נדלן

  4. כרגיל – התושבים רואים $$$ בעיניים. היזמים רואים $$$ בעיניים. והעירייה רואה $$$ בעיניים מהיטלים.
    התוצאה ברורה –
    א. העדר תוכנית אב להתחדשות השכונה, שתיקבע גבהים, נפחים, סוגי חומרים, שיפור תשתיות כמו מדרכות ובניני ציבור
    ב. יזמים שמייצרים סביבת רחוב של כניסות לחניונים, מהנדס העיר הכושל בהעדר פרוגרמה מאפשר הלאה לא לשלב חנויות מסחר ועסקים בקומות הקרקע בשכונה שאמורה לקדם תיירות.
    ג. ג'ונגל מכוער של סגנונות, משאירים מינימום רוחב מדרכה, העדר חשיבה על זויות נוף פתוחות.
    זה "תרבות התכנון" בישראל
    זהה ל"תרבות המשפט" בישראל.
    בגלל זה מקבלים כאוס.

  5. ישבנו אתמול במסעדת דולפין, קפצנו לאכול גלידה 10 מטר מהטיילת, אפילו לא נכנסו לתוכה, נראית עולם שלישי, מוזנחת ומכוערת עם פוטנציאל אדיר, כמו כל דבר בעיר הגוועת לאיטה הזאת.

  6. בת גלים נהרסת אפשר כבר לראות מהבנייה החדשה ליד חופי הרחצה. זה פשוט נהיה סלאמס חשוך 6-7 קומות עם רכבים על מדרכות ואפס ירוק בין בניינים, חלון מול חלון. מגעיל.

  7. השכונה "מתחדשת" אבל האופי ומבנים הסטוריים נמחקים ביד גסה על ידי כרישי נדל"ן תמורת בצע כסף חבל.

הכתבה נעולה לתגובות. ניתן לשתף ברשת באמצעות כפתורי השיתוף

כל הכתבות בחי פֹה

דיווח זירות – 22/11/24 – צבע אדום(22/11/2024): קריות, מפרץ חיפה וחיפה

02:09: • המפרץ: חיפה - מפרץ, חיפה - קריית חיים ושמואל, כפר ביאליק, קריית אתא, קריית ביאליק, קריית ים, קריית מוצקין, חיפה - נווה שאנן...

סמ״ר רון אפשטיין מנשר, נפל בקרב

הודעת דובר צה״ל סמ״ר רון אפשטיין (Ron Epshtein), בן 19, מנשר, לוחם בגדוד צבר, חטיבת גבעתי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה. הלווייתו של סמ"ר רון אפשטיין...

רכב עלה באש בין חיפה לטירת כרמל – ללא נפגעים

(חי פה) - היום (21 בנובמבר 2024), סמוך לשעה 18:00, פעלו לוחמי האש מתחנת חיפה, רס”ר ישראל גרטובסקי ורב כבאי דניאל צ’ובוטרו, לכיבוי רכב...

הגזרות הכלכליות החדשות וההשפעה שלהן על החיים של כולנו

(חי פה) - בתקופה שבה מדינת ישראל מתמודדת עם השלכות כלכליות כבדות של מלחמה, הממשלה נוקטת שורת צעדים שמטרתם להתמודד עם הגירעון ההולך ומעמיק....

פסול נהיגה בפעם ה-7 ונתפס נוהג על טרקטורון חשמלי

(חי פה) - פסול נהיגה בפעם השביעית רכב על טרקטורון חשמלי האסור לנסיעה על כביש ונתפס בדאלית אל כרמל ע"י שוטרי תחנת נשר, הוא...