פרסום בחי פה

באנר מוזאוני חיפה 010524

תגובות אחרונות

פרסום בחי פה

באנר מוזאוני חיפה 010524

עוד כותרות בחי פֹּה

משטחי ענק של צידפת הפרנה פרנה התגלו במפרץ חיפה

(חי פה בים) - רבים הדיבורים על הגירה לישראל...

בית סלים ביי סלאם בחיפה, פרי שיתוף פעולה בין יזם ערבי ואדריכלים יהודים

בקרן הרחובות שיבת ציון והמגינים, בואכה העיר התחתית, ניצב...

חולה חצבת באזור חיפה – המקומות בהם הוא שהה באזור חיפה

משרד הבריאות מודיע על חולה בחצבת באזור חיפה. החולה...

 בית עספור, העבודה הראשונה של האדריכל משה גרשטל בחיפה

ברחוב טשרניחובסקי דהיום, שוכנות מספר וילות משנות השלושים של...

דילול החזירים בירי יצא לדרך בחיפה – צפו

(חי פה) - תושבים בשער העלייה שמעו קולות ירי...

אסון הרכבת בחיפה – רק התאריך עדיין לא ידוע…

גדר_הרכבת_ליד_מסעדת_מקסים.JPG

גדר הרכבת ליד מסעדת מקסים
אם חשבנו שהנהלת הרכבת מעוניינת "רק" להעביר אותה להנעה
בחשמל, ל"הנאת" תושבי חיפה וחסימת חופיה, הנה נחשפת עתה גם תכנית תת"ל 65, הכפלת שתי מסילות החוף לארבע, שמשמעותה – וידוא הריגה להצעת מהנדס העיר לשקע את המסילות בתוואי הקיים, שמראש טענתי כי אין לה היתכנות.

קוקטיל חומרים מסוכן בלב העיר חיפה


לפי שאילתות של חברי מועצה, ותשובות ראש העיריה ומהנדס העיר, נראה כי איש מהם אינו מבין את הבעיה, ולכן גם אינו מתקרב לפתרונה.
ונגיד שיסכימו למנהר 4 מסילות מתחת חיפה – האם אז תנוח דעתכם?
זו כל הבעיה – חזית ימית ופתיחה לחוף? הלא שתיים מהמסילות נועדו למטעני הנמל ומפעלי המפרץ, רעילים דליקים ונפיצים, קוקטיל חומרים מסוכן ביותר, כפי שיודע כל בארמן מתחיל. רק זה עוד חסר לנו מתחת העיר התחתית וקרית אליעזר לפי הצעתו החדשה של מהנדס עירנו, או בכל תוואי אחר?

05_-_מסילת_הרכבת_ושדרות_ההגנה_מבט_מ_מחלף_אלנבי.JPG

מסילת הרכבת ושדרות ההגנה מבט מ מחלף אלנבי

הפלא של בנימינה


תפתחו מפה ותגלו כי בלב בנימינה יישארו רק שתי מסילות הנוסעים.
ה"מכפלה" שלהן, שתי המסילות החדשות למטענים, ירחיקו ממנה את החומ"ס בקשת רחבה. רק בחיפה ועתלית הוא ימשיך לעבור, מעל או מתחת לקרקע, כבר לא כל כך משנה…


התוואי המזרחי יוביל את הרכבות אל מחוץ לחיפה וימנע קרבה של חומרים מסוכנים לריכוז האוכלוסייה


קידום התוואי המזרחי


לפני 10 שנים הצעתי במועצה הארצית את הפתרון: מסילות מיטען בתוואי מזרחי, מהנמל והמפרץ דרומה, בדומה לכביש 6. כבר התחילו לתכנן אותו במסגרת תת"ל 22… והפסיקו. הסיבה – חוסר תקציב.

ראש עירית חיפה ותושביה חייבים לדרוש את קידום התוואי המזרחי, והוצאת רכבות החומ"ס מלב חיפה ועתלית, כתנאי מוקדם לכל חישמול!
אם אין להם כסף – שלא יתקרבו לחיפה. אנחנו נחכה עד שיקבלו כסף, או שכל, מה שיבוא קודם. התוואי המזרחי איננו תוסף למערך הרכבות המתוכנן, אלא נקודת מוצא לתכנית, חלק מובנה בתכנית, בלעדיו אין תכנית, ואין על מה לדבר!!!

אחרי שמשרדי האוצר, התחבורה והסביבה יקבלו ויפנימו עמדה זו,
יהיה יותר קל ופחות יקר לקדם גם את מינהור מסילות הנוסעים.

שמואל גלבהרט, אדריכל ומתכנן ערים.

[bs-thumbnail-listing-2 columns="4" title="שיקוע הרכבת בחיפה" tag="154" count="4" pagination-show-label="0" pagination-slides-count="3" slider-animation-speed="750" slider-autoplay="1" slider-speed="3000" bs-show-desktop="1" bs-show-tablet="1" bs-show-phone="1" paginate="slider"]

שמואל גלבהרט
שמואל גלבהרט
אדריכל ומתכנן ערים • בעבר סגן ראש עיריית חיפה לנושאי תכנון, בניה ואיכות סביבה

כתבות קשורות לנושא זה

כל הכתבות בחי פֹה

"עיין ערך: דת" • פרק 1 • אידיאולוגיות ודתות • דעה

הקדמה מאז ומעולם הייתה הדת כוח משמעותי, ולכוהני הדת הייתה תמיד השפעה רבה על חיי בני האדם. הדת נוכחת מאוד בחיינו בישראל. היא משפיעה על המאמינים...

דור המשך לפוסט-טראומה: על העברה בין-דורית, על חרדה והישרדות

הדור השני לאנשים שחוו טראומה כל אירוע משאיר חותם, יש אומרים שהחותם של האירועים הדרמטיים עובר מגלגול לגלגול כי הנשמה הפצועה זוכרת ומזכירה בכל פעם...

רחוב נורדאו המדרחוב הראשון בעיר חיפה • יוסי לובלסקי

גלגולו של פסאז' שתמהיל הבילוי והפנאי הועתק למתחמי בטון עם קומות ודרגנועים סגורים וממוזגים - הקניונים. ברחוב נורדאו נבנו מגוון של סגנונות בניה אדריכליים...

קבוצת פיוז׳ן-חיפה זכתה באליפות הצפון בג׳יוג׳יטסו ברזילאי של איגוד IGC

(חי פה) - קבוצת פיוז׳ן-חיפה אותה הקים ומאמן שלו אלנברג, אלוף אירופה בג'וג'יטסו ברזילאי זכתה באליפות הצפון של איגוד הגראפלינג הישראלי (ISRAELI GRAPPLING CHAMPUINSHIP)....

בבית אלה קלדור – לכל רהיט עתיק וגם וינטג' סיפור וזיכרון

אלה קלדור גרה בדיור מוגן ובו היא נהנית מריהוט עתיק וריהוט וינטג', זאת בדירתה הנאה אשר בלב הכרמל.אמנם, זהו רק חלק מהריהוט שהיה במעונה הקודם,...