שנת הלימודים נפתחה באקדמית גורדון לחינוך ביום ראשון 10/11/24. אלפי סטודנטיות וסטודנטים, ותיקים וחדשים כאחד, המשיכו או החלו את לימודיהם במגוון תוכניות לתואר ראשון, תואר שני, מכינה והסבת אקדמאים. גם השנה, ייהנו הסטודנטים מתוכניות מקצועיות, ממרצים מובילים בתחומם ומשיטות הוראה מתקדמות תוך שילוב טכנולוגיות מגוונות. בצל המלחמה בצפון, ומתוך דאגה לשלומם של הלומדים, בחרה הנהלת המכללה לפתוח את השנה במתכונת של למידה מרחוק (למעט מפגשים מיוחדים). מדי מספר ימים מתבצעת הערכת מצב. הסטודנטים יחזרו לקמפוס החדשני ברגע שהמצב הביטחוני יאפשר זאת.
מינויים חדשים לקראת פתיחת שנת הלימודים
כמדי שנה, לקראת פתיחת שנת הלימודים הודיעה הנהלת המכללה על מינויים חדשים ובמקביל מוקירה את חברי הסגל אשר מסיימים את הקדנציה שלהם ומודה להם על תרומתם למען הצלחת המכללה ולומדיה.
ואלו המינויים החדשים:
ראש החוג לחינוך לגיל הרך: פרופ' שי רודין
פרופ' שי רודין, חוקר ספרות ילדים, מלמד באקדמית גורדון משנת 2012. ניהל את מרכז לוין קיפניס לספרות ילדים, עוסק בהיבטים הרגשיים והאידיאולוגיים של ספרות ילדים; פועל להעמקת הקשר בין ילדים לספרים באמצעות הטמעת ספרי ילדים בעבודה החינוכית בגנים ובכיתות. הקים את כתב העת 'ילדות: עיון ומחקר בספרות ילדים', מפרסם ביקורות ספרות בעיתונות היומית. מחליף בתפקידו את ד"ר פאני אלזרע.
ראשת החוג למדעים: ד"ר שאולי סופי
בוגרת תואר ראשון בביולוגיה ותואר שני ושלישי בחינוך למדע וטכנולוגיה. במשך כעשור וחצי לימדה מדעים וביולוגיה בבתי ספר. בעשור האחרון מורה ומדריכה בחינוך לכבדי שמיעה וחרשים במחוז צפון. בחמש השנים האחרונות, במקביל לעבודתה עם תלמידים, היא מרצה בחוג למדעים באקדמית גורדון. נהנת לחקור בתחום הוראת המדעים, תקשורת המדע, חינוך אקלימי וחינוך מיוחד. מחליפה בתפקידה את ד"ר ענת סטולר-כץ.
ראשת החוג לתקשורת: ד"ר אורנת טורין
אורנת טורין היא מרצה בכירה במכללה ועמיתת מחקר במוסד הדסה ברנדייס. תחום התמחותה הוא חינוך לאוריינות תקשורת וייצוג מגדרי. חברה בוועדת הביקורת של האגודה הישראלית לתקשורת, וועדת היגוי תחום תרבות של עיריית חיפה, פעילה חברתית בארגוני נשים ושלום. מחליפה בתפקידה את ד"ר הדס שלי הובר.
ראש החוג לספרות: ד"ר יאיר קורן-מיימון
חוקר ומרצה בכיר במכללה. תחומי המחקר העיקריים שלו הינם: ספרות והוראתה בגישה רב תחומית, פסיכולוגיה, מגדר וקולנוע. מחבר הספר "יחסי מטפלים-מטופלים ביצירותיו של שמואל יוסף עגנון (רסלינג, 2015) ועורך שותף של הספר "ייצוגים: מציאות, חיקוי ודמיון – מחקרים ביקורתיים" (עם כלת פרס ישראל, פרופ' ניצה בן-דב, מכון מופ"ת, 2020). מחקריו פורסמו בכתבי עת שפיטים והוצגו בכנסים בין-לאומיים בארץ ומחוצה לה. מילא מגוון תפקידים בתחום הספרות בבתי ספר. במשך 12 שנים היה מדריך מחוזי להוראת הספרות במשרד החינוך וכן היה חבר בוועדת מקצוע במשרד, שתפקידה לייעץ למזכירות הפדגוגית בהתוויית מדיניות הוראת תחום דעת הספרות במערכת החינוך. מחליף בתפקידו את ד"ר רונית שירן.
ראשת החוג להדרכה, הנחיה ולמידה בתואר השני: ד"ר מירית שרון
ד"ר מירית שרון היא מרצה בכירה במכללה. הייתה מורה חיילת בפרויקט 'נערי רפול' בחיל החינוך, מחנכת ורכזת חינוך חברתי בבית ספר יסודי במשך 25 שנים. בעלת תואר ראשון באמנות יצירה ובייעוץ חינוכי, תואר שני בייעוץ חינוכי ותואר שלישי בהוראה, למידה והדרכה – מהפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה. את דרכה באקדמית גורדון התחילה לפני 14 שנים – ומלאה תפקידים ביניהם מדריכה פדגוגית, מרכזת תחום דידקטיקה כוללת וראש תוכנית הכשרה מעשית בדגם הייחודי "עמית אקדמיה". תחומי המחקר וההוראה שלה במכללה עוסקים בהיבטים רגשיים וערכיים בחינוך ובהדרכה; חינוך מכיל; אזרחות טובה, למידה חברתית – רגשית, חוסן, ותקשורת בין-אישית. מחליפה בתפקידה את פרופ' דיצה משכית.
ראש החוג לחינוך משלב בתואר השני: ד"ר רונן קספרסקי
מרצה בכיר באקדמית גורדון. עוסק בעיקר בנושאים שנוגעים בקשר שבין הרגש ללמידה. בתחילת דרכו עסק רבות בחקר האינטראקציה בין הרגש ללמידה בקרב תלמידים עם לקויות למידה. בשנים האחרונות, פנה לחקור את הקשר בין הרגש ללמידה בתחום הכשרת מורים, לרבות סימולציות ככלי לטיפוח מיומנויות חברתיות רגשיות (מח"ר). בתחום זה זכה במענק מחקר מטעם מכון מופ"ת לפיתוח שאלון למידה חברתית רגשית למורים. השאלון שנקרא EduSEL, זכה להכרה עולמית ותורגם לאנגלית, ערבית, טורקית, סינית ספרדית ופורטוגזית. מחליף בתפקיד את ד"ר אסתר פירסטטר.
דיקנית הסטודנטים: ד"ר פאני אלזרע
ד"ר פאני אלזרע, דיקנית הסטודנטים/יות, בעלת ותק של 33 שנים בחינוך במגוון תפקידי הדרכה והוראה. בשלוש השנים האחרונות כיהנה כראש החוג לחינוך בגיל הרך הכולל גם הרחבה לחינוך מיוחד והרחבה לכיתות א’-ב’. מרצה ומנחת סדנאות להכשרת אקדמאים להוראה בגן.
תחום המחקר שלה הינו הדימוי של מקצוע הגננת בחברה בישראל והיא רואה שליחות בהכשרה מותאמת ואיכותית ובקידום מעמדו של המחנך בישראל. מחליפה בתפקידה את ד"ר מרב מדמוני-אזולאי.
ראשת המרכז לקידום איכות ההוראה: ד"ר אסנת ברושי חן
ד"ר אסנת ברושי-חן, ראשת המרכז לקידום איכות ההוראה, מרצה בחוג לניהול ובחוג להדרכה, הנחיה ולמידה בתואר השני. חוקרת רב-תחומית בנושאי יצירתיות וחדשנות בניהול, מנהיגות וניהול משברים, חוסן וקיצון. יועצת ומרצה בניהול ומנהיגות, פיתוח עסקי ושיווק. מלווה בכירים ומנהלים בפיתוח מיומנויות ניהול רכות ואנושיות בעידן של חשיבת מכונה (AI) מנקודת מבט שאינה קונבנציונלית. מחליפה בתפקידה את ד"ר יוסי בר.
ראשת היחידה ללימודי המשך: שרית גורלי לינקר
בעלת ניסיון של 30 שנה במערכת החינוך במגוון תפקידים. בשנים האחרונות מדריכה ארצית באגף כניסה להוראה במשרד החינוך, מנחה סדנאות הוראה, מדריכה פדגוגית בחוג לחינוך מיוחד, ומנהלת את יחידת הכניסה להוראה במכללה האקדמית גורדון. במסגרת תפקיד זה, הובילה יוזמות חדשות תוך שיתופי פעולה עם משרד החינוך ורשויות מקומיות, על מנת לתת תמיכה ומעטפת מיטבית לגננות והמורים בשנותיהם הראשונות במערכת החינוך. מחליפה בתפקידה את ד"ר כלנית סגל לויט.
נשיא האקדמית גורדון, פרופ' יואל מנספלד:
אנו מברכים את חברות וחברי הסגל החדשים, משוכנעים בהצלחתם ומאחלים להם מסע מקצועי וחוויתי למען הסטודנטים, החינוך בישראל והמחקר. הנהלת המכללה תעמוד תמיד לימינם ולמענם. אנצל הזדמנות זו בכדי להודות לחברי הסגל אשר סיימו לאחרונה את תפקידם ולהוקיר את תרומתם הגדולה להצלחת המכללה.