הזכייה בפרס החינוך היישובי היוקרתי באה לאחר זכייה בפרס החינוך המחוזי וגם לאחר זכיית בתי הספר התיכוניים בפרסי חינוך והצטיינות ארצית.
טקס הענקת הפרס נערך במעמד מנכ״ל משרד החינוך שמואל אבוהב, מנכ״ל עיריית עכו אוהד שגב, ראש מנהל החינוך אורית אסייג, מנהלת משרד החינוך במחוז צפון ד״ר אורנה שמחון והמנהיגות החינוכית בעיר.
פרס החינוך היישובי מוענק מדי שנה ליישובים שבלטו בהשקעה יתרה בחינוך וביצעו תוכניות ותהליכים ייחודיים וחדשניים בתחום החינוך ביישובם. במסגרת זכייתה בפרס, הוענק לעיר עכו פרס כספי בסך 100 אלף ₪ אשר יושקעו בפרויקט חינוכי.
ראש העיר עכו, שמעון לנקרי בירך על הזכייה ואמר: "כל ראש עיר רואה לנגד עיניו את נושא החינוך כראשון במעלה. בעכו הרחבנו את הטיפול והטיפוח בחינוך גם מחוץ לכותלי בית הספר, ואם בעבר נטען שבעכו יש פוטנציאל – בשנים האחרונות ניתן לראות כי הפוטנציאל הזה גם מומש. אנו שמחים ששר החינוך וחברי הוועדה ראו לנכון לציין את העשייה שלנו בתחום חשוב זה, אנו נמשיך בכל הכוח לגרום לשגשוגה של עכו בתחום החינוך ובתחומים אחרים".
לנקרי ציין, כי זכיית העיר בפרס החינוך הארצי היא תעודת כבוד על שנים מאומצות של עשייה חינוכית משמעותית אשר הובילה הרשות המקומית יחד עם רשתות החינוך אורט ואמי"ת ממצב של מערכת כושלת לאחת מחמש הערים המובילות בחינוך בישראל! . "אנו גאים במנהלי בתי הספר, בצוותים החינוכיים, בצוותי העירייה ומעל הכל בילדי העיר", הוסיף לנקרי.
ועדת הפרס, סיירה במערכת החינוך בעיר והתרשמה מהעשייה החינוכית והתרומה היישובית לנושא, ובסופו של התהליך נבחרה העיר עכו בין חמשת היישובים.
הרשויות הזוכות בפרס החינוך הצטיינו בפעילויות ייחודיות: יוזמות ותוכניות רשותיות לקידום מעורבות אישית וחברתית, טיפוח אקלים מיטבי לחיזוק החוסן והצמיחה האישית ולקידום סובלנות והכלת האחר, קידום תפיסה הוליסטית ורצף חינוכי סביב היממה ובין מגוון מסגרות החינוך. כמו כן, פעלו הרשויות הללו לקידום חינוך איכותי בגילאים הצעירים, קידום החינוך המדעי, טכנולוגי ומקצועי בדגש על מתמתיקה, וקידום למידה, הוראות ודרכי הערכה להובלה להישגים לימודיים, למימוש עצמי ולמצוינות.
הפרס ניתן על עמידה בשישה מתוך תשעה קריטריונים שנקבעו מראש: מידת המעורבות והתמיכה האישית של ראש הרשות ושל מינהל החינוך היישובי במערכת החינוך, קידום למידה, הוראה ודרכי הערכה המותאמות למאה ה-21 ומובילות להישגים לימודיים, למימוש עצמי ולמצוינות, ביצוע יוזמות לקידום החינוך המדעי, טכנולוגי ומקצועי, בדגש על המתמטיקה, קידום מעורבות אישית וחברתית, קידום סובלנות והכלת האחר בהתייחס לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים (עולים, נוער בסיכון, מחוננים וחינוך מיוחד), קידום חינוך איכותי בגילאים הצעירים, קידום תפיסה הוליסטית ורצף חינוכי סביב היממה ובין מגוון מסגרות החינוך, חיזוק המנהיגות החינוכית ופיתוח ההון האנושי, וטיפוח מעורבות הורים לקידום מערכת החינוך