(חי פה) – בעוד בירושלים נהנים התושבים מכבישים ללא תשלום, בחיפה מחירי מנהרות הכרמל ממשיכים לטפס בקביעות – וכל זאת, בהתאם להסכם שנחתם עם מפעילת המנהרות, חברת כרמלטון, עוד מיום פתיחתן. מדובר בעלייה קבועה מדי שלושה חודשים, מה שמעורר כעס רב בקרב רבים בעיר. למרות זאת, תושבי חיפה ממשיכים לשתוק ולשלם את המחיר המופקע. האם לא הגיע הזמן להפעיל לחץ ציבורי משמעותי?
עליית מחירים נוספת ב-1 באוקטובר 2024
היום, 1 באוקטובר 2024, שוב התעדכנו מחירי הנסיעה במנהרות הכרמל. בפעם נוספת, המחירים טיפסו בהתאם להסכם מול חברת כרמלטון, מה שהפך לנוהל קבוע מדי שלושה חודשים. העלאת המחירים הנוכחית מגיעה בתקופה כלכלית קשה עבור רבים, ונראה שתושבי חיפה, למרות המחאה השקטה, ממשיכים להשתמש במנהרות.
המחירים שוב עולים – מתוך אתר מנהרות הכרמל
הבטחות
בעבר נעשו ניסיונות לבטל את תשלומי האגרה. בכהונתו הקודמת, ניסה יונה יהב להביא לביטול התשלום ואף גייס את תמיכת משרד התחבורה לכך. גם שרת התחבורה לשעבר, מירי רגב, הבטיחה להתערב במצב. למרות כל ההצהרות והמילים הגדולות, דבר לא קרה, והמחירים ממשיכים להאמיר.
◄ המחאה ב-2015 נגד המחירים המופקעים במנהרות הכרמל • צפו
יונה יהב: "אני נלחם למען ביטול האגרה"
ראש עיריית חיפה, יונה יהב, חזר לאחרונה לתפקידו והתייחס הבוקר (ג' 1/10/24) להעלאה שחלה היום במחירי המנהרות. לדבריו, הוא מתנגד באופן נחרץ להעלאה נוספת, במיוחד בתקופה הכלכלית המורכבת שבה אנו נמצאים. "מאז שחזרתי לתפקיד, אני פועל בכל דרך לביטול האגרה במנהרות הכרמל. גייסתי את תמיכת משרד התחבורה וכעת אנו ממתינים לתשובת האוצר בנושא. אם לא נקבל תשובה מספקת, לא אהסס ואעתור בעניין לבית המשפט", אמר יהב.
האם תושבי חיפה יכולים לשנות את המצב?
למרות הדברים הנוקבים של יהב וניסיונות של אנשי ציבור ושרים בעבר, נראה שהמחדל ממשיך. השאלה המרכזית שעולה היא מדוע תושבי חיפה אינם פועלים לשינוי המצב? מדוע לא מופעל לחץ ציבורי משמעותי כדי לשנות את המציאות הבלתי הוגנת שנמשכת כבר יותר מידי זמן?
בעוד בירושלים, כאמור, פטורים התושבים מכל אגרה עבור הנסיעה בכביש 16, תושבי חיפה ממשיכים לשלם מחירים גבוהים בכל נסיעה במנהרות הכרמל. עם התעריפים המופקעים וההתייקרות החוזרת, אולי הגיע הזמן להצביע ב"רגליים" – או במקרה זה, ב"רכבים" – ולהפסיק את השימוש במנהרות עד שימצא פתרון ראוי לכלל הציבור החיפאי.
תושבי חיפה עומדים בפני אתגר שהולך ומכביד עליהם ככל שחולף הזמן. הגיע הזמן לקבל החלטה, להמשיך לשלם את המחירים הגבוהים במנהרות, או לפעול במשותף לשינוי המציאות.
המנהרה מחוף הכרמל לכרמל חוסכת אולי רק כ-3 עד 4 דקות ( אם אין פקקים חריגים בפרויד) ולכן המחיר המופקע לא שווה.
לגבי הירידה מהגרנד למטה לעיר: דרך נחל הגיבורים טוב יותר. אני כחיפאי שנים כבר לא עברתי דרך מנהרות הכרמל וזה לא חסר לי. אם הנסיעה על חשבונך פשוט לא שווה. תוותר.
יש כאן משהו שהציבור אינו מבין
כל עוד יהיו נהגים שכן יסעו דרך המנהרות (קומץ שלא יסעו) לא יעזור!!!
היו הפגנות ולא מעט
היו שיחות ולא מעט
כלום לא יוצא מזה וספק!!! אם יצא
צריך להחרים באופן טוטאלי!!!
המחיר פשוט הזייה ללא ספק ועוד מעלים ומעלים כולם שותקים כולל הדרגים הגבוהים…
הציבור החיפאי פשוט פראייר.
עם החזירות של כרמלטון הגיע הזמן כבר ממזמן לחרם צרכנים על המנהרות.
כמה עוד ניתן להם לשים עלינו ז**?
כי חיפה עיר של פריירים רדומים
ואם נשנה? זה שינה משהו?
חלקית בלבד.
החיבור לכביש 22 מכיוון אחוזה/ רמות רמז, גבעת שיר, רמות ספיר, רוממה, רמות בן גוריון כולל רמזור וסיבוב בגרנד קניון.
הסיבוב לוקח יותר זמן מאשר לנסוע ישר דרך כביש נחל הגיבורים ולהתחבר בגשר פז לכביש 22.
כלומר, אפילו אם יהיה חינם, מבחינת זמן הוא לא חוסך דבר, ואם יש בו תאונה או משהו אחר שיחסום את הדרך זה להיות תקועים שעות בלי אפשרות לבחור דרך חלופית. וזה קורה בתדירות גבוהה מדי.
כל הפרויקט מלחתחילה, לא נבנה במחשבה ראשונה עבור תושבי חיפה, אלא המגיעים אליה או העוברים דרכה.
חברת כרמלטון, פועלת בחזיריות שיא. ולכן חובה חרם צרכנים. מנהרות ריקות לאורך זמן,ובעל הבית יפסיק להיות חזיר…
שלום,
צרכנות נבונה, צדקו רבים.
לא מתייחסים אלינו בצפון. אנחנו לא חלק ממדינת תל אביב, ולא ירושלים שם המחוקקים שוהים מרבית זמנם
כמו מנהרות הכרמל, כך כביש 6 צפון, בצפון בתשלום, בדרום חינם.
ומנהרת כביש 6 צפון, ליד יקנעם, בתשלום
כולל הארכת כביש 6 בשנים הקרובות, גם מקטע זה יהיה בתשלום.
ממש, ממש חוצפה ומנהג איפה ואיפה (לחיפה).
חג שמח,
ושנה טובה,
חיים י
גם זה יעלה 20 ש"ח מקצה זה לא מעניין אף אחד משלמים
העניין מאוד פשוט, בזמנים מסויימים זה בלתי אפשרי לעקוף את חיפה מבלי להיכנס לפקק של שעה.
הפתרון היחיד זה לבנות עוקף חיפה נרומלי בכביש 2 ל 22
גם אני הפסקתי להשתמש במנהרות, כל עוד המעבר הוא בתשלום.
בניגוד לנאמר ע"י כמה מהמגיבים, נראה לי ש"חרם צרכנים" אכן עשוי לגרום לשינוי.
נכון שעל פי ההסכם האוצר מחוייב לפצות את חברת כרמלטון על "הפסדיה" עקב מיעוט משתמשים, אבל לדעתי זה בדיוק המנגנון שיניע את משרד האוצר לפעול ל"פתיחת" ההסכם.
לאחר שהאוצר יאלץ לשלם מיליוני שקלים כ"פיצויים" לכרמלטון במשך מספר חודשים הוא יהפוך הרבה יותר "אוהד" למאבקנו הצודק…
מחיר זה ענין של אלטרנטיבה.
עבורי, שמגיע מהקריות ונוסע לחדרה, האלטרנטיבה עדיין יקרה יותר,, גם בזמן וגם בקילומטרים…
עזוב לבטל. בוא נתחיל בהנחה למנויים חיפאיים.
המנהרות משמשות בעיקר את תושבי הגליל וחוף הכרמל, לא את החיפאים
זו הדגמה מדויקת של מה זה שוק משוכלל. מי שחשוב לו, מוכן לשלם. מי שחשוב לו לחסוך, מפנה את המקומו לטובת זה שמוכן לשלם.
אני לא נוסע במנהרות.
אני טס עם ארקיע ונמנע מהעלאות מחירים…
זה לא יקרה, גם אם מקטע אחד יעלה למחיר של 40 שח. מדוע? כי כמעט כל הישראלים פראיירים מלידה, נולדו ככה וכך ישארו כל חייהם.
זה לא יקרה כי לתושבי חיפה אין אופי ירוב המכוניות שייכות לחברות שונות ומשונות שהן המשלמות ולא הנוהג הישיר ברכב.
אני אמנם כבר מהמחאה ב-2015 לא נוסע במנהרות (למעט מקרי חירום), אבל לצערי גם אם כולם יעשו כך המחירים לא יירדו.
הסיבה היא שההסכם השערורייתי להפעלת המנהרות, כולל סעיף בו אם ההכנסות לא עולות על סכום מסוים, צמוד למדד כמובן, המדינה משלימה את ההפרש.
כל כמה חודשים תעריפי הנסיעה במנהרות הכרמל עולים ובתגובה לכך יהב מבטיח לפעול לביטולם לתושבי העיר.
פקה, פקה.
זה הזמן להצביע בגלגלים . לדעת להיות צרכן נבון וצרכן נכון. יש לנו כח אדיר כצרכנים כדי להשפיע על נותן השרות.
תנסו , שבוע ימים לא להשתמש במנהרות , תראו מה זה יעשה לקופה שלהם. הפסד של מיליוני שקלים.
עסקים מבינים רק בשורה התחתונה בדוחו"ת רווח והפסד. אז בוא ניתן יד ונשנה את המציאות.
שבוע לא תסע וזה לא ישפיע עליהם בכלל. 0 שקלים הפסד. כרמלטון, החברה של המנהרות, מכוסה מכל הכיוונים והם יכולים רק להרוויח. אין שום דרך שבהם הם יכולים הפסיד.
אם אף אחד לא יסע – הם יגישו את החשבון לממשלה שתשלם מהמיסים של כולם לפי החוזה שיש להם עם המדינה (יש להם רשת ביטחון על סכום מסויים צמוד מדד שאם הם לא מגיעים אליו בכל חודש – הממשלה משלימה להם).
בכל מקרה החברה תרוויח. אין שום דבר שאפשר לעשות נגדם מלבד לקחת להם את הפרוייקט וזה משהו שהממשלה צריכה לעשות.
הצרכן הישראלי הוא צרכן איום ונורא. זה לא חדש. כמי שגר בכרמל הצרפתי, שופרסל הוא דוגמא מצוינת – מוצרים בינוניים-, מחירים שמטפסים ומטפסים ומלא קונים (לא רק מוצרי יסוד והשלמות)
…לא יכולתי להיות יותר ברור מזה,צודק למלוטין.
עם עלוב.העיקר מלקקים לצורר עלוב.אבל למחות נגד המחירים ממש לא.
י.י. האפס המאופס שלא סופרים אותו בירושלים הוא שלא שלח הציגים לועדת הכלכלה לדרוש תעריף מוזל לחיפאים או בכלל להילחם קודם לכן שהמדינה תממן את המינהור ולא יהיה כביש אגרה. גם ככה המדינה נתנה סל בטחון מינימום לכרמלתון כלומר גם אם הציבור לא עובר במנהרה המדינה משלימה להם הכנסות אז בטח ששווה להם רק להעלות את התעריף בלי הפסקה. ככה הם חוסכים בלאי במנהרות והמדינה משלמת את ההפרש
נערי האוצר הם פח.
יש חשיבות רבה בשינוי, לגבי תעריפי הנסיעה במנהרות הכרמל. הגיע הזמן שחיפאים יסעו חינם דרך המנהרות.
אני הפסקתי להשתמש במנהרות הכרמל רק בגלל המחירים