(חי פה) – חברת התעופה הישראלית החדשה "אייר חיפה" תתחיל להפעיל ב-1 ביוני 2024, טיסות מחיפה לאילת, וכן ליעדים קרובים באירופה ובאגן הים התיכון כמו יוון וטורקיה.
התקדמות היסטורית
כזכור חברת הלואו קוסט החיפאית "אייר חיפה" הושקה בחודש יולי 2023 ולפי תוכניותה היא תוציא את כלל טיסותיה מנמל התעופה החיפאי. עם ההשקה החברה החלה לפעול לקידום קבלת רישיון תעופה ממשרד התחבורה רישיון. שרת התחבורה מירי רגב, חשפה ובישרה אתמול רביעי 27/3/24 במסגרת השתתפותה בוועידת "מרכז הנדל"ן" המתקיימת בימים אלה באילת כי חברת "אייר חיפה" תחל לפעול בארץ בתחילת חודש יוני.
השרה מירי רגב אמרה בוועידה בראיון לעיתונאי עופר פטרסבורג, כי כניסת חברת אייר חיפה הישראלית לשוק היא תקדים היסטורי, שכן לראשונה מזה עשרות שנים, נכנסת חברה תעופה ישראלית נוספת לפעול במדינה. חברת הלואו קוסט החיפאית "אייר חיפה" תחל להפעיל ב-1 ביוני 2024, טיסות מחיפה לאילת, וכן ליעדים קרובים באירופה ובאגן הים התיכון כמו יוון וטורקיה.
מנכ"ל שדה התעופה חיפה, מאיר כהן אמר בטקס השקת קו הטיסה משדה תעופה חיפה לפאפוס ולרנקה ביוני 2023 כי כולו תקווה שיחזרו לפעול טיסות מחיפה לאילת והנה זה יקרה בדיוק כשנה לאחר שקיווה שזה יקרה ודווקא הטיסות יופעלו ע"י חברת תעופה ישראלית שכן לאותה העת חברות ישראליות לא רצו לטוס משדה התעופה חיפה והוא אף פנה למשרד התחבורה לאפשר לתת רישיונות לחברות זרות שכן יפעילו טיסות פנימיות מחיפה לאילת.
תושבים מחיפה והסביבה התלוננו בשנים האחרונות במיוחד מאז פרוץ הקורונה על כך שאין טיסות משדה התעופה בעיר גם טיסות ליעדים קרובים, דוגמת יוון וקפריסין כמו גם טיסות לאילת. על אף שהסתיימה מגיפת הקורונה, שדה התעופה המשיך לעמוד שומם עד שבקיץ שעבר 2023 כאמור הושק קו טיסה משדה תעופה חיפה לפאפוס ולרנקה אך לאילת לא היה מענה. אנו תקווה שעם הבשורה החדשה תושבי חיפה והסביבה יזכו וייהנו מטיסות לאורך זמן ולא תקופתיות ליעדים קרובים ולאילת ומי יודע אולי גם הדיוטי פרי שנחנך רק ב 2017 ופעל למשך 2-3 שנים גם יחזור לפעול.
היי מבקשת לדעת מתי יפתח טיסות לאילת מחיפה
יש טיסות לאילת באוקטובר
אני מחפש טיסות ?!
הובטח שיתחילו ביולי רק לא אמרו שנה
מה יהיה למי נותן תשובה ?
שיקרת?
לא מבינה אם הוא נפתח או לא
הלוו???? מה זה לואו קוסט אלכם????? 5 אירו. לא תגידו מחיר לא נקנה
קחו אותי איפה שיש קזינו ואני בא
תפסיקו לשחד אותנו עם הטבות מחורבנות. תנו לחזור הביתה! חיזבאללה ניצח! ואתם לא עושים עםנזה כלום שהם כבשו עשרות ישובים בצפון
נראה לי שהתבלבלו בין טורקיה לקפריסין, אם כי לא נראה לי שלערבים יש בעיה עם טורקיה.
מחכים שתלמד לכתוב בלי שגיאות
דיי עם תורקיה . לא הספיק לכם? כמה אתם יכולים להיות כאלה ששוכחים מהר. דייי תפסיקו לשבק את תורקיה
יבוא יום שארדואן יתנצל ואז כל הישראלים ייחזרו
חיפה אילת וחזרה לא יותר ממאה דולר אחרת יש את אגד
עינת קליש בזכות הראיה הרחבה הצילה את שדה התעופה לפני שכמעט נימכר😪וקם לחיים.
זה אתה שהצבעת לקליש……הרבה מחפשים אותך …
נמל תעופה בים זה הפיתרון לכולם אין רעשים.אין לקיחת נדל"ן לאף אחד פיתרון גם לפקקים יהיה אפשרות להעביר נוסעים דרך הים
(תחבורה ציבורית ימית) פרנסה תהיה בשפע.תחרות שכולם ירוויחו.
בקיצור רק טוב יצא מזה.אז למי מחקים?
העלות של שדה התעופה למטוסים קטנים יקר אז שהמדינה כהו שמממנת ישירות ושונאי ישראל ממשפחת הפשע החוקית תספסד גם אזרחים שומרי חוק
ממש כתבה של יהודים על עסקים עם יהודים וטיסות של יהודים עם כתבים יהודים. יש הכל חוץ מכסף, היינו הערכת מחיר הכרטיס… ככה זה. זה עניין שלמנטליות ואופי.
בוקר טוב
במקום הסברים, חירטוטים, וזבולי שכל .
על כמה אתם יודעים הכל, ומבינים בכל דבר .במספרים הערכות ושלטי חוצות במיליונים.
תנו טיסה מחיפה לקפריסין במחיר זול כמו שצריך להיות.
וכמו שהיה לפני שנים ….
איל היקר, אני מציע שתיגמלו כבר מהגורו שברוך השם נעלמה סוף סוף מחיינו…היא וחזיונות השווא שלה וכל ההבטחות הכתובות שהביאו אותה לשלטון, נמוגו מהר מאד לאחר בחירתה ואנחנו נשארנו לא רק עם חמש שנים מבוזבזות אלא ממש עם בכיה לדורות.
שדה תעופה משלים לנתב"ג לא יכול להיות במיקום שקליש רצתה בחיפה. פשוט לא ניתן להאריך את המסלולים וגם אם כן, זה לא מתאים מבחינה תעופתית כמשלים לנתב"ג. האופציות היחידות בצפון הן רמת דוד, תוך פגיעה משמעותית בעמק יזרעאל ורעש איום ונורא לתושבי הקריות וטבעון או הצעה בדוקה שזכתה לשבחים ממומחים – שדה תעופה על אי מלאכותי מול חוף טירת הכרמל. בינתיים יש לנצל את השדה הקיים עם מסלול של 1650 מ' שמתאים למטוסי בואינג 737 אמברייר 175 שיכולים לטוס לבירות אירופה וגם להגיע לדובאי או לאילת ומשם לכל אסיה ואפריקה…
נמל המפרץ הוכיח שייבוש ים בקנה מידה גדול המאפשר למקם שדה תעופה בתנאים אידיאליים להמראות ונחיתות מכיוון הים הוא לא חלום אלא אפשרות ממשית, וכזו שניתן לבצע בשנים ספורות ובטכנולוגיות ייבוש ים מתקדמות, שעכשיו קיימות בישראל לאחר הפרויקטים באשדוד ובחיפה.
כפי שנאמר המסדרון האווירי של נתב"ג מצומצם – בעוד שדה בינלאומי בקו החוף במפרץ חיפה נהנה מקרבה גדולה יותר לאירופה וממסדרון אוירי בלתי מוגבל. נמל תעופה כזה, עם שני מסלולים בזרוע ייבוש שטח במפרץ חיפה צפונית לנמל המפרץ וחיבורו במסלול נסיעה בלבד מנקודת מנופי נמל המפרץ (בגובה 100 מ' ומנקודה זו לא מאפשרים נחיתה בסמוך להם), יתאפשר להקים שדה בינלאומי עם 10 מליון נוסעים.
יבור תושבי הקריות וחיפה ייראה האי כזרועה יבשה הממשיכה את נמל המפרץ. רעשי מטוסים לא יהיו כלל כי החיתה וההמראה יתבצעו ישירות מכיוון הים. טיסות יתקצרו בחצי שעה לעומת נתב"ג, מה שיהפוך שדה בחיפה למבוקש מאד לחברות לואו קוסט. רכבת מהירה לתל אביב של 25 דקות תהפוך את השדה לאטרקטיבי מאד לתיירים ולתושבי המרכז. בדיוק מסיבה זו עושה ועד נתב"ג כל תעלול כדי למנוע שדה בינלאומי בחיפה. בניהול נכון שדה כזה יהפוך לא רק לשער משני אלא לשער מרכזי לתעופה אוירית לישראל.
בפעילות נכונה של העירייה החדשה אפשר להאיץ תכנון וייבוש של מסלולים בים ובמקביל תכנון טרמינל לוגיסטי ל-10 מליון נוסעים בשטח שדה התעופה הקיים. סגירתו ל-5 שנים וייבוש ים עד 2030 בשיטת BOT בה זכיינית תהנה מהפעלת השדה לאחר הקמת המסלולים והטרמינל וחנוכת שדה חיפה ב-2030, אז ימנה המטרופולין 1.5 מליון תושבים ורכבת מהירה לתל אביב כבר תפעל.
זה game changer בהפיכת חיפה לעיר עולם ולא פרבר שינה של גוש דן.
הקישור המיידי בין שדה אוירי לשני נמלי הים הגדולים לצידו יהפוך את חיפה ליעד שילוח ושינוע מועדף. השדה יאפשר למליוני צליינים יהודים, נוצרים, בהאים בעלי עניין באתרי קודש באזור הגליל, לקיים חופשה קצרה נוסח 'וויקאנד' ל3-4 ימים בחיפה ובאתרי הצפון ויביא לעלייה בשירותי תיירות ולינה במאות אחוזים.
חברות בינלאומיות שכיום פותחות מטה רק בגוש דן יוכלו להתמקם בחיפה בזכות הקירבה לשדה בינלאומי ים קישוריות טובה. השדה יוכל לשמש גם שינוע מהיר של תוצרת חקלאית בין יוון לישראל.
פינוי הפטרטכימיה יאפשר לשקם את הצ'ק פוסט כרובע עסקים מתקדם בקרבת שדה התעופה הבינלאומי.
כל היתרונות האלו חייבים רק דחיפה תכנונית ועירונית שתביא לשינוי אמיתי בכלכלת חיפה ובהפיכתה מפרוור שינה צפוני לעיר בינלאומית.
הטיסות יתבצעו במטוסים מיושנים .לא בטוח שהם בטיחותיים.
אלו גם מטוסים קטנים 45 מקומות.כך שמן הסתם יהיו טיסות יקרות.
איזה מטוסים יפעילו? יש לחברה מטוסים? צוות ? בשביל מה הכתבה בכלל אם אין פרטים ?
בשורה טובה,סמר
זה לא שבאמת יש טיסות מחיפה ..
אחרי אוקטובר ישראאר ביטל לי את הסיסה מחיפה עקב המלחמה אממה לאחר 3 חודשים החזירו את הכסף פחות 100 שקל דמי טיפול .וני שואל את רמי לוי למה ? באזה רשות אתה עושה את זה .היו 6000 ביטולים גרפת 600 אלף שקלים לכיס שלך חוצפן !!!
חבל שלא מפרסמים קישור למאמר שכתבתי כאן ב- 15 ביולי 2, וזכה לשבחים רבים, על היתרון שיצמח לנו ולתושבי הדרום עם נאחד את הפעילויות של שני נמלי התעופה השוממים בחיפה ובאילת (רמון). שדה התעופה רמון יכול לשמש עבורנו כשדה תעופה לטיסות קונקשיין לאסיה , אפריקה והאמירויות. זה בדיוק מה שיוסיף תועלת כלכלית רבה לכל הצדדים: הנוסעים, רשות שדות התעופה, חברות התעופה והמדינה. וכך ניתן יהיה לדחות בעשר שנים נוספות את הקמת השדה המשלים לנתב'ג.
שגם הוא חייב לקום בצפון ואנו הראינו חלופה יישומית להקמתו על אי מלאכותי מול חוף טירת הכרמל, 3 ק"מ מן החוף.
שלום ירון. יש הגיון קטן מאד בתוכנית שלך לגבי טיסות מחיפה לשדה התעופה רמון וממנו ליעדים בעולם.
ראשית אין שום הגיון לטרטר את תושבי הצפון אל חיפה כדי לקחת מטוסים קטנים מחיפה אל רמון ומרמון אל טיסות ארוכות.
יש הגיון להקים לכלל תושבי הצפון (3 מליון) שדה תעופה בינלאומי שיהווה חלופה אמיתית לנתב"ג ויפתור את הפקק בצוואר-הבקבוק שנוצר מהמרחב האווירי המצומצם לנתב"ג.
שדה התעופה רמון לא ישמש קונקשן לאסיה מכיוון שאין לו שום יכולות להציע לחברות תעופה בינלאומיות לפעול בו במתכונת של "האב" – זה דורש לינה קרובה לצוותי אויר, שירותי נמל מתקדמים, יכולות נחיתה והמראה בלתי מוגבלות (רמון מוגבל).
אתה בעצמך אומר: כך ניתן יהיה לדחות ב-10 שנים את שדה התעופה המשלים לנתב"ג
בוא נשאל את השאלה למה לדחות? הרי הצורך בשדה בינלאומי שני בצפון כבר קיבל הכרה על ידי ממשלת קדימה עם שר התחבורה מופז וכבר אז דובר על החשיבות מיידית לגשת לייבוש קרקע בים ולהגדלת מסלולי שדה התעופה בחיפה.
אין ספק שהצפון שצפוי לגדול ל-5 מליון תושבים חייב שדה תעופה, נתב"ג והכבישים והרכבות אליו לא יעמדו בעומסים וחייבים תחרות לנתב"ג מבחינת הגעתו לקצה העומס גם לאחר הוספת זרוע נוספת.
מיידית המדינה חייבת לצאת להקמת נמל תעופה עם ייבוש 2 מסלולי נחיתה-המראה לתוך הים ולייצר שדה תעופה משלים ל-10 מליון נוסעים. אי אפשר הלאה לדחות ולדחות.