דיווח זירות – 24/11/24: מטחי טילים על חיפה והקריות

(חי פה) - דיווח מזירות נפילת טילים במרחב חיפה...

הרוג מירי בקרית אתא

(חי פה) - גבר כבן 40 נהרג ואשה נפצעה...
באנר מוזאוני חיפה 081024
באנר טירת כרמל
באנר חזית הים רחב
באנר החברה הכלכלית 171124
באנר מנו 131224
באנר גורדון 240624
באנר כללית 050924
באנר קריית ביאליק שנה טובה 031024
באנר כללית 050924
פרסום בחי פה - רחב - מונפש
באנר מוזאוני חיפה 081024
באנר קריית אתא 011024

על אספנות ועל הערך הרגשי שלה • עולם של אוצרות

את הכתבה הזאת אני כותבת ממקום אישי. אני בתהליך...

סיתוונית היורה

הקדמה הכרמל מציג לנו פרחים בכל עונות השנה. בטור זה...

בני הזוג קעקעו על גופם את מפת ארץ ישראל • סמל לאהבת הארץ ולצדקת הדרך

בתקופה המורכבת שעוברת משפחת רז, מקרית ביאליק, בחרו בני...

"מיהו פלשתינאי?" • פרק 8 • הבעיה עם הפלשתינים

הקדמה בפרק הקודם ראינו כיצד התרחשה התבוסה הכל-ערבית. ראינו שהיא...

משפחות ערביות בשכונות יהודיות ◄ תופעה הולכת ומתרחבת בחיפה

עוד ועוד משפחות ערביות רוכשות בשנים האחרונות דירות מיהודים, ונכנסות לגור בשכונות שבעבר הייתה בהן אוכלוסייה יהודית בלבד. "מדובר בנושא מאוד רגיש", אומר קבלן חיפאי ותיק.

"אני בונה בחיפה כבר מעל 20 שנה" מספר קבלן חיפאי, "ולכן אני מעדיף להתראיין בלי שהשם שלי יוזכר. "אני עושה תמ"אות ופרויקטים חדשים בכל העיר, בכרמל, בבת גלים ובעוד שכונות. בעשור האחרון בהרבה מאוד מהפרויקטים שלי יש גם משפחה ערבית אחת או שתיים. הרבה פעמים מדובר במשפחות צעירות, כשבני הזוג עוסקים במקצועות חופשיים, והם מגיעים מחוץ לחיפה, כי הם רוצים לגור כאן ולגדל פה את הילדים".

"זה כבר הפך לנורמטיבי"

"לפעמים הדירות עולות מעל 2 מיליון ש"ח, והם משלמים בלי שום קושי, למרות שכמו הרבה יהודים, גם אצלם בדרך כלל חלק מגיע ממשכנתא. באמת שאני לא זוכר מקרה אחד לאורך השנים, שהייתה איזו בעיה עם משפחה כזו באחד הבניינים שלי. אני גם לא זוכר הרמת גבה חלילה מצד משפחות יהודיות. זה בפירוש הפך להיות דבר נורמטיבי, וערבים היום גרים בכל אחת מהשכונות בעיר וטוב שכך".

"לגבי מגמה הפוכה, אני פחות יודע כי אני לא בונה בשכונות עם רוב ערבי, אבל ממה שאני מכיר יש יהודים בוואדי ניסנאס, למשל, וזה הפך להיות טרנדי לגור שם. הבעיה היחידה שאני נתקל בה כשמשפחה ערבית צעירה מתעניינת בקניית דירה בכרמל, הם מיד שואלים איפה יש גני ילדים או בתי ספר לאוכלוסייה הערבית ובשכונות עם רוב יהודי אין מוסדות חינוך לערבים. זה דורש מהם כל בוקר להסיע לשכונה אחרת וחלק מהם נרתעים מזה".

ואדי ניסנאס (צילום – ירון כרמי)

הביטחון האישי בחיפה, לעומת היישובים הערביים

"אני גרה בישוב ערבי, ואני מאוד מרוצה פה, כי אני גרה בצמוד לחמי וחמותי. חמי בנה לנו כאן בית פרטי ומאוד נוח לנו", מספרת נ'. "בעלי גם עובד לפעמים משמרות לילה ונוח לי שהחמים שלי צמודים אליי. אח שלי, לעומת זאת, גר ברחוב איינשטיין בחיפה, וכשאנחנו מבקרים אותו, באמת אני חושבת שאולי כדאי גם לי לעבור ולגור לידו. מה שמאוד מעסיק אותי ואת החברות שלי שגרות כאן וגם בישובים אחרים בסביבה, הוא הביטחון האישי שלנו ושל הילדים. לא מזמן הייתה נערה צעירה שהייתה בחדר שלה וקליע פגע בה והרג אותה. אחרי מקרים כאלה אני שואלת את עצמי האם אני מגדלת את הבן שלי במקום מספיק בטוח? אני מרגישה שהחברה הישראלית לא מתעניינת בכלל במה שקורה בישובים הערביים. כמות הנשק הלא חוקי אצלנו היא מטורפת. כשמישהו חף מפשע נרצח, לרגע כל יפי הנפש מצטערים מאוד, אבל בפועל אף אחד לא יוצא ומפגין ודורש מהמשטרה להיכנס לישובים הערביים ולנקות פה את התושבים מכל הנשק שלהם. למה אנחנו צריכים לסבול את זה? אני בהחלט מבינה את אח שלי ועוד הרבה כמוהו, שקנו דירות ב-1.5 מיליון ש"ח ולפעמים גם פחות, ולפחות הם יודעים שאין להם מה לדאוג מירי באמצע הרחוב".

כרמל צרפתי (צילום: מיכל ירון)

יש בעלי דירות שנרתעים

אבל לא הכול ורוד. "בעלי ואני גרנו ביחידת דיור קטנה בכרמל, כשהבן שלנו נולד", מספרת תושבת העיר בשנות ה-30 לחייה. "אחרי שהילד נולד, הדירה נהייתה קטנה לנו מדי וחיפשנו דירה יותר גדולה. אני נולדתי בחיפה והעברית שלי מאוד טובה, אבל כשהתקשרתי לברר לגבי דירה, שמעו את המבטא שלי ואת השם שלי והרגשתי היסוס מצד בעלי הדירות. מה שהכי פגע בי הוא שבאחת הדירות שבעלי ואני באנו לראות ומאוד התלהבנו, אמרו לנו שבעצם זה לא אקטואלי. אחרי כמה זמן ראינו שוב, שמפרסמים את הדירה והרמנו טלפון. אמרנו שבשמחה ניתן את כל השיקים וכל מה שצריך, אין לנו שום בעיה, אבל בכל זאת אמרו לנו שהדירה לא עומדת להשכרה. ביקשתי מחברה שלי לבדוק בשבילי האם באמת אי אפשר להשכיר את הדירה, והתברר שרק לנו אמרו את זה. בסופו של דבר מצאנו דירה הרבה יותר טובה במרכז הכרמל, משופצת עם רהיטים חדשים והשכירו לנו בשמחה. עדיין זה מאוד פוגע, שיש כאלה שלא רוצים להשכיר לערבים. אני אזרחית מדינת ישראל בדיוק כמו כל אחד אחר, אין לי בעיה לשלם, אני לא מרעישה או משהו, זו גזענות מכוערת לא להשכיר לי דירה".

חיפה • מגדל השעון של המסגד הגדול (צילום רחפן: מרום בן אריה)
חיפה • מגדל השעון של המסגד הגדול (צילום רחפן: מרום בן אריה)

פתרונות דיור לזוגות חדשים

רג'א זעאתרה, יו"ר חד"ש במועצת העיר: "כבר יותר מעשרים שנה שהתושבים הערבים בחיפה אינם מתגוררים רק בשכונות הערביות ההיסטוריות כמו ואדי ניסנאס, עבאס, ואדי ג'מאל-עין הים או חליסה. השכונות האלה כבר צפופות ואינן מציעות פתרונות דיור לזוגות חדשים. לכן עוברים לשכונות קרובות יחסית למרכז ההיסטורי, כמו הכרמל הצרפתי והדר עליון. וגם לשכונות חדשות כמו נאות פרס ורמת הנשיא. המגמה הזו מתחזקת ויש גם זוגות שגרים גם בשכונות הרכס היוקרתיות.

תמונת היום סמי עופר ונאות פרס (צילום: צילום מרום בן אריה)
נאות פרס וסמי עופר (צילום: צילום מרום בן אריה)

"חיפה היא תל אביב של החברה הערבית"

"בדרך כלל מדובר באקדמאים ממעמד ביניים, רופאים, מהנדסים וכיו"ב, עם הכנסה מעל לממוצע שיכולים להרשות לעצמם. חלקם משפרי דיור מהשכונות הוותיקות אבל גם תושבים חדשים שמגיעים ומשתקעים בעיר בגלל העבודה או הלימודים. יש הגירה חיובית גם כתוצאה ממצב היישובים הערבים וחוסר השוויון במשאבים ובפיתוח באותם יישובים. חיפה היא גם מוקד של פעילות תרבותית עם אופי חילוני וזה מושך לא מעט צעירים. אפשר לומר בהקשר הזה שחיפה היא התל אביב של החברה הערבית".

יו"ר סיעת חד"ש רג'אא זעאתרה (צילום: יואב איתיאל)

"בשכונות המעורבות אין שירותים לתושבים הערבים"

"אני חושב שלרוב יחסי השכנות בין יהודים לערבים הם די טובים", אומר זעאתרא. "אלא שעיקר הבעיה נמצאת אצל העירייה: בשכונות האלה אין שירותי תרבות, חינוך וקהילה לתושבים הערבים, ולכן רובם ככולם שולחים את ילדיהם לבתי הספר הוותיקים בעבאס ובוואדי ניסנאס. העירייה, כשהיא מתכננת, חושבת על יהודים בלבד ולא חושבים למשל על גני ילדים או מעונות יום לילדים ערבים. ראינו את זה בשכונות הדרומיות החדשות, וגם לאחרונה בפרויקט של סטלה מאריס במליאת הוועדה המקומית לתכנון ובניה. המתכננים מדברים על בית כנסת, על בית ספר יהודי אבל אין שום מחשבה ולתכנון על תושבים ערבים. למרות שבמקרה הזה מדובר באדמה שהיתה של המנזר וממוקמת באזור רלוונטי לערבים כי הוא קרוב לשכונת עבאס ולכרמל הצרפתי.

כחלק מהפעילות שלנו במועצת העיר, אנחנו דורשים למשל הקמת בי"ס ממלכתי ערבי במערב העיר, שישרת את תושבי הכרמל הצרפתי וואדי ג'מאל-עין הים. אנחנו דורשים לדאוג לשירותי הקהילה והתרבות באזורים כאלה. התושבים משלמים ארנונה מלאה אבל מקבלים שירותים חלקיים בלבד. לצערי קליש פיזרה לא מעט הבטחות בכיוון הזה אבל במבחן התוצאה כלום לא נעשה".

עין הים (צילום: ירון כרמי)

מוכרים למי שמשלם יותר

"כשאנחנו מכרנו את הדירה שלנו ברוממה החדשה", מספרת שרון, בשנות ה-40 המוקדמות לחייה, "הגיעו אלינו הרבה מאוד זוגות, הרוב יהודים אבל היו גם לא מעט ערבים. לנו זה ממש לא משנה. כשהעמדנו את הדירה למכירה כבר היה שכן אחד ערבי. מבחינתנו רצינו למכור למי שישלם הכי הרבה, מה זה משנה לי אם אני מוכרת ליהודי או מוסלמי? בסופו של דבר, מכרנו לזוג מוסלמי צעיר שרצו לגור בחיפה כדי שהילדים ילמדו בבית הספר של הנזירות. זוג מקסים, לא היתה לנו שום בעיה למכור להם את הדירה. לעומת זאת את הדירה קנינו בעצמנו מזוג יהודים שעשו לנו המון בעיות ובסוף נאלצנו לתבוע אותם. צריך למכור דירה לאנשים הגונים, יהודים או מוסלמים זה באמת לא משנה".

הפגנה פרו פלסטינית בחיפה – 17/4/22 (צילום: שרון לייבל)

הצביון היהודי נשמר

חשוב להדגיש שגם בשכונות בהן מתגוררות יחסית הרבה משפחות ערביות, כמו כרמל צרפתי, הדר ושדרות הנשיא, נשמר הצביון היהודי. החגים היהודיים נשמרים, אם זה השקט של יום כיפור או בחג סוכות, שסוכות נראות ברחבי השכונה. סכסוכי שכנים גם כן ישנם, לא פעם עד כדי התעללות הדדית או אלימות ולפעמים גם מגיעים לבתי משפט, אבל זה לאו דווקא קשור ליהדוים וערבים ורובם דווקא בין שכנים יהודים שלא יכולים לסבול את המגורים זה לצד זה. המקום היחיד, או לפחות העיקרי, בו נרשמת מתיחות בין יהודים לערבים הוא המושבה הגרמנית. שם נערכות פעמים רבות הפגנות פרו פלסטיניות, מונפים דגלי פלסטין ולא פעם נשמעות קריאות קשות לשמיעה ולהכלה, מה שמביא גם לעיתים לתגובות מצד קבוצות נגדיות שבאות להשיב ולהשמיע את קולן מול ההפגנות הללו.

עו"ד אושר טקאטש (אלבום פרטי)

"מעשה מתוכנן מראש"

אושר טקאטש, עו״ד מהליכוד בחיפה: "אין המדובר ביד המקרה, אלא במעשה מתוכנן מראש שאני מכנה בשם 'הכיבוש השקט'. ערבים המגדירים עצמם כפלסטינים שמו את חיפה כיעד לכיבוש, הגשמה הלכה למעשה של טענת השיבה. הם רוכשים כאן דירות בכוונה בשכונות יהודיות כדי להפר את האיזון והחלוקה ששררה בעיר מזה שנים. המדינה והעירייה ויתרו על חיפה. במקום לנסות לחזק את העיר בעיקר מבחינה כלכלית, החליטו להקים קואליציית ״שינוי״ – בכנסת עם עבאס ובחיפה עם זעתרה. במקום עשרות אלפי תושבים צעירים שגדלו בעיר ועוזבים למרכז, לקריות ולטירת הכרמל, אנו מקבלים ערבים מהגליל שמטרתם לכבוש ולהשתלט על העיר. יותר מוזר לשמוע שאת הבתים הם קונים במזומן בזמן שהצעירים שלנו צריכים לחכות להגרלה צינית אחרי שתרמו את דמם למדינה. היום הם דורשים בשכונה היהודית גן ילדים ובית ספר ומחר ידרשו מסגד ואימאם מהתנועה האיסלמית.״

צרו קשר: בוואטסאפבמייל

מיכל גרובר
מיכל גרובר
מיכל גרובר | כתבת חינוך • נדל"ן • חברה צרו קשר: 054-4423911 מייל למיכל: [email protected]

כתבות קשורות לנושא זה

77 תגובות

  1. הלך עלינו .
    עם ישראל הולך ונעלם .
    והייתי אומר מה אני חושב על אלו שמוכרים להם אבל טוב נו ! ,,,,,,

  2. אני בעד ערבוב אוכלוסיות, אבל הערבות הזה צריך להיות מלא: לא צריך בתי ספר וגנבים יהודים וערבים, אלא צריך להתאים תוכנית לימודים שתתאים ותכבד גם את התרבות היהודית וגם את התרבות המוסלמית, ואפילו הנוצרית.
    צריך לבנות תשתית לחיים משותפים באמת, ולא רק בנקודות השקה

    • די נמאס מכל הבקשות משרד החינוך הוריד כל מיני פרויקטים שהיו חשובים ליהודים . י שקד לו עם ' שילך לבי. ספר פרטי. נמאס להתקפל והכיל את רצונות של כולם. רק לא מה ששייך לעם היהודי. יש בתי ספר המיועד לאוכלוסיה ערבית תכנים של קוראן ולנוצרים די לחשוב על האחר ובסוף נשארנו בלי שום זכר לעבר של העם היהודי רק לא לימודים תנך ועברית
      מה שהיום החליטה שרת החינוך. מי שלא חשוב לו העבר שלנו לא נוכל להאחז הארץ הזאת כי מה שמחזיק אותנו ולהתחבר ביחד הם יבינו. יום העצמאות כמה נלחמנו וכמה פיגועים עברנו מערבים. חיים איתנו
      ומיד שמה חוסרים ולא מפסיקים יודעים לנו כי רוצים שיהודים יברחו מהארץ והן ישלטו פה. היה בעבר תקופה שיהודים ירדו מהארץ בגלל פרעות של הערבים ופחדו.
      כי הערבים לא מוכנים לוותר וכך פוגעים
      הצורך שלנו. ומספר היהודים יקטן בארץ הזאת
      עודה על הזמן ממשיכים לפגוע ביהודים ופוגעחם בסמלים שלנו.

  3. הגיוני שלא רוצים למכור או להשכיר לערבים שדגל פלסטין הוא הדגל שלהם ובטוחים שהיהודים כאן רק באופן זמני.
    אם הערבים היו מתנהגים כאזרחים רגילים אז לא תהיה שום בעיה איתם.

    • ממש נאיביות של כל אחד ממכם יורדים אחר הדתיים. ומה שמוכיח הרב נחרדים שחיים בתוכנו רבים מהם התגייסו התנדבו למען הקהילה
      ןתדעו לכם שהם יודעים כתורמים להשתלות לאנשים הזקוקים להשתלה תתביישו יהודים
      מי שנהרג מלך הארץ יהודי חרדי די לצאת נגדם יהודים גזעניים!!!

  4. לא מבינה על מה הרעש. חיפה עיר מעורבת מיום היווסדה וברור שתושביה הערבים צריכים לגור באיזה שהוא מקום. ומי שזה בא לו בהפתעה, יש לו בעיה. זה היה לגמרי צפוי ונראה לי טבעי..זה מהלך שגם יילך ויתרחב, וזה בסדר. מי שלא מסתדר עם זה יצטרך לעזוב את חיפה.
    (אגב, טקטיקת המחיר הגבוה נינקט מזמן ע'י האוכלוסיה הדתית בשכונת נוה שאנן. כתושבת השכונה מזה 53 שנה, רואה לא מעט רחובות שהפכו למאוכלסים נטו ע'י האוכלוסיה הדתית, במצוות הרב, כך שמעתי).

  5. אתם החיפאים טוענים לגן קיום אז אין על מה להתלונן. יום יבוא וחיפה תהיה עיר עם רוב מוסלמי ואז דו הקיום יעלם כי הם יודעים לשלוט בציבור שלהם. בהצלחה חיפאים

  6. חיפה מאז ומתמיד היה בה הגו קיום ושכינות טובה בין יהודים לערבים
    זה שאתה אומר כיבוש בכלל לא נכון כיבוש זה לכבוש בתים חינם אך אלה קונים וכמו שאמרו קודם הם משלמים ואין להם בעיה
    לי יש חברות יהודיות שהם חשובות לי מאחיות אנחנו משפחה אחת
    תושבי חיפה משתתפים ביחד אם זה בשמחות ואם זה באבלים
    משפחה אחת מופרעת זה לא דוגמא לערבים .. אלה כל המשתפים שבאו מהשטחים ויודעים איך לחיות על חשבון המדינה יותר מהתושבים
    לי יש ארבע בנים נשואים מעל 14 שנה ולא מצליחים לקנות דירות כי המשכנתא מקשה עליהם
    לילידי חיפה הזכות הראשונה
    ואני חושבת שצריך לבקש מדירים חדשים ר"פ לפני שמוכרים להם לא משנה ערבי או יהודי

  7. אני רוצה לגור בסכנין! אז יתנו לי? המדינה מאבדץת את חיפה והצפון. תשאר רק מדינת תל אביב- בושה!

  8. מעדיפה משפחות ערביות שרוצים לגדל את ילדיהם בשכונה טובה ונורמטיבית מאשר משפחות חרדיות שמנסים להשתלט על חיינו!!!!!!!!!!

    • צודקת לגמרי. לא רחוק היום של סגירת כבישים בשבתות…

  9. כתושבת יהודיה בואדי ניס נאס, מענין איך הייתי מגיבה למשפט הפוך: יהודים בשכונות ערביות – תופעת הולכת וגוברת. בחירת המילה "תופעה" לא מביאה את הקורא לבשורה משמחת. עצם העובדה שעל פי כותבת המאמר זה נחשב כ"תופעה" אומרת דרשני. צורם וכואב.

  10. אתמול פורסמה כתבה בחי פה על משפחות ערביות שבאות לגור בשכונות יהודיות בחיפה.
    אינני חושבת שהיתה כוונה רעה מאחורי דבריה של מיכל ירון , אבל כקוראת מעט יותר ביקורתית היתה לי תחושה של גזענות כלפי הקבוצה הערבית בחיפה . יש לי חברים ערבים רבים בחיפה . הם גרים בכל מיני שכונות בעיר , יש לי חברים ערבים שגרים בטבעון . אלה וגם אלה מבקשים לחיות את חייהם באופן נוח יותר . בדיוק כמונו.
    הכתבה עוררה תגובות שגובלות בהסתה כלפי ערבים. זה בדיוק קורה ליהודים ברחבי העולם. אז ועתה.
    אני חושבת שכעיתון ששמו חי פה אינטרנטי של תושבי חיפה אתם צריכים לייצג את כל תושבי בחיפה. זהו עיתון לא רק ליהודים לעורר את תחושת החיים המשותפים ולא החיים המקוטבים.

  11. צודק עו"ד אושר טאקטש, הכל מכוון כדי לכבוש את חיפה.
    העיר אבודה. פשע ערבי משתולל, חיסולים כמו בכפר.
    חבל

  12. אוף, לא בא לי לגור עם יהודים. איזה גזענים. תגובות חשוכות נוסח האנטישמים באירופה.

  13. באיזה ישוב ערבי מסכימים שיהודי יבנה וילה או תקום שכונה יהודית?
    בדליה ועוספיה מסכימים? יהודי יכול לגור בשפרעם ולקבל שם בית כנסת?
    אני לא חושב שצריך לאפשר מצב הפוך באותה מידה.
    אם אין סימטריה, אז לא צריך א-סימטריה חד-כיוונית בלבד.
    זו תשובתי לקבלן ולתגובות פה.
    המנטליות התרבות והלאומנות הקיצונית לא מאפשרות דו-קיום, זה ברור אחרי ארועי מאי 2021 לכולנו.

  14. אוי ואבוי לעורך דין שלא מבדיל בין פעולה אזרחית חוקית של רכישת דירה לפעולה מלחמתית של כיבוש. איך קיבל תעודת עו"ד?

  15. במסגרת הפיכת חיפה לבירת החזירים . זה מסתדר יפה שהשמאל הטיפש מוותר על חיפה

    • ממש ככה. גייסות אוניברסיטת ביר זית על הכרמל וביר זית רמת אביב..
      עידוד תבוסתנות, התנכרות, התנתקות, בריחה, עזיבה, מחנה השלום וביי.

  16. לממשלה לא אכפת מהזיהום בחיפה ומעשרות אלפי התושבים שמתו כתוצאה מכך במהלך השנים. אז למה שתדאג לטפל ברגל זרה שרומסת את האופי העדין של העיר? חיפה היא החצר האחורית של ישראל, הסלאמז, תמכרו את הדירות שלכם ותעברו למרכז, או ליישובים יותר נורמליים עם ועדות קבלה, העיר לדאבוני נמצאת ותישאר בלתי מתפקדת עד לנקודת שבירה כלשהי.

  17. ב1933 בגרמניה היו מי שאמרו את אותו הדבר כמו במאמר הגזעני הזה על היהודים בשכונות אריות

  18. בעד שלום
    אבל ברגע שתהיה לחימה כגון שומר חומות אנחנו נהיה בבעיה .
    תראו מה קורה בלוד / רמלה

  19. הם רוצים להתקדם ? הם רוצים פתרונות דיור בסביבה נוחה וסבלנית, בדרך הסביבה הולכת להשתנות, זה טבעי, היהודים הולכים לגדרה-חדרה וכאן בחיפה ידברו פחות ופחות עברית ויעשנו יותר ויותר נרגילות, יהודים כמעט ולא יהיו פה. צריך רק לזכור שראש עיר מוסלמי לא יסכים שחזירים (חנזיר בלשונם) יסתובבו חופשי ממש בין הבתים וברחובות – יהיו כאן הרבה פחות חזירים… אז כמה זמן אתם נותנים לחזירים, 5 שנים ? לכל היותר 10 שנים ?

  20. תבנו שכונת חדשות לערבים בחיפה ובכול מקום בארץ הם לא יכלו לגור בשכונות של יהודים ליהודים בונים בכול מקום בארץ. ישראל לא מדינה דמוקרטית היא מדינה של אפה ואפה זו המציאות אז תפסיקו להיתלונן

    • גילי נדמה לך שהם מסכנים. הבתים שלהם וילות לרוב. אין להם מודעות לטיפוח ונוי בחצר גם אין להם תדתחו. ביוב. הכל זה בחירה. אבל הם בוחרים לכור בתוכנו כדי שיהודים יברחו מהם וכך נקרא כיבוש . עובדה תראו איך מסתובבים היום עם הדגלים ואומרים מעטים אבל התנהגותם כאילו מליונים עושים. כי הם כולם עושים ולא ויפות כל מי שחשב שרובם רוצים שלום. כמה נאיביות

  21. בושה של כותרת! תתבישי לך! אני גרה בואדי ניס נאס – מה היית אומרת אם היה כתוב בעיתון אחר "יהודים בשכונה ערבית – תופעה הולכת וגוברת?" או באירופה כותרת דומה: "יותר ויותר יהודים עוברים לעיר זו או אחרת?" מדוע זה בכלל עניין להתיחס אליו? למי את מספרת את זה? לתושבי חיפה? לעורר עוד פרובוקציה? בושה! חבל שהעתון חיפה אינו מייצג נאמנה את כל תושבי העיר.

    • מה לא טוב בכותרת ? מדוע יש להתבייש ? חופש הביטוי וחופש העיתונות לא נראים לך ? איזו כותרת את רוצה, את מבקשת שלא יהיו כתבות שמעניינות את הציבור ? אם היית מתגוררת בישוב אחר אז שם יכול להיות שהיו כתבות אחרות, למשל, משפחות יהודיות חוזרות ליישוב היהודי בסכנין או משפחות יהודיות חוזרות ליישוב היהודי מג'ד אל כרום, הכל יכול להיות לגיטימי, גם כותרות וכתבות שמעניינות את הציבור. אפשר פשוט לנהל דו שיח על העניינים שעל הפרק.

    • תגובתי לרותי אלמוג. גברתי הנאווה את כותבת שוואדי נס-נס. גברתי הנאווה אחרי הכיבוש היהודים חיו שם . כך שלא הערבים חיו שם בעיר התחתית היו יהודים אנחנו גרנו ברח' קיסריה. ובני דודים שלי גרו שם.
      בואדי עוד לפני הקמת המדינה ושכנים מעט מאוד היו ערבים. אז כך. היתה תקופה שהיהודים עזבו את בתיהם בעיר התחתית ועלו לנרמל נותרו בתים שהיהודים השאירו מאחוריהם. ומה שקרה ב1990 תתחילו להציף את העיר התחתית ערבים שהגיעו מהכפרים. הם נכנסו לדירות שהיו סגורים בקיצור פלשו לדירות . ואז עיריה פתאום ה
      נדרשו לתמוך ולעזור למשפחות אלה . תקציבים רבים התחילו להעביר לרווחה וזה הלך והחמיר לתמוך בהם. ואז ראש העיר גילה כי הם פה כי פלשו ופינה אותם. המשפחות הן משפחות מצוקה ושיחזרו לכפרים שלהם. ובשנים האחרונות עינת קליש דוב קרה ולא התייחסה לכן לאחרונה היו יריות ועברינים בשכונה. אז כל מי שהתעלם יבין שאכלנו אותה היריות עברו לערים יהודיות .

    • גיטאות? אתה שפוי? מי שמאכלס את האוניברסיטאות ש ל נ ו , נוהג על במוו מצביע לשונאנו העזתים,הלבנונים, מת שנעוף מפה, לא עושה שירות צבאי, וחי בטירות ענק עם המווון כסף חי בגיטאות?

    • אז זהו שאצלינו יש איכות מגורים, גינות דשאים מטופחים בני אדם, איזה יהודי שפוי ירמה ללכת למקומות העלובים בערים ובכפרים שלהם? בתים מכוערים, בלוקים בלוקים ובטון בלי צבע בלי תכנון עירוני בלי עצים פארקים וטבע..אבל היי טוב שהם מקשקשים את המנטרה הבלתי נגמרת על 'האדמה 'שחשובה מאאאאאאאד …

    • אז ומתמיד גרו בואדי ניסנאס גם יהודים . אני גרתי בחיפה וחיו שם יהודים אבל עם הזמן רק הצטרפו יותר ערבים המורדים מהכפרים שלהם.

  22. עכשיו קיבלתם תשובה מדוע חיפה עברה להיות עיר הפשע המרכזית בארץ.

  23. מדהים. כתבה שלמה על כך שהערבים מעיזים לצאת מהגטאות שלהם. עוד מעט הם גם ידרשו זכות הצבעה

    • הערבים לא גרים בגטאות. מי שלא יכול לגור בכל מקום בישראל הם היהודים. היהודים, רובם משרתים בצה"ל בסדיר ובמילואים על פני עשרות שנים, הם אלה שחיים בגטאות ומופלים לרעה בהשוואה לאלה שאינם משרתים בצה"ל ואף אינם מתנדבים לשירות לאומי, רובם ערבים. ישראל היהודית הולכת להתרכז בקרוב בין גדרה לחדרה, כך על פי שר הביטחון, חיפה לא נמצאת בתחום זה, מישהוא כאן מתעורר מאוחר מידי ובקרוב לא יישארו כאן יהודים, מישהוא בהנהגה שכח שצריך לדאוג גם ליהודים.

    • גיטאות? אתה שפוי? מי שמאכלס את האוניברסיטאות ש ל נ ו , נוהג על במוו מצביע לשונאנו העזתים,הלבנונים, מת שנעוף מפה, לא עושה שירות צבאי, וחי בטירות ענק עם המווון כסף חי בגיטאות?

    • שטויות הן מצביעים. למי שאין זכות הם מי שלא אזרח ישראל . הם מעבר לקו הירוק וובירושלים. אל תתפלאו דיון אחד יהיה ראש עיר מוסלמי בירושלים כי 400 אלף ערבים סיפחו. אבל אין להם זכות. הם כבר בבחירות הקודמות העלו כל מיני הערות לגבי לא מאפשרים לבחור. השמאל עוד יפיל עלינו מכה נוספת

  24. כמה נאיבים וטיפשים אנחנו היהודים יכולים להיות. עוד משפחה ועוד אחת. היכן יגדלו נכדנו. אל תתפלאו שצאצאי חסן שוקרי ועבד אל רחמן ינהלו את העיר שבמשרדי חסן שוקרי בעוד 15-20 שנה. כנראה שלא מגיעה לנו מדינה, אם אנחנו מוכרים את רכושנו למרבה במחיר כפי שאמרה תושבת נווה שאנן. היכן יגדלו נכדייך גברת ???

  25. בשלב הבא יתחלו לירות אחד בשני וגם ביהודים ואז נצטרך לברוח. בית עם שכנים ערבים ישר מעבד מחיר כי הם מעשנים נרגילות.

    • איזה אוסף שטויות…מה קשור נרגילות ? השכנים מעשני סיגריות לא מפריעים? ברור שכן. מניסיון. העשן מגיע לכל השכנים.

    • בשנת 1936 חיו פה ערבים ויהודים. היה בסדר עד שהמופתי החליט לגרש את היהודים . במסגדים דיברו בדברי הסתה. סבתי נולדה בישראל והיא אם 9 ילדים. גרה בואדי רושמיה מסביבה שכנים ערבים. בגלל ויכוח ילדים רצח אותה השכן שלה. זה היה בפרעות חיפה. האישה הראשונה שנרצחה בשנת 1936. אז מי שמוכן להאמין להם יחשוב פעמיים. על בתם יורים השכנים.
      תתעוררו יהודים מאמינים לדו קיום. הם מה שעושים היום שנכנסים לחיפה זה נקרא אצלהם כיבוש.. הם היום לא. מתביישים לומר זאת גם אחמד טיבי אמר בכנסת . לא רוצים כיבוש . רוצים שלום אז אין כיבוש. מעדיף שיחזור כל היהודים לארצם מהיכן שבאו על אמר להם.אדיוטים מעדיפים לשכוח עברנו שוב דוגמא בשערי חומות במאי. ממש חשתי את התקופה של סבתי.

  26. אין כוח לתלונות האינסופיות זה מתיש .תחילה תוקפים שוטרים שנכנסים לכפרים כי לא רוצים חלילה שמשטרת ישראל תתערב בחיי הערבים אחכ בוכים למה המשטרה לא נכנסת
    קודם מחנכים לאלימות אחכ מופתעים למה יש אלימות
    קודם עושים בעיות אחכ בוכים למה יש בעיות. עד מתי המנטליות הזו. למה שיהודים יצאו להפגין על מה שקורה לערבים בישןבים הערבים…חסר לנו צרות? מה אנחנו קשורים? מתי תקחו אחריות על משהו..כל דבר שהוא .זה יהיה הרבה יותר פרודוקטיבי

    • שכחתם שבמהומות אוקטובר הם לא נתנו למשטרה להכנס????
      היום הם מתחננים.
      זה עם שרק מאשים הם צודקים תמיד…

  27. אני מסכימה לכל מילה שלך עו"ד עופר טקאץ'. כמי שמתגוררת בשכונה מעורבת מאד ובאזור בו היו התפרעויות והתנגשויות במבצע שומר חומות לפני שנה, אני יודעת על מה אתה מדבר. עיר של דו קיום זה כבר מושג שלמרבה הצער הולך ומאבד ממשמעותו, גם אם ללא ספק רוב האוכלוסייה בעיר רוצה לחיות בדו קיום וליהנות מאיכות החיים שעיר יפה כמו חיפה מציעה.

    • אנחנו קווינו שפניהם היא לשלום ובשותפות בבנית המולדת אומנם האמנו להם אולי אומנות אוזנינו וגם לא רצינו להאמין . בתמימות שיתפנו אותם בהכל הם זכו לזכויות ובלי כל התחייבויות היום די זכויות אין מי שלא תורם אלה הורס. מקום של שהמולדת
      לא שלנו. בינבזות עשו זאת ומאז הקמת הממשלה הזאת. הכל בתרמית התגלה הם לא רוצים מדינת יהודים רוצים מדינת פלסתין. נלחם עד טיפת הדם האחרונה שהממשלה תיפול יחולו שינויים. בכל המחוזות

    • תגיד את זה תמשיך להאמין בזה ואוטוטו תצטרך לעוף לחו"ל כי לא מאהבת מרדכי הם מגיעים אלא משנאת היהודים..אויי איזה אידיוטים שוכנים בינינו..

    • סתום בלום בצבע חום , חכה שיבואו לבקר אותם מהכפר ואז תבין מה זה ערבי שלא מעניין אותו מי אתה ומתי אתה רוצה שקט ….

    • זיקנתך מביישת את בחורותך, צריך איזה בן גביר שיעשה סדר

  28. חי יש שכן ערבי ואנחנו חיים בשכנות נפלאה
    ואני ממש אוהבת אותם?

  29. כל עוד הערבים הישראליים לא מגנים בראש חוצות כל הרג ובעיקר של יהודים , אין להם זכות לבוא בטענות שמקפחים אותם , הכל ברור וידוע מחייכים אליך ומוכנין על כל שטות לתקוע סכין בגב ברגע שמרגישים חולשה.

  30. בתפר שבין רמת שאול לכרמל צרפתי נמכרו דירות רבות לערבים.חיינו הפכו לסיוט.הם מרעישים,עושים שיפוצים שלא נגמרים .לא משלמים ועד בית.יושבים במרפסות לעיתים עד השעות הקטנות של הלילה וכשמעירים להם שמים פס. בבניין אחד פה יש יותר ערבים מיהודים כי אנשים בורחים מפה…והם לעיתים קונים דם 3 -4 דירות לשאר בני המשפחה בבינינים של 8 דיירים!

  31. אני לא מבין למה הם לא יכולים ללכת למעונות יום יהודיים.

  32. זה עוד כלום לעומת השתלטות החרדים על שכונת נווה-שאנן.

    • לממשלות כולן לא איכפת בכלל מחיפה ובכלל מהצפון והנגב. ברור וצפוי לגמרי שבסוף תשאר ליהודים רק מדינת ת"א. אין תעסוקה בחיפה, אין בילויים בחיפה, תחבורה מחורבנת, רק ים מקסים.

    • נכון מאוד. לפחות חצי מנוה שאנן חרדית. כל הכבוד לתושבי רוממה הישנה שהצליחו למנוע השתלטות של חרדים על השכונה. אילו לא כפו על שאר השכונה לנהוג כמוהם לא היתה בעיה כלל. הבעיה שהחרדים כופים את אורח חייהם על סביבתם ומי שרוצה לחיות החילוני אין לו ברירה אלא לעזוב. וזו דרכם "לכבוש" את סביבתם. חבל שלאלוהים אין פנאי לשים לב להתנהגות חסידיו, שההחלטה לא מרוממים את שמו.

  33. מסכימה עם כל מילה שכתב העו"ד והתופעה
    לצערנו הולכת ומתרחבת ומי שחשוב לו לשמור
    על הזהות היהודית יעבור לגור היכן שגרים חרדים.
    איך אמר בני גנץ ) בין חדרה לגדרה).
    יש לי הרבה כבוד לערבים ולנוצרים אבל כל אחד
    במקומו. לא אחד בתוך השני

    • נכון מאוד
      כל אחד במקומו. עוד הרבה דמעות יהפכו לנחל כי העדיפו את הערבים . ואז מאוחר אדיוטים איך בגלל שנאת אחים לאן התדרדתם. תראו את הממשלה המחורבנת לאן הביאו אותנו. עם מטומטם!??

  34. גם אני רוצה לגור בשפרעם ! לדעתכם תוך כמה דקות עד שישחטו אותי ? נסו לדמיין מי בכלל ימכור לי ונגיד שזה שימכור לי בעצם עוזב לארה"ב ולא מסכן את עצמו ! מדינה שאין לה זכות קיום אבל עדיין שולחת את בניה למוות מיותר !

  35. הבעיה עם הערבים זה המנטליות השונה והשנאה כלפינו.
    יש הרבה משפחות יהודיות שנאלצות למכור את הדירות בגלל היחס העוין מהשכנים החדשים.
    רובם חושבים שהיהודים גנבו, גירשו, התעללו בזמן הקמת המדינה ועכשיו זה הזמן להחזיר לנו.
    מאוד מקווה שראש העיר החדש יצליח להחזיר את המצב לדרך הישר.

  36. בנושא עין הים חבר המועצה זעאתרא גונב את דעת הציבור.יש החלטה שעין הים היא עין הים ולא ואדי ג'מאל.

    • הם נלחמים כבר כמה שנים יש כתבות על עין הים איזה עובדת קהילתית יזמה וביקשה לשנו. את עין הים לשם אחר שקראו שהיה בתקופת הבריטים בערבית. והסכימה עינת לשנות לאחר לחץ מתושבי המקום שינתה מחדש. לגבי הסכם הוא נגד הציונות נגד המדינה. תגיד
      בחורציק בפרעות מה שאנחנו עוברים לא מפחיד אותך. אני מהפחד לא מסתובבת חופשי
      העיריה חיפה. במיוחד היכן שהם מתגוררים. . כי כל יום יש יריות ומצד אחד ומצד האחר המופתי אומר במסגדים להתפרע אז יוצאים כמו לפני הקמת המדינה . אני בגיל המדינה זכור לי מה עברנו. אני מאחלת לך לא להיות היכן שהלינץ מתבצע. אני ממשפחה
      שעברו את הפרעות וסבתי היא נרצחה על ידי שכמה ואתה עוד רוצה לגור לידם. אתה אדם נאיבי ולא מתפקד.

  37. באיזור הכרמל, רחוב מוריה\ קרית ספר, אחוזה וכרמליה יותר ויותר משפחות ערביות מהגליל קונות כאן דירות. זאת תופעה של השנים האחרונות. חיפה הופכת אט אט לערבית.

    • ככה זה שבוחרים בעונה יהב ובקאליש.תבחרו את בן גביר לראשות העיר ותהיו מלכים.רק שאין לכם אומץ!

    • למגיב יהודי אמרתי עדיף שכן מוסלמי או נוצרי נאור מי יהודי חשוך מהחבורה של בן גביר

  38. זה בסדר , זה מראה שיש משפחות צעירות שרוצות להתקדם ולא רוצות לגדל את הילדים בסביבה לא טובה
    לכן מחפשים שכונות טובות ,, לגיטימי לכל המגזרים

    • לגיטימי לכל המגזרים? רק שברוממה לא רוצים חרדים ומתנכלים לבתי כנסת בשכונה.ממש אמיתית!

הכתבה נעולה לתגובות. ניתן לשתף ברשת באמצעות כפתורי השיתוף

כל הכתבות בחי פֹה

עיריית חיפה משנה (בהדרגה) כיוון בהנחיות לבתי הספר

(חי פה בממ"ד) - לאחר אינסוף תלונות הורים ומספר כתבות בחי פה, אודות המדיניות של שיגור ילדים לבתי ספר שאינם מוגנים במיגון תיקני, בעיריית...

בעקבות פיצוץ הטיל בחיפה: 4 שכבות בבית הספר עירוני ה' ילמדו מחר (ב', 25/11/24) מרחוק

(חי פה) - מנהלת בית הספר עירוני ה', חגית לוי, הודיעה היום (ראשון, 24 בנובמבר 2024) להורים כי בעקבות התנפצות חלונות בבית הספר כתוצאה...

צפו בשבר הטיל הענק שנפל ביום שישי בחיפה, פגע בגג הבניין ונפל לרחוב • פיקוד העורף

(חי פה במקלט) - פיקוד העורף משדרים תיעוד של שבר ענק של טיל שפגע בגג בניין ברחוב עבאס בחיפה, ניתז לגג אחר, פוגע גם...

דיווח זירות – 24/11/24: מטחי טילים על חיפה והקריות

(חי פה) - דיווח מזירות נפילת טילים במרחב חיפה והסביבה. אנו מלקטים דיווחים מכוחות ההצלה ומהתושבים ומעדכנים. אם ראיתם משהו - דווחו לנו. הישארו...

"פסטיבל שֶׁתֶף" • מוזיאון חיפה לאמנות ובחממה לאמנות מקום

פסטיבל רב תחומי לאמנות השתתפותית • מבית "תנועת תרבות" ב- 5-7 בדצמבר יתקיים במוזיאון חיפה לאמנות ובמבנה החממה לאמנות מקום הסמוך אליו פסטיבל...