בשורה תחבורתית לתושבי ותושבות חיפה והקריות: קו 4 החדש במטרונית חיפה
קו מטרונית חדש יחבר את הקריות עם "מרכזית חוף הכרמל" דרך מנהרות הכרמל
משרד התחבורה והרשות הארצית לתחבורה ציבורית יחלו להפעיל באמצעות חברת סופרבוס החל מ-13/5/22, י"ב באייר התשפ"ב, את קו 4 החדש של המטרונית בנתיב ייעודי ומהיר.
קו חדש של שירות המטרונית מצטרף ל-3 הקווים הקיימים לרווחת תושבי האזור. הקו החדש יחבר את קריית ביאליק וקריית מוצקין עם התחנה המרכזית חוף הכרמל, דרך חוצות המפרץ, לב המפרץ, תחנה מרכזית לב המפרץ, ה"גרנד קניון", מרכז הקונגרסים ומרכז התעסוקה מת"מ, דרך מנהרות הכרמל. הקו החדש מחליף החלקו את קו 101 של אגד ונוסע במסלול מהיר יותר ויעיל יותר.
מ-5 בבוקר ועד חצות במהלך השבוע
הקו יפעל בימים א'-ה' בין 5 בבוקר לחצות, בימי שישי מ-5 בבוקר ועד לשעות אחה"צ בתלות בזמן כניסת השבת, ובמוצ"ש מצאת השבת ועד לחצות. בשעות השיא יפעל השירות בתדירות רחבה ומקיפה במשך כל שעות היום.
המטרונית היא שירות תחבורה ציבורית של אוטובוסים ייעודיים הידוע בעולם כ-BRT) Bus Rapid Transit) שפעיל במאות ערים בעולם והושק בחיפה ב-2013. הוא למעשה אוטובוסים מפרקיים ארוכים שנעים על מסלולים ייעודיים בין הקריות, מפרץ חיפה, העיר התחתית, הדר ומערב חיפה. הנוסעים במטרונית נהנים מהיתרונות של רכבת קלה, נתיב ייעודי שמביא לזמני הגעה קבועים, ורכבים ארוכים ומרווחים היכולים להסיע נוסעים רבים, ללא העלות הגבוהה למדינה של הקמת התשתית הנדרשת לרכבת קלה. המטרונית גם מציעה למשתמשיה מתוך ומחוץ למטרופולין חיפה להשתמש בשירות "חנה וסע" – לחנות את הרכב הפרטי בכניסה לחיפה ולהמשיך להתנייד במטרופולין בקלות באמצעות המטרונית.
מערך המטרוניות כולל כיום שלושה קווים שאליהם מצטרף הקו החדש:
- קו 1 – הקו האדום בין תחנה מרכזית הקריות בצפון הקריות לתחנה מרכזית חוף הכרמל. הקו פועל בכל ימות ושעות השבוע, גם בשבת, 24 שעות ביממה.
- קו 2 – הקו הכחול בין קריית אתא לתחנת הרכבת חיפה בת גלים.
- קו 3 – הקו הירוק בין קריית ים להדר הכרמל
אוטובוסים ידידותיים לסביבה
לאחרונה הכניסה חברת סופרבוס לשימוש בקווי המטרונית אוטובוסים חשמליים חדישים שלא מייצרים כלל זיהום אוויר ישיר. 40% מצי הרכב מורכב מ-50 אוטובוסים מפרקיים חשמליים ידידותיים לסביבה המספקים חוויית נסיעה נקייה ושקטה יותר. יתר הצי מופעל באמצעות אוטובוסים מפרקיים בהנעה רגילה העומדים בתקן המחמיר למניעת זיהום "יורו 6". האוטובוסים הם מתוצרת היצרנית הסינית Golden Dragon שב-2021 הייתה מותג האוטובוסים הנמכר ביותר בישראל ומיובאת לארץ על ידי קבוצת בליליוס. גולדן דרגון היא היצרנית הסינית הראשונה שהחלה לאפשר הרכבה בישראל והאוטובוסים החדשים מורכבים בארץ על ידי חברת "מרכבים".
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי:
כל כלי הסעת המונים שאנחנו מוסיפות ומוסיפים מסייע להפחית את הגודש בכבישים ומוסיף חופש תנועה לכל אזרחית ואזרח. המטרונית היא דוגמא נהדרת לסוג תחבורה שמותאם לצרכים של האזור ומספק אלטרנטיבה טובה ואמינה לכל תושבות ותושבי הצפון. נמשיך להוסיף שירות ותדירות בתחבורה הציבורית בכל מקום בארץ.
חדישים ונגישים
האוטובוסים החדשים בשימוש קווי המטרונית יכולים להסיע 137 נוסעים ונוסעות, מתוכם 47 בישיבה, כשליד כל מקום ישיבה ישנו שקע USB לשימוש הנוסעים. האוטובוסים בעלי חמש דלתות ונמוכי רצפה ולכן נגישים במיוחד לנוסעים ונוסעות עם מוגבלויות התניידות. מדובר באוטובוסים המפרקיים החשמליים הראשונים בישראל והם מונעים על ידי סוללה חשמלית מתוצרת CATL, חברת סוללות אגירת האנרגיה הגדולה בעולם.
מיכל פרנק, מנכ"לית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים:
המטרונית מוכיחה עצמה ככלי הסעת המונים מצוין עבור תושבי מטרופולין חיפה. הקו החדש יחבר את הקריות והמפרץ למוקדי התעסוקה, דרך מנהרות הכרמל ויספק חווית נסיעה מהירה ואיכותית לנוסעות ולנוסעים. מחצית מהאוטובוסים של "המטרונית" מונעים בחשמל, לטובת נסיעה שקטה וירוקה. המשרד ימשיך להשקיע במערכות תחבורה ציבורית מגוונות במטרופולין חיפה וברחבי הארץ.
צחי נווה, מנכ"ל סופרבוס:
אנו שמחים להפעיל עבור הציבור באזור חיפה והקריות את השרות החדש שיחבר באופן יעיל יותר בין הערים השונות ומוקדי התעסוקה והמסחר באזור. הקו החדש יופעל בחלקו על ידי אוטובוסים חשמליים ללא פליטות מזהמים ישירות והנסיעה בהם שקטה ונעימה במיוחד. אנחנו מאמינים שהקו החדש יהיה פופולרי וימשוך עוד נוסעים למערך המטרוניות שימשיך להיות אחד מעמודי התווך של התחבורה ציבורית באזור חיפה והמפרץ.
מטרת הקו החדש, הוא הוספת אפשרות הגעה נוחה ומהירה מקצה אחד של חיפה לקצה השני.
חשוב לציין כי הקו החדש יגיע לתחנות בהן קיימת גישה לקווי אוטובוס, מרכזי קניות, תחנות רכבת ולחוף הים.
קו 4 יחל כאמור לפעול ב-13/5/22, בתדירות של 6-10 דקות, משעות הבוקר ועד לשעות הלילה, לנוחות הנוסעים והנוסעות.
לגבי המסכות, אין אצל רוב הישראליים התחשבות בזולת, וזה מתבטא גם באי ציוט למסכות, עדיין בכל העולם אף אחד לא נחנק ממסכה!!! ומסכה בהחלט מונעת הדבקות . ומי מכם שחושב ומצטט אחרים: הקורונה כמו שפעת, הוא לא חלה עד כה, ולא מבין שזהו מחלה לא פשוטה כלל, מלווה בסבל גדול פרט , והרבה תופעות לא נחמדות בהמשך. עדיין מאד מדבק!!! חבל שהממשלה ודוברה הפסיקו עם כל הפירסומות, והסירטונים, וההסברים לאזרחים. אם אנו רוצים שיפור /שינויי, במדינתיינו, זה מתחיל מהאזרח הקטן, יותר התחשבות,הבנה, רצון לכבד את השני,לרצות לעזור . מכאן יכול לצמוח משהו חיובי, וטוב. הלוואי שהשינוי יגיע. שבוע טוב.
רבים לא חזרו למטרונית, מעל שנתיים, מאחר והנוסעים ממלאים בצפיפות את המטרונית, חלק גדול לא עוטה מסכה, ואלה שכן, – האף גלוי. אין מי שאוכף את זה. ההדבקה הגדולה ביותר היא באמצעות האף.
גם אם אין חובה לעטות מסכות, הרי שזו הדרך היחידה עתה, למנוע העברת הוואריאנט החדש BA 5 למבוגרים.
כמו כן ההגנה ע"י נוגדני החיסון, ירדה מאד, הואריאנט אינו מותקף ע"י ההחיסונים הקודמים, וכבר התחיל לעלות מספר החולים בפעם הרביעית. שימו לב, שגם צעירים לוקים בפגיעה בזיכרון לאחר שהחלימו.
ומה עם לחבר את הקריות להדר?? מי שרוצה להגיע בשבת למשל להדר לא יכול!
אתם עושים חצי עבודה ואת האוכלוסיות הכי מוחלשות שהכי זקוקות לשירותים האלו של תחבצ נוחה וזמינה אתם משאירים מנותקים. ראשת עיריה בושה
הזנחה פושעת
המטרונית הייתה אמורה לפעול בתדירות של כל 6 דקות בבוקר (9 מטרוניות בשעה בכל תחנה)
בפועל התדירות היא חצי מזה – 5 בשעה ולחכות 10-12 דקות מה שגורם עומסים כבדים בתוך כל אוטובוס ארוך.
אתם גרמתם סיוט בלתי נסבל שדוחף את תושבי הקריות לקנות רכב פרטי.
בגללכם הגידול ברכב פרטי בקריות הוא בין הגבוהים בארץ ב-5 השנים האחרונות!!
המסלול נחדש ממרכזית המפרץ למרכזית חוף הכרמל במסלול שאינו מיועד רק למטרונית. התחנות בגרנד קניון וקניון חיפה הן לא תחנות של מטרונית אלא אוטובוסים רגילים. כלומר חוץ מלקרוא לזה מטרונית אין לזה שום משמעות. זה כמו קו 101 ועדיף אגד.
התחנות בגרנד הן תחנות מיוחדות למטרונית, בנו שם רציפים חדשים במיוחד בשביל הקו הזה
למה לא לעשות סיבוב קטן בנו"ש שמחה גולן,הגליל ולחזור דרך סילבר?
ההיגיון הוא כנראה: קווים מרכזיים הם מהירים וישרים (נגיד), וקווים אחרים, משניים/שכונתיים, יביאו אותך לתחנות של הקו המרכזי. זה אמור לשפר את זמן הנסיעה הממוצע של רוב האנשים.
הייתי מצפה שתתקדמו למטרונית לרודוס אתונה כך שלא נצטרך להיות מוטרדים מהבית ולכם רב תודות
אבל אמרו ממרכזית הקריות.
בכל מקרה ניראה שקו 101 שך אגד יבוטל ?
יופי
סליחה. מחליף את 101 אגד
מה ההבדל בין קו 4 של המטרונית לקו אוטובוס 101? איפה פה קיצור הדרך?
זה מחליף את 191
זה קו 101 בדיוק אין שום הבדל.לגברת פנינה כן יש שילוב של 90 דקות פשוט מאוד את צריכה לבחור את הקוד המתאים לסיעה שלך למשל מהקריות לחיפה קוד 4
מה לגבי תחנות מטרונית שאמורה לעבור דרך נשר עד ליגור?
עבודות אלה התחילו לפני שנים. נירא שסיימו אבל אין הודעות ברורות לציבור כדי שנוכל לתכנן את חיינו.
מה המסלול התחנות שיעבור
גנבים
אוטובוסות ומטרונות אוטובוסה ביחידה
חברה בושה וחרפה…תמתכוונת לתבוע אתכם..כל נסיעה מחוייבת ללא מעבר…חייבים לי מלא כספים הגשתי תלונה כבר מספר פעמים
לצערי מאז שהחליפו החברה הקודמת חווינו אוטובוסים חדשים עם כיסאות בכלל לא נוחים , נהגים נוהגים בפזיזות וללא אכפתיות לנוסעים, במיוחד בקשישים.
חוויתי כמה נפילות וגם הרבה נוסעים וקשישים.
לא איכפת לנהג מצב הכביש ומתפללים רק שנגיע בשלום.
אין לוח זמנים בתחנות כפי שהיה מסודר קודם.
מכשירים של תשלום ברו קוו בףהרבה פעמים מושבתים לא עובדים.
או אין פקחים או 2 או 3 עולים ביחד ומבלבלים את המוח לאנשים.
תתיעלו
יש את קו 101 של אגד על אותו עיקרון מה עשיתם בזה?!
זה בדיוק קו 101 של אגד. מה ההבדל?
קו 101 יוצא ממרכזית המפרץ למרכזית חוף. קו 4 יצא ממרכזית הקריות למרכזית חוף.
התכנון המקורי היה שקו 4 יצא ממרכזית הקריות, לפי הפרסום עכשיו נראה שהוא יצא ממרכזית המפרץ ויהיה צריך החלפה לחוף הכרמל.. כנראה יבטלו את 101
שקו 101 לא נוסע בשביל האדום של המטרונית וניתקל בכל פקקי הצהריים
מה יעלה בגורל הקו 101 שעושה כיום את אותו המסלול דרך המנהרות לגרנד ומשם למפרצית ?
יש גם מטרונית מספר 5 נוסעת לפקולטה לעיתונות רצינית יחד עם כל כתבי חי-פה לקורס מזורז.
אין שום חדש. הוא בסך הכל מחליף את הקו הקיים של אגד
רציתי לדעת עם ניתן לשלב תשלום בערך ה
צבור בין המטרונית לאגד במסגרת 90הדקות או הפול
נשארו עוד אנשים בעיר הכושלת הזו?
כולם עברו למדינת תל אביב, העיר הכי היקרה בעולם.
כן. כל מי שלא רוצה לשלם 4 מיליון שקל על דירת 3 חדרים מסכנה
איזה כתב עצלן. אתה לא חושב שהיה טוב יותר לציין באיזה שעה יתחיל הקו ועד איזה שעה ? העצלנות או הזלזול או חוסר האיכפתיות ניצחו.
צודק. לא צריך את בלבולי המח וכו; שגידו את מיקומי התחנות
היית קורא היית רואה שבכתבה כתוב הכל
עולים למטרוניות לפעמים 3 זוגות מבקרים בנסיעה בין הקריות לחיפה,כל פעם להוציא להם את הכרטיס לביקורת,אין תיאום בינהם,ומילא היתה ביקורת ואכיפה רצינית,כבר שנה הם אומרים למי שלא שילם:תשלם בפעם הבאה,ולא עושים לו כלום,אז מי צריך כזו ביקורת? או שיש אכיפה או שיש מריחה למשרד התחבורה.ויש נוסעים שנעמדים ליד מכונות התיקוף ומחכים שהפקחים יעלו ורק אז מתקפים.אז יאלה שמשרד התחבורה יעשה כבר סדר,שיהיו פקחים סמויים,מתואמים,ובעיקר עם אכיפה:פעם ראשונה שיתנו אזהרה,פעם שנייה קנס משמעותי.אחרת מה התועלת במבקרים?
יגיע גם לקירית אתא?
היום 2.5.22 חיכתי למטרונים הצבר 5 מטרונית מ7.10 עד עשרים לא יתכן שאחכה לא כך הרבה זמן