המטרונית החדשה מצטרפת למהפכת התחבורה הציבורית • קווים חדשים, אנרגיה ירוקה וחווית נסיעה משופרת • החל מיום ו' 15/10/21
◄ צפו בווידאו – המטרונית מתחדשת
הלב הפועם של ההתניידות במרחב העירוני | חברת סופרבוס
ביום שישי ה-15/10/2021 תחל סופרבוס בהפעלת מטרונית חיפה:
- מטרוניות חדישות וכלי תחבורה ממונעים באנרגיה ירוקה
- קווים חדשים והרחבת את היקף השירות ב-50%
- 121 מטרוניות חדישות יחליפו את 100 המטרוניות שפועלות כיום
- אוטובוסים מפרקיים חשמליים שמספקים נסיעה מהירה ושקטה
- אוטובוסים מפרקיים העומדים בתקן המחמיר "יורו 6"
- מכשירי תיקוף בתוך המטרוניות
- בעתיד יתווספו 2 קווי נסיעה חדשים למסלול המטרונית
מעטפת רחבה לנוסעי המטרופולין
ביום שישי ה-15 באוקטובר 2021, ט׳ בחשוון תשפ״ב, תחל סופרבוס, חברת התחבורה הציבורית מקבוצת בליליוס, בהפעלת המטרונית בחיפה, הודות לזכייתה במכרז בפברואר 2021. תהיה זו הפעימה הראשונה במסגרת המכרז, במהלכה תחל החברה להפעיל את שלושת קווי המטרונית הקיימים, שהופעלו עד כה על ידי חברת דן. בעתיד, מתוכננת פעימה נוספת, שבה צפויה סופרבוס להוסיף שני קווים חדשים לרשת קווי המטרונית.
תחבורת אוטובוסים מהירים – Bus rapid transit
המטרונית היא פרויקט תחבורת אוטובוסים מהירים, או באנגלית Bus rapid transit, הראשון והיחיד מסוגו בישראל. מה שמוכר בכל העולם כ-BRT והועתק למאות ערים במדינות שונות, הושק בחיפה ב-2013.
המטרונית מורכבת מאוטובוסים מפרקיים מהירים, שנעים על מסלולים ייעודיים ומסיעים את תושבי האזור ומבקריו לקריות, מפרץ חיפה, העיר התחתית, הדר ומערב חיפה, ויש לה ביקוש גבוה בקרב האוכלוסייה. הודות למטרונית, באפשרותם של הבאים מתוך ומחוץ למטרופולין גם להשתמש בשירות "חנה וסע" – חניית הרכב הפרטי בכניסה לחיפה והמשך התניידות פשוטה ומהירה במטרופולין באמצעות המטרונית.
מאפייניה הייחודיים, הופכים את המטרונית לכלי תחבורה יעיל, נגיש וידידותי לסביבה, המשמש כלב הפועם של ההתניידות במרחב העירוני. לאורך השנה, צפויה המטרונית להסיע יותר מ-20 מיליון נוסעים ברחבי מטרופולין חיפה.
קווים אשר ימשיכו לפעול ללא שינוי
עד כה פועלים במערך המטרונית שלושה קווים, אותם תחל סופרבוס להפעיל באמצע אוקטובר. הקווים הללו יוותרו ללא שינוי:
- קו 1 – הקו האדום: ממרכזית הקריות בצפון הקריות למרכזית חוף הכרמל, ימשיך לפעול כרגיל בכל ימות ושעות השבוע, גם בשבת, במתכונת 24/7.
- קו 2 – הקו הכחול: מקריית אתא לתחנת הרכבת חיפה בת גלים.
- קו 3 – הקו הירוק: ממרכזית הקריות להדר הכרמל.
בקרוב יופעלו קווים נוספים
עוד במסגרת תנאי המכרז, ובמבט לעתיד, צפויה הזכיינית סופרבוס להוסיף ולהפעיל שני קווי מטרו חדשים ברשת הקווים, ובהם:
- קו 4 – קו המנהרות, שיחבר את ערי הקריות עם מרכזית חוף הכרמל ביציאה מחיפה, דרך מנהרות הכרמל.
- קו 5 – קו מטרונית לעיר נשר, שיחבר בין צומת יגור דרך ציר בר-יהודה בנשר, ועד לשכונת הדר בחיפה.
בשורה סביבתית
בתוך כך, וכחלק מכניסתה להפעלת המטרונית, עתידה סופרבוס להחליף את 100 המטרוניות הפועלות כיום במערך, ב-121 מטרוניות חדשות. שינוי זה מביא עימו גם בשורה סביבתית – לראשונה, יתווספו לצי המטרונית רכבים מונעים באנרגיה חלופית, ו-40% מצי הרכב יורכב מ-50 אוטובוסים מפרקיים חשמליים ידידותיים לסביבה, המספקים חוויית נסיעה מהירה ושקטה יותר. יתר הצי יופעל באמצעות 71 אוטובוסים מפרקיים העומדים בתקן המחמיר "יורו 6". כל הרכבים נגישים ומותאמים לאנשים עם מוגבלויות.
שיפור שירות התחבורה הציבורית במטרופולין חיפה כולו
יעקב ישראל נתניהו, מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית:
"מטרופולין חיפה עומד בפני עידן חדש של תחבורה ציבורית. השנה הקרובה תביא עימה בשורות חדשות שישפרו בצורה משמעותית את שירות התחבורה הציבורית במטרופולין כולו. בימים אלו יוצא לדרך מהלך הכולל שורת בשורות, לרבות, רכבלית חדשנית ומתקדמת. וכן, המטרונית המתחדשת ושני הקווים שיתווספו במסגרתה בעתיד הלא רחוק. אנחנו פועלים בכל האמצעים על מנת לתת לכם ולכן, תחבורה ציבורית איכותית, יעילה ומתקדמת, שתאפשר לכם להשאיר את הרכב הפרטי בבית, לחסוך זמן, כסף וכאבי ראש".
צחי נווה, מנכ"ל סופרבוס:
אנו שמחים להפעיל את המטרונית החדשה. מלבד תפקידן של מערכות תחבורה איכותיות לנייד אנשים ממקום למקום ביעילות, יש להן ערך משמעותי בפיתוח החברתי והכלכלי של המטרופולין. לכן, סופרבוס גאה לקחת חלק בפרויקט המורכב והמאתגר הזה, ולהמשיך לבסס את המטרונית כלב הפועם של העיר. כחברה המפעילה את מערך התחבורה באשכול העמקים, אנו חשים ומכירים בצורכי 'השירות לנוסע' ברמה גבוהה. אנו נעשה הכל על מנת להבטיח שנוסעי התחבורה הציבורית במטרופולין ייהנו משירות זה ומשדרוג אמיתי של המערך התחבורתי שלהם.
במקור זה רעיון אבל בפועל יש ציפופת רבה של אנשים בבוקר צריך לפימים לחכות רבע שעה למטרונית ובשעה 4 שמסיימים את העבודה המטרונית מגיעה לצומת וולקן כבר מלאה מדובר על מספר 1 ולפעמים מחכה 3 מטרוניות כדי שאוכל לעלות
נסיעה טובה ובטוחה
סעו בתבונה
הגבירו ערנות
אין חיפזון בכביש
כולנו במאמץ לשמור על החיים
ההבדל בין מה שהיה למש שיש, המזגנים עובדים במלוא העוצמה ומקפיאים והנהגים אומרים שיורידו את העוצמה, אז אמרו.
המטרוניות מגיעות בצרורות של 3 הראשון מפוצץ השאר ריקות במקום לחלק לזמנים שונים.
הכריזה מעצבנת וחוזרת על עצמה ללא הרף.
בעיות בדלתות.
מטרונית 2 שברה את השיא של מטרוניות דן כאשר בתחנה השנייה שלה בקרית אתא לכיוון חיפה (רחוב משה הס) נתקעה.
….
שני שינויים יחידים לטובה:
1. ניתן לתקף במטרונית עצמה ונקווה שגם זה לא יתקלקל עם הזמן.
2. ניתן לצלצל והיא לא נעצרת בכל תחנה כמו מטרוניות דן שעצרו גם אם לא היו בה נוסעים ולא יורדים. בתקווה שהמַשְׁחִיתָנוּת (וַנְדָלִיזְם (Vandalism)) לא תכריח אותם לעצור גם כמו שנעשה במטרוניות דן.
המלצה:
פקחים קבועים עם סמכויות מעצר כמו לשוטרים למנוע אלימות כנגד נוסעים בעיקר מבוגרים ומַשְׁחִיתָנוּת.
מכמה נסיעות שעשיתי- יתרונות וחסרונות:
יתרונות: תיקוף בתוך האוטובוס, מושבים יותר נוחים, יש מזגן, הרבה יותר שקט: אין את הכריזה ב3 שפות, הקול המעצבן כשהדלת נפתחת(האזעקה הזאת – אי אי אי…), הנעה חשמלית שקטה יותר.
חסרונות: קצת פחות רחבה מהמטרונית של דן-צפופה יותר, והכפתור "עצור": במקום שהמטרונית תעצור כל תחנה היא עוצרת רק כשלוחצים – זה חיסרון כי זה גורם לכך שמטרוניות מגיעות 2 ביחד לתחנה, גורם לאנשים לעמוד כדי ללחוץ ובכללי אנשים מפספסים את התחנה. אגב זה אחד הדברים שהבדיל את המטרונית משאר האוטובוסים, הדיוק בזמנים שלה יחסית טוב כאשר המטרונית מראש עוצרת בכל תחנה, חבל שהם עובדים לא נכון.
נהדר שיש אוטובוסים חדשים, רק חבל שלא רואים אותם… היום בבוקר חיכינו 25 דקות לקו 1, שבושש מלהגיע וכשהגיע כבר היה מפוצץ כמובן (אוטובוס 1 במקום שלושה…).
כך קרה כמה וכמה פעמים השבוע. אז אולי כדאי להתחיל בכך שיגיעו מספיק אוטובוסים ושיגיעו בזמן….
מילה אחת: בהצלחה.
אני מקווה שתעשו כמו באוטובוסים מדחנים גם בתוך המטרוניות ושהבעיות עם הדלתות ה"לא" נסגרות לא תהיה גם נחלתכם.
דבר נוסף, לפעמים עולים אנשים מבוגרים למטרונית וקשה להם ללכת/ לרוץ, אז שלא כמו במטרוניות דן, שהנהגים יגלו יתר סבלנות וסובלנות ולא יטרקו להם את הדלתות בפנים.
ועוד פרט קטן, לחנות הכי קרוב שניתן למדרכה, ישנם אנשים עם מוגבלויות שהניסיון לעשות "שפגאט" בשביל להיכנס לא תמיד מצליח להם.
ואחרון, אחרון לא חביב, שהנהג ישים לב אם כולם יצאו ולא יסגור להם את הדלת, כי כמו שישנם שקשה להם ללכת ולהיכנס, קשה להם לפעמים לקום ולצאת ועל אחת כמה וכמה עם המטרונית דחוסה.
תודה.
דביר
הפיתרון היחיד הוא : לסלק כל זכר למכונית מובילה נוסעים ששורפת דיזל. הוצאת 100 רכבים והבאת 71 שורפות דיזל, אינה פיתרון הולם. יש חלופות יעילות יותר והעיר תאלץ להתחרות עם 200 מיליארד השקלים שהמרכז השקיע ביעילות.
היום העולם הוא חשמלי . בכל עיר מודרנית חושבים לא רק על היום , לא יתכן שכרגע בראשות העירייה חושבים על דיזל עם הסימן 6.
ראיתי, נסעתי, התרשמתי. החידטש העיקרי הוא הצבת מכשירי תיקוף בתוך המטרוניות.
לכולם רק אכפת מרכבים חדישים אבל לאף אחד לא אכפת מיזה שנהגים שעבדו 8 שנים בחברת דן שעזבה ופשוט ניזרקו והיו צריכים להתקבל לעבודה שלהם מחדש בלי ותק בלי הסידור הקבוע ועם הרעת תנאים, פרוייקט של המדינה שהמדינה פשוט מתעלמת מהעובדים שתיפעלו אותו עד עכשיו ופשוט אין ברירה לאנשים להסכים לכל דבר שדורשים מהם כי אם לא אתה פשוט לא תעבוד. פשוט בושה
אתה צודק באלף אחוז, בזמנו נחתם הסכם שהנהגים של המטרונית יכנסו להסכם הקיבוצי וכך היה. ואכשיו ממשלת ישראל לא מכירה בהסכם הזה. אני בטוח שאם ישראל כץ או מירי רגב היו שרי התחבורה זה היה אחרת. חבל שזה כך כואב הלב על הנהגים שנתנו את הנשמה שלהם בעבודה והיום אף אחד לא שם אליהם. היום זה מטרונית מחר זה מקום חיוני אחר. שיהיה לך ולכל הנהגים בהצלחה.
אתה לגמרי צודק
יש שרת תחבורה חדשה
תקימו ועד.
גם אם לא תצליחו לטפל בנושא אחורה, לפחות תוכלו לדאוג שלא יקרה שוב אם סופרבוס לא תמשיך בעתיד
זה תלוי בכם!!
בשעה טובה והצלחה …למה להפעיל אותם בשבת..
למה מסריח כל כך בתוך המטרונית? ובנוסף, אין חלונות נפתחים.
אם הנוסעים היו מתקלחים לפחות פעם ביום אז המטרוניות לא היו מסריחות. בקו 3 בתחנת יל"ג בסביבות שעה 16:00 תמיד נכנסים נוסעים שיסלח לי בורא עולם אבל בתורה לא כתוב אל תתקלח כל יום. והמבין יבין בדיוק לאיזו אוכלוסיה אני מתכוון. כל מי שנוסע קבוע בקו 3 בשעות האלו יודע בדיוק על מה אני כותב.
כול הכבוד מגיע לאנשים תחבורה טובה ומהירה
אני מקווה שהאוטובוסים החדשים "ידברו" פחות.
מערכת הכריזה הפנימית היא בלתי נסבלת.
כל חמש שניות כריזה. יוצא מהתחנה ומוגיעה מה תהיה התחנה הבאה וכעבור כמה שניות מודיע שהוא בתחנה הבאה וחוזר חלילה.
ואיזה ווליום….
כריזה באוטובוס הנה חובה לפי חוק הנגישות
כך זה בכל אוטובוס, רכבת או אמצעי תחבורה אחר בכל העולם וגם במטרונית
חבל שזה לא באמת פועל בכל המטרוניות
וואלה צודק במטרונית של דן היא פשוט לא הפסיקה לדבר, זה היה עודף כריזה. חוץ מזה היה את הקול המציק הזה של הדלת שנסגרת והמנוע שצורח… מטרונית חשמלית, עם דלת שנפתחת בשקט, בלי כריזה מיותרת ואשכרה אפשר לתקף בתוך המטרונית בלי לריב עם המכשיר המיושן בחוץ, כמה פעמים פספסתי מטרונית בגללו…
בהצלחה.אני מאוד מקווה שלא יהיה דוחק ושיהיה הגבלת מיספר נוסעים.כי במטרונית הקודמת הרגשתי כמו באוטובוסים בהודו
בבאר שבע עובדים על רכבת קלה כמו בירושלים ותל אביב ופה בחיפה והקריות מטרופולין של כמעט מילון אזרחים נותנים לנו ליסוע על כרכרות מסריחות אוטובוס אקורדיון אומרים לנו שזה המהפכה החדשה …איך עובדים עלינו בפרצוף שילכו לכל הרוחות …רק רכבת קלה בקריות בחיפה תתקבל שום דבר אחר לא יתקבל עלינו !!!!!!??!???
אודי בוא נראה מתי הרכבת הקלה בתל אביב תופעל וגם בוא נראה מתי נזכה לנסוע ברכבת הקלה של באר שבע. ולצפוניים שמחכים לרכבת הקלה ממרכזית המפרץ לנוף הגליל, זה יהיה בדיוק כמו הרכבת לאילת. שהייתי בן 5 אמרו תהיה רכבת לאילת היום אני חמור בן 56 ועדיין אני מחכה לנסוע לאילת ברכבת. אל תשכח שאנחנו חיים במדינת הבטחות מכאן ועד בכלל. בקיצור אתה צודק ואני צודק וגברת ישראלי צודקת אבל בכנסת יושבים אנשים שלא מעניין אותם כלום. יום טוב ונסיעה נעימה.
אם רוצים לעודד תחבורה ציבורית צריך לדאוג קודם כל שהתחנות יספקו צל בקיץ ומחסה מהגשם בחורף ושיהיו מספיק מקומות ישיבה
כל הכבוד אני שמשתמשת בה כל הזמן ומברכת על הפלא של השמוש במטרונית ישאר כ'ח יהודית
בכל הקווים
חלק מהמכשירים לתיקוף בכלל לא עובדים.בתחנה בצבר לכיוון חיפה כבר מעל חצי שנה לא עובד ואף אחד לא מסדר.
הבת שלי קיבלה פעם מאה שקל קנס כי מכשיר התיקוף לא עבד.
ובנוסף הפקח הוריד אותה בחושך מול בתי הזיקוק.
היה לה חופשי חודשי מרחבי אז זה לא שהיא נסעה בלי לשלם.
גם העירעור לא עזר.
קיבלנו תשובה לקונית: "יש לתקף לפני כל נסיעה.
בבקשה אל תשכחו את שדרות הנשיא על כל אורכו, ממרכז הכרמל עד פינת סטלה מריס. התחבורה הציבורים שהיתה עוברת שם פעם ב20 דקות להדר 23 או העירה 22 אינה קיימת עוד וכרגע צריך להחליף אוטובוסים שבאים בתדירות נמוכה מאוד.
אגב נוסע תמידי – אתה טועה. רחוב הנביאים לא מכיל גם את המטרוניות הקיימות של קו 3. הן חוסמות וסותמות את הרחוב, מתקשות להסתובב אליו. כל התכנון של קווי המטרונית היה כשלון מטורף ויקר של יפה נוף. הם בזבזו מליארד שקל מעל התקציב המקורי, עשו שינויים שאחרכך היה צריך לתקן (הפיכת מקטע הרצל עד הנביאים לדו סתרי עלה 6 מליון ש' נזק מהתכנון, וזה רק אחד מתוך 3 שהיה צריך לתקן). הנזק שהם עשו בתכנון כושל של הקווים בהדר מתגמד מול מחדל תכנון מרכזית חוף הכרמל, שבגלל תכנונה הרחיקה עשרות אלפי נוסעים מתחבורה ציבורית, יצרה קווים ארוכים אל הכרמל וממנו שהפכו את תזמון הנסיעה באוטובוס בחיפה לבלתי אפשרי.
"מרכזית הקריות" שהזכרת הייתה אמורה להיבנות בשנת 2010. ספק אם היא תיבנה גם ב-2030. הכל במדינה הזו מנותב לממן את מדינת המרכז. וכשמתכננים בצפון, מדובר בתכנון כושל שלא מייעל אלא דווקא מסרבל ומבזבז כספים. ככה ישפכו 10 מליארד שקל לקו רכבת קלה לנצרת. רק מה? יש בו 40 תחנות, אז הוא איטי יותר ברבע שעה מאוטובוסים כיום. הבנתם??
אז תראו לי סטודנט מנצרת, שהיום יש לו אוטובוס שלוקח אותו ישירות מנצרת לפקולטה בטכניון, שיעדיף לקחת רכבת קלה איטית עד מרכזית המפרץ ושם עוד רבע שעה רכבל ואחריו עוד רבע שעה הליכה לפקולטה. הנסיעה שלוקחת לו היום 40 דקות תיקח לאחר "מהפכת התחבורה הציבורית" של משרד התחבורה ההזוי והגרוע ביותר בעולם, שעה וחצי לפחות.
ואז ישאלו למה השקיעו מליארדים והרכבת הקלה לנצרת ריקה, והרכבלית – מחדלית המטופשת לא עובדת בחורף, והסטודנטים רק משתמשים הלאה בקוי אוטובוס אקספרס מנצרת לטכניון ולא מוכנים שיאריכו להם את הנסיעה ב-40 דקות כדי להשתמש בגימיקים המטופשים של פרויקטים כושלים של משרד התחבורע. בטח באותו הגיון עקום של ביטול תחרות חופשית במדינה שמתיימרת לקיים אותה, יבטלו את קוי האוטובוס הישירים לנצרת, ואז יוכלו לספר שהרכבת הקלה האיטית והיקרה פי מאה היא הצלחה כי ביטלו כל קו אוטובוס מתחרה.
מדינה הזויה, נשאר רק לקנות רכב פרטי ולעמוד כמו כולם בפקקים מרוב אמון במשרד התחבורע וב"מהפכות" המופרכות שלו.
בואו נתחיל מזה שהכרמלית שכבר קיימת בחיפה, תעבוד בשישי ושבת בצורה מוסדרת. בואו נראה שאטל עירוני מהכרמל ונוה שאנן לאצטדיון ולהיכל רוממה במקום פקקי ענק של אלפי רכבים בכל משחק. בואו נראה נתיב אוטובוסים בלבד בחורב כדי שנוכל לקבל תחבורה ציבורית שלא נתקעת חצי שעה עם רכבים בפקקים ותקבל עדיפות. קדימה תזיזו את הת*ת הפקידותי שלכם.
לא יכול להיות טוב יותר ממה שכתבת.
אדון נתניהו, מטרופולין חיפה תקוע והתחבורה הציבורית בו כושלת וסובלת מהזנחה בלתי אפשרית. הקוים ששירתו את הקריות בוטלו בצורה דיקטטורית כדי לאלץ נוסעים לקחת את הכלי הצפוף והאיטי הנקרא מטרונית, ונוסע רק במסלול אחד בקריות ולא נכנס לאף אחד מהן ובכך פוגע באוכלוסיה מבוגרת בקריות שחלקה רכש רכב פרטי בלית ברירה וחלקה משלם הרבה כסף על מוניות.
עוד במסגרת "עידן חדש של תחבורה ציבורית במטרופולין חיפה" הייתה צניחה של עשרות אחוזים בשימוש באוטובוסים עוד לפני הקורונה (כך שזה לא תירוץ) בחיפה עצמה, בגלל צפיפות, קווים ארוכים שלא ניתן לתזמן איתם הגעה ליעד, שנתקעים בפקקים כי אין בתוך חיפה נתיבי תחבורה ציבורית. כאלו שבתל אביב סימנו תוך חודש עם כמה פחי צבע.
ואצלנו, 300 מליון ש' בוזבזו על רכבל איטי ומטופש, כשהיו קווי אקספרס מהקריות אל הקמפוסים שהיו יעילים הרבה יותר, ובטח גם אותם תבטלו כדי שוב לאלץ את הציבור לקחת תחבורה איטית, ללא מזגן, ומרוחקת מהפקולטות רבע שעה בהליכה, שגם לא יכולה לפעול באוניברסיטה ברוחות החורף.
אז לא, אין שום מהפיכה בתחבורה הציבורית בחיפה. יש תת השקעה, חוסר תכנון, קוים ארוכים, חוסר התאמה בין קווים לתחנות הרכבת, העדר קווים ישירים אקספרס, העדר שאטלים לחופים ולאצטדיונים שיוצרים פקקי ענק ואלפי רכבים בחניונים מלאים עד אפס מקום כי אי אפשר לסמוך ולהסתמך על התחבורה הציבורית בחיפה.
אל תספרו לנו על סופרבוס וסופרמן, בעוד במרכז הארץ משקיעים 150 מליארד ש' במטרו, ועוד 50 מליארד ש' ברכבת הקלה, בחיפה זרקו לנו 3-4 קווי גרוטאות מפרקיות שלוקח בהן יותר זמן לנסוע מחיפה לקריות מאשר בקווי אגד לפני המטרונית.
אבל ברור שאדון יעקב נתניהו בטח יושב לו באיזה משרד ממוזג בירושלים באיזו קרית ממשלה ובטח לא טורח להשתמש בתחבורה הציבורית שהדובר שלו שלח מטעמו טקסט לפאר אותה.
קראתי היטב את דבריך.נקווה לשפר ולהשתפר תמיד
לעתיד טוב לילדים . לעובדים. ללומדים.
בעיקר לנוסעים שלא נעים לומר סובלים לפעמים יותר
לפעמים פחות תלוי בזמן הנסיעה ועונת השנה.
לבדיקה שלי האישית של קו 1 שיוצא מקצה מוצקין
ליד וקטורי מתחם קניות מוצקין..עד סוף קו שנתיים
בחוף הכרמל. במשך 5 שנים על קו 1
5 פעמים בשבוע . קו מוצלח לעובדים ללומדים
ולמתרחצים בים.
בשיחות עם נוסעים בתוך הקו 1
הכתיבה להבנה של צרכי הלקוח
קו מוצלח 1 . וזה מתוך 5 שנים של תיעוד.
מקווה רק לראות טוב יותר וגרוע יותר
ימים יעברו ונדע טוב יותר
ימים טובים לכולם ושרק נצליח.
מקווה שהילדים הנוער והצעירים ישמרו עליו ולא ישברו אותו וייטנפו אותו ויפסיקו לשים רגליים על המושבים והריפוד החדש ואיזה בלגן יהיה עם התיקוף יהיה באוטובוס עצמו ולאן יגיע קו 5 מנשר להדר ?
מטרונית!? איזו מין חייה זאת? יש מונית ויש מטרו… אבל הכלעה בין שניהם? לא יתכן! למה לא להשתמש במילה בעיברית? אוטובוס ! קוראים לזה אוטובוס ולא משנה יש לו קרון אחד או שלוש קרונות…
אוטובוס מאורך
נכון. אבח אוטובוס זה גם לא בעברית.
בתור מישהו שבא לחיפה ללמד מצפה לראות אוטובוסים נקיים ולא אוטובוסים מסריחים ובלי מזגן כמו במטרוניות
בהצלחה
אם האוטובובים החדשים יכילו כ 40 מקומות ישיבה כמו בקיימים אסי קיבלנו כרכרות משופרות ןהובלת עבדים
כל הכבוד לסופרבוס. תתחדשו.לילה טוב. בהצלחה
בלוף אחד גדול
נסעתי היום כמה פעמים….. התחלה איומה, גרוע מאוד, המון תקלות, מטרונית לא מגיעות קרוב לחצי שעה לתחנה, מגיעות 4 במכה כאשר 3 ריקות, המון עצירות ברמזורים, זמני נסיע ארוכים, נסיעה של חצי שעה לפני לקחה היום שעה.
חייבים להשתפר מהר
קוצרים את הפירות מכהונת נתניהו
איך הוא קשור? הוא מימן פרויקט?
התכוונת מקצצים את הקוצים מתקופת הזבל
ברכות חמות מנוסע תמידי, שאפו!!!
אבל כמה שאלות:
רחוב הנביאים בקושי מכיל את מטרונית 3, איפה יהיה מקום למטרונית 5?
אם אני מבין נכון כל המטרוניות למעט מטרונית 2 אמורים לצאת ממרכזית הקריות. מביקורי היחיד בינתיים בתחנה זו אשר היה לפני מספר חודשים קיבלתי רושם שמדובר במגרש חנייה שאילתרו עליו תחנה מרכזית שבקושי מספקת צל בקיץ וכסות בחורף לנוסעים אלא רק מספר תחנות של רחוב או של צומת וזה עוד לפני המטרוניות החדשות – מה קורה עם זה?
אם אני עושה חשבון פשוט מתברר שבשביל להוסיף עוד קווים יש צורך לחלק את 121 האוטובוסים החדשים לחמש במקום לשלוש מה שמעלה את השאלה האם זה לא יוריד את כמות האוטובוסים בזמן נתון, נניח שעה רנדומאלית.
בטח יש עוד שאלות אבל אשמח לקבל תשובה.
אני מקווה שיטפלו גם בתחנות המוזנחות, השילוט הדיגיטלי שבקושי פועל גם בתוך המטרונית וגם בתחנות
שיהיה בהצלחה לסופרבוס ולכולנו
בהצלחה!
שמעתי שזה חרה של שרות