בדיון ועדת המשנה של הועדה המקומית אתמול על בקשתה המוזרה של חנ"י (חברת נמלי ישראל) לקבל היתר שימוש חורג ב- 95 דונם הצמודים לנחל הקישון, לצורך איחסון מכולות,
הסתיים באי קבלת החלטה. הועדה החליטה לאחר דיון קצר לצאת לסיור במקום ולהשהות את ההחלטה. למעשה יו"ר הועדה, גב' חדוה אלמוג ומהנדס העיר אדר' אריאל וטרמן, נוכחו לדעת בזמן הישיבה כי קיים רוב לדחיית הבקשה של חנ"י וזו כנראה הסיבה להשהיית הדיון. כאחד המתנגדים העיקריים והדובר היחיד שניצל את ההזדמנות לתקוף את דרישתה המוזרה של חנ"י, העליתי מספר נקודות מהותיות כנגד הבקשה:
לפי כל ההערכות חנ"י לא זקוקה לשטחים הללו, התיאבון של חנ"י להשתלט על עוד ועוד שטחים במפרץ חיפה, גם בדרך של שימוש חורג ועוד בקרקעות שלא שייכות לה – מחשיד אותה כחברה שבעצם רוצה במסווה של פיתוח הנמל העתידי, לפעול כחברת נדל"ן לכל דבר, ללא צורך נראה לעין על פי תחזיות תפעול הנמל בשנים הבאות. שיטת הסלמי שהופעלה ע"י חנ"י בעבר ביחס לשטחים שונים במפרץ, מדאיגה מאד כל שוחר סביבה בחיפה כי המשמעות של חומה רחבה של מערומי מכולות ליד גדות הנחל, ללא שום טיפול נופי ראוי, תביא להרס שיקומו של הקישון ותמנע הפיכתו לפארק מטרופוליני ראוי, זאת בניגוד לכוונת תוכנית המתאר החדשה של חיפה.
רשות הקישון, המשרד להגנת הסביבה והחברה להגנת הטבע צודקים בדרישתם שכל הדיונים בנושא הקצאת הקרקעות לנמל ולפארק הקישון יערכו במסגרת ועדת העורכים של המועצה הארצית ולא במחטפים דרך הועדה המקומית.
לצערנו, עיריית חיפה פועלת בצורה לא מובנת כמשת"פ נאמנה של חנ"י תוך השתחוות וכניעה ללא תנאי לכל גחמות הנדל"ן של החברה, עקיפה של ועדת העורכים, וללא בחינה כוללת על כלל הערכים עליהם יש לשמור במפרץ והתעלמות מהצורך לשקם את אזור הקישון ולהפכו לאתר אטרקטיבי לכלל המטרופולין. זה עוד לא סוף המאבק. לחנ"י תוכניות הרבה יותר נועזות והתיאבון שלהם לא יודע שובעה!
הדיון שסיכן את פארק הקישון נדחה בועדה המקומית
כתבות קשורות לנושא זה
הכתבה נעולה לתגובות. ניתן לשתף ברשת באמצעות כפתורי השיתוף
שימו לב לציניות של העירייה אשר מפרסמת כאן את הפארק
viewtopic.php?f=19&t=1680