חיפה • עיר בטבע ○ 'מסלול הצעדים הצהובים' – המלצה לטיול ◄ ענבל חן-ברגב

'מסלול הצעדים הצהובים' (צילום: ענבל חן-ברגב)

מתי לאחרונה חשבתם על אוניברסיטת חיפה כיעד למסלול טיול?

בחופשת חול המועד פסח תשפ"ב, לפני חודשים ספורים, יזמו ויצרו עובדים מאוניברסיטת חיפה מסלול הליכה ייחודי ומלהיב, אותו כינו בשם "מסלול הצעדים הצהובים". הגעתי אליו במקרה, באחד משיטוטיי בקבוצות פייסבוק מקומיות, ומרגע שנתקלו עיני בפוסט הצנוע בו הוזכר, ברור היה לי שמדובר במסלול שכדאי להכיר.

מסלול טיול באוניברסיטת חיפה (צילום: ענבל חן-ברגב)

הנקודה הגבוהה ביותר על הכרמל

פתיחת הרכבלית באותו חול המועד פסח סיפקה הזדמנות נפלאה להגעתם של מאות מבקרים למתחם האוניברסיטה, בכל אחד מימי החג. נסיעה חגיגית ברכבלית יחד עם הליכה בתוואי המסלול, יצרו אטרקציה מקומית למשפחות עם ילדים, מבוגרים ותיירים, בנקודה הגבוהה ביותר על הכרמל.

השילוב של פתיחת שערי האוניברסיטה לקהל המקומי עם הנגשת הטבע, על שלל התצפיות והמרחבים הירוקים, הוא בעיני צעד נכון העונה על משאלת לבם של תושבים רבים. תקוותי שהמיזם הזה יבשר על שיתופי פעולה נוספים המזמינים את החיפאים להתפעל מהנוף עוצר הנשימה של צפון הארץ הניבט ממתחם האוניברסיטה.

עץ הכסף באוניברסיטה (צילום: ענבל חן-ברגב)

לכו בעקבות הצעדים הצהובים

זהו מסלול מעגלי המתחיל בתחנת הרכבלית, חוצה את הקמפוס ממערב לאורך מבני הרווחה והבריאות, ניהול וחינוך, ועד כיכר מורשת (נקודת עניין). משם חוצים בהליכה דרך מעבר מסודר, לאורך בניין רבין משפטים, בואך תחנת האוטובוס של הבניין הרב תכליתי. ממשיכים ימינה לכיוון רחבת הדשא, כשעץ הכסף מול שער הולכי רגל – מעונות (נקודת עניין).

נוף מרהיב – מסלול טיול באוניברסיטת חיפה (צילום: ענבל חן-ברגב)

ממשיכים לאורך השדרה בחזרה לכיוון צפון. עוקפים את בניין המדרגה משמאל במדרגות, עד קומת הכניסה לבית הסטודנט, ממנו ממשיכים צפונה על המדרכה, ואז חוצים את הכביש לקפה דשא (נקודת עניין עם וידאו). חוזרים שוב לאותה המדרכה וממשיכים לכיוון המשכן לאומנויות.

במשכן מטיילים לאורך המרפסת הפונה ליער (נקודת עניין עם וידאו), עד רחבת החניה. ממשיכים לאורך המדרכה הנושקת ל-IBM, משם חוצים כביש בחזרה לתחנת הרכבלית.

טירת כרמל  – רחב
'מסלול הצעדים הצהובים' (צילום: ענבל חן-ברגב)

אפליקציה ייעודית

במהלך המסלול ניתן להשתמש באפליקציה חינמית מבוססת GPS בשם Wishtrip. ברגע שמורידים את האפליקציה ומפעילים אותה בקמפוס – אוטומטית היא מאתרת את המסלול של האוניברסיטה. בנקודות התצפית על הנוף ישנה אפשרות לשמוע הסבר על הנוף – היום ובעבר – מפי פרופ' יוסי בן ארצי מהחוג לתולדות ארץ ישראל.

הערה: הכותבת היא מקימת הקבוצה "בשבילי, רק (ב)חיפה", אך אינה מדריכת טיולים ועל כן הרישומים כולם הם המלצות בלבד. על המטיילים לוודא דרגת קושי המסלול, תוואי השטח ולפעול על פי מיטב שקול דעתם בצאתם לכל מסלול או טיול.