(חי פה) – הסאגה להעברת ניהול ותחזוקת הצמתים המרומזרים מעיריית חיפה לנתיבי איילון תגיע בקרוב לסיומה לאחר שהעירייה ומשרד התחבורה הגיעו להסכמות, במהלך דיון בבית המשפט. העברת האחריות תתבצע עד סוף מאי 2023.
בהתאם להסכמים שנחתמו בין משרד התחבורה לעיריית חיפה, בשנים 2011 ו-2015 ניהלה עיריית חיפה צמתים ורמזורים המצויים ברחבי מטרופולין חיפה במשך שנים.
בחודש אוגוסט האחרון הודיע משרד התחבורה לעיריית חיפה על העברת הניהול והתחזוקה של הצמתים המרומזרים מחוץ לגבולות רשות התימרור לאחריותה של חברת נתיבי איילון וכי במסגרת ההעברה הושלמה ההיערכות הארגונית והטכנולוגית, והאחריות על הצמתים בעיר נשר עברה לנתיבי איילון.
בעקבות כך פנה ראש מינהל תפעול בעירייה אוהד דורפמן למשרד התחבורה וציין כי החל מתחילת ינואר 2023 מרכז ניהול התנועה של חיפה יסיר כל אחריות מכ-40 רמזורים מחוץ לחיפה, מניהול התנועה, טיפול במפגעים הקשורים לרמזורים, והפעלת קבלנים לתחזוקה מונעת ותחזוקת שבר בצמתים המדוברים ועוד.
לחי פה נודע כי משרד התחבורה דורש כי האחריות תעבור לחברת נתיבי איילון באופן מסודר, תוך שמירת הרצף התפעולי והתנועתי ולשם כך נדרש פרק זמן ריאלי של כ-3 חודשים לפחות להתארגנות ולא פעולה חד צדדית פתאומית.
ניתוק חד צדדי
בעקבות פניית דורפמן, משרד התחבורה התריע בפני עיריית חיפה כי ניתוק חד צדדי של הצמתים, ללא קבלת אחריות על ידי נתיבי איילון, עלול להוביל בראש ובראשונה לסיכון ממשי של חיי אדם, לפגיעה בבטיחות משתמשי הדרך, לגודש בצירים וכאוס תחבורתי ולפגיעה במשתמשי התחבורה הציבורית בכלל והמטרונית בפרט. ואולם, עיריית חיפה דחתה התרעה זו והודיעה כי עומדת על התאריך 1/1/2023 להסרת אחריותה מהרמזורים.
בשל כך נקט משרד התחבורה בצעדים משפטיים כנגד עיריית חיפה, במטרה למנוע פגיעה בחיי אדם, שיבוש הסדר הציבורי וניהול התנועה הסדור תוך דאגה לבטיחות משתמשי הדרך. בתחילה פנה המשרד לבית המשפט והוציא צו מניעה האוסר על עיריית חיפה לנתק את ניהול ותחזוקת הצמתים המרומזרים מחוץ לגבולות רשות התימרור של העיר ממרכז ניהול התנועה של חיפה. ולאחר מכן התקיים דיון בבית המשפט במסגרתו הגיעו הצדדים להסכמות.
בדיון שהתקיים ביום שני האחרון בבית המשפט הגיעו הצדדים להסכמים שהאחריות על תפעול וניהול הרמזורים תישאר תחת עריית חיפה עד להעברת הניהול והתחזוקה של הצמתים המרומזרים לחברת נתיבי אילון תתבצע עד סוף חודש מאי 2023.
ממשרד התחבורה נמסר לחי פה:
"משרד התחבורה פועל במטרה להבטיח את ביטחונם של משתמשי הדרך והעברת הסמכות לניהול ותפעול הצמתים בצורה מסודרת לחברת נתיבי איילון.
על פי הסכמות שהתקבלו בין משרד התחבורה לעיריית חיפה, בעקבות צו המניעה, העברת הניהול והתחזוקה של הצמתים המרומזרים המתוארים בפנייה, לחברת נתיבי אילון, תתבצע עד סוף חודש מאי 2023. עד סיום העברת הניהול והתחזוקה לחברת נתיבי איילון, האחריות על תפעול וניהול הרמזורים תישאר תחת עריית חיפה".
יגיע הזמן עיריית חיפה אפילו לקחת זבל לא יודעים לוקחים בשעות הבוקר שכולם לחוצים להגיע בזמן לבתי ספר ולעבודה גם זבל ההיתי לוקח מעיריית חיפה וחזירי בר ראש העיר צריכה לחזור להיות דוקטור מנותקת שמלאנית
גם את הטיפול ברמזורים בתוך חיפה חייבים להעביר לגורם מקצועי אחר. גרוע יותר מהמצב היום, כבר לא יכול להיות…
עכשיו נכנס לתפקידו כמנכ"ל עירית חיפה ניר מריאש והוא יטפל בכל העיר חיפה. שבוע טוב
בעקבות העברת מטלות מעירית חיפה לחברה ממשלתית – בכמה תופחת הארנונה ?
היא תעלה,
העירייה לא הצליחה לבצע את תפקידה הבסיסי בסכום שהיא מקבלת כיום אז פנתה לחברה חיצונית שגובה סכום גבוה יותר.
לשלם יותר במקום להתאמץ,
עיריית חיפה בקליפת אגוז.