דילול חזירים בירי בחיפה – המערכה המשפטית החלה

(חי פה) - השבוע החלה מערכה משפטית, כאשר עמותת...

לאן פנינו – עסקת החטופים, מערכה בצפון ובדגש על חיפה • פרשנות

עסקת החטופים תתקיים בסופו של יום, כיוון שמדובר באינטרס...

נחש צפע גדול נלכד בחיפה בזכות שתי ילדוֹת (וחתול) ◄ צפו

(חי פה) - האחיות הצעירות שחר ואופיר יצאו מביתן,...

יום הניצחון ה-79 על גרמניה הנאצית צוין בטקס מרגש במעמד נשיא המדינה

הזווית האישית סבתי מצד אימי, גניה לזר לבית פופקין, ילידת...
באנר מוזאוני חיפה 010524
באנר מוזאוני חיפה 010524
באנר קריית אתא עצמאות 080524

בית התעשייה במלחמת השחרור בחיפה

לכבוד יום העצמאות, נספר על הקרבות סביב בית התעשייה...

היהודי התשיעי – פרק 8

תקציר ב- 30 באוקטובר 1942, הודיעה משטרת פינלנד למפקד הגסטאפו...

משטחי ענק של צידפת הפרנה פרנה התגלו במפרץ חיפה

(חי פה בים) - רבים הדיבורים על הגירה לישראל...

"עיין ערך: דת" • פרק 2 • דת, מדע, מיסיונריות

קדמוניות הדת כל התרבויות האנושיות שנחקרו, ללא יוצא מן הכלל,...

בגלריית מוחין בחיפה – כשהתותחים רועמים המוזות אינן שותקות

בעיר התחתית בצהרי יום שבת (4.5.24) נפתחה תערוכה אשר...

חיפה במקום ה-3 בהיפגעות הולכי רגל במעברי חציה

(חי פה) – מעל מאה הולכי רגל נפגעו בחיפה מעברי חציה ב-2021.


מדו"ח שפרסמה עמותת "אור ירוק" עולה כי מרבית הולכי הרגל שנפגעו בעת חציית כביש, נפגעו במעבר חציה. מדובר בנתון חמור, שכן מעבר החציה אמור להיות המקום הבטוח ביותר להולכי רגל החוצים את הכביש, אך כפי שעולה מהנתונים, אין זה כך בפועל.

עמותת "אור ירוק" העוסקת בבטיחות בדרכים מפרסמת את נתוני 2021, מהם עולה כי 76.4% מהולכי הרגל שנפגעו בעת חציית כביש, נפגעו במעבר חצייה.


הולכי רגל – מעבר חצייה | אילוסטרציה (צילום: שרון לייבל)

מנתוני שנת 2021 עולה כי העיר חיפה נמצאת במקום השלישי, אחרי תל אביב וירושלים, במספר הולכי הרגל שנפגעו בעת שעברו את הכביש במעבר חציה, עם 106 נפגעים. עוד עולה כי מדובר בעליה מטרידה משנת 2020, בה נפגעו 85 איש בעת שחצו במעבר חציה.

עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק:

"מסוכן לחצות כביש בישראל. אנחנו מחנכים את הילדים שלנו לחצות רק במעבר חציה אבל המעבר הפך למסוכן ולא בטוח. בשנים האחרונות חלה עליה בהיפגעותם של הולכי הרגל במעבר החציה כאשר זירת ההיפגעות מאוד ברורה ולכן משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, יחד עם הרשויות המקומיות חייבים להתקין אמצעים שירסנו וימתנו את התנועה ואת מהירות הנסיעה בקרבת מעברי חציה. מדובר באמצעים זולים ופשוטים להתקנה כמו פסי האטה בסמוך לבתי ספר, גני ילדים, פארקים וגינות ציבוריות אבל כאלה שיכולים לעשות את ההבדל בין חיים ומוות. גם ליד בתי אבות ומרכזי יום לקשיש יש להתאים את התשתית כך שתיתן עדיפות לאזרחים וותיקים ותאפשר להם חציית כביש בטוחה. הגיע הזמן לתת עדיפות להולכי הרגל כי לצמצם את היפגעותם הגבוהה בתאונות דרכים ולהציל חיים"

כתבות קשורות לנושא זה

7 תגובות

  1. סה לא במקרה עם כזו הזנחה של ריבוד רחובות, כבישים ומדרכות.

  2. מהנדסי התחבורה בישראל יצרו כבישים שרוצחים הולכי רגל. מבחינת היפגעות הולכי רגל מרכבים בכבישים ישראל בין ה"שיאניות" בעולם. יש כאן רעיון שאם נייצר אוטוסטרדות בתוך העיר זה יעזור לפקקים. ככה תכננו את רחוב אבן גבירול כאוטוסטרדה בלי מיתון תנועה ובלי מעברים והתוצאה הייתה עוד ועוד הולכי רגל שנדרסו למוות. רציפי המטרונית באמצע כבישים סואנים הפכו מלכודות מוות להולכי הרגל מרציפי האוטובוסים למדרכות. בצחמת צפרירים חוצים בריצה פרועה כי הרמזור קצר מדי ככה גם במרכז זיו. הכל מתעדף רכבים על פני בטיחות הולכי הרגל חהשיא זה רכבים שעולים לחנות על מדרכות וחוסמים מדרכות ומאלצים הולכי רגל לרדת לכביש כמו בתחילת רחוב הגפן או לאורך רחוב אלנבי.

  3. עצוב שהעירייה הזו על כל שלוחותייה ומחלקותייה לא משכילה ליצור מרחב בטיחות לכלל עוברי הדרך. מה עושה בדיוק " המטה לבטיחות בדרכים" של עיריית חיפה? מחלקת תנועה ודרכים? וכל מי שאמון על הבטיחות בדרכים. הכבישים רק הורסים את כלי הרכב, תמרורים חסרים או פשוט דהויים, מעברי חצייה לא מסומנים, מעברי חצייה חוסמים את שדה הראייה בגלל צמחים שאינה נגזמת ועוד ועוד….

  4. חבל שלא מציגים יותר נתונים: האם כל הולכי הרגל נפגעו ממכוניות? האם היו כאלה שנפגעו מרכב דו-גלגלי או קורקינטים חשמליים?כמה הולכי רגל נפגעו בעת חצייה באור ירוק וכמה חצו באטר אדום ואז נפגעו? ועוד…..רק כך יהיה אפשרי להבין מהי עיקר הבעייה ומהם הפערים שיש לסגור עדיין כדי שנהיה במקום הרבה יותר נמוך בדירוג הארצי…

  5. יש להתקין רמזורים בכל מעברי החציה, כך שהולכי הרגל ילחצו על כפתור הפעלה ויחצו רק כאשר התנועה נעצרת וניתן להם אור ירוק למעבר. בעיקר כאשר מסמנים מעברי חציה בצירים ראשיים, ועצירה בהם ללא רמזור, מסכנת גם את הרכב העוצר לפגיעה מאחור!

  6. כל יציאה לכביש משמעה מלחמה בנהג הישראלי שתמיד ממהר. חיפה עיר הררית וכבישים רבים הינם כבישים תלולים בעיקר באזור הכרמל ונוה שאנן. חציית כביש בירידה של רח' אינטרנציונל ברצות רמז או שמשון באחוזה הינה סכנת נפשות אמיתית.כל פעם שאני חוזרת הביתה בשלום מברכת הגומל.

    • שכחת רוכבי אופנוע בסללומים בין מכוניות. עומדים על מעבר החציה עצמו כדי להקדים בשתי שניות את הרכבים ומפריעים להולכי רגל וגם ראיתי אדם נדרס על ידי קטנוע שעלה על מדרכה להסתובב ופגע באדם והמשיך לנסוע כאילו לא ראה אותו.
      יש מצלמות אבל מי יתעסק עם המשטרה עד שיחקרו משהו..

הכתבה נעולה לתגובות. ניתן לשתף ברשת באמצעות כפתורי השיתוף

כל הכתבות בחי פֹה

תאונת דרכים עצמית • צעיר בן 22 במצב בינוני מפונה לרמב״ם

כביש 22 מכיון מסריק לקריית ביאליק תאונת דרכים עצמית נהג הרכב איבד שליטה. מתנדבי איחוד הצלה במקום מדווחים על צעיר כבן 22 שנפצע במצב...

מחווה מ״הקופים הירוקים״ לנדב סלימן ז״ל • מאת אייל מויאל

"הקופים הירוקים" של מכבי חיפה במחווה מרגשת לזכרו של חברם הלוחם, נדב סלימן ז"ל שנהרג לפני כשלושה שבועות בתאונת דרכים בכביש 6. סלימן (20) לוחם...

התפרעות אוהדי הכדורגל: כלי תקיפה ומספר עצורים

ממשטרת ישראל נמסר לחי פה: המשטרה עצרה לפני זמן קצר סמוך לטירת הכרמל אוטובוס אוהדים שהיה בדרכו לאצטדיון סמי עופר וברשותם כלי תקיפה, בקבוקי אלכוהול,...

אלימות אוהדי הכדורגל בחיפה: צעיר נדקר. שניים נעצרו

ממד"א נמסר לחי פה: ביום שבת, 11/5/24, בשעה 15:42 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א כרמל על צעיר שנפצע באירוע אלימות ברחוב פנחס ואברהם...

חיפה: שריפה באזור אכסניית הנוער מעל מגרשי הספורט

עדכון לשעה 15:55: האירוע הסתיים וצוות הכיבוי עזב את המקום. הדיווח הראשוני: (חי פה) - דיווח ראשוני על שריפה שפרצה באזור אכסניית הנוער. מכבאות והצלה...