לכבוד:
ראש ממשלת ישראל
בנימין נתניהו
אדוני ראש הממשלה,
שמחתי לשמוע כי בפגישתך אתמול עם מלך ירדן הועלה גם חזון רכבת העמק שתחבר בין נמל חיפה והמדינות ממזרח לנו.
גם אנו מאמינים כי נמל חיפה צריך להמשיך ולחזק את מעמדו כליבו ההולם של ענף הימאות בישראל וכשער למזרח.
לתפיסה זו שותפים גם ראשי הערים והרשויות האחרות במפרץ חיפה – היודעים כי יוזמה זו תהווה מנוף חשוב לחיזוק הצפון ולצמיחה הכלכלית לה משווע האזור כולו ובמרכזו מטרופולין חיפה.
בעיר חיפה נעשתה עבודת הכנה רבה למימוש החזון בשיתוף משרד התחבורה, הביטחון, האוצר והפנים. בימים אלה מנוסחת הצעת מחלטים אשר אמורה להידון בממשלה בקרוב.
אדוני, עיריית חיפה עומדת לרשותך – נשמח להציג בפניך את התכנית למימוש החזון – ונעשה כל שביכולתנו על מנת לסייע לך להוציאו אל הפועל.
בברכה,
כמו שנאמר יונה יהב הוא ראש העיר של הנמל.
האינטרס של חיפה נותר יתום, יהב פועל בשירות חנ"י, שפוט שלהם, אישר להם להשתלט על שטחי הקישון,
אישר להם לא לתת לעיר שטח זהה במעגנה המערבית בתמורה להפעלת מסוף הכרמל החדש כפי שקבעה הועדה הארצית,
הוא ראש עיר של נמל חיפה.. עירייה עוינת לתושביה – עכשיו גם בסוגיה הזו הוכיחה זאת בתמיכתה בחנ"י, בהסכמה מראש
לסלק את שדה התעופה כדי לאפשר לנמל להשתלט על השטחים בלי כל תמורה מצד הנמל.
עירייה לעומתית וראש עיר לעומתי נגד אינטרס העיר ואיכות החיים של תושבי חיפה ——-!
חכו זה לא הסוף, יש פה אינטרסים כלכליים חמורים שיחשפו בקרוב. לא סתם הוזכרה פה ירדן. ירדן לוחצת לקבל בנמל חיפה
שטח "פרטי" שבו היא תחזיק, כן כן שטח בבעלות ירדנית בנמל חיפה! כנראה במשותף עם אילי הון, אולי שוב משפחת עופר
בוחשת פה ומפעילה את הבובה שלה ראש העיר חיפה, מי יודע. הקרקע של כולנו והעתיד של העיר הזאת מופקרים. נקודה.
נתניהו ראש ממשלה חלש ואביר ההפרטות, אובמה לוחץ, עבדאללה לוחץ, מי יודע מה סוכם ומה הובטח מאחורי גב הציבור!
איזה קשקוש, זה מה שנקרא דיבורים לחוד ומעשים לחוד. בישראל מקודמים שני נמלים מרכזיים. נמל אשדוד ונמל חיפה. שניהם יקודמו לבסוף השאלה היא מי קודם. בגלל פעילותה העצלה של עיריית חיפה קידום התכנון של נמל חיפה מפגר בשנתיים אחרי זה שבאשדוד. בנוסף, יש נתק כמעט מוחלט בין מנכ"ל נמל חיפה, מר מנדי זלצמן, לראש העירייה. כוונות שונות המבוססות על ראיית המציאות בצורה שגויה מצד העירייה דחקו את חברת נמל חיפה להזכיר שוב ושוב שהנמל המערבי לא יעבור לרשות העיר בזמן הקרוב על אף התעקשותו הלא מובנת של ראש העיר. הוא פשוט צריך להבין שזה ממש לא תלוי בו. מנדי עשה את המקסימום ועדיין עושה כן. הוא אפילו פתח את הנמל למופעים עירוניים, דבר שהוא מתחרט עליו עד היום.
בנוסף, כל פרוייקט שנמל חיפה רוצה לקדם, אם זה שיקוף המטענים, הצבת מכולות, העמקת הנמל, ביסוס תשתיות כאלה ואחרות נתקלים בבירוקרטיה מחרידה שהופכת את נמל חיפה לקטן ולא רלוונטי.
רק לידיעתכם, הנמל המוביל בארץ כיום הוא נמל אשדוד ולא נמל חיפה. הוא נהנה ממערכות תחבורה משוכללות התומכות בו, מראש עיר ששם שם את כל מרצו מלובי חזק בכנסת ומיתרון פוליטי ברור.
גם נדידת המפעלים מהצפון אל המרכז משרתת את גידול פעילותו של נמל אשדוד על חשבון נמל חיפה. ופרט לכך, ישנם לא מעט מפעלים בצפון אשר מעבירים סחורות דרך נמל אשדוד ולא נמל חיפה.
תשאלו את מנדי זלצמן ותראו את מצב התעשייה בצפון. הנמל פשוט דועך.
אז עיריית חיפה צריכה קודם כל להתנער מהדימוי הצדקני שלה. להפשיל שרוולים ולתמוך בנמל חיפה לפחות כמו שהיא מקדמת את קמפוס הנמל הכושל ומכללת תלתן כאילו יונה בעצמו הוא מנכ"ל המכללה. אז אולי נראה אור בקצה שבור הגלים.