חנות של פעם
סגירתה של החנות "אופנת לונדון" בהדר הכרמל עוררה ענין רב בקרב החיפאים שמתגעגעים להדר של פעם. רחלי לונדון –וייסברט, נכדתם של בכלי החנות, מספרת בראיון ל"עדשה מקומית" מה ההבדל בין החנויות הקטנות לקניונים ומה יהיה על הדר הכרמל.
הראיון מתפרסם במסגרת שיתוף פעולה בין "עדשה מקומית" ל"חי פה".
זה לא העסק היחיד שניסגר בהדר אף ראש עיר לא נתן להדר את הכבוד הראוי לה ולא נישכח את ההצהרה של העבמ יונה יהב שאמר שיהפוך את רחוב הרצל לשאנסדהליזה ארנונה לעסקים יותר יקרה מהגרנד קניון חברות מוצגים לא פותחות בהדר וזה ניראה כמו עיר של באסטות אם היו מורידים ארנונה אולי הורסים את בית הקרנות בונים שם קניון עם חניות תת קרקעיות כי אין חניה בהדר ויחליטו כמו רח אלנבי בתל אביב כמו רח דיזנגוף שהקניון הציל את הרחוב וברחובות המקבלים תוכנית מתאר כללית בערב להפוך את הרצל למידרחוב לאלץ את בעלי הבינינים היפים לשפץ להחליף את הפלסטיקים השלטים אסטטים ואז הדר יכולה להיות יפה מושכת ויש לי עוד תוכניות כמו הרובע הלטיני
זה לא העסק היחיד שניסגר בהדר אף ראש עיר לא נתן להדר את הכבוד הראוי לה ולא נישכח את ההצהרה של העבמ יונה יהב שאמר שיהפוך את רחוב הרצל לשאנסדהליזה ארנונה לעסקים יותר יקרה מהגרנד קניון חברות מוצגים לא פותחות בהדר וזה ניראה כמו עיר של באסטות אם היו מורידים ארנונה אולי הורסים את בית הקרנות בונים שם קניון עם חניות תת קרקעיות כי אין חניה בהדר ויחליטו כמו רח אלנבי בתל אביב כמו רח דיזנגוף שהקניון הציל את הרחוב וברחובות המקבלים תוכנית מתאר כללית בערב להפוך את הרצל למידרחוב לאלץ את בעלי הבינינים היפים לשפץ להחליף את הפלסטיקים השלטים אסטטים ואז הדר יכולה להיות יפה מושכת ויש לי עוד תוכניות כמו הרובע הלטיני
בבקשה ראיינו מומחים לתחבורה על מצב התחבורה הציבורית בחיפה. הרכבל החדש תקוע ולא ברור אם בכלל נחוץ. קוי אוטובוס ארוכים לחא תזמון ברור מתחנה מרכזית אחת לשנייה מקשים על עמידה בזמנים. מה קורה ברכס הכרמל אין מטרונית ואין מטרו כרמלית 2?
איך עוברים מרכב פרטי לאוטובוסים שנתקעים היום ופקקים מול בתי ספר וגני ילדים בבקרים בשכונות?
בבקשה הביאו מומחים שיחשבו על פתרונות נושא התחבורה הציבורית נזנח בחיפה. אין אף אדם במועצת העיר שלקח את תיק התחבורה – מדוע??
יש לזה קשר ישיר לדרדור של הדר והעיר התחתית אין קווים ישירים מרכס הכרמל והכרמלית לא מגיעה לחלק גדול מהדר רק לשתי נקודות בה.
מזמן ברחתי משם.
הדר נפלה מבחינה כלכלית
ומבחינת החברה הערבית זה המסמר האחרון
בארון הקבורה של חיפה
הדר קוץ ודרדר.
מעציב לראות איך שכונה ככ יפה גוועת, כל ראשי העיר האחרונים ידם בכך, והנוכחית- ממשיכה להזניח. נורא!
אופנת לונדון אצלם קניתי. לא טוב לשמוע כי החנות נסגרת.צריך לפתוח אותה מחדש.שבוע טוב.
דוגמא עצובה למצבה של שכונת הדר ומצבה העגום של חיפה.
הזנחה רבת שנים שהחלה עוד בימי מצנע כאשר נפתח ה'גרנד קניון' וכל ראשי העיר מאז לא נתנו את הדעת מה זה יעשה לעסקים ברחובות הדר. כבר אז התרענו שללא קידום עירוני של השכונה והעסקים ברחובות שלה, השכונה הזו תגווע כפי שאכן קרה. הפלא הגדול הוא איך עסק כזה שרד בכ"ז בעשרים השנה האחרונות בשכונה הדועכת הזו.
ואיפה הדוקטורית שהבטיחה התחדשות עירונית והחזרת ההגר להדר? להבטיח היא ידעה….
באדיוס של 100 מטר ממגדל ההנדסה יש 80 בניינים סגורים נטושים והרוסים.
מהנדס העיר חיפה בשליחות יונה יהב, נציג קניוני עופר שקשוקה, הרס לחלוטין את רחובות המסחר בהדר ובכוונה.
במקביל עשה קווים מיוחדים שהביאו אנשים לגרנד קניון.
הכל ידוע.
ומהנדס העיר הזה איפשר את הרס הדר המוחלט.