כתבת הערוץ הראשון , מיכל וסרמן , בכתבה על שביתת עובדי נמל חיפה.
העובדים מוחים על פריקת סלעים המיועדים להכשיר שטח לתחילת העבודות של הנמל המזרחי שמתוכנן להיבנות ממזרח לנמל הקיים, בשפך הקישון.
הנמל המזרחי, הקרוי גם "נמל המפרץ" מיועד להיות נמל פרטי אשר יהווה תחרות לנמלים המופעלים על ידי הוועדים הגדולים.
פעילי הסביבה מוחים גם הם על הנזק שייגרם לחופי הקריות בעקבות הפעלת הנמל החדש, כפי שתראו בקישורים בתחתית דף זה.
נמל חיפה בשביתה – מחאה על בניית הנמל המזרחי – כתבה בערוץ 1
כתבות קשורות לנושא זה
הכתבה נעולה לתגובות. ניתן לשתף ברשת באמצעות כפתורי השיתוף
יש סיבה לכך שלא רק עובדי נמל חיפה מתנגדים לנמל המפרץ. גם לבכירים
ברשות הספנות ובמשרד האוצר יש "פרפרים בבטן" בגללו.
מתברר שכל הנימוקים בעד הקמת שני הנמלים הנוספים, במפרץ ובאשדוד,
מגיעים ממקור אחד: חנ"י, חברת נמלי ישראל. גם גורמים נוספים שהביעו
תמיכה בהקמת הנמלים החדשים, ניזונים מאותו מקור. לא נעשה כל נסיון ממשי
לקבל חוות דעת שניה ושלישית מגורמים בלתי תלויים, למרות שמדובר בהשקעת
עתק של מיליארדים רבים, ולמרות הפגיעה האנושה והוודאית של נמל המפרץ
בתכניות הפיתוח החשובות ביותר של חיפה, ובראשן – פתיחת העיר לחזית ים
תיירותית בנמל הקיים. הגיע הזמן שידעו התושבים, ואולי גם יבין ראש העיריה:
א. נמל המפרץ ידחה את פתיחת הנמל ב-49 שנים, לאור הסכמים חתומים.
ב. ייעול והרחבה מבוקרת של הנמל הקיים, יספיקו לצרכי הספנות לשנים רבות.
האינטרס של חנ"י ברור. אם יבוטלו הנמלים החדשים, לא תהיה עוד כל הצדקה
לקיומה של חנ"י בהיקפה הנוכחי. גם האינטרס של חיפה ותושביה ברור: לשמור
על חופי הקריות ועל פארק הקישון, למנוע זיהום אויר וים, ולפתוח את חיפה לחזית
ים תיירותית בנמל המערבי. מה שלא ברור הוא – מדוע במחלוקת הזו, עיריית חיפה
והנהלתה לוקחים את הצד של חנ"י, נגד חיפה ותושביה.
הירוקים של חיפה ידרשו כי מועצת העיריה תיזום בחינה חוזרת בלתי תלויה
ע"י מומחים עצמאים. גם חברי כנסת שהחליטו להתעמק יותר בנושא, וביניהם
עומר ברלב, תמר זנדברג ודב חנין, הביעו דעה דומה. חשוב שגם הציבור הרחב
ידע מה הוא יפסיד, כדי שרק בעלי עניין ירוויחו