תושבים רבים בשכונת נאות פרס טוענים, שאיכות החיים בשכונת המגורים שלהם גבוהה מאוד וגם אם יש כמה בעיות הן נובעות מכך שהשכונה רק אוכלסה לפני כשנה ובחלקה עוד לא מאוכלסת. לטענתם, מדובר בחבלי לידה של שכונה, שבעוד שנה – שנתיים תהיה זו אחת מהשכונות האטרקטיביות ביותר בחיפה. כזכור, השכונה שוכנת במבואות הדרומיים של העיר ורק לפני כשבוע אושר הבנייה של עוד מאות רבות של יח"ד בסמיכות לשכונה הקיימת.
השכונה מורכבת משישה פרויקטים שונים, אשר כל אחד מהם נבנה על ידי יזם אחר. בדיונים שנערכו ברשתות החברתיות, בין תושבי נאות פרס, מחו כמה מהם על כך שהוטחה ביקורת לא פשוטה בתכנון שכונתם, השבוע, על אף שבעיניהם המצב שונה לחלוטין. יותר מכך, השכונה נמצאת בתחילת דרכה וחלק מהבעיות, שכרגע מטרידות את התושבים, עתידות להיות מטופלות בשבועות ובחודשים הקרובים. לצד הקשיים מבחינת תחבורה ציבורית, שלטענת התושבים עתידים להיות מטופלים לפחות באופן חלקי בקרוב, יש בשכונה גם בית ספר יסודי חדש, שהושקעו בו עשרות מיליונים ויש בו מעבדות חדישות ומבנה, שלא מזכיר בשום דבר בתי ספר אחרים בעיר.
לטענת תושבים, חנויות ומרכז מסחרי בשכונת מגורים גורמים לא מעט נזקים, והם לא בינים מה הקושי לגור בשכונת מגורים שקטה, שנמצאת קרוב לקניונים. "לא הייתי רוצה שטחי מסחר בתוך השכונה", כתבה בקבוצה ברשת החברתית, אחת התושבות – "…השקט פה נהדר והשכונה יפהפייה… כאשר מוסיפים בתי קפה וסופרים, אפשר לראות בשכונות חדשות אחרות, שיש בהן מרכז מסחרי, איך זה פוגע בשכונה…"
דבר נוסף, שעורר מהומה בקרב התושבים, הוא הטענה לפיה יש קושי להגיע לקסטרא. לטענת תושבים בשכונה יש גישה לקסטרא ואין מחסום בין השכונה לקניון. "לא ברורה לי הביקורת על הגישה לקסטרא", כתב בקבוצה אחד מתושבי השכונה, "יש שביל מהמם דרך גן המשחקים. יש מדרכות נוחות מכל רחוב. מה שנכון הוא שיש בעיה קטנה עם האוטובוסים בשכונה, אבל גם זה ייפתר".
לטענת תושבים רבים, הם היו מעוניינים בתחבורה ציבורית, שתעבור בכבישים העוטפים את השכונה ואכן העירייה מתכוונת להפעיל מטרוניות בשכונה. "התחלת השימוש במטרונית בשכונת נאות פרס נעשית בעקבות פניותיהם הרבות של תושבי השכונה, אשר פנו לעירייה בבקשה לקיום פתרונות תחבורה ציבורית בשכונה.
בשכונת נאות פרס מושקע מאמץ רב לשמירה על איכות חיי התושבים, ועל כן עתידה המטרונית לעבור בכבישים העוטפים את השכונה ולא ברחובות הפנימיים שבה.
הפעלת המטרונית, אשר נחשבת לכלי תחבורה ידידותי לסביבה, זמין ומהמתקדמים ביותר בארץ, תאפשר לתושבי השכונה קישור תחבורתי לשכונות רבות ברחבי העיר,
ובכך תסייע להפחתת עומסי התנועה בסביבת השכונה".
רועי שווץ מנכ"ל החברה לנדל"ן, סבור שעל אף שעבודות הפיתוח בשכונה עוד לא
הסתיימו, ניתן כבר לראות שהשכונה תספק איכות חיים לתושביה: "שכונת נאות פרס היא שכונה חדשה, שעבודות הפיתוח בה עדיין לא הסתיימו, ולכן מוקדם מידי להצהיר עליה כשכונה לא מוצלחת, אך אם זאת אני חייב להסכים שיש טעויות תכנוניות בשכונה גם בצפיפות ובמרחק בין הבניינים וגם במבנה המוזר של חלק מהמבנים, שנבנו בשילוב של בניין גבוה ולרוחב. כמובן שגם המחסור בשטחי מסחר בשכונה בעייתי, למרות שחלק ארי מהשכונה נהנה מהגעה רגלית קלה לקניון קסטרא, עדיין הקניון לא מחליף מרכז מסחרי שכונתי.
לפי הבנתי, מוסיף שווץ, בתכנון בשלב השני של השכונה הופקו לקחים ויהיו חנויות ומסחר משולבים בתכנון, אבל חשוב להודות שבמבחן התוצאה דיירי השכונה מאוד מרוצים, ואם חשבנו שהשכונה תהיה סוג של שכונת רפאים, בגלל כמות המשקיעים הרבים, המתגוררים מחוץ לעיר, שרכשו דירות, מסתבר שבדיוק ההפך הדבר – השכונה מלאה מצד אחד משפרי דיור ומאידך בהרבה משפחות צעירות, שנהנות מהבניינים החדשים והמפנקים במיקום מצוין ונגיש לבעלי הרכבים. אני מקווה שימצאו פתרון טוב יותר וישפרו את קווי האוטובוסים, כי זהו גם דבר קצת בעייתי, שכן נגישות נמדדת גם לפי תושבים שמשתמשים בתחבורה הציבורית שעדיין לא פועלת בצורה ראויה בשכונה".
יש לציין, שנציגי העירייה מגיעה לסיורים בשכונת נאות פרס, כמו גם בשכונות נוספות שיש בהן בנייה, על מנת לראות מה הצרכים של התושבים במקום. לעתים הפיתרון הוא פיקוח על המשך הבנייה על מנת שהפגיעה באיכות החיים של התושבים תהיה מינימלית ולעתים הצרכים הם שונים.
שלום. לא ברור מדוע יש כל כך הרבה אנטנות סלולריות בשכונה במיוחד אחת גלויה מאחורי הבניינים של אשטרום. למה העיריה לא מזיזה אותן לשטח לא מאוכלס?