באנר יד עזר לחבר - רחב
באנר חברה כלכלית 100724
באנר מוזאוני חיפה 081024
באנר גורדון 240624
באנר כללית 050924
באנר טירת כרמל
באנר חזית הים רחב
באנר קריית אתא 011024
באנר קריית ביאליק שנה טובה 031024
פרסום בחי פה - רחב - מונפש
באנר כללית 050924
באנר מוזאוני חיפה 081024

בניין אחד בהדר הכרמל • יוזמה בהאית, תכנון טמפלרי ושימור יהודי

בהדר, ברחוב החלוץ 20, בפינת הרחובות החלוץ וברוולד, שוכן...

פרסי ג'קסון: "להארי פוטר כמו יש ז'אנר על שמו וריירדן מעלה ומשווה."

בשעות שאחרי 'רעידת האדמה', בה התלבטנו בין לצאת לרחוב...

ציבור משרתי המילואים נושא בנטל המלחמה באופן אינטנסיבי ומשמעותי

ציבור זה של אנשים בוגרים הנמצאים בשנות השיא לחייהם,...

סקארמוש בעמק הזיתים • סיפור קצר

אורחות חיים בימים של פעם. מזמן! החבורה שערכה לי קבלת...

מצע דוד עציוני – פיתוח שכונות הרכס בחיפה

עו"ד דוד עציוני, המתמודד על ראשות העיר, על אחד הנושאים הבוערים בחיפה:

תושבי רכס הכרמל היקרים,
במשך שנים מתנהל ויכוח ביחס לפיתוח שכונות הרכס בעיקר ביחס למימוש תמ"א 38.
בינתיים בזמן שמתנהל הוויכוח אין תכנית מסודרת ברת קיימא והוועדה המקומית נגררת אחרי יוזמות פרטיות של יזמים ובעלי דירות, יוזמות אשר משנות את מרקם השכונות ומעמיסות על התשתיות הקיימות.

כמי שמכיר היטב את הנושא כמשנה למנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, הרי שיש לכך פתרון.
לאחר התייעצות עם מומחים בתחום התכנון והבנייה ניתן לומר באופן ברור כי אפשר לייצר תכנית אשר בה "זה נהנה וזה לא חסר".
על מנת למנוע את המשך הפיתוח הבלתי מרוסן, ראשית כל העירייה בראשותי תוביל את הפיתוח ולא תובל על ידי אינטרסים נקודתיים.

העירייה בראשותי תאשר תכנית תוך שישה חודשים מכניסתי לתפקיד בהתאם לסעיף 23 לתמ"א 38, כפי שנעשה בערים רבות אחרות ולא תוכנית אב אותה ניתן לעקוף.
המטרה בתוכנית זו, תהיה מצד אחד לשמור על איכות החיים והמרקם הבנוי העירוני למחצה הקיים בשכונות הרכס וכן על נוף הר הכרמל, ומצד שני, יתאפשר ביצוע מיגון וחיזוק בהתאם לצורך האמיתי של מבנים ישנים, נגישות ושיפור המערכות המשותפות והחזות של אותם מבנים.
יש להבהיר כי רק על ידי תכנית מאזנת אשר יתווה ראש העיר באמצעות הצוות המקצועי ואשר יותאם למטרה זו יווצר תמריץ כלכלי כך שניתן יהיה לשמר את שכונות הרכס מבלי לגרום לחסם התפתחותי של העיר.

התכנית המוצעת אומנם מגבילה את תוספת הבנייה במטרה לשמר את אופי הבינוי בשכונות הרכס אך מצד שני, מאפשרת חיזוק מבנים שנדרשים לכך על פי דין, מאפשרת תוספת ממ"דים, מעליות, שיפוץ או שדרוג המבנים הישנים. כדי לייצר כדאיות כלכלית לביצוע הפרויקט יצרנו תמריץ כלכלי (בדומה למנגנון שעמד בבסיס התמ"א) במקום שזכויות הבנייה הנוספות ימומשו בשכונות הרכס, הן ימומשו במקום אחר בהתאם לערך הכלכלי שלהן. כך שהיזם לא ייפגע כלכלית וגם לא בעלי הדירות ממגבלת הבנייה הנ"ל. היקף התמריץ שיינתן יהיה בהתאם להיקף ההשקעה הנדרשת לצורך מימוש החיזוק, הוספת הממ"ד, הנגישות ומימוש התכנית.

כל אמירה אחרת תהייה חסרת אחריות, אשר עלולה לגרום להתערבות חיצונית שרק תגביר את המשך הבנייה הצפופה בשכונות ושינוי אופי הסביבה, כפי שמתבצעת כיום.

להלן מוצגת התוכנית לפיתוח בר קיימא לשכונות הכרמל שהוכנה על ידי מומחים שבראשם עמד אדריכל ועו"ד ליאור דץ בעל תואר שני באדריכלות ובמשפטים, שימש כחבר המועצה הארצית לתכנון ובניה ופעל רבות בייצוג תושבי הרכס כנגד תכניות תמ"א 38 בשכונות הכרמל, אדריכלית רות בלומנפלד ומהנדס בניין יוסי דוידזון אשר פעלו רבות בייצוג תושבי הכרמל בהתנגדויות כנגד תוכניות תמ"א 38.

עו"ד ליאור דץ, אדריכל ומתכנן עיר

התוכנית שגיבשנו לשכונות הרכס מבוססת על 4 עקרונות מובילים שבמרכזם:

  1. שמירה על מרקם הבינוי הקיים של שכונות הכרמל בד בבד עם יצירת תמריץ כלכלי לחיזוקם, תוספת ממ"ד ונגישות. נעשה זאת על ידי אפשרות של ניוד זכויות אויר (זכויות בנייה) לאזורים אחרים בעיר שבהם ניתן לתכנן בנייה רוויה תוך הגדלת הצפיפות, (בדומה לתכנית של עיריית ת"א). בפרויקטים אשר עומדים בקריטריונים שנקבעו בחוק לחיזוק בפני רעידות אדמה, התוכנית לא קובעת איך ימומש התמ"א: במסלול תוספת בניה או במסלול הריסה. הבחירה ביניהם נותר לשיקולם של בעלי הדירות. היקף התמריץ שיינתן יהיה בהתאם להיקף ההשקעה הנדרשת לצורך מימוש החיזוק, הוספת הממ"ד הנגישות ומימוש התכנית. כך שישמר התמריץ הכלכלי מבלי לפגוע באופי הבנוי של שכונות הרכס. על פי הדין, בתכנית יקבעו הוראות מעבר והיא תכול רק על בקשות חדשות שיוגשו לאחר אישורן.
  2. שיפור הנגישות לשכונות, בתוך כך הרחבת צירים ראשיים, עידוד התחבורה הציבורית ויצירת כבישי מוצא נוספים לרווחתם ולבטיחותם של התושבים בשכונות הכרמל.
  3. התאמת הבינוי לטופוגרפיה ההררית של הכרמל תוך העצמת נראות הקשר בין ההר לבין המבנה הטיפולוגי של השכונות, תוך שמירה קפדנית על הסביבה הירוקה ועל העצים הוותיקים.
  4. רוויזיה כוללת במנהל ההנדסה שמטרתה לשדרג את כח האדם המקצועי במנהל, הגברת השקיפות והעמקת הבחינה והבקרה על התוכניות המוגשות לאישור התאמתם לתקנות ואיכות ומצוינות התכנון.

    בברכה,
    דוד עציוני

עקרון 1 – שמירה על אופי שכונות הכרמל תוך עידוד שדרוג המבנים הישנים לצורך מתן מענה: בחיזוק, מיגון, הנגשת המבנים ושדרוג המבנים לתושבי הרכס.

התוכנית מבוססת על תמיכה בעקרון ריסון תוספת יחידות דיור בשכונות הבנויות על הכרמל (כרמליה, שמבור, כרמל מערבי, אחוזה הוותיקה וכו') יחד עם זאת מבקשת התכנית לתת מענה לעובדה כי בשכונות הרכס קיימים מבנים ישנים.
כדי לייצר כדאיות כלכלית לביצוע הפרויקט יצרנו תמריץ כלכלי (בדומה למנגנון שעמד בבסיס התמ"א) במקום שזכויות הבנייה הנוספות ימומשו בשכונות הרכס, הו ימומשו במקום אחר בהתאם לערך הכלכלי שלהן. כך שהיזם לא ייפגע כלכלית וגם לא בעלי הדירות ממגבלת הבנייה הנ"ל.
נעשה זאת על ידי יצירת תמריץ כלכלי של ניוד זכויות בנייה מבעלי נכסים שיסכימו לחזק, למגן, להוסיף מעלית ולשפר את התשתיות והסביבה הקרובה של ביתם, אל פרוייקטים באזורים שבהם ייקבע כי ניתן לבנות בנייה רוויה בצפיפות גבוהה יותר , בעיקר סמוך לצירי תחבורה ראשיים מורחבים שניתן לשרת אותם בתחבורה ציבורית בתדירות גבוהה.
היקף התמריץ שיינתן יהיה בהתאם להיקף ההשקעה הנדרשת לצורך מימוש החיזוק, הוספת הממ"ד, הנגישות ומימוש התכנית.

בפרויקטים אשר עומדים בקריטריונים שנקבעו בחוק לחיזוק בפני רעידות אדמה, התוכנית לא קובעת איך תמומש התמ"א:
במסלול תוספת בנייה או במסלול הריסה. הבחירה ביניהם נותרת לשיקולם של בעלי הדירות ובתנאי שנשמר העקרון של שמירה על אופי הבנוי הקיים.
התוכנית תאפשר תמריץ גם במבנים שאינם עומדים בקריטריונים שנקבעו בחוק לחיזוק בפני רעידות אדמה בכדי לעודד גם אותם לשדרוג: הוספת ממד"ים, מעליות ושיפור התשתיות והמבנה, אך היקף התמריץ יהיה קטן יותר.

עקרון 2 – רוויזיה משמעותית בתפקוד מינהל ההנדסה העירוני.

על מנת להוציא אל הפועל את התוכנית לפיתוח העיר והעסקים דרושה רוויזיה משמעותית במנהל הנדסה והפיכתו למנהל מקצועי אשר בוחן בקפידה את איכות התוכניות המוגשות לו והתאמתן להוראות הדין וזאת בד בבד עם התייעלות הטיפול ומשך הטיפול. שיפור איכות בדיקת התכניות וההתייעלות במנהל ההנדסה תגרום ליזמים ולמגישי תוכניות להקפיד על איכות התכנון ועל רמת המסמכים המוגשים והתאמתם לדין. באופן זה תיווצר וודאות בקרב מגישי הבקשות. למעשה כיום הסחבת במתן היתרי הבניה נובעת בעיקר בשל איכות המסמכים המוגשים ולכן זמן הבדיקה והליך אישור התוכנית מתארך שלא לצורך. סביר להניח שהוודאות המוגברת וההקפדה על חוקיות המסמכים יגרמו להפחתת היקף ההתנגדיות ובכך גם משך הטיפול בבקשות יתקצר.

לכן נפעל כדלקמן:

  1. אישור תוכנית תמ"א 38 לפי סעיף 23 לתמ"א בהתאם לעקרון שהוצג לעיל. הגבלת הבנייה בשכונות הכרמל ובמקביל מתן אפשרות לבנייה רוויה בשכונות החוף ובמגרשים הצמודים לכבישים ראשיים שבהם ניתן לפתח תחבורה ציבורית נאותה עם תדירות גבוהה.
  2. יוקם גוף עירוני אשר יעודד ועדי בתים לשיפור חזות המבנים תוך ליווי מקצועי בשיפוץ הבניין, הוספת ממ"דים, מעליות, מרפסות, ושטחי בנייה תוך ניצול יתרת זכויות הבנייה הקיימות.
  3. תאושר תוך שנה תוכנית עירונית למבנים לשימור. תוכנית זו תשים סוף למצב הבלתי נסבל שבגללו, מצד אחד 3/4 מהשטחים בעיר מוגדרים מרחב שימור מרקמי ומסרבלים את הליך מתן היתר בנייה וגוררים אלפי מבנים להליכים מיותרים למרות שהם אינם מבנים לשימור. במסגרת תוכנית זאת גם ייקבעו עקרונות שימור עצים בהתאם להוראות החוק והמלצת הגורמים המקצועים במשרד החקלאות. על מנת להוציא את תוכנית השימור לפועל ולשמר את המבנים הנדרשים שימור ינתנו תמריצים כלכליים לבעלי הנכסים כפי שמקובל בארץ ובעולם, למשל בתוכנית השימור של ת"א. ינתנו זכויות בנייה שניתן לנייד אותן. כמו כן תבחן העירייה את אותם המבנים בעלי ערך היסטורי ואדריכלי. בהסכמת בעלי הנכסים ובהתאם לצורך העירוני העירייה תרכוש את אותם המבנים או תעשה החלפת קרקעות ותהפוך את אותם המבנים למבני ציבור לרווחת התושבים. כך יישמרו המבנים לשימור וכן יישמר האינטרס הציבורי, וכך לא ייפגעו זכויות הקניין.

עיקרון 3 – הגדלת הנגישות לשכונות הכרמל והגברת התחבורה הציבורית ברכס הכרמל ובעיר כולה.

על מנת לשפר את איכות החיים ואיכות הסביבה נדרש בעיר ברת קיימא לחזק את הנגישות והניידות של התושבים בעיקר על ידי חיזוק מערך התחבורה הציבורית ופיתוח צירי תחבורה שאינם פוגעים בסביבה. לכן כפי שגם הומלץ בדו"ח מבקר המדינה מ-2017, ולצורך הגברת הנגישות ושמירה על חיי אדם ולהגברת בטיחות התושבים בארועים חריגים, נפעל למימוש תוכנית לחיבור השכונות הכלואות לכביש החוף באמצעות כבישי מוצא. כמו כן נפעל למימוש התוכנית לפיתוח התחבורה הציבורית ברכס הכרמל – הארכת מסלול המטרונית אל ציר הרכס. לשם כך אנו מתחייביים להשגת תקציב ממשלתי לסלילת כבישים והרחבת רחובות.

עקרון 4 – התאמת הבינוי למבנה טופוגרפי הייחודי של הכרמל.

חיפה בנויה על מורדות הר. מדובר במבנה קרקע יחודי הגלום בתוך פוטנציאל יחודי נופי המאפשר איכות חיים ומצד שני אתגרים הנדסיים וסביבתיים. לכן נדרשת הקפדה יתרה על תכנון התואם את שיפוע הקרקע במטרה מצד אחד להקטין עלויות ומצד שני להימנע משינוי מהותי ופגיעה בסביבה. לכן אנחנו נפעל להתאים את הפיתוח לפני הקרקע הטבעיים, תוך הקפדה על דיפון תקני של חפירות עמוקות על פי הנחיות תקני הבנייה והנחיות יועצי קרקע מוסמכים למניעת סכנה למבנים הגובלים ולדייריהם, בניגוד למבוצע כיום במרבית אתרי הבנייה.

צרו קשר: בוואטסאפבמייל

מטה דוד עציוני
מטה דוד עציוני
מטה דוד עציוני לראשות עיריית חיפה • טלפון לתיאום הגעה למפגשים עם תושבים: 051-5311023

כתבות קשורות לנושא זה

19 תגובות

  1. רק עם אקדח טעון המכוון לרקתי הייתי מצביעה לדוד עציוני. גם לא הצבעתי לקאליש. שפת הגוף של עציוני משדרת חוסר אמינות וזאת בלשון המעטה. סגנון הדיבור שלו אופייני לסוליסטים שאינם יודעים לעבוד בשיתוף פעולה. אינני מאמינה לשום מילה היוצאת מפיו. היה יכול להשתלב יופי בליכוד. כל מילה של עוזי אברהם מדויקת. עציוני אינו ראוי לקולכם. ראו הוזהרתם.

  2. דוד עציוני הילד המגודל, שעל כל מודעותיו שפוזרו ברחבי העיר, ברוב חוצפתו הוא כבר קבע והצביע לעצמו שהוא ראש העיר חיפה ! רק לידיעתך שרוב תושבי העיר אינם מאמינים לך ולכל הבטחות השווא שלך, משום שכבר הוכחת לכולנו שבבחירות האחרונות בגדת בכל אותם אלו שבחרו בך, וגם אני אחד מהם שגם עזר לך ולידיעתך שהבאתי לך המוני מצביעים ופגעת באמון של כולם אליך, באותם רגעים שהרגשת שאתה עומד להפסיד לעינת קליש, ואז ברוב חוצפתך עברת בכדי להתחבר איתה ביחד, ואף דאגת לכך שמשכורותיכם תגדלנה ועוד כמה נושאים ……
    כיום כאשר אנחנו נמצאים בתקופת טרום בחירות לראשות העיר, אני מעביר מכאן מסר אחד לתושבי העיר חיפה, על כך שאיש לא יעלה על דעתו להצביע עבורך, משום שנראה לכולנו שקיבלת את מחלת הכסא, מתוך מחשבה אחת והיא לקדם את עניניך הפרטיים יותר מאשר הבטחותיך לדאגתך לעירנו חיפה, ממך אותה לא נזכה לקבל !!!!!
    לכל תושבי חיפה ראו שהוזהרתם
    ותכניסו את כל מה שנכתב כאן טוב טוב לראשכם !

  3. האתר הזה עובד בשביל ציוני?
    90 אחוז מסיקור המועמדים זה עליו ועוד עשרה אחוז ביחד לאביהו האן ובורובסקי.

    מה עם שאר המועמדים?

  4. קודם כל גם לפני הכתבה החלטתי לבחור בך אני מקווה כתושב רחוב בית לחם שבאמת תהיה תוכנית לחיזוק מבנים כמו שהתרעתי פעמים רבות לעירייה אנחנו גרים במתחם שבו מספר בניינים שהם בסכנת חיים 5 א 7 א 9א וישנם פה אנשים מבוגרים וקשיי יום שלא יכולים לממן פרוייקט כזה באופן עצמאי וחיים בבתים ישנים ומתפרקים
    אז בעזרת השם שתזכה ושתעמוד בדבירך

  5. היינו כבר בסרט הזה והקולנוע נסגר. מי שמפזר צקים ללא כיסוי חשבונו מוגבל.

  6. היינו איתך בסדרה הזאת,
    הבאתה עלינו צרה ל-5 שנים ,
    קוראים לה קאליש!
    את התרגיל הפעם לא נאכל שוב.
    בהצלחה….

  7. לא בוצעה פרצלציה ברמת אלמוגי לבנין שנבנה לפני כ 30 שנה ברחוב סייפן.
    אי לכך לא בוצע רישום בית משותף זאת ועוד לא ניתן לבצע רישום בטאבו.
    מי ירים את הכפפה ויבטיח את הטיפול בנושא.

    • 30 שנה זה לכפפה אחת. עכשיו תחכו עוד 30 שנה לשניה.
      תושבי מורדות לינקולן מחכים יותר .

  8. 🤣🤣🤣🤣🤣ברגע שיבחר יפזול לתפקיד ארצי, מנסיון קודם, התחברות לקבלנים הרומסים את הכרמל. התחברות לאנשים שכל מטרתם רווח כלכלי מפעילותם והרבה פחות התחשבות בצרכים של העיר.

  9. גם קליש אמרה את הכל לפני שניבחרה. איפו הייתה כל הקדנציה שלה למה לא שמעו את קולך?

  10. גם עינת קליש בקמפיין שלה לרשות העיר אמרה שתעצור את תמא 38 פינוי בינוי והכל יהיה מותלה בתשתיות וראה זה פלא כיצד הכל השתנה .
    המדיניות שיזמה הינה הכל פרשנויות , תלוי כמובן מי היזם, האם מקורב או….
    ואיך ניתן להעביר זכויות בניה ללא הכנת תכנית בניין עיר שעורכת שנים.
    אין מצב שתכנית שתאפשר מצב זה תקח לפחו.ת 5 שנים ועד אז יבוא כבר ראש עיר חדש עם דיבורים וסיפורים אחרים.
    חבל שלפני שפרסמתם את הנאמר פה לא התייעצתם עם בעלי מקצוע שעיסוקם הוא להכין, להגיש ולמקדם תכניות .

  11. מצע שתורם אך ורק ליזמי הנדל"ן. כנראה שהם אלו שאחראים על המימון של הקמפיין.

  12. הערות למצא של דוד עציוני לגבי נזקי תמ"א 38 ברכס הכרמל:
    א. רוב התוכנית טובה אבל אין הצהרה מפורשת של בדיקת עומסי תמא 38 שמבוצעים בו זמנית והופכים רחובות לאתרי בנייה למשל שנים על שנים.
    ב. החזרת רעיונות על מטרונית רכס הכרמל – אין לה מקום בכבישי הרכס, זה רק יעשה נזק מיותר. צריך נת"צ לאוטובוסים בנתיבי ימין בשעות העומס שיהפוך לנתיב רגיל בשאר שעות היום. וכמובן צריך בדחיפות לקדם את הכרמלית קו 2 מהכרמל הצרפתי דרך מרכז הכרמל וחורב עד לאוניברסיטה. אם יש 200 מליארד למטרו בגוש דן, ימצאו 5% ממנו לבצע גם את הכרמלית קו 2. זה הדבר היחיד שיקל על עומסי כלי הרכב.
    ג. כבישי ירידה מהשכונות ימשיכו את תרבות הרכב הפרטי ורק ייצרו עוד ועוד פקקים בעוד צמתים. כבישי הירידה המפותלים יהיו בעצמם מלכודות מוות בזמן התפשטות אש במדרונות ההר בדיוק כפי שקרה לאוטובוס הסוהרים באסון הכרמל.
    לעומת זאת, יצירת מערך של נת"צים לתחבורה ציבורית בלבד גם יקל בשגרה בשעות העומס ויתעדף אוטובוסים שלא יתקעו עם שאר כלי הרכב וגם בחרום יהיה נתיב פתוח לפינוי ולרכבי הצלה וכיבוי.
    זה הדבר הנכון להשקיע בו ולא הרס של העיר בכבישולוגיה נוספת – כמה כבישים שלא תבנו לא יעזור הפתרון היחיד תעדוף מוחלט בחיפה של פתרונות תחבורה ציבורית והחלפת תחנת כיבוי היינה בשתי תחנות כיבוי חדשות שכבר תוכננו בפרויד וליד מסעדת מצה ברוממה בכניסה למנהרות הכרמל. זה אפילו היה תנאי לפתיחת המנהרות!!
    מעניק לתוכנית של עציוני וליאור דץ ציון 7.5.
    שזה הרבה מאד לעומת 0 לשאר המועמדים בטיפול בנושאים הללו למעט אביהו האן שהתוכנית שלו כמעט זהה לזו עם אותן בעיות ואותן הצהרות לא מחייבות לגבי עצירת בולמוס התמ"א 38 והשפעותיו. חייבים פיתוח מושכל ואחראי ולא היגררות אחרי קבלנים ויזמים ותושבים שרוצים מסחרה ובמקרים רבים מחכים למכור ולעזוב את העיר.

    • גם עינת קליש בקמפיין שלה לרשות העיר אמרה שתעצור את תמא 38 פינוי בינוי והכל יהיה מותלה בתשתיות וראה זה פלא כיצד הכל השתנה .
      המדיניות שיזמה הינה הכל פרשנויות , תלוי כמובן מי היזם, האם מקורב או….
      ואיך ניתן להעביר זכויות בניה ללא הכנת תכנית בניין עיר שעורכת שנים.
      אין מצב שתכנית שתאפשר מצב זה תקח לפחו.ת 5 שנים ועד אז יבוא כבר ראש עיר חדש עם דיבורים וסיפורים אחרים.
      חבל שלפני שפרסמתם את הנאמר פה לא התייעצתם עם בעלי מקצוע שעיסוקם הוא להכין, להגיש ולמקדם תכניות .

    • אייל, דברי טעם ועניין תודה רבה!
      האם מדובר על אותו מגיב בשם "אייל" חסידו של ביבי נתניהו אשר לבחירות המקומיות לא היה מצביע לביבי מחמת גילו הכרונולוגי (וקוצב הלב) אבל בהחלט לראשות המדינה מתאים וראוי.
      ייתכן וישנם שני מגיבים בשם "אייל", או שמדובר באדם פרטי עם שתי אישיות נפרדות, האחד "אייל המקומי" מדבר דברי טעם ומעוף, השני "אייל המדיני" – ניתן לדלג.
      שאלה אם כן ל"אייל המדיני" – האם לדעתך ביבי ומירי רגב וככלל הממשלה הנבחרת והנערצת תקדם רעיונות מתקדמים מהסוג ש "אייל המקומי" מדמיין ומקדם? לרב אנו למדים מהעולם שחברות ליברליות ודמוקרטיות הן אלה אשר מקדמות רעיונות "ירוקים".

  13. ומה עם שכונות שאמורות להיות בפינוי בינוי, כדוגמה נווה דוד?למה שם זה תקוע,פה לא צריך שימור צריך חידוש

  14. האם גם שכונת נוה שאנן – רחוב התיכון – יכול להיכלל בתוכניות תמ"א 38 ?

  15. וכרגיל שום מילה על הדר.

    הדר, הלכלוכית של חיפה.

    אבל בחלק מרחובות הדר יש ארנונה של אזור 2, שזה למ"ר יותר מאזור א' – 1 בערים אחרות, לדוגמא נתניה.

הכתבה נעולה לתגובות. ניתן לשתף ברשת באמצעות כפתורי השיתוף

כל הכתבות בחי פֹה

הנחיות ההתגוננות – פיקוד העורף, עיריות באזור חיפה – ממוצאי שבת 2/11/24 18:00 עד יום ב', 4/11/24, 20:00

(חי פה במקלט) - פיקוד העורף מעדכן את הנחיות ההתגוננות. בחלק מהאזורים ישנן הקלות, למרות מטחי הטילים והכטב"מים שהיו כאן במהלך הסופ"ש. הנחיות פיקוד העורף: בהתאם...

שבת של מתיחות בצפון: אזעקות וחדירת כלי טיס מעל חיפה והצפון

02/11/24 – שבת מתוחה נוספת בצפון ישראל, עם אזעקות צבע אדום חוזרות וחדירות כלי טיס עוין. מהבוקר ועד שעות אחר הצהריים נשמעות אזעקות בצפון...

צפו בשידור: מתנדבים ניקו סמטה בסמוך לשוק תלפיות בחיפה

(חי פה) - מתנדבים מעמותת אקרופוליס החדשה עשו מבצע ניקיון של סמטה אשר הייתה עזובה במשך שנים רבות בסמוך לשוק תלפיות. השביל שנפתח במקום...

מור שעל: ״דרות רחוב מתחילה באובדן תקווה ובחוסר אונים ומתדרדרת תוך כמה חודשים לחיים ברחוב״

(חי פה) - מור שעל, חזרה לגור בחיפה, יש שכבר עוקבים אחריה ברשתות החברתיות. היא התפרסמה בעיקר באתרי אינטרנט כשהחלה לתעד דיירי רחוב בתל...

עדכון זירות: מטח טילים שני לבוקר זה על הקריות – שבת 2/11/24 09:16

(חי פה) - ירי ללא הפסקה הבוקר (שבת, 2/11/24). מטח נוסף נורה לעבר הקריות. זאת לאחר שכבר היה מטח אחד בשעה האחרונה וגם שיגור...