רוצים לדעת האם כדאי לכם להשקיע על קניית קישורים לשם קידום אתרים אורגני? או שאולי אתם מעוניינים ברכישת קישורים מ- SEOILINKS, וכעת אתם רוצים לדעת אילו קישורים כדאי לכם לקנות? כך או כך, הגעתם בדיוק למקום הנכון. בואו ללמוד האם קניית קישורים ב-2022 היא לגיטימית או לא, וכן איך כדאי לעשות זאת בצורה נכונה ויעילה לשם קידום האתר שלכם.
איך קישורים עוזרים לאתר לאתר שלך התקדם טוב יותר בגוגל?
לפני שנתחיל לדבר על פרופיל קישורים טבעי, כדאי שקודם נבין מהי החשיבות של קישורים בקידום אתרים.
ובכן, מעטים יודעים זאת, אך בהתחלה, היזמים של גוגל קראו למנוע החיפוש בכלל BackRub, שזה עיסוי גב בעברית. זה אולי שם משעשע, אך הוא ממחיש את זה שהמטרה של גוגל בתחילתה, הייתה להיות מנוע החיפוש הכי מתקדם בעולם, מכיוון שהוא בוחן גם את כמות הקישורים לאתר מסוים ומתחשב בכך בקביעת דירוגו בתוצאות החיפוש. כלומר, המטרה של גוגל הייתה, עוד בתחילתה, לדרג את עמודי האתרים בתוצאות – לא רק לפי כמות הפעמים שמילת החיפוש מופיעה בעמוד מסוים באתר (כמו שעשו כל מנועי החיפוש שהיו קיימים לפני גוגל), אלא גם באמצעות בדיקת ה"גב" של האתר – שאלו הקישורים החיצוניים שמפנים לאותו אתר. מכיוון שגוגל השכילו להבין שהקישורים הנכנסים לאתר מהווים מעין "אסמכתא" למידת האמינות, הרלוונטיות והסמכותיות של האתר – זה למעשה עזר לגוגל להצליח להיות מנוע החיפוש בעל נתח השוק הכי גדול בעולם כולו.
קניית קישורים – פעם לעומת היום
בעבר, פעמים רבות ניתן היה להתברג בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש, עבור ביטויי חיפוש רבים, רק על ידי יצירת או קניית כמות גדולה של קישורים. כאשר הרבה פעמים זה היה עובד, גם אם הקישורים לא היו ממש איכותיים, או גם אם פרופיל הקישורים לא היה טבעי. אך, מאז, האלגוריתם של גוגל כבר הספיק להשתדרג ולהשתכלל לא מעט. וכיום, זה כבר ממש לא כל כך פשוט כפי שזה היה פעם.
כיום, האלגוריתם של גוגל יודע לזהות קניית או בניית קישורים לא טבעית, בקלות רבה יותר מאשר בעבר. ולכן, כיום לגוגל הרבה יותר קל לזהות אילו מהקישורים ברשת הם "טבעיים", ואילו מהם אינם טבעיים. ומכיוון שגוגל מעדיפה כמובן להציג אתרים עם הרבה קישורים טבעיים, מאשר אתרים עם רוב של קישורים נכנסים לא טבעיים – כדאי מאוד להיות מודעים לכך כאשר אתם רוצים לבנות או לשפר את פרופיל הקישורים לאתר שלכם.
בנוסף, אם בעבר הסמכותיות של האתר המקשר לא הייתה בעלת משקל משמעותי, אז כיום זה כבר לא ככה. בימינו לגוגל יש אלגוריתמים מתוחכמים לקביעת מידת הסמכותיות של אתר – שזו הערכה של המידה שבה האתר נתפס בעיניי הגולשים כאתר סמכותי ומוביל בתחומו. ההנחה של גוגל, היא שככל שאתר סמכותי יותר יקשר לאתר שלנו – כך לקישור יהיה יותר כוח לקידום האתר שלנו, שכן ה"המלצה" (הקישור) מגיעה למעשה ממקור סמכותי. ולכן, חשוב לזכור גם את זה כאשר עוסקים בבניית או בקניית קישורים לקידום אתרים.
לסיכום, כפי שניתן לראות, אין ספק שקישורים הם חלק מהותי וחשוב במיוחד לקידום האתר שלכם, גם בשנת 2022. אך צריך לזכור שקישורים אינם העיקר, ושהם לא יכולים למשל להחליף יצירת תוכן איכותי לאתר. בנוסף, במאמר זה למדנו על החשיבות של בניית פרופיל קישורים טבעי, ועל החשיבות של קישורים איכותיים – שאלו קישורים מאתרים סמכותיים. רק זכרו, שאם יש לכם רק קישורים מאתרים מובילים, זה כנראה לא יראה טבעי. ולכן, חשוב מאוד לדעת כיצד בונים פרופיל קישורים איכותי, שבאמת יעזור לקידום, כאשר לשם כך כדאי להיעזר באנשי מקצוע שחיים ונושמים את התחום.
מאמר זה נכתב על ידי אייל, מנכ"ל דיגיטאץ' – חברה לקידום אתרים בגוגל, וכותב ומפעיל של הבלוג לשירותי קידום אתרים באינטרנט – SEIOLINKS
עדיין חמשושלייקס מקדם לא רע, עם או בלי עצות אלה ושכאלה.