אני מקוה שמה שאני כותב יגיע לעיניים הנכונות כדי שהנושא הזה יטופל. יצא לי לאחרונה להשתמש בקוי הלילה בחיפה, קו 200.
אני חייב לציין שהקו הזה מצוין ואין לי שום טענות נגד השירות עצמו. הקו לפחות בשעתיים הראשונות מלא לחלוטין
ובעצם חבל שהקו הזה לא קיים עוד קודם מהשעה 21:00 או 22:00 בערב ולא רק מ23:00 כשבפועל הוא אוסף לקראת חצות.
אבל ההצלחה הזו היא גם הבעיה המרכזית של הקו. בכל תחנה ממתינים 5 ולפעמים 10 אנשים. האוטובוס מתמלא עד אפס מקום
וזה כולל עשרות אנשים בעמידה כמו סרדינים בתוך הקו. זה קו ארוך, ליד הנהג בקוים האלו יש אמנם מאבטח קבוע שעומד
לידו ועד מהרה גם נעמדות מחוסר מקום או כדי לפלרטט עם המאבטח בחורות צעירות. האוטובוסים עמוסים במעל 100 בני נוער
וצעירים ועליהם מופקד מאבטח אחד שעומד מקדימה ובעיקר מנסה להשתלט על הדוחק. אני לא יודע אם יש תקן באגד כמה נוסעים
בעמידה מותר להעלות, בקוים הראשונים זה מגיע גם ל-40 נוסעים בעמידה. קרה גם שנהגים נאלצו לעצור את האוטובוס
באמצע ולהזהיר אנשים שיורידו אותם אם יתפרעו. עם כל תחנה, ויש הרבה תחנות בקוים הארוכים האלו גוברים הדוחק וההמולה.
לכל מי שעולה בתחנות בכרמל ונוה שאנן הנהג והמאבטח בעיקר עסוקים בלהסביר אם הקו יורד לדדו או יורד לקריות כי אין שילוט
ושניהם מסומנים קו 200.
הרעש וההמולה והצפיפות, יחד עם שעות לילה וסביבת הכבישים שבהם נוסעים לפעמים רכבים פרטיים בפראות ועוקפים את
האוטובוס, הכל יחד יוצר נסיעה שאני לא בטוח שהיא לא יותר מסוכנת לנוסעים.
ואם חלילה וחס יקרה משהו בגלל רשלנות צפיפות רעש עייפות פלירטוטים או חוסר תשומת לב? התחושה שלי בחלק מהנסיעות הייתה
שיש פה את כל התנאים לאסון שרק ממתין להתרחש ואולי בנס הכל עבר בשלום עד כה.
אני חושב שהנושא חייב לעלות מול אגד להוסיף אוטובוסים או להגביל את כמות האנשים שעולים בכל נסיעה ואם הדרישה כל כך גדולה
לקוים האלו אולי לפצל אותם ולעשות שניים או שלושה קוים ללילה כי זה בטוח רווחי.