נתוני הלמ"ס של פדיון בתי המלון במחצית הראשונה של 2009 מצביעים על מגמות מדאיגות בתיירות לחיפה. חלקה של חיפה ב'עוגת התיירות' קטן וחלה בו נסיגה. השיווק של חיפה כושל, הוא אינו מופנה לתיירים והעיר משתרכת מאחור בפדיון מתיירים ובפדיון הכללי.
בפדיון סך הכל מבין 8 ערים שנבדקו, הפדיון של מלונות חיפה מתיירות במקום ה-7, כשהוא קטן פי 6 מזה של תל אביב וירושלים ואף נמוך מזה של הרצליה וטבריה. כאשר נבדק הפדיון מתיירים בלבד – בחיפה כשליש מפדיון המלונות בחיפה מגיע מתיירים, כלומר העיר נשענת על תיירות פנים ואינה מצליחה לשווק עצמה כיעד תיירותי לגיטימי לתיירות החוץ, שרק עוברת בעיר אך לנה בערים אחרות. הפדיון מתיריים בחיפה נמוך פי 10 מתל אביב ופי 9 מירושלים, למרות הנסיון לשווק אותה כבירת הגליל והצפון ולמרות היותה שער ימי ואוירי. באחוז השינוי מ-2008 נרשמה בחיפה ירידה של 20% בפדיון מתיירים ו-9.5% בפדיון הכולל. רק בירושלים נרשמה ירידה מעט גבוה יותר, 12.8%.נתוני הלמ"ס: התיירות בחיפה נפגעה קשה ב-2009
כתבות קשורות לנושא זה
הכתבה נעולה לתגובות. ניתן לשתף ברשת באמצעות כפתורי השיתוף
15 ק"מ חופים, מלון אחד על קו החוף. העיר הזאת הרגילה תיירים שהם יכולים לעצור לשעה בכנסיה ובמושבה ולהמשיך הלאה, אז למה שישארו?