מועצת העיר אישרה הערב שלישי ברוב מלא את הערר על החלטת ועדת המשנה להתנגדויות לאשר את תכנית נמל המפרץ ואישור הצגת התוכנית של שדה תעופה בין לאומי – אזורי.
עמדת הוועדה המקומית כפי שהוצגה בדיון הוועדה המחוזית היא השהיית אישור תוכנית הארכת שדה התעופה עד השלמת תיאום הגורמים הרלוונטיים להארכת המסלול באופן שיאפשר קיומו כשדה תעופה ליעדים בינלאומיים ובגדר כך אורך
המסלול לא יפחת מ-1800מטר.
במהלך הדיון לאישור הערר על החלטת ועדת המשנה לאשר את נמל המפרץ וקידום שדה תעופה בינלאומי – אזורי הועלו טיעונים רבים של חברי מועצה.
יו"ר סיעת הירוקים אביהו האן: "אנחנו מתנגדים לכל מה שקורה בנמל המפרץ, כי אנחנו חושבים שהנמל יזהם ואנחנו לא אוהבים את זה. ממה שאני קורא בערר הוא שהוא מכוון רק לדבר אחד איך לייצר שדה תעופה. אני חושב שהערר היה צריך להיות מכוון גם לנושא זיהום האוויר. תושבי הקריות לא אוהבים את הנושא הזה. יש לציין לא בחנו את הסיכונים וממידע שאני נחשפתי אליו עם תוספת של 400 מטר של שדה תעופה ברמה ב' כמו שמוצג צריך הרבה השלמות לפני שאתמוך.
מוטי בלצבלאו: "מדובר בהארכה אפשרית של 1600. יש הרבה נקודות חסרות ואפשר לצרף אותם זה לערר".
סופי נקש: "כתושבת קרית חיים וכמייצגת את התושבים יש מטרה ממוקדת של שדה תעופה אבל התושבים לא מוכנים שרעש המטוסים יפריע להם. אני לא חושבת שמה שתושבי קריית חיים רוצים שהם יפגעו עוד פעם. זה לא שהתיירים יגיעו לדגניה או אחי אילת".
בתשובה לסופי נקש אמר יו"ר הועדה לתכנון ובנייה ומ"מ ראש העיר נחשון צוק:
"ההערכה שלי שזה לא יפגע. מה שכן יפגע זה שלא יהיה פה לא שדה תעופה בחיפה ולא שדה תעופה ברמת דוד, ואם יקום ברמת דוד הקרייתים יסבלו יותר כי אז יעברו מעל הקריות מטוסים גדולים יותר. אחת הבעיות של השדה בחיפה כיום הוא אותן מטוסים קלים שרוצים להביא כאן שעושים רעש מאוד חזק. ויהיו יותר מטוסי פייפר והליקופטר וזה יעשה רעש אמיתי ואז לא נוכל לעצור אותם. עם מטוסים קלים המצב יהיה הרבה יותר חמור מאשר מטוסי תיירים יותר גדולים. הפחד שלנו שלא יהיה שדה תעופה לא בחיפה ולא ברמת דוד ואז החשש שתיירים ישארו במרכז ובדרום ולא יגיעו לצפון".
ירון חנן: "מתבקש על התוכנית המוצגת להוסיף את נושיא בטיחות חיי אדם, זיהום, ושלא יהיה עיקרון אחד לקבל את האופציה לשדה תעופה".
שרית גולן שטיינברג: "אני מתחברת לטיעונים והחששות שהועלו כאן ואני לא שקטה. יחד עם זאת אני בוחנת כל תוכנית בעיניים משפטיות וגם בעיניים תכנוניות. כולנו הגשנו ערר על חומרים מסוכנים והם התקבלו אז אין טעם לחזור עליהם".
היועצת המשפטית ימית קליין סיכמה כי מקובל להוסיף את הטיעונים וכי ישלימו את החסר ויוסיפו אותם במסגרת השלמת הטיעון.
הערר אושר ברוב של חברי המועצה למעט התנגדותה של סופי נקש.