חני לידור, יו"ר הסתדרות המורים במרחב חיפה מסכמת שנה:
" לא בכדי החליטה הסתדרות המורים להעניק פרסים לבתי ספר במרחב"
שנת הלימודים התשע"ג, המגיעה לסיומה בימים אלה, לוותה בפעילות ענפה לקידום עובדי ההוראה ומערכת החינוך במרחב חיפה וזיכתה את הנוגעים בדבר בפרסים והכרה. גם השנה הייתה השתתפות מכובדת של מורים ממחוז חיפה בתחרות המורה של המדינה. בית ספר "ירושלים" בקרית אתא ובי"ס "מעגנים" במעגן מיכאל, זכו בפרס המזכירות הפדגוגית, של הסתדרות המורים לשנת התשע"ג. מערכת החינוך ביקנעם זכתה בפרס החינוך המחוזי של משרד החינוך.
חני לידור, יו"ר הסתדרות המורים מרחב חיפה וסגנית בכירה למזכ"ל הסתדרות המורים, מעידה כי העשייה החינוכית הינה יומיומית, נתמכת בצוותי הוראה מסורים, מנוסים ובמערכת תומכת ומקדמת. לידור: "צוותי ההוראה במרחב חיפה פועלים לאורך השנה לשיפור האקלים הבית ספרי, האווירה החינוכית, הלימודית וכפועל יוצא- גם להעלאת הישגי התלמידים.
במהלך השנה התקיימו עשרות מפגשי "אשכולות" עם צוותי ההוראה. מדובר בסדרת מפגשים של חברי הסתדרות המורים במרחב חיפה, עם יו"ר הסניף, על מנת לאפשר במה לשיח בין עובדי ההוראה ויו"ר הסניף. בנוסף למפגשים התדירים בבתי הספר. מפגש ה"אשכולות" הינו מפגש חברתי ושיחה פתוחה של עובדי ההוראה עם לידור, לצד ארוחת צהריים עשירה והוא מאפשר שיח ישיר ובלתי אמצעי, התורם לטיפול במגוון רחב של נושאים.
גם בפן התרבותי התקיימו כמידי שנה אירועי הוקרה, בידור ותרבות. הושגו הסכמים עם מספר תיאטראות במרחב, במטרה להציע מגוון מופעים מסובסדים לעובדי ההוראה חברי הסתדרות המורים.
בין הפעילות שיזמה לידור, "סדנת הכנה לפרישה"-"מודעות"- מיסודה של הקרן לקידום מקצועי בהסתדרות המורים. הסדנא עוסקת בשינוי ובמעבר בין מעגלי החיים האישיים והתעסוקתיים. "ההוראה הינה מקצוע שוחק, מאופי ההשקעה הנדרשת בעבודה היומיומית בתחום החינוך. עובדי הוראה שמעוניינים לצאת לפרישה ראויים לליווי מלא גם כגמלאים ומתפקידנו לסייע להם לבצע את המעבר בצורה המיטבית. אנו עומדים בקשר רציף עם עובדי ההוראה שפרשו באמצעות תא הגמלאים בסניף, תרומתם ועזרתם לאורך השנים, כמורים וכגמלאים, הינה בעלת חשיבות רבה – ואני מודה להם על כך".
לשנת הלימודים הבאה מאחלת לידור, כי הממשלה החדשה ושר החינוך הנכנס חה"כ הרב שי פירון, ישכילו להמשיך ולקדם את העוסקים במלאכת החינוך וכמובן את מערכת החינוך עצמה: "אני מאמינה כי אחד הגורמים החשובים ביותר בחיזוק מעמד המורה, הוא השבת הסמכות למנהלים ולמורים ושמירה על זכויותיהם. יש מקום להתמקד בהם, כמובילי המערכת החינוכית בשטח, על מנת להעניק להם את הכלים המקצועיים המתאימים והסמכויות הנדרשות בכדי להתמודד עם המציאות כיום בבתי הספר. עלינו להפוך את בית הספר למוסד מחנך ולא רק מלמד. בעידן הדיגיטלי, שבו תכני לימוד זמינים ונגישים לכל, עלינו לשים דגש על ערכים ולמשוך יותר ויותר אנשי מקצוע טובים להוראה על ידי המשך תגמול ושיפור תנאי העסקתם."