באנר מוזאוני חיפה 081024

חיפה: הבניין שנפגע מטיל ייהרס מחשש לקריסה

(חי פה) - לאחר הערכת מצב שהתקיימה הבוקר במקום...

הצפות בחיפה – ערב יום ב', 18/11/24

(חי פה) - הצפות במספר מקומות בחיפה. גם אתם...

מנסים לחלץ זיכרונות של חיים שלמים – דיירי הבניין שנפגע מהטיל

(חי פה) – חיים שלמים שהיו בבניין השקט והבטוח,...

"הפרגולה פשוט עפה בשלמותה, במזל נמנע אסון"

(חי פה) – פרגולה קרסה והתעופפה בלילה בין ראשון...
באנר החברה הכלכלית 171124
באנר חזית הים רחב
באנר כללית 050924
באנר גורדון 240624
באנר מנו 131224
באנר טירת כרמל
באנר מוזאוני חיפה 081024
פרסום בחי פה - רחב - מונפש
באנר מוזאוני חיפה 081024
באנר קריית ביאליק שנה טובה 031024
באנר קריית ביאליק 251124
באנר כללית 050924

על אספנות ועל הערך הרגשי שלה • עולם של אוצרות

את הכתבה הזאת אני כותבת ממקום אישי. אני בתהליך...

סיתוונית היורה

הקדמה הכרמל מציג לנו פרחים בכל עונות השנה. בטור זה...

בני הזוג קעקעו על גופם את מפת ארץ ישראל • סמל לאהבת הארץ ולצדקת הדרך

בתקופה המורכבת שעוברת משפחת רז, מקרית ביאליק, בחרו בני...

"מיהו פלשתינאי?" • פרק 8 • הבעיה עם הפלשתינים

הקדמה בפרק הקודם ראינו כיצד התרחשה התבוסה הכל-ערבית. ראינו שהיא...

סיוט מתמשך בתחבורה הציבורית בהדר וחוסר הענות חברי מועצה

פנינו למספר סיעות במועצת העיר להעלות את הבעיות של התחבורה הציבורית הנכנסת ויוצאת דרך הדר. העבודות שם נמשכות כבר 6 שנים ואין שום סימנים באופק שזה מסתיים או שתהייה הקלה כשזה יסתיים. נהגי אגד הסבירו לנו לאגד שום שליטה בנעשה. חברי מועצה טוענים שאין להם שום שליטה בנעשה. משרד התחבורה טוען שזה תלוי באגד וברשות המקומית. כולם מגלגלים אחריות ולא מוכנים לטפל בבעיות הקשות.

אני רוצה לתת לכם דוגמה הבוקר. משעה 10:24 ועד שעה 11:03 לא עבר אוטובוס 115 בהדר לכיוון הכרמל. לפי אגד הוא אמור לצאת 4 או 5 פעמים בשעה. כמו שאתם מבינים עמדנו בגשר הגיבורים 40 דקות וקו 115 לא נראה באופק וכשהגיע כמובן בגלל האיחרו האדיר היה כבר מלא בעמידה במעבר. זה לא מיוחד לימי שישי. קו 115 שנוסע ברחוב החלוץ כבר נוסע על נתיב נת"צ. מי שחושב שהנתיב הזה הפך את הנסיעה מהירה יותר יתבדה. לקחנו שעון ומדדנו מהכניסה של האוטובוס בתחילת רחוב החלוץ ועד התחנה האחרונה ברחוב הרצל. זה לקח 13 דקות. האוטובוס נעצר 5 פעמים ברמזורים בנת"צ הקטן הזה.

נהגי אגד עם כניסת אוטובוסים של המטרונית הם לא יודעים מה צפוי ומה יהיה המסלול. לציבור המשתמשים הענק בהדר לא אומרים שום דבר ולא משתפים אותו. כיום קוים מתחנת המפרץ ממשיכים ישר לכרמל ולקרית אליעזר דרך הדר. המטרונית תפגע בנוסעים האלו. היא תיעצר ברחוב הרצל ומשם הנוסעים יצטרכו להמתין רבע שעה לקו אחר. עבור מי שמגיע מנוה שאנן להדר עלול להיות מצב אבסורדי של ירידה באוטובוס עד גשר הגיבורים, החלפה למטרונית, ירידה בהרצל, והחלפה שם אוטובוס שלישי. ככה לא משפרים את התחבורה הציבורית.

הנסיעה מהכרמל לרכבת מרכז ולרכבת חוף הכרמל בעזרת 115 ו-23 ארוכה ומייגעת ולוקחת ממרכז הכרמל מעל 40 דקות גם עם כבישים פנויים. כשבהדר יש פקקים (למשל שבתאי לוי, או ברחוב הגפן) אז מדובר גם על שעה של נסיעה בשני הכיוונים. כתוצאה מכך נוסעים מפספסים רכבות ונאלצים להמתין עוד עשרים דקות לרכבת נוספת. קו 115 המפותל גם הוא מאחר באופן קבוע בגלל הקו הארוך ולא מגיע למרכזית חוף הכרמל בזמן קבוע. מי שגר למשל ברמת התשבי, יוצא לצומת התשבי ומחכה ל-115 כדי לדת איתו לתחנת חוף הכרמל יחכה לו עשרים דקות בתחנה ומשם עוד חצי שעה נסיעה לחוף הכרמל. כלומר להגיע לתחנת הרכבת יכול לקחת כמעט שעה שלמה. זה גם הקו היחיד שעובר בכרמל הצרפתי ובשפרינצק. אם הקו מסיבה כלשהי לא הגיע ולא יצא בזמן או נתקע דרך העבודות בהדר, וזה קורה כמעט כל יום, הירידה לחוף הכרמל יכולה לקחת גם שעה שלמה, וזה לא כולל לחכות לרכבת אחרי שפספסת את הקודמת בגלל האיחור ועוד הנסיעה הארוכה (ולעיתים מייגעת בעמידה בצפיפות) ליעד.

תלונות: שלוש סיעות במועצת העיר קיבלו פניות לגבי תגבור קו 23 וקו 115 מהדר לכרמל הצרפתי ומרכז הכרמל וממרכז הכרמל להדר למושבה ולרכבת מרכז. הנושא כלל לא עולה לדיון מכיוון שאין דיונים בנושאי תחבורה ציבורית במועצת העיר אלא רק בועדה סגורה לתחבורה שבה לא יושבים חברי מועצת העיר אלא נציגי עירייה וחברות התחבורה. אז מי יכול לטפל בבעיות? אף אחד. חברי מועצת העיר לא מטפלים בבעיות אם הן לא נוגעות רק לסקטור שלהם. למשל דאגו לשכונתית לגאולה בגלל שחברי מועצה דתיים טיפלו בבעיות. אז מי שלא שייך לסקטור, אין לו למי לפנות. בבחירות כולם יחזרו אחרינו עם הבטחות, יפתחו לשכות ויעשו דיונים עם תושבים. יום אחרי הבחירות אין עם מי לדבר ורק מי שמייצגים קבוצות וסיעות דתיות פועלות עבור הציבור שלהן בלבד. בעיריית חיפה אין למי לפנות ותלונות נענות בכך שזה שייך לאגד ומשרד התחבורה. כלומר כל אחד זורק את הכדור לשני במשולש הזה.

התחבורה הציבורית בהדר היא הכלי המרכזי של רוב אוכלוסית הדר. לשני שליש בהדר אין רכב. האוטובוסים מלאים גם כשהתדירות גבוהה. וכשהתדירות נמוכה אז אנשים מטפסים אחד על השני. זו אוכלוסיה שיש בה גם הרבה קשישים. הסבל שלהם אדיר באוטובוסים הם נופלים במעברים כי פשוט אין איפה לשבת. בתחנות בהדר אין מבנים של תחנות. יש ספספלים בשמש ובגשם. כמה קשה לבנות כמה תחנות מסודרות? העירייה יודעת את הקוים ואת מיקום התחנות למה לא לבנות מבנים מסודרים כדי שיהיה לציבור הנוסעים איפה לשבת?

אם כך חושבת עיריית חיפה ומשרד התחבורה חושבים שהם מבצעים מהפיכה בתחבורה הציבורית אז המצב עגום מאד.

צרו קשר: בוואטסאפבמייל

כתבות קשורות לנושא זה

כל הכתבות בחי פֹה

שריפה בבניין מגורים בקריית אתא • 2 פצועים

ממד״א נמסר לחי פה: בשעה 00:48 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב כרמל על שריפה בבניין מגורים בקרית אתא. חובשים ופרמדיקים של מד"א...

עדכון מדיניות ההתגוננות: פיקוד העורף, עיריות, מוסדות לימוד מ-25/11/24 עד 29/11/24

(חי פה בעורף) - בפיקוד העורף מכינים את הציבור לקראת הגברת הירי של ארגון הטרור חיזבאללה, זאת בשל התקדמות השיחות על הסדרה בלבנון ומתוך...

פיזיותרפיה בכללית • תחושת השליחות גוברת על הקושי

בימים אלה של מלחמה, כשהחיים משתנים ללא הכר, יש מי שממשיכים להחזיק את מערכת הבריאות ולתת שירות למטופלים - גם כשהם עצמם מתמודדים עם...

ניצל מהטיל מפני שנכנס לממ״ד ◄ צפו

(חי פה) - בנו של עמית סגל מחיפה ניצל מפני נפילת טיל מפני ששמר על הוראות פיקוד העורף ונכנס לממ״ד. ניצל בזכות שנשמע להוראות...

סוכרת • מיזם ייחודי להתמודדות עם סוכרת במאושפזים בבתי החולים

סוכרת, אחת ממגפות העולם המודרני, פוגעת ביותר ויותר אנשים. מול נתוני התחלואה העולים, פועלת יוזמה ייחודית של צוות הסוכרת ברמב"ם, שאומצה, דרך משרד הבריאות, על...