"מסלולרי" – תלמידים מ"חוגים" שותפים בפרויקט לאומי לקבלת מידע תיירותי באמצעות מכשירים סלולאריים
במסגרת פרויקט לאומי ראשון מסוגו, יכינו התלמידים מידע לתיירים על שלושה מסלולים באזורים שנפגעו בשרפה הגדולה על הכרמל. ערכים, ציונות וטכנולוגיה
תלמידים מבית הספר "חוגים" משתתפים בפרויקט ראשון מסוגו, שנועד לאפשר קבלת מידע בחינם על שלושה מסלולים באזורים שנפגעו בשרפה הגדולה על הכרמל לפני שנה, באמצעות מכשירים סלולאריים. תלמידי "חוגים" משמשים ראש חץ בדרך ליישום השיטה באתרי תיירות אחרים ברחבי המדינה.
את המידע שיכינו התלמידים, יוכלו תיירים ומבקרים בשלושת המסלולים, לקבל באמצעות הטלפונים הסלולאריים שלהם – זאת כאמור, ללא תמורה. הפרויקט הוכרז על ידי משרד התיירות כפרויקט לאומי, והוא מופעל על ידי משרד החינוך, באמצעות המורה לגיאוגרפיה בבית הספר – רונית תמיר.
במסגרת הפרויקט יוצאים כ-50 תלמידי כיתות י' בבית הספר לשלושה אתרים – נחל נדר, נחל גלים ושוויצריה הקטנה, לומדים להכיר יחידות שטח קטנות ומסלולי תיירות ואוספים מידע ספרותי על המקום. את החומר שריכזו מעבדים התלמידים, בעזרת יוזמי הפרויקט, לתבנית של מידע סלולארי.
לאחר השלמת תהליך איסוף המידע והקלטתו על ידי חברה מקצועית, יוצאים התלמידים ל"יום שיא", שבמהלכו מספר כל זוג תלמידים על נקודת העניין שחקר ובטקס חגיגי יודבק ברקוד של רשות הטבע והגנים על שלטי הכניסה למסלול. משלב זה יוכל כל תייר בעל טלפון סלולארי התומך באפליקציות, לסרוק את הברקוד ולקבל מידע נרחב על המסלול ונקודות העניין בו. בסוף המידע יצוינו שמות התלמידים שערכו את המידע ובית הספר שלהם.
רונית תמיר שיבחה השבוע את פעילותם של התלמידים המשתתפים בפרויקט. "הרווח' מהפרויקט משותף לתלמידים הנוטלים חלק בפעולות לשיקום הכרמל ועידוד התיירות באזור, ואף זוכים בעצמם לפרסום וכבוד. התלמידים מסייעים למדינת ישראל להפוך למובילה בתחום הנגשת מידע סלולארי זמין לתיירים ופועלים במסגרת מדיניות העירייה, המבקשת לעודד בני נוער בעיר למעורבות ציבורית- לאומית.
מנהלת בית ספר חוגים, שרון קלוג'ני, אמרה כי פרויקט ה"מסלולרי" הינו עוד נדבך במימוש ה"אני מאמין" הבית ספרי. "ההשתתפות בפרויקטים ייחודיים, מאפשרת לתלמידים להיחשף ללמידה משמעותית תוך הבעת חותם אישית ותרומה לקהילה".