היום, רביעי 21.2.24 בשעות אחר הצהריים, ישנם פקקי תנועה ברחבי העיר חיפה. הפקקים חלים בשני הכיוונים בעיר התחתית ובשכונת הדר.
פקקים אדירים בחיפה ◄ צפו
יש לציין כי נהגי האוטובוסים נוסעים בנתיב התחבורה של המטרונית במרכז הכביש.
היום, רביעי 21.2.24 בשעות אחר הצהריים, ישנם פקקי תנועה ברחבי העיר חיפה. הפקקים חלים בשני הכיוונים בעיר התחתית ובשכונת הדר.
יש לציין כי נהגי האוטובוסים נוסעים בנתיב התחבורה של המטרונית במרכז הכביש.
יש לי ויכולים להיות לי פתרונות לכלל המקומות הפקוקים אך זה יעלה המון כסף .
ראשת העיר ד"ר קליש חתומה אישית על הפקקים האלה, שעוד צפויים להחמיר. הפעולה הראשונה שלה כשנבחרה, היתה הקפאת פיתוח ושידרוג המטרונית, בלי שהכינה פיתרון חלופי. בכך גרמה לקריסת חברת יפה נוף, והסתכסכה עם ראשי משרד התחבורה, שהעבירו בתגובה את התקציבים לעכו ונהריה. זה אחד הכישלונות המהדהדים של קליש – התחבורה בחיפה, וזה עוד חוץ מהחישמול העילי של הרכבת, שהיא אישרה בניגוד להבטחות שלה.
משהו נורא, חייבים פתרון דחוף!!!
הייתי בפקק שעתיים….דבר שלא קרהלי מעולם צריך להרשות לאוטובוסים להשתמש בציר המרכזי בעיר למטה זה יעזור.
למה ראשת העער אשמה?
יש מהנדס עיר מתכננים ומתכנני תחבורה שלא עושים את תפקידם והיא נכנעת ללחצים רק לסלול כבישים במקום לקדם נת"צים פופוליזם.
היא גם אשמה אבל לא רק
ראשת העיר אשמה היא לא מתפקדת וגם המשטרה לא מתפקדת כי יש להם את בן גביר אף אחד לא מתפקד במדינה מדינה בבלגן נו מי אשם ???????
יש ימים עם פקקים אדירים,ויש ימים שאין בכלל..השד יודע למה…
יש לתכנן מחדש את זרימת התחבורה ברחוב העצמאות , לא ייתכן שבכביש ראשי חוצה חיפה יהיו כ 12 רמזורים.
צריך לבנות מעברים להולכי רגל עיליים או תת קרקעיים, ובשעות העומס לבטל את כל הרמזורים ולאפשר מעבר מהיר מקצה לקצה ,
למה זה קורה?
רן רונקין – תתרגלו לזה.
כל שנה נוספות בחיפה 5000 מכוניות.
זה עוד לפני פרויקטים ענקיים לפינוי בינוי שהקבלנים מחכים לקדם בקדנציה הבאה
כלומר זה יוסיף על התוספת הרגילה מתמא38 ועלייה כלכלית שמאפשרת לקנות 2 רכבים למשפחה, עוד אלפי רכבים של תושבים חדשים בפינוי בינוי בשכונות ותיקות עם כבישים צרים שתוכננו לחצי מכמות האוכלוסיה שמנסים לדחוף אליהן.
לך נחש איך ייראו הפקקים בעוד 5 שנים. לא תזוזו בשעות העומס לשעה. לכן חייבים נת"צים עם אוטובוסים שינועו במהירות ואנשים יוותרו על הרכב לכל מקום ויקחו אוטובוס כיוממים לעבודה ולרכבת. זה לא "אם" זה חובה מוחלטת לבצע בקנציה הבאה ולא משנה בכלל מי יהיה ראש העיר.
הפקקים בכבישים היו בלתי נסבלים. בשום צומת לא ראיתי משטרת תנועה שבאה להקל על המצב. האמת שלראשונה אני נתקל במסה כזאת של פקקים בכל ולכל הכיוונים.
למי שכתב הפקקים בעיר התחתית בגלל המטרונית כנראה הזכרון קצר או שאתה תושב חדש בעיר כי הפקקים בעיר התחתית היו גרועים בהרבה בשנות ה-90 כבר. הבעיה זה לא המטרונית (שלא עוברת פעם ב – אלא עוברת כל 5 דקות ומלאה בנוסעים אתה מוזמן לבדוק הרי יש תלונות על הצפיפות במטרונית בשעות העומס, נכון?)
הבעיה היא במעבר המשאיות הכבדות מהנמל ואל הנמל ודרך חיפה אל הצפון. כביש ההגנה שהופך לדרך יפו ודרך העצמאות יוצר פקק אחד ענק בגלל שאין לו חלופות במינהור בגלל שראש העיר הגאון יונה יהב שכח לשבת בועדת הכספים בזמן הקמת המנהרות ולדרוש שמשאיות יעברו במנהרות בתעריף שישתלם להם כדי לצאת ממעבר בעיר התחתית ועוד יותר חכם שלא קבע אגרות גודש למשאיות שעוברות בעיר התחתית כדי שישתלם להן בכל מקרה לעבור במנהרות והתוצאה זה הפקקים שם.
אז בואו נעמיד דברים על דיוקם במקום ספינים הכועסים על תחבורה ציבורית שהיא הפתרון הכי טוב לכל הפקקים בעיר
העיר התחתית וואדי סאליב מוזנחים כבר עשרות שנים תשתיות ברמה הנמוכה ביותר .
חבל שזה ככה …
למה יש פקקים?… מה חשבתם ?… הרי פעם לא לכל אחד היה רכב… היום המדינה מעודדת אנשים לקנות רכב, מקום העבודה נותן רכב ( תמורת הורדה מהמשכורת) בסופו של דבר כל המדינה ולא רק חיפה באותו המצב … חשבתם למה לשלם מס גבוהה על רכב חשמלי?… 1 ועוד 1 פשוט, המדינה רוצה שתשלמו טסט על רכב שתקנו רכב תשתמשו ברכב ותשלמו מהיבואן ועד לתחנת הדלק וכמובן גם על חנייה… הרי כמה כסף המדינה שלנו " מרוויחה" מהפקקים – התשובה היא שהיא מפסידה מיליונים… בגלל שעות עבודה של אנשים… ככה נראית המדינה כשמנסים לחשוב איך לדחוף אותנו בתוך מכונת עצמאות משלנו ( שהיום היא לא מתקדמת לשום מקום) הפתרון פשוט, כל האוטובוסים צריכים לנסוע בנתצ ( עם כל הכבוד למטרונית של חברת קווים) דבר שני, להפסיק את השקר של רכבים לעובדים, העובדים יכולים להגיע בהסעות, לגבי שעות העומס, זה לא מה שהיה פעם, המון רכבים על הכביש תמיד יש עומס.
יש להעביר את חיפה לנגב. שם יש מרחב גדול. למשל למישור רותם. .
מה יש למהר? מבור לבור בכביש כדי להספיק את כולם.
אין אכיפה משטרה ופקחים שלא נותנים דוחות לנהגים שעושים חניות כפולות ומ3 נתיבים נהיה נתיב 1 בורות בכבישים ונהגים עגלות עד שלוחצים על הדוושה וכנראה שיותר מידי טוב פה בארץ לכול משפחה 3 רכבים לפני 35 שנה למי שהיה רכב 1 במשפחה זה נחשב ואוו
שייפתחו כבר את כל השכונות הכלואות על הרכס
ממערב לכיוון הים !! ! ושיחזירו את כל השירותים של תחבורה שכונתית וקאר 2 גו עם חניות רבות ועוד חזרה !
ראש עיר כושלת ושרת תחבורה כושלת וזו אחת התוצאות
אי שיטור בחיפה. לא פקחי עירייה ולא משטרה שיעשו סדר בתנועה ובחניות הכפולות. הפקחים תמצאו אותם במקום הלא נכון. המשטרה לא פה בכלל. הנהגים שמים פס. משאיות. פריקה וטעינה. לימודי נהיגה. ועוד נהגים מטומטמים שמכנסים לצומת לא ךנויה
יוזמות התחבורה הציבורית שחיפה חיסלה לטובת עוד רכב פרטי:
שאטל איסוף עובדים למפעלי מת"ם = בוטל לטובת אחזקת רכבי ליסינג לעובדים
קו 99 היקפי אל תחנות חוף הכרמל = בוטל
קווי אקספרס "מדלגים" אל הקמפוסים = בוטל
מוניות שירות בצירים מרכזיים = בוטל
מיזם רכב שיתופי קאר טו גו = בוטל
מיזם אגד תיק תק = בוטל
אוטובוס מאסף לבתי ספר = רק במגזר החרדי והפרטי
פתיחת אזורי רישום בתי ספר = עידוד הסעה לבית ספר רחוק
נת"צים לאוטובוסים = ביטול כל המיזמים ברכס
תסבירו איך אתם רוצים לקדם פתרון לפקקים אם מבטלים כל פתרון אפשרי?
זה עוד לפני "התחדשות עירונית" באזורים כמו מרכז הכרמל עם מגדלי זאבי, קרית אליעזר, קרית אליהו, רמות רמז.
בבת גלים וקרית אליעזר הכוונה להוסיף 10,000 דירות בשכונות שכבר פקוקות באופן קבוע. המשמעות זה עמידה מוחלטת בכל האזור בשעות העומס לחצי שעה עד ליציאה מהשכונה לציר ראשי ואז בציר הראשי עוד חצי שעה, בדיוק כמו שכבר קורה בשכונות הרכס אל מוריה. שום כבישים עוקפים ונוספים לא יעזרו. לחיפה נוספים בכל שנה עוד 5,000 כלי רכב בכבישים, אין שום מצב שהעיר תעמוד בהיקפים כאלו.
בתל אביב הבינו ומקדמים רכבת קלה, מטרו ונתיבי תחבורה ציבורית ובמקביל סוגרים רחובות במרכז העיר לרכבים ומבטלים כניסה מיותרת של רכבים למרכז תל אביב על ידי ייקור חניה בתוך העיר. אין מנוס מלעשות בדיוק אותו דבר בחיפה.
לא יעזרו כל הטריקים והשטיקים בסוף אי אפשר להוסיף עוד כבישים בלי הפסקה. מה שצריך לעשות זה להעביר את הציבור לתחבורה ציבורית ולתת לה עדיפות מוחלטת בצירים בין הרכס למישור. עיריית חיפה לא עושה שום דבר מזה.
להיפך יוצרים נזקים עצומים. 20 דקות זוז מעודד הגעה ברכב פרטי למרכזי מסחר. חניה חינם לגמלאים מעודד אותם לא לקחת תחבורה ציבורית לשום מקום. יצירת עוד ועוד מקומות לנכים עם מאות אלפי תוי נכים יוצר ניצול פרוע ששוב מעודד רכב על פני הגעה בתוך העיר בתחבורה ציבורית.
כל הדברים האלו מבטיחים שחיפה תמשיך להדרדר לגהנום בכבישים. תוסיפו לזה כניסה ללא הפסקה של רכבים מהישובים סביב חיפה שמקבלים פה חניה חינם למשל חניה חינם בחופי הרחצה – זה מבטיח פקקים אינסוף. בתל אביב אין שום חניה חינם בחופי הרחצה והטיילות. את השטות הזו יש רק בחיפה אז למה שלא ייכנסו אליה מכל העמקים והצפון וחוף הכרמל שם אין בכלל חופי רחצה. יש פראיירית של כל הצפון – העיר חיפה. באים לבילוי חינם חינם בחוף. ויוצרים פקקי ענק תוך כדי.
לדאבון ליבי הבלגן העצום בכבישי חיפה נובע מחוסר הכוונה נכונה חוסר פיקוח עי מצלמות העיריה וכן חוסר אכיפה והכוונה מישטרתית המצב עגום מתסכל בידיעה שניתן להגביל נסיעה של רכבי לימוד ברחובות גדושים ורכבי משא מעל 12 טון
זה בלתי נסבל !!!
כל העיר פקוקה נתיב תחבצ למטרונית שעוברת פעם ב..
תרבות נהיגה מסריחה של עקיפות ומלחמות בכביש.
בסוף שבתאי לוי ישנו בית ספר של המגזר ההורים שם מרשים לעצמם לחסום את העליה לציונות ואת הפניה לכיוון הרצליה, פשוט עומדים באמצע הכביש ושמים פס על כולם!!
תרבות דוחה !!
הגיע הזמן שהעירייה תשלח משטרת תנועה לכבישים ולא פקחים!! כי חניה אין גם ככה בעיר הזאת !!
מירו צודק. וכאלה שעוקפים את הפקק כדי לפקוק אותו אחרי 50 מטר כי הם השיגו 5 רכבים. הטמטום האינסופי.
לאבינו: בדיוק. ואז נעמדים באמצע הכביש עם הרכב, כאילו זאת תאונה שמצריכה בוחנים בכירים ממתנ״א ואסור לזוז. או משהו.
כניסה לצומת לא פנוי, חניות כפולות (בעיקר בעיר התחתית), עצירות לפיטפות קצר בין מכרים… ובקיצור, תרבות הנהיגה שלנו!
אז יש להאשים רק את עצמנו! וקצת את מצב הכבישים, שרובם פגומים!
גם בפרויד
נכון גם אני הרגשתי את הפרקים מאד
עבור דורון.
אולי תאונת נזק,
אך הנהגים מצלמים את הנזק
מספרי הרכב רשיונות ועוד
לדעתי זו שעת החזרה ממקומות העבודה.
כמו כן, הגשם פסק זמנית, השמש יצאה לשוח,
מסעדות מתמלאות והרי לך ״ פקק ״ .
שיחזרו הימים היפים והשקט ישרור
בגבולות ארצנו.
כתוב בשילוט שזה בגלל תאונת דרכים. האמנם?