(חי פה) – לפחות 3 תקלות בתוך שלושה חודשים ברכבלית חיפה. נוסעים שהתכוונו להשתמש ברכבלית אמש (מוצ"ש 24/12/22) מצאו את עצמם ממתינים וממתינים, אך לשווא. הרכבלית שהחלה לעבוד ב-18:30 הפסיקה לעבוד בשל תקלה.
אחת הנוסעות (שמה שמור במערכת), סיפרה לחי פה כי הגיעה לתחנת הרכבלית אמש (מוצ"ש) בסביבות השעה 20:00, כשהיה בכוונתה לעלות באמצעותה לכיוון האוניברסיטה. אז ראתה כי בתחנה מספר רב של סטודנטים, שככל הנראה התכוונו גם הם להגיע באמצעותה בחזרה אל המעונות, אך לדאבונם הרכבלית כלל לא עבדה. אותה נוסעת ניגשה למאבטח כדי לברר את העניין, והמאבטח אמר לה כי בשל תקלה הופסקה פעילות הרכבלית.
נציין כי במוצ"ש אמורה הרכבלית לפעול עד חצות.
בבירור עם מוקד "כבל אקספרס" – החברה המפעילה את הרכבלית, נמסר לחי פה כי אכן חלה תקלה, שתוקנה הבוקר (ראשון 25/12/22).
הרכבל לא יכול לפעול ברוחות החזקות באזור האוניברסיטה ומה לעשות שזה דווקא סמסטר חורף. כל החשיבה הייתה עקומה.
נגיע לדיווחים על הגרעון הגדול שנה הבאה – מקוה שלראש העיר הבא יהיה אומץ ציבורי לסגור את הרכבל ולסלול נת"צ אוטובוסים בין הקמפוסים ומהטכניון בכביש דורי לצק פוסט, מה שהיה עולה רבע מעלות הרכבל וניתן לממן ממכירת הגונדולות והחלקים שלו למקום אחר. חבל על הבזבוז הענק זה בסוף הכסף של כולנו שלא הגיע לשיפוץ בורות בעשרות כבישים בחיפה או הנגשת עשרות מוסדות ציבור. אנחנו משלמים פעמיים את הנזק הישיר והעקיף מהרכבל הזה.
כביש חדש ישיר מרמות יצחק שמאלה לאוניברסיטה יחסוך זמן וערכי הטבע יהיו סביב שני צידי הכביש מעבר תת קרקעי מתחת לוגשר וגדרות והטבע יהיה מסביב במלוא יופיו הטבעי
אני מקווה מאד שהתקלות יתוקנו ושהרכבלית תהיה בטוחה ושמישה לנוסעים השונים.
לדעתי הרכבלית היא פתרון טוב לסטודנטים וצריך לדאג שהיא תפעל
כשקנו את הרכבל סרבה העיריה להגדיל בשקל ותשעים.
אנו רואים היום את התוצאה.
קורה שיש תקלות לא צריך לנסות להצחיק כי זה לא מצחיק
פחד אלוהים לנסןע ברכבלית הסו. זה אסון שיקרה מתישהו. רולטה רוסית.
תוכנית פעולה: ברגע שיספרו על גרעון עתק בתפעול ותחזוקה, מועצת העיר מצביעה להשבית את הרכבל. התחנות ישמשו לכבאיות וציוד חירום לשריפות באוניברסיטה, בטכניון ובכביש דורי.
במקום הרבבל סלילת נתצ טכניון-אטניברסיטה לשאטל אוטובוסים בין הקמפוסים. את הקרוניות מאחסנים ומוכרים בארץ/בחו"ל כולל ציוד התחנות.
אם תיסלול כביש אתה תהרוס את הטבע, מנסים לשמר.
אם גם אתה הייתה חושב קצת לעומק ולא את הפשוט שישימו כביש כי הרי למה לא זה יותר נוח, נכון אך חבל על הטבע אנחנו צריכים לשמר קצת טיפה ממה שנישאר להבאים אחרינו ולא להרוס הכל….
זה קל להרוס ולשבור אבל לבנות ולהצמיח מחדש זה הרבה זמן.
שלום יובל. שימור טבע – עבור הרכבל כרתו מאות עצים ועשרות דונמים של יער בין הטכניון לאוניברסיטה.
כביש בין המוסדות כבר קיים בחלקו הגדול (החניון העליון של הטכניון) ותוספת לאוניברסיטה אפשר לעשות בדרך של פגיעה מינימלית בטבע. אם זה כביש לשאטל ואוטובוסים בין המוסדות זה פוגע מעט והתועלת של נתצ כזה אדירה.
הרכבל פשוט מיותר. זו האמת המצערת בכל העניין. אוטובוסים חשמליים מזה ים הרבה פחות מהרכבל וניתן לווסת לפי ביקושים מה שלא ניתן כלל ברכבל.