שר החינוך נפתלי בנט, הציג את תפיסת עולמו החינוכית, את הישגי משרד החינוך עד כה, את היעדים העומדים לפתחה לקראת שנת הלימודים תשע"ו ושתי רפורמות משמעותיות שיחלו ב-1 בספטמבר, בכנס היערכות לקראת שנת הלימודים לכל מנהלי מחוז חיפה במשרד החינוך שנערך היום (ג') בחיפה.
בפתיחת הכנס הציג שר החינוך את תפיסת עולמו החינוכית, את הישגי משרד החינוך עד כה, ואת היעדים העומדים לפתחה לקראת שנת הלימודים תשע"ו, והציג את שתי הרפורמות המשמעותיות שיחלו כבר ב-1 בספטמבר: רפורמת סייעת שנייה בגני הילדים ורפורמת הכיתה הקטנה.
רפורמת סייעת שנייה בגני הילדים – עוד לפני כניסת בנט לתפקידו כשר חינוך הוא דאג לשריין תקציב ליישום רפורמת הסייעת השנייה. הבחירה בגיל הרך (גילאי 3-4) היא יעד אסטרטגי שאותו ימשיך לקדם במהלך הקדנציה.
רפורמת הכיתה הקטנה – מתווה להקטנת מספר התלמידים בכיתות המתווה החדש יחזק את הקשר של מורה תלמיד, יעמיק את הלמידה וישפר את הישגי התלמידים.
בנוסף הציג השר בנט, למנהלים כמה מהצעדים האחרונים שנעשו במשרד לקראת שנת הלימודים הבאה, ובהם: העסקת סייעות הרפואיות בכל חודשי השנה ולא רק למשך עשרה חודשים, כעזרה לילדים הזקוקים לכך. תכנית מרכזית נוספת אותה הוביל בנט, לאחרונה והיא הרחבת לימודי העברית בחינוך הערבי, מהגן ועד י"ב, זאת, על מנת לשפר את יכולת התלמידים להשתלב בעולם התעסוקה בהמשך עתידם. בנוסף, הפעלת תכנית שילוב יוצאי אתיופיה בחברה הישראלית על מנת לקדם שילובם של יוצאי אתיופיה בכל תחומי החיים והחברה.
מנכ"לית משרד החינוך, מיכל כהן, הציגה את השינויים הפדגוגיים הצפויים במהלך שנת הלימודים ואמרה: "מערכת החינוך פותחת את שנת הלימודים עם בשורה גדולה להורים, למורים ולתלמידים. השנה מתחילים עם המתווה להקטנת כיתות ועם הסייעת השנייה בגני הילדים. לרפורמות חשיבות חינוכית מהמעלה הראשונה, הן תעמקנה את הקשר של המורה עם התלמיד, ואתה הקשר של הגננת עם הילד. הרפורמות יאפשרו מתן דיפרנציאלי כך שכל ילד יקבל את המענה הנדרש לו".
מנהלת מחוז חיפה, רחל מתוקי, הודתה לשר החינוך, למנכ"לית, לראשי הרשויות ולכלל באי הכנס על שכיבדו את המחוז בנוכחותם וציינה, כי היא שמחה לפתוח את כנס ההיערכות לפתיחת שנת הלימודים תשע"ו.
"אנו ניצבים כאן מול הנהגת החינוך במחוז חיפה, אתם, הדמויות בעלות יכולת ההשפעה הגבוהה ביותר על התנהלות בתי הספר ועל חינוך דור העתיד. אני בטוחה שגם בשנה זו, אתם, מנהלי מוסדות החינוך, תובילו יחד עם הצוותים החינוכיים ושותפנו ברשויות וברשתות החינוך ועם צוות הפיקוח המחוזי את תלמידי המחוז, לאיכות חינוכית ולימודית, למצוינות אישית ואקדמית, להעמקת הזהות, השייכות והמחויבות החברתית ערכית". עוד פנתה מתוקי, אל אנשי החינוך להוביל באומץ שיח מכבד אשר יכיל את חלקיה של החברה הישראלית.