חזית הים העירונית של חיפה:
ההודעה ה"דרמטית" על פתיחת חזית הים לשימושים עירוניים, בחסות נמל חיפה, לא גררה הפעם גלי שמחה בחיפה. למעשה, זאת הייתה הודעה עצובה מאוד. הודעה הבאה בהמשך ל(עוד) משבר אמון המתקיים בין ראש העיר חיפה לבין חברת נמלי ישראל וחברת נמל חיפה.
לפי הודעה זו, השרה רגב החליטה שמי שיהיה אחראי על פתיחת חזית הים יהיה המפעיל הפרטי שיזכה במכרז הפרטת הנמל – וללא שום זיקה לעיר חיפה או לעירייה שלה. המשמעות היא שלא רק שלא סופרים את ראש העיר, אלא שכעת קורעים חלקים מהעיר במסגרת מסע בחירות ולטובת אינטרסים צרים מאוד. כך יעשה לעיר שהמדינה אינה חפצה ביקרה.
הודעת השרה רגב – פברואר 2021
הודעת עיריית חיפה – יולי 2013:
מכה מתחת לחגורה
ומה אומרת ראש העיר? כלום.
אבל אני מקווה בשבילה שהיא מרגישה מעט לא בנוח, בזמן שהעיר חיפה עוברת התעללות פוליטית מסוג שלא נראה בעבר. ההתעללות הזו מוגשת כמו שנקמה צריכה להיות מוגשת – קרה. לכן, מצחיק לקרוא את ההודעה של שרת התחבורה רגב. הודעה שנורא מתאמצת להיות חגיגית ופורצת דרך, אך גם כזו שאינה מצליחה להסתיר את החיוך של השרה.
בשורה התחתונה, הנמל הופקע מתושבי העיר חיפה ונראה הפעם שגם השותפים החרדיים של קליש בעירייה ובממשלה לא יוכלו להושיע. היכולת הזו של שרת התחבורה לבצע פעולה כל כך צינית מטרידה לא רק בגלל עצם התרחשותה. היא מדאיגה גם לאור היותה המשך ישיר לשורת הצהרות ריקות מתוכן אשר לכאורה היו אמורות לשרת את העיר חיפה, אך למעשה עשו בדיוק הפוך.
פלאשבק – משנת 2009 – שמואל גלבהרט בהצעה לסדר:
מפרץ החדשנות כקדימון להמשך מפלת העיר חיפה
מתברר שההצהרה המגלומנית של השר לשעבר כחלון על חזון מפרץ החדשנות לא הייתה שונה בהרבה מהודעתה של השרה רגב. למעשה ניתן לומר שזו הייתה הסנונית הראשונה שבישרה על תחילת הקריסה במעמד העיר. התכנית הגרנדיוזית של מפרץ החדשנות הייתה לכאורה אמורה לייצר עיר חדשה בלב העיר חיפה, אבל כל שנותר ממנה לדעתי הוא שחרור אדמות יגור לבנייה.
הנפילה הסופית של חזון מפרץ החדשנות לא מדירה כנראה שינה מעייני איש מאלו שהיו מעורבים ביצירתו. ומנכ"ל רשות מקרקעי ישראל גם נתן את הסיבה לכך – זה פשוט לא כלכלי. המהלך הזה קיבל השבוע משנה תוקף כאשר לא פחות מ-4,500 מ"ר הוקצו לטובת תעשיה פטרוכימית בדיוק באזור חניית הגונדולות אשר אמורות היו לשוט בתעלות מפרץ החדשנות.
אבל אל תהיו עצובים… קבלו גן פסלים חדש!
העיר חיפה הפכה למגרש המשחקים של ירושלים באופן רשמי. כל אחד שחסר לו חצי אחוז רייטינג מוזמן לבוא ולקרוע משולי השמלה של העיר היפה שלנו לטובתו האישית בלבד. אף אחד לא ייצא נגדו ואף אחד לא יספר לתושבי חיפה שהמעשה שנעשה היה לטובת קבוצה של בעלי עניין לכאורה. אז כנראה שגם ראש העיר הבינה שזה המצב, ואם כבר לקחו ממנה את היכולת לפתח את העיר לכיוון הנמל ולכיוון המפרץ, אז למה לא להוסיף עוד כמה משחקים לשיפור התפאורה?
בצר לה, יצרה ראש העיר לעצמה עוגן קטן בתוך ים המפלות, והכריזה על הקמתו של גן פסלים חדש בעיר. נראה באמת שראש העיר טובה הרבה יותר בהתמודדות עם פסלים.
טוב מאד עשתה ראש העיר כשפתחה חזית מול הביזבוזים הנוראיים של משרד התחבורה
מספיק לראות את עודף הכבישולוגיה והגשרים בצ'ק פוסט להבין שנשפכים פה כספים על כלום ושום דבר
במקום באמת לקדם תחבורה ציבורית נעלמו מליארד שקל במטרונית מעבר לתכנון.. למה לא נפתחה חקירה?
מירי רגב שמה סוף להשתוללות של יפה נוף החיפאית והאזורית בניהול שערורייתי של כל פרויקט תחבורה עם ביצוע
כושל שיוצר עלייה מתמדת גם בשימוש ברכב הפרטי (כי התושבים התייאשו מתחב"צ) וגם עלייה בתאונות דרכים בצירי
המטרונית העגומה.
קליש צריכה להגיב בסגירת יפה נוף המוחלטת ופתיחת חברה עירונית לפיתוח תשתיות וחברה עירונית לפיתוח מבנים, בנפרד, כי אלו דברים נפרדים וכי יפה נוף בלעה 90% מהתקציב לכבישים והרעיבה את שכונות חיפה ממבני ציבור, ספורט ותרבות ראויים עד שהפכנו לבדיחה גם מול ערים קטנות לידנו. די שניזכר שבאצטדיון עומד "קניון" ריק נטוש שהיה אמור לממן לדעת יו"ר יפה נוף הגזבר ג'קי וואקים את האצטדיון, שעלותו גם זינקה ב-40%, וגם קיבלנו אותו חצי גמור מול תאומו בלה הבר, שנבנה מהר יותר, עטוף ועם פרטי גמר טובים פי כמה.
הבזיונות של יפה נוף חייבים להסתיים בסגירת החברה וחוסר שיתוף הפעולה שלה בהעברת המושכות מהכשלונות שלה בדרישת משרד התחבורה צריך להוביל לפתיחת חקירה פלילית עם כתבי אישום גם הפעם.
כל המאצ'ינג של עיריית חיפה עם מ. התחבורה התברר כבלוף שתפקידו לאפשר למהנדסי תחבו-רע לחלוב את תקציב העיר חיפה עבור שגעונותיהם הבלתי פוסקים. עמדו לזרוק מליארדים מהארנונה שלנו על שביל לבנים אדומות במעלה דרך יד לבנים ונו"ש ועוד אחד במוריה כאילו יש מקום ויש היתכנות, כאילו לא מספיק המטרונית נכשלה והרסה שכונות החוף בקירות הפרדה באמצע הכבישים שכולם הפכו ללא יוצא מן הכלל לכבישים "אדומים" מרובי נפגעים והרוגים.
הגיע זמן להפנים משרד התחבורה הוא לא חבר או אויב, לא נקמן או תחמן.
משרד התחבורה זורק 7 מליארד שקל על קו רכבת מיותר אומלל חיפה-נצרת, המשרד הזה השתגע לחלוטין, גורם נזק לכלכלת המדינה עוד הרבה לפני מירי ובצלאל. עכשיו 150 מליארד למטרו. הם יקברו את כולנו ואת העתיד של כולנו באספלטיאדה הבלתי פוסקת לממן את כת מהנדסי התחבו-רע. כשיש פתרונות קלים זולים פשוטים מהירים של סימון נת"צים לאוטובוסים בנתיבי ימין תוך ימים, תוך שעות, בעלות פרומילית… אבל הם מתעקשים לבזבז מליארדים, עשרות מליארדים ומאות מליארדים.
הפעם טעית, יריב. שרת התחבורה מירי רגב לא פעלה מתוך "נקמנות", וקליש לא מספיק חשובה בשביל רגב, כדי שתהיה שווה "נקמה". במשך חודשים ארוכים ניסה מנכ"ל הנמל מנדי זלצמן, להגיע עם קליש למיתווה שיבטיח ניהול הנמל הפתוח בשיתוף בין הנהלת נמל חיפה, ועירית חיפה. אולם ראשת העיר הגיבה בגרירת רגלים ובחיבוק ידים, ובסוף נשבר לו ולרגב, וכמו שזלצמן אמר – "הפרטה תהיה! עם קליש או בלעדיה"… וכך, במקום לסגור עניין עם פרטנר חיפאי ידידותי כמו מנדי זלצמן, קליש תלויה עכשיו בשרת התחבורה ובחירי משרדה, אותם הגדירה לאחרונה כ"פח האשפה בירושלים", וכעת מצפה שיגלו כלפיה רצון טוב… רק נזכיר כי מנדי זלצמן, חיפאי, ופטריוט מושבע של חיפה, גם התמודד בבחירות האחרונות לראשות העיריה. לצער רבים החליט על כך מאוחר מכדי שיוכל להרים קמפיין של ממש.
כל הפרשנות אמת . שבוע טוב
תושבי חיפה ביקשו והצביעו שינוי ואכן קיבלו את השינוי. ראש עירייה הסויה מנותקת מהעיר. עוד שנתיים נשתחרר מההזיה ההזויה הזו.
טפשי לחשוב שהפוליטיקה לא משחקת כאן תפקיד . ונראה שכל עניין הנמל הוצא משליטה של מדינת ישראל , ככה נראית טיפשות במיטבה , לא רגב לא קאליש יכולות לעמוד מול מדיניות רעה של ממשלה וראשה שרואה רק עבר ולא עתיד. זה מחיר מכירה של פתח לים הכי חשוב בצפון. רג כבר אמרו ' לא נוצחה מדינה שיש לה פתח אל הים ' ? אז אמרו . מי בראש המדינה שלנו סופר את המשפט הזה ?
עצוב