פרח השבוע •  קוצן קיפח

הכרמל מציג לנו פרחים בכל עונות השנה.בטור זה נציג...

ביצות טובעניות בישראל: על הסכנות שאיש כמעט לא מכיר

ביצות טובעניות הן משהו שאנחנו רגילים לשייך לאמזונס, למפרץ...

חיפה – טעם של פעם • מנהגים ואירועים מן העבר: דברו עברית!; עישון בשבת אסור!!!…

דברו עברית! מי זוכר את הסיסמא מלפני עשרות בשנים, שתפקידה...

הרהורים על תאריכים, אנשים ומקומות – מהנגב של 1946 לעוטף של 2023

תאריכים תמיד היו עבורי נקודות ציון, אבל לאחרונה הם...

7 – באוקטובר 2026

הכאב לא תםלא נעלםלא יישכח לעולם. הוא יישאר בטעםמר שכזהצמוד...

תיאום מס 2025 | רשות המסים מאריכה את תאריך הגשת תיאומי המס עבור שנת 2025

(חי פה) – לאור השינויים הצפויים במדרגות מס הכנסה: רשות המסים מאריכה את תוקפם של תיאומי המס של 2025 עד אמצע אפריל 2026

הודעה מרשות המיסים:

רשות המסים הודיעה היום (יום שלישי 30/12/25) לציבור כי תיאומי מס בגין משכורת ממעסיק נוסף או קצבה, שהופקו עבור שנת 2025, יעמדו בתוקף עד אמצע אפריל 2026. כלומר, בתלושי המשכורת או הקצבאות של החודשים ינואר עד מרץ 2026 כולל, ינכו המשלמים מס בהתאם לתיאומי המס שנערכו בשנת 2025 ואין צורך לבצע תיאום מס על מנת למנוע חיוב ביתר.

ההודעה באה על רקע הצעת החוק לריווח מדרגות מס הכנסה הנכללת בתכנית הכלכלית המלווה את תקציב המדינה לשנת 2026. אם תאושר הצעת החוק, אישורה יחייב הפקה של תיאומי מס מחדש, ועל מנת לחסוך את הנטל הביורוקרטי לציבור ולייעל את עבודת הרשות הוחלט להאריך את תוקפם של התיאומים משנת 2025 עד למועד שלאחריו תתקבל החלטה בנידון.

על רקע שינויי החקיקה הצפויים, מערכת תיאומי המס באינטרנט תיפתח ב-11.1.2026. תיאומי מס בשל יישובים מוטבים ניתן יהיה לערוך החל מיום 15.1.26, לאחר פרסום הרשימה.

במקביל, שלחה רשות המסים לאחרונה הודעות לכ-258 אלף שכירים, אשר תוקף תיאומי המס שלהם הוארך אוטומטית לשנת 2026 כולה והם אינם נדרשים לערוך תיאום מס חדש. הודעות אלו נשלחו לשכירים אשר הכנסותיהם ונתוניהם האישיים (זהות המעסיק, מצב משפחתי ונתונים נוספים המשפיעים על חבות המס) לא השתנו מהותית מזה מספר שנים. כמו כן, מדובר בשכירים ששיעור המס שלהם לא צפוי להיות מושפע מריווח מדרגות מס הכנסה.

הודעות דומות נשלחו לכ-15 אלף הורים לילדים עם מוגבלויות, שתוקפו של האישור המעניק להם 2 נקודות זיכוי במס, יוארך אוטומטית גם לשנת 2026. בנוסף, גמלאים שעשו קיבוע זכויות וזכאים לגידול בשיעור של 0.5% בפטור על הקצבה וקיבלו הודעה על שיעור הפטור החדש – אינם נדרשים לבצע תיאום מס בשנת 2026. במקום זאת, עליהם להעביר למעסיק את המכתב שקיבלו מרשות המסים, המודיע על השינוי.

האם הכתבה עניינה אותך?

צרו קשר עם חדר החדשות: בוואטסאפ • במייל

נגה כרמי
נגה כרמי
נגה כרמי - מנהלת תאגיד החדשות חי פה - חדשות חיפה והסביבה - הודעה בוואטסאפ: 052-2410689 שליחת מייל למערכת: [email protected]

כתבות קשורות לנושא זה

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן

כל הכתבות בחי פֹה

פרח השבוע •  קוצן קיפח

הכרמל מציג לנו פרחים בכל עונות השנה.בטור זה נציג תמיד פרח אחד מפרחי הכרמל, במקביל להופעתו בשטח, ואתם תוזמנו לבקר אותו באחד המקומות בו...

תאונת דרכים בכביש 22: גבר בן 24 פונה לרמב"ם במצב בינוני

(חי פה) – תאונת דרכים בין שני כלי רכב פרטיים התרחשה היום בכביש 22 סמוך למחלף אתא צפון. גבר בן 24 נפצע בתאונה ופונה...

המחאות בשווי כ-290 אלף ש"ח נתפסו ברכב חשוד במחסום משטרתי בנשר

(חי פה) – לוחמי יס"מ כרמל תפסו במהלך מחסום משטרתי בגזרת תחנת נשר המחאות בשווי כ-290 אלף שקלים שהיו ברכב שעורר את חשדם. על...

ביצות טובעניות בישראל: על הסכנות שאיש כמעט לא מכיר

ביצות טובעניות הן משהו שאנחנו רגילים לשייך לאמזונס, למפרץ מורקאם באנגליה או ליערות מנגרובים עבותים. אבל בשנים האחרונות, במהלך עבודתי בשטח, גיליתי שגם בארץ...

תאונת דרכים בין 3 כלי רכב בכביש 4 סמוך לצומת מסריק

(חי פה) – תאונת דרכים בין שלושה כלי רכב התרחשה היום בכביש 4 סמוך לצומת מסריק. בעקבות התאונה נפצעו שני אנשים, בהם גבר בן...