5 הרגלים שמפחיתים את הסיכוי לחלות באלצהיימר | ד”ר סילביה מנדל

ד"ר סילביה מנדל (צילום פרטי)

לרגל יום האלצהיימר הבינלאומי: 5 הרגלים שיפחיתו את הסיכון ב-60%

היום, ה-21 בספטמבר חל יום האלצהיימר הבינלאומי. כהרגלי, מציגה זווית אופטימית ומבוססת מדע המחזקת את החשיבות של התמדה באורח חיים בריא כמגן-על מניעתי בפני הידרדרות קוגניטיבית.

אפילו 2-3 הרגלים מפחיתים את הסיכון

מבוגרים שתרגלו 4 או את כל 5 ההתנהגויות הבריאות, היו בסיכון נמוך ב 60%(!) לפתח מחלת אלצהיימר בהשוואה לאלה שלא תרגלו אף אחת או רק התנהגות בריאה אחת. אפילו הצמדות ל-2 או 3 גורמי בריאות הפחיתו את הסיכון ביותר משליש!

2 מחקרים גדולים

כך עולה מ-2 מחקרים שהתפרסמו בכתב העת NEUROLOGY ביולי השנה אשר כלל כ-2,800 משתתפים בגיל השלישי בריאים, לאורך מספר שנים.

ציון אורח החיים התבסס על הגורמים המצויינים ברשימה הבאה.
הציון הכולל נע בין 0 ל 5. מציון 2 ומעלה, הציון הוא חיובי.

גורמי הבריאות

  • עישון – מעולם לא או בעבר = 1 נקודה.
  • משתתפים שבילו יותר מ-150 דקות בשבוע בפעילות גופנית בינונית/עוצמתית = 1 נקודה. נמדד אורך הזמן בפעילות כגון: הליכה, גינון או עבודת גינה, קליסטניקס או פעילות גופנית כללית, רכיבה על אופניים או שחייה.
  • צריכת אלכוהול קלה עד בינונית = 1 נקודה. נשים_משקה 1 ביום. גברים עד 2 משקאות ביום.
  • תזונה בריאה למוח – הצמדות ל-40% ויותר =1 נקודה (פירות, ירקות, קטניות, דגנים מלאים, שמן זית, דגים, יין אדום, אגוזים וכו’ . הימנעות מ: בשרים אדומים, מרגרינה חמאה, גבינה, מאפים וממתקים, ומזון מטוגן/מהיר).
  • מעורבות בפעילויות קוגניטיביות = 1 נקודה. הצמדות ל- 40% ויותר. זמן שהושקע בשנה האחרונה בפעילויות כגון קריאה, כתיבת מכתבים, ביקור בספריה, משחק דמקה, קורסים.

מומלץ להתחיל ב-2 מגורמי הבריאות ולהגביר.
שנה טובה ובריאה!

ד"ר סילביה מנדל (צילום פרטי)
ד”ר סילביה מנדל (צילום פרטי)

הגב לכתבה

אורח: כתובת האימייל שלך לא תפורסם • ניתן להירשם לאתר כאן למעלה ואז התגובה מאושרת באופן מיידי.

7 תגובות
  1. Jenny אמר/ה

    מצטערת ד”ר מנדל
    אלצהיימר עדיין אינה בין המחלות בהן אפשר לטפל, לצערנו. איך, למשל, אפשר למנוע הצטמקות של המוח עם הזמן וכתוצאה מזה היקף הקרקפת מצטער? פרט לכך יש את הנוירונים שמאבדים קשר ביניהם? לצערי, אני ראיתי במו עיני איך זה קרה אצל אבי ז”ל. כל העצות המופיעות שפרסמת הן טובות אך הן עוזרות כמו לשים פלסטר לשבר.

    1. נעה אמר/ה

      וואו ג’ני אני מצטערת אך לא הבנת כלום… הכתבה מדברת על מניעה- לא טיפול. אורח חיים בריא מגיל צעיר- לכך הכוונה…

  2. רפי רפול - חסון.חיפה אמר/ה

    כל הכבוד לך ד”ר סילביה מנדל, חוקרת ומרצה.

    1. ד"ר סילביה מנדל אמר/ה

      גמר חתימה טובה רפי

  3. Shlomo King בפייסבוק אמר/ה

    הסינים אינם סובלים מאלצהיימר ודמנציה בזכות משחק השחמט הסיני שלהם. מי שמעונין ללמוד את המשחק יפנה בוואטצאפ 0549407340. שנה טובה לכולם.

  4. לאה שניאור אמר/ה

    תודה לך דר’ סילביה מנדל, יעוץ נהדר, לשמחתי אני כן! עוסקת בפעילות גופנית קוגניטיבית, אשמח להתעדכן ולשמוע עצות נבונות ממך, שנה טובה, בכבוד רב, לאה שניאור

    1. ד"ר סילביה מנדל אמר/ה

      המשיכי כך לאה!
      עד שתהיה תרופה שתוכל לתקוף את גורם או גורמי מחלת אלצהיימר, הגישה המניעתית הינה המלצה חמה מכל הקהילב המדעית