שריפה בחנות אופטיקה בחיפה – ייבדק חשד להצתה

(חי פה) – השרפה בהדר: לוחמי האש פעלו במהלך...

בליבה של המלחמה: הסתיים קורס צוללן מחזור 126

(חי פה) - בצל המלחמה הסתיים אתמול (רביעי, 27/11/2024)...

הבית שחרב: הריסת המבנה שנפגע מטיל בחיפה

(חי פה) – בניין מגורים ברחוב שוהם בחיפה נפגע...
באנר טירת כרמל
באנר חזית הים רחב
באנר מנו 131224
באנר גורדון 240624
באנר החברה הכלכלית 171124
באנר מוזאוני חיפה 081024
כללית סדנאות רחב
באנר קריית ביאליק 251124
באנר מוזאוני חיפה 081024
פרסום בחי פה - רחב - מונפש
באנר קריית ביאליק שנה טובה 031024
כללית סדנאות רחב

בן-חצב סיתווני • פרח השבוע

בטור זה נציג את פרחי הכרמל במקביל להופעתם בשטח. בן-חצב...

חוות איימן • אורווה טמפלרית וגם קונדיטוריה ייקית ראשונה בכרמל

בהתקפת הטילים של חיזבאללה על חיפה מ-16.11.24 , אחד...

קולנוע "עממי" • עומד בפני סגירה?

בית המשפט! ביום ב' 26/11/2024, התפרסם פסק דין של בית...

עתירה לבג"ץ: "לא לעשירים בלבד – חופש תנועה לכולם במנהרות הכרמל"

(חי פה בכבישים) – עיריית חיפה הגישה עתירה לבג"ץ נגד משרד האוצר, משרד התחבורה וחברת כרמלטון, בדרישה להפוך את מנהרות הכרמל למעבר ציבורי חופשי לכלל התושבים, ממש כפי שנעשה בירושלים, שם נחצבו מנהרות בהר והתושבים נוסעים בהן ללא חיוב.
(חשוב לציין כי הגשת עתירה היא תחילתו של ההליך המשפטי. בהמשך, נעדכן בחי פה בנוגע להתפתחויות בהליך זה).

תמצית העתירה: "לא לעשירים בלבד"

עיריית חיפה פתחה במאבק משפטי משמעותי בטענה כי מודל האגרות במנהרות הכרמל פוגע באופן קשה בזכות הציבור לנוע בחופשיות בתוך העיר. בתביעה שהוגשה לבית המשפט, נטען כי משרד האוצר, משרד התחבורה וחברת כרמלטון פעלו בניגוד לאינטרס הציבורי, כאשר הפכו את המנהרות, שהיו אמורות לשמש פתרון תחבורתי מרכזי, למכשול כלכלי עבור רבים מתושבי העיר.

הטיעונים המשפטיים: אפליה ופגיעה בזכות הציבור

עיריית חיפה מציינת כי מודל התפעול הנוכחי יוצר אפליה בין תושבי חיפה לתושבי ירושלים, שם תשתיות תחבורה מרכזיות, כמו כביש 1 ומנהרות העיר, פתוחות לציבור ללא תשלום. העירייה טוענת כי חופש התנועה הוא זכות בסיסית, וכי גביית האגרה מגבילה זכות זו באופן שאינו מידתי ואינו תואם את עקרונות השוויון והצדק.

בנוסף, העירייה מדגישה כי משרד התחבורה ומשרד האוצר אחראים לאישור הסדרים כלכליים שאינם נותנים מענה לצרכים התחבורתיים של הציבור הרחב, וכי חברת כרמלטון, המפעילה את המנהרות, פועלת משיקולים מסחרייםם.

חופש תנועה – אינטרס ציבורי ראשון במעלה

מנהרות הכרמל, שהוקמו במטרה להקל על עומסי התנועה בעיר ולחבר בין שכונותיה, הפכו לכלי שמשרת בעיקר את בעלי האמצעים, בעוד רבים נאלצים להימנע מהשימוש בהן בשל העלות הגבוהה. העירייה רואה בכך פגיעה חמורה בזכותם של כלל תושבי חיפה ליהנות מגישה שוויונית לתשתיות תחבורה חיוניות.

המאבק למען שינוי

עיריית חיפה דורשת מבית המשפט לחייב את משרד האוצר, משרד התחבורה וחברת כרמלטון להפוך את מנהרות הכרמל לשירות חופשי, כפי שנעשה בירושלים. התביעה מדגישה את הצורך בקידום צדק תחבורתי ושיפור איכות החיים בעיר, תוך הסרת מחסומים כלכליים המקשים על התושבים.

צרו קשר: בוואטסאפבמייל

נגה כרמי
נגה כרמי
נגה כרמי - מנהלת תאגיד החדשות חי פה - חדשות חיפה והסביבה - הודעה בוואטסאפ: 052-2410689 שליחת מייל למערכת: [email protected]

כתבות קשורות לנושא זה

17 תגובות

  1. ברגע שלא יהיה צורך לשלם, כולם יסעו במנהרות ובכך יווצר פקק שימנע את הנסיעה המהירה

  2. הגיע הזמן לעשות סדר או לתת לנסוע במחיר מופחת או בחינם הם הרוויחו כבר הרבה שנים

  3. למרות האגרה – לי זה משתלם,
    נסיעה במנהרות לעומת נסיעה בדרך יפו, מקצרת את זמן הנסיעה, מבטלת עיכוב בכ 8 רמזורים נסיעה בקו ישר …. ומכאן חיסכון בדלק וחיסכון בזמן נסיעה ותוספת נוחות ורוגע….

  4. אם חברת כרמלטון היא בבעלות מישהו ממרכז הליכוד אז לא יאפשרו מעבר חופשי ואם לא אז כן יאפשרו

  5. חבל על האנרגיה והזמן שיושקעו בהליך המשפטי. העיריה לא יכולה להתערב בהסכמים מסחריים בין צדדים שלישיים שנחתמו כדת וכדין מה גם שלפחות בזמנו, היא בירכה על המוגמר.

    • מה גם שהטיעון שהמנהרות עולות כסף פוגע בחופש התנועה, מה?
      איזו עתירה פופוליסטית וחסרת סיכוי.

  6. מקווה שבג״ץ יזרוק אותם מהמדרגות ויבהיר שהזכות לחופש תנועה לא כוללת את הזכות לקבל דברים ללא תשלום על חשבון משלמי המיסים.

  7. לפני כ20 שנה ולאחר שהוחלט על קיומו של הפרויקט, על אף התנגדויות – עלתה טענת המודל הכלכלי.
    הפרויקט הוצג בתחילה כ"מתנה" ללא עלות – היזם אחראי להקמה ומי שישתמש ישלם אגרה. כביש 6 שהחל כבר לתפקד הוכיח, כרגיל, שאין מתנות חינם. המדינה נאלצה לפרוש "רשת ביטחון" – מכספי המיסים כמובן.
    איני בקי בהסכמי כביש 6 – אך במנהרות הכרמל נוצרה בוודאות זהות אינטרסים בין היזם לבין המדינה. שניהם בעד העלאת התעריף. היזם מרוויח באופן ישיר, והמדינה תישא במימון של הפרש מופחת.
    בעיכוב של עשורים העיריות מבינות את מה שניסו להסביר לראשיהן…
    מעניין אילו פנטזיות של ראשי הערים העותרים כיום יתנפצו אל מול פני המציאות העתידית.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן

כל הכתבות בחי פֹה

עיריית קרית אתא מועמדת לפרס חינוך ארצי • שנת תשפ"ה

משרד החינוך והנהלת המחוז בחרו להמליץ על קרית אתא כמועמדת המחוז לפרס החינוך הארצי לשנת הלימודים תשפ"ה. לדברי משרד החינוך הרשות נבחרה לייצג את...

הכרכם שנשמתו מוצאה מקדם מגן – עדן

מאת: אמוץ דפני וסאלח עקל ח'טיב הכרכם הוא צמח בשם רב מוניטין (אם כי קרובו התרבותי נפלא ממנו בהרבה). בתנ"ך מוזכר הכרכום פעם אחת "שלחיך...

חג הסיגד של העדה האתיופית בקריית אתא

עיריית קרית אתא ציינה את חג הסיגד של העדה האתיופית בשבוע שעבר (17-21/11/24) ציינה עיריית קרית אתא את חג הסיגד הנחגג בקרב יהודי אתיופיה בפעילות...

גבי נפתלי • רוקחת ראשית, מעדכנת: הסרטן יוצא לטיול יחד איתי • 'אל תתקשרו, אני אעדכן'

גבי נפתלי מגדירה את עצמה כ "סתם אדם" – אולם כל הפוגש בה מבין מיד שמבטה שלה אל תוך המראה של עצמה, הינו מבט...

מבצע לילי • הועלו תמונות החטופים בדרך פרויד ◄ צפו

(חי פה) - במבצע לילי שנערך בערב רביעי 27/11/24 הועלו תמונות החטופים לדרך פרויד בחיפה.ביום רביעי התכנסו פעילים ממטה החטופים החיפאי ביחד עם בני...