מהגג, אפשר לראות כבר את הסוף…
עבודות בניית החניון התת-קרקעי ברמב"ם בשיאן, ובשבוע שעבר הסתיימה יציקת התקרה בקומה השלישית (3-) של החניון, באזור שבו מיועד לקום ביה"ח לילדים ע"ש רות רפפורט.
העבודה מתקדמת במקביל בחמשת אזורי הבניה החניון, ובכל אזור שבו כבר הסתיימו עבודות יציקת הקירות והעמודים, יצק הצוות את התקרה. סיום היציקה בשבוע שעבר, באזור המכונה אזור 100, מקרב את הפרויקט צעד נוסף לשלב המיוחל, השלמת החניון התת-קרקעי המיועד להיפתח בקיץ 2012.
לדבריו של אריה ברקוביץ', מנהל אגף הבינוי ברמב"ם, העבודות מתקדמות על פי התכנון, ונכון להיום, 20% מעבודות יציקת שלד החניון כבר הושלמו. "עם השלמתו של החניון בעוד פחות משנתיים, נערך לתפעולו של החניון שיספק בימי שלום 1,500 מקומות חניה למבקרי ביה"ח ולעובדיו".
כזכור, בזמן חירום ירוקן החניון והמבנה יהפוך לבית חולים חירום על אזורי ל-2,000 מיטות, ממוגן לאיומים קונבנציונאלים ובלתי קונב'. עם סיום הבניה, בית החולים הממוגן ברמב"ם, יהיה הגדול בעולם מסוגו.
אולי כשהמטרונית תגיע לבת גלים יעדיפו אותה ע"פ רכב פרטי.
נ.ב. בינתיים ממשיכים תושבי השכונה הגרים בסמוך לרמבם, וכנראה ימשיכו עד 2012, לסבול מהתעבורה הגדולה של מערבלי הבטון ומהאבק שיוצרים, וכל זאת במקום שישנו את בסדרי התנועה , כך שיצאו/יכנסו או דרך עפרון או דרך כיכר צים במקום דרך רחוב העליה הלוך וחזור!
יש לי שאלה: כשהחניון יתרוקן בזמן חרום מ-1500 כלי רכב שרובם יהיו עובדי רמב"ם, איפה הם יחנו במצב כזה?
הם יחנו על המדרכות מסביב ובתוך הרחובות סביב לבית החולים ויגרמו לאמבולנסים שצריכים לצאת לשאר העיר פקקים ביציאה ובכניסה לבת גלים?
הרי בחניוני החופים יש מקום ל-200 מכוניות מה עם 1300 אחרות? הרי כבר היום יש שם עומסי תנועה כבדים ועם החניון הזה רק יגדלו.
מישהו חשב על זה?
ליד רמב"ם יש גם תחנת רכבת, גם תחנת אוטובוס מרכזית עם קוים שפעילים וגם מסלול מטרונית וגם קוי מוניות.
למה בעצם צריך להגיע אליו ברכב במקום לעודד עובדים ומבקרים להשתמש בתחבורה ציבורית?