צוות ביה"ח כרמל, בשיתוף צוות מחוז חיפה של הכללית הוא הזוכה והנבחר בתוכנית היוקרתית של הכללית – "מאתגר לפתרון".
הרעיון שנבחר – פיתוח אפליקציה חדשנית לעידוד הטיפול בעין עצלה בילדים.
ד"ר עלוית וולף רופאה בכירה במחלקת עיניים בכרמל:
"אני שמחה על הבחירה באתגר וברעיון שלנו, המרוויחים הגדולים מהפתרון שלנו יהיו הילדים".
אחרי חודשים ארוכים של הכנות ובחירות, הגיעה לסיומה תכנית 'מאתגר לפתרון', תכנית היזמות והחדשנות של כללית ונבחרו הפרויקטים הזוכים. זהו המחזור השלישי של התוכנית בכללית ומתוך כ 60 צוותים שהגישו אתגרים, רק 8 עברו את הסינון הראשוני. 3 פתרונות העפילו לגמר מרגש במפגש שיפוט בראשות מ"מ מנכ"ל כללית, מר אלי כהן.
הפתרון שזכה ונבחר הוא Eyesee של צוות מרכז רפואי כרמל ומרחב חיפה וגליל מערבי.
ד"ר עלוית וולף, מומחית ברפואת עיניים ממחלקת העיניים בכרמל ומי שהובילה את הרעיון והנושא מסבירה:
"מדובר באפליקציה לעידוד הטיפול בעין עצלה בקרב ילדים, בעזרת אלמנטים של משחק, המסייעת במעקב אחר התקדמות הטיפול להורה ולצוות המטפל. האפליקציה כוללת יכולת זיהוי הרטייה על עינו של הילד, פעילות מותאמת גיל להעברת זמן הטיפול, הערכת משך הטיפול כולל התראות לגבי הזמן שנותר וצבירת תמרוצים לעידוד המשך הטיפול. כל אלה מאפשרים את הגברת היענות הילד וההורה לטיפול, משפרים את חווית המטופל, מגדילים את סיכויי הריפוי מהמחלה ומפחיתים עומס על המרפאות".
ד"ר שרון קמה מנהלת החדשנות בכרמל מעדכנת:
"הפתרון שלנו יזכה להיכנס לתוכניות העבודה כבר בשנה הקרובה במטרה להגיע להטמעה בכל הכללית, את הפתרון הובילה ד"ר עלוית וולף, ממחלקת עיניים בסיועם של ד"ר אלינה מלמוד, ד"ר אורי וגנר ופרופ' אורן טומקינס, מנהל מחלקת עיניים אשר ליווה ותמך בתהליך על כל שלביו, לצד חברי הצוות מבית החולים וממחוז חיפה וגליל מערבי – איילת סמרלי, יעל ניימרק, ד"ר שני ברוש, פאתן זיידן, ד"ר שרון קמה, וחלי רוסטוקר. כל אחד מחברי הצוות הביא זוויות ראיה מעולמות הידע הייחודיים לו ובעזרת כל אחת ואחד נוצר פתרון הנותן מענה מקצועי, שירותי וחדשני לליקוי הראיה השכיח ביותר בילדים".
תכנית החדשנות של הכללית "מאתגר לפתרון" מזמינה צוותים להציג אתגרים אותם הם פוגשים במסגרת עבודתם, תוך חיבור בין העולמות הקליניים לטכנולוגיים . כשהמטרה היא להביא פתרונות בעלי ערך להביא ערך רב בתחומו ולמצב את כללית בחזית הטכנולוגיה והחדשנות. השנה הוזמנו הצוותים מכל רחבי הכללית לשתף פעולה כדי למצוא פתרונות לשני אתגרי על : כיצד נצמצם את המאמץ מצד המטופל לקבלת טיפול מיטבי ואיכותי וכיצד נייצר חוויית מטפל/ צוות מקצועי מעצימה.
יעל ניימרק מנהלת שרות ושימור כללית מחוז חיפה וגליל מערבי, הביאה לאתגר את קול ההורים והילדים ותרמה לעיצוב פתרון בהתאם לאסטרטגית הכללית בתחום חווית המטופל והמטפל. ביחד עם הצוות למדה את האתגר וביצעה תחקיר מקדים בקרב ההורים והילדים כדי לדייק את הכלי המוצע להם, לשמוע מהם על חווית השימוש בו ולפתח עבורם פתרון הולם.
במהלך התכנית עבדו על האתגרים צוותים מגוונים ורב תחומיים שהביאו כל אחד את הניסיון וזווית הראייה שלו ובאמצעות תהליך מובנה וליווי של נציגים מחברת EY ורות לוי ושחף שניר ממערך החדשנות, הגיעו המובילים שהגיעו לכדי אפיון סופי של הפתרון.
"אני שמחה שהחזון שלנו הופך למציאות", סיכמה ד"ר שרון קמה מנהלת החדשנות בכרמל". הצוות יוצא עכשיו למסע הפיתוח שבסיומו נעצב מחדש את הטיפול במטופל ".