(חי פה) – תושבים מחיפה והסביבה מתלוננים על כך שאין טיסות משדה התעופה בעיר מאז תקופת הקורונה. גם טיסות ליעדים קרובים, דוגמת יוון וקפריסין אינן יוצאות משדה התעופה החיפאי ואפילו לא טיסות לאילת • רשות שדה התעופה: "אנחנו מנסים לשכנע חברות להשתמש בשדה התעופה בחיפה, אך אין היענות".
"הלוואי שהמצב ישתנה"
מאז תקופת הקורונה עומד שדה התעופה בחיפה שומם. על אף ששדה התעופה פתוח, בפועל הוא אינו עובד – פשוט אין טיסות.
בשדה התעופה הפתוח בחיפה אין המראות ואין נחיתות, וזה עוד לפני שהזכרנו את ה"דיוטי פרי" שנחנך בספטמבר 2017 באירוע חגיגי ומלא תקווה. גם הוא עומד סגור ומיותם בשל אי הפעילות. מה קרה שגרם לכך שחברות תעופה אינן מעוניינות לעשות שימוש בשדה התעופה החיפאי?
"צי המטוסים בארץ מיועדים ומעדיפים טיסות לחו"ל", כך אומרים ברשות שדה התעופה בשיחה לחי פה. עוד אומרים, כי שדה התעופה בחיפה פועל כרגיל וכי כל חברת תעופה שמעוניינת לטוס ממנו מוזמנת לעשות זאת בשמחה, אך ה"דיוטי פרי" לא פתוח, מאחר שהוא מיועד רק לטסים לחו"ל (פטור ממכס) וכרגע אין ביקוש לטיסות מסחריות לחו"ל.
"לגבי אילת, כרגע החברות ארקיע וישראייר לא מקיימות קו טיסות ליעד. "הלוואי שהמצב ישתנה, הן מוזמנות בכל עת", אומרים ברשות. "חשוב לציין כי כל שדות התעופה בארץ פועלים ולגבי הטיסות והבחירה באיזה שדה תעופה לעשות שימוש, זה קשור בהן לא בנו. אנו עושים כל שביכולתנו ומעודדים שיהיו טיסות ומנסים לשכנע חברות לטוס ולהשתמש בשדה התעופה בחיפה, אבל אין היענות. מאחר שלא הצלחנו עם חברות ארציות, ניסינו עם חברות מחו"ל, אבל נכון לעכשיו גם איתן אין תוצאה. גם בנתב"ג הטיסות לאילת דוללו, כי יותר משתלם להטיס מטוסים לחו"ל".
אם זה המצב כרגע, לא ברור מה צפוי בהמשך. האם יוארך מסלול הטיסות? האם יהפוך שדה התעופה בחיפה לשדה תעופה בינלאומי? דבר ששרת התחבורה מיכאלי לא שוללת. או שהחלום של ראש העיר וסגנה יתנפץ ושדה התעופה ייסגר לחלוטין? ההכרעה בעניין טרם התקבלה.
ממשרד התחבורה טרם נמסרה התייחסות בנוגע לנושא.