דילול חזירים בירי בחיפה – המערכה המשפטית החלה

(חי פה) - השבוע החלה מערכה משפטית, כאשר עמותת...

סגר חיפאי

קוֹלוֹת שֶׁבֶר הִרְעִידוּ אֶת שַׁלְוַת הַכַּרְמֶלאֶת נוֹפֵי הַיָּרֹק מִבַּעַד...

רחוב נורדאו המדרחוב הראשון בעיר חיפה • יוסי לובלסקי

גלגולו של פסאז' שתמהיל הבילוי והפנאי הועתק למתחמי בטון...
באנר מוזאוני חיפה 010524
באנר - צעדת קריית ביאליק ה-41 - שבת, 1/6/24 - רחב
באנר קריית אתא עצמאות 080524
באנר מוזאוני חיפה 010524

משטחי ענק של צידפת הפרנה פרנה התגלו במפרץ חיפה

(חי פה בים) - רבים הדיבורים על הגירה לישראל...

רחוב נורדאו המדרחוב הראשון בעיר חיפה • יוסי לובלסקי

גלגולו של פסאז' שתמהיל הבילוי והפנאי הועתק למתחמי בטון...

מקצר חיים | סיפור קצר | אילן סגל

מנין שאבנו את החוצפה לעשייה כה מסוכנת מבלי הניד...

רותי סגל • אלת פריון היצירה • ציירת ואוצרת חיפאית

ציוריה, ביתה ואוצרות מעונה של רותי סגל משרים על...

בית התעשייה במלחמת השחרור בחיפה

לכבוד יום העצמאות, נספר על הקרבות סביב בית התעשייה...

בעיות החניה בתוכנית הבניה ברמת שאול

חפ/2222 תוכנית הבניה ברמת שאול – מצוקת חניות

רבות נכתב על מצוקת החניה הקיימת כבר היום בשכונת רמת שאול.
תוכנית הבניה המתוכננת תחמיר מאוד את הבעיה.
פשוט מאוד כיוון שתוספת הבנייה גדולה הרבה יותר מתוספת החניות. כך שלמעשה ובפועל המחסור במקומות חניה יגדל מאוד.
לעיונכם ולידיעתכם התייחסות של אחד התושבים ,אדריכל במקצועו , על בסיס כתב התנגדות שהגיש לוועדה המחוזית (תצהיר התנגדות).

——————————————————————————–

חניה

1. על פי סעיף 23.1 להוראות התכנית:
"מתן היתר בניה לתוספת יחידות הדיור, יכלול :
הוספת חניה מעל לכמות החניה הקיימת לפחות ביחס של מקום חניה ליחידת דיור נוספת".

* זאת אומרת שהתכנית אינה פותרת את מצוקת החניה הקיימת היום בתחום התכנית, אלא מסדירה מצב קיים.

2. על פי סעיף 23.3 להוראות התכנית
"….תוספת ותגבור מקומות החניה יכול להתבצע באמצעות:
מכפילי חניה. מיקום מכפילי החניה יהיה ככל שניתן רחוק מבנין המגורים שבמגרש".

· ז"א התכנון המוצע אינו נותן מענה לכמות החניה הנדרשת.
ומציע להשתמש בפתרון מכאני ולא מעשי (שנכשל גם כפתרון חניה באזורי מסחר ) ל-101 מקומות חניה.
אין זה סביר להשתמש בפתרון חניה מסוג זה באזור מגורים הרגיש מבחינה נופית.
הערה : למרות שמוצע להשתמש במכפילי חניה בהוראות התכנית הדבר לא מופיע בנספח הנופי או בנספח התנועה והחניה.

3. על פי תקנון התכנית גודל רוב הדירות הינו 115 מ"ר שטח עיקרי,
ואם נוסיף לכך את שטח המרחבים המוגנים שבפועל מהווים שטח עיקרי, נקבל שגודל יח"ד טיפוסית הוא מעל 120 מ"ר.
אם ניקח בחשבון שאחת ממטרות התכנית היא "לעודד כניסת אוכלוסיה חדשה וחזקה מבחינה סוציו אקונומית"
(על פי פרוטוקול ועדת המשנה של הועדה המקומית ישיבה מספר 36 בתאריך 31.1.08)
אז : סביר להניח שהביקוש בפועל לחניה יהיה לפי מפתח של 2 חניות ליח"ד.

4. על פי נספח החניה מתוכננים 632 מקומות חניה עבור 674 יח"ד (אפילו לא חניה אחת לכל יחידת דיור),
בפועל הצפי הוא לביקוש של – 1348 חניות. ז"א חסר פתרון חניה ל – 716 כלי רכב,
בנוסף לחוסר זה יש להוסיף כ -101 מקומות חניה המתוכננים במכפילי חניה (שבפועל אין סיכוי שיוקמו).
כך שלמעשה קיים מחסור בפתרונות חניה ל 817 כלי רכב פרטיים עבור בתי המגורים בתחום הפרויקט.

5. בנוסף, נספח החניה מתעלם מהמרכז המסחרי הקיים בפינת הרחובות כי"ח וויקטור הוגו.
ולפיכך יש להוסיף את כמות החניות הנדרש עבור המרכז הזה (פרטיות ותפעוליות) למאזן החניות.
(הערה מקור ההתעלמות נובע שכיוון ש"הוציאו" את המרכז מחוץ לקו הכחול של התוכנית
הוצאה וירטואלית זו כמו את רחובות לואי פסטר ורבנו תם לא "מוחקת את הרכבים על הכבישים …).

6. נספח החניה מתעלם לחלוטין מהצורך להקצות מקומות חניה לאורחי השכונה.

7. לסיכום : התכנית אינה נותנת מענה להיקף החניה הנדרש בפועל.
ואינה נותנת פתרון למצוקת החניה הקיימת כבר היום.
ובשל כך יווצר מצב שחניות הדיירים שבתחום התכנית,
אורחיהם ומבקרי המרכז המסחרי, "יגלשו" לרחוב סטפן וייס ואחרים ויחמירו את מצוקת החניה הקיימת ברחובות.

8. התוצאה : שללא פתרון מלא להיקף החניה הנדרש, המגורים בשכונתנו ובתחום התכנית יהיו בלתי נסבלים.
ויגרמו לאוכלוסיה חזקה מבחינה סוציו אקונומית לברוח מהשכונה,
וזאת בניגוד לכוונת התכנית על פי פרוטוקול ועדת המשנה של הועדה המקומית ישיבה מספר 36 בתאריך 31.1.08.
————————- —
ומעבר לתגובות האדריכל.

מכפיל חניה:

ולמי עדיין לא הבין מה זה "מכפיל חניה" להלן "הפיתרון":
(עדיין לא ידוע על שכונת מגורים סטנדרטית שהמתקן זה מופעל בהצלחה ולאורך זמן)
בתוכנית דרך אגב זה אמור להיות ממוקם דווקא רחוק מהבתים (אז איך זה בדיוק יופעל? נדמה לי שצריך חשמל)

יתכן ויש מקומות בשכונה/באזור/בארץ שפיתרון כזה כן יכול לעבוד.
אבל גם אז זה צריך להיעשות בשיתוף פעולה ורצון מצד התושבים. וכמובן תוך התאמה למציאות בשטח.
אנו לא פוסלים כל פיתרון תכנוני והנדסי לשיפור מצוקת החניה הקיימת (שיפתרו הבעיות הקיימות לפני הוספת חדשות).

מה ניתן בכל זאת לעשות כרגע לבעיית החניה ברמת שאול:

א. לבטל מיידית את כל תוספות הבניה בשכונה. (תוספות שרק מחריפות את הבעיה הקיימת) ולהיכנס לתהליך של שיפור המצב הקיים.
ב. להקים צוות חשיבה משותף לעירייה ולנציגות התושבים למיפוי הבעיה ולהגדרת פיתרונות שיהיו מקובלים על כל הצדדים.

נושא לטיפול ע"י צוות החשיבה לדוגמא : מיסוד ושיפור מצב קיים. יצירת מערך חניה לאורך כל רחוב אמיל זולא בצידו הצפוני של הרחוב
כולל ע"ח המדרכה. יש במילא בצד הדרומי. זה דוגמא אחת לרעיון שאפשר לפתח עם נציגות התושבים

יש בעיות חניה ברמת שאול. ואפשר לפתור אותן. בשיתוף ומעורבות התושבים וללא תוספת דירות חדשות לשכונה.

צרו קשר עם חי פֹּה: בוואטסאפבמייל

כתבות קשורות לנושא זה

4 תגובות

  1. שלום, יש לי כמה שאלות לאדריכל המדובר. אשמח אם נין יהיה להעביר פרטי המייל שלי אליו. זה בעיקר קשור לעניין מכפילי החניה.

  2. נראה לי שכדאי לצרף את האשכול הזה לאשכול על התוכנית של רמת שאול.

  3. בשכונת רמת שאול ובאזור כולו קיימת בעיית חניה אמיתית כבר היום.
    תוספת מאות יחידות דיור רק תחריף את הבעיות. זאת למרות שיכשירו עוד שטחי חניה.
    כמות סה"כ הרכבים תהיה גדולה יותר מכמות החניות.
    לכן אסור להוסיף יחידות דיור חדשות לאזור. וצריך לטפל בבעיות כבר עכשיו.
    על ידי טיפול ממוקד בבעיה. מעבר רחוב רחוב ומתן פיתרונות "קטנים" ובהתאם לשטח.
    אפשר לפתח שטחי חניה לדוגמא יש רחובות שאפשר לצמצם את שטח המדרכות.
    ויתכן ויהיו מקומות שהצבת "מכפיל חניה" תהווה פיתרון. בתנאי שיהיה מקובל גם על התושבים.
    לידיעת יונה: אם זה יעשה במעורבות התושבים ובשיתופם יש סיכוי שזה גם יצליח.
    אבל את הבעיה הזאת יש לראות בהיבט הרחב יותר של "תחבורה ציבורית" וכיצד כל החניות
    משתלבות בפיתוח האזורי. ושוב נושא "שיתוף הציבור" הוא חיוני לתהליך כולו.

  4. שוב אנחנו נוכחים לדעת כמה בעייתית תוכנית העיבוי של רמת שאול, וכמה לא מספרים לנו….

הכתבה נעולה לתגובות. ניתן לשתף ברשת באמצעות כפתורי השיתוף

כל הכתבות בחי פֹה

עבודות הרחבת מטרונית חיפה וטירת כרמל, החל מ-19/5/24○ שינויים צפויים בהסדרי תנועה

העבודות צפויות להימשך כ-4 חודשים ובמהלכן יחולו שינויים בהסדרי התנועה ובמעברים להולכי הרגל, שיחסמו ויצומצמו לסרוגין. עבודות פרויקט מטרונית חיפה מערב וטירת כרמל יחלו ביום...

רפא״ל • ניסויים מתוכננים ומבוקרים יתקיימו באזור חיפה ועלולים להעלות עשן ולחולל רעש 19/5/24

מרפא״ל נמסר לחי פה תאגיד החדשות:רפאל נמצאת בפעילות רציפה לתמיכה במאמץ המלחמתי. היום, ראשון 19/5/24 יתקיים בשעות הבוקר בשטח מכון דוד בקריות ניסוי...

חזיר חטף ילקוט מילד בבית הספר פיכמן – 17/5/24 ◄ תושבי חיפה מצלמים את מפגעי החזירים

(חי פה) - חזירי הבר - בכל שכונה כמעט מדווחים תושבים כי הם נתקלים במשפחות חזירים • נמשכות התאונות והפציעות • תושבי חיפה מצלמים...

הפגנה בחיפה – מוצ"ש 18/5/24

(חי פה) - נמשכת המחאה נגד ממשלת נתניהו - בן-גביר. בחיפה תתקיים צעדה והפגנה בחורב. המפגינים קוראים להחלפת הממשלה ויציאה לבחירות, על רקע הכישלון...

צעדת קריית ביאליק – שבת 1/6/24

עיריית קריית ביאליק תקיים את הצעדה ה-41 בעיר, בסימן שחרור החטופים.הזינוק יהיה משמורת הטבע עין אפק, בשבת 1/6/24, החל מהשעה 07:30 ועד 09:00. ההשתתפות...