באנר כללית 050924
באנר חזית הים רחב
באנר כללית 050924
באנר גורדון 240624
באנר החברה הכלכלית 171124
באנר מוזאוני חיפה 081024
באנר מנו 131224
באנר טירת כרמל
באנר כללית 050924
באנר קריית אתא 011024
באנר קריית ביאליק שנה טובה 031024
באנר מוזאוני חיפה 081024
פרסום בחי פה - רחב - מונפש

רפי אמאיוף • סתם סיפור…. קצת עצוב

בתקופת "מלחמה הכיפורים" נעדרתי מהבית כשבועיים לסירוגין. לא עוד....

״בית הטירה״ • טוסקנה על הר הכרמל

המבנה המוכר כ״בית הטירה״, בנוי על צלע ההר מול...

לפתוח את היד ואת הארנק: על הנזקים של הקמצנות ועל הדרך לצאת מזה

ראובן ושרה הגיעו אלי לייעוץ זוגי, כמו שהם תיארו...

בית הטירה רחוב יפה נוף 95 חיפה

כשמטיילים על ציר רחוב יפה נוף שפונה בצד...

קריית ביאליק מצטרפת לעתירה נגד תוכנית תת"ל 80/א' לפיתוח שדה התעופה בחיפה לטובת המטוסים הקלים

(חי פה)בית המשפט העליון אישר את בקשת עיריית קריית ביאליק להצטרף כמשיבה בעתירת איגוד ערים אזור מפרץ חיפה להגנת הסביבה כנגד תוכנית תת"ל 80/א' לפיתוח שדה התעופה בחיפה.

העותרים אינם מתנגדים לפיתוח השדה, אלא להגדרת השימושים שלו: במוקד העתירה – התנגדות להרחבת שדה התעופה לצורך הפעלת מטוסים קלים, מה שקרוי "התעופה הכללית", אשר אינם תורמים לפיתוח האזור בהיבט התיירותי ומהווים מפגע רעש מתמשך, הפוגע ברווחת תושבי הקריות ותושבי שכונות החוף של חיפה, אשר מעליהם מתקיימות טיסות מרעישות ללא הפסקה, בכל ימות השבוע ואף בימי שבת וחג – שעות המנוחה.

כזכור בחודש ינואר האחרון, איגוד ערים אזור מפרץ חיפה להגנת הסביבה הגיש לבג"צ עתירה לביטול החלטת הממשלה לאשר את תוכנית תת"ל 80/א' לפיתוח שדה התעופה בחיפה בטענה כי התוכנית מנוגדת להוראות התמ"א המייעדות את השדה לטיסות שכר בינלאומיות, שתהפוך את שדה חיפה לכזה המיועד לתעופה קלה (כללית) בלבד ובכך השדה ישמש רק את המטוסים הקלים.

שופטת בית המשפט העליון, גילה כנפי שטייניץ אישרה כאמור את בקשת עיריית קריית ביאליק להצטרף כמשיבה לעתירת איגוד ערים אזור מפרץ חיפה להגנת הסביבה נגד אישור תוכנית פיתוח שדה התעופה בחיפה.

האיגוד הגיש בינואר 2024 עתירה לבג"צ (בג"ץ 924/24) כנגד הוועדה הארצית לתכנון ובנייה של תשתיות לאומיות (הות"ל), ממשלת ישראל, רשות שדות התעופה ורשות התעופה האזרחית, בדרישה לבטל את התוכנית לפיתוח שדה התעופה בחיפה (תת"ל 80/א), אשר אושרה בממשלה בדצמבר 2023, זאת בשל פגמים שנפלו בתשתית העובדתית על בסיסה התקבלו ההחלטות לאשרה.

התנגדות למטוסים הקלים המטרידים את מנוחת תושבי הקריות

לטענת העותרים, בעוד שבהתאם לתמ"א 15 – תכנית המתאר הארצית לתפרושת שדות התעופה, מוגדר שדה התעופה בחיפה כ"שדה תעופה שנועד לענות בעיקר על הביקושים לטיסות שכר ליעדים בינלאומיים", הרי שבפועל התוכנית המאושרת תאפשר את המשך הפיכתו לשדה המיועד ל"תעופה כללית" (תעופה קלה לסוגיה השונים).

נציגי איגוד הערים הבהירו כי האיגוד לא מתנגד באופן גורף לתוכנית או לעצם פעילות שדה התעופה, אלא מבקש לתקן אותה כך שהפעלת השדה לא תיצור או תחמיר מפגעים סביבתיים עבור האוכלוסייה החיה בסביבתו.

אלי דוקורסקי ראש עיריית ביאליק

אלי דוקורסקי, ראש עיריית קריית ביאליק:

"שדה התעופה יכול להיות בסיס לפיתוח אזורי, או מוגלה בלב האזור שתמנע את פיתוחו ולא תסב לו כל תועלת. יישום התוכנית כפי שאושרה בממשלה, תפגע ביכולת לפתח את אזור מפרץ חיפה, תסב מפגעי רעש בלתי פוסקים ותהפוך את האזור כולו למרכז התעופה הקלה בישראל, ללא שתביא כל תועלת לתושבי האזור ובהם לתושבי קריית ביאליק".

ד"ר ליהי שחר

ד"ר ליהי שחר ברמן, מנכ"לית איגוד ערים אזור מפרץ חיפה להגנת הסביבה:

אני מברכת על צירופה של עיריית קריית ביאליק לעתירה ומקווה שהיא לא תהיה האחרונה. לתוכנית פיתוח שדה התעופה כפי שאושרה בממשלה, השפעות קשות על תושבי האזור כולו שחובה עלינו כאיגוד וכרשויות להיאבק יחד כדי למנוע אותן ולהביא לכך שהתוכנית תהפוך מכזו הפוגעת בפיתוח של האזור, לחלק מהשגשוג שלו.

צרו קשר: בוואטסאפבמייל

סמר עודה - כרנתינג'י
סמר עודה - כרנתינג'י
עיתונאית בצוות הכתבים של האתר חי פה • כתבת מוניציפלית, פלילים, סביבה ובריאות צרו קשר עם סמר באימייל: [email protected]

כתבות קשורות לנושא זה

20 תגובות

  1. ,תמיד אבל תמיד כשהמדינה רוצה לעשות דברים חשובים ונחוצים עבור תושביה ,מיד מתחילות המקוננות הסידרתיות להציף את אמצאי התקשורת והרשותות החברתיות במליון תרוצים למה לא,אחר כך כשהמדינה נכנעת לבגצ שבאופן אוטומטי נגד כל מה שהיא רוצה להיטיב עם התושבים,מתחילות המקוננות לקוננן למה אין שדה תעופה בינלאומי בחיפה.יאללה מספיק,עופו לנו מהחיים ןמהמדינה,נמאסתם.

  2. אין מקום לשדה תעופה בין לאומי בחיפה קודם כל באזור מאות אלפי תושבים הגרים בסמוך לשדה דבר שני בסמוך ישנם מיפעלים זיקוק לנפט ומיפעלים פטרוכימיים שמסכנים
    את כל מי שדר באזור במיקרה של תאונה אז את השדה השני צריך לבנות במרכז ובים כמו שתוכנן בעבר

  3. מפגע רעש מטורף לתושבי חיפה,הארכת שדה התעופה תאפשר למטוסי סילון קלים להמריא מחיפה.
    הר הכרמל מקבל את כל הרעש עים אפקט של ריכוז הרעש.
    יווצר אפקט רעש שדומה למה שהיה בשדה התעופה באילת.
    תהיה פגיעה קשה באיכות החיים לגרים באזור חיפה והקריות.
    נוסף על כך יהפוך שדה התעופה אשר בטווח הרקטות לעוד נקודה לטיווח באזור המפרץ.

  4. על סמך מה ההחלטה? עשיתם איזה סקר בין התושבים?? לא שמעתי תלונה אחת מהתושבי קרית ביאליק על זה שעבר מעליהם מטוס קל!! הרי הכי קל ללכת נגד שדה תעופה. אך לטפל באופנועים רועשים עם אגזוזים אין להם יכולת לנהל.. הילדים שלי מתעוררים בבהלה בלילה, אין אכיפה אין קיר אקוסטי מכביש 22.. רק המטוס הקטן מפריע.

  5. ההתנגדות נכונה.. שדה התעופה צריך לשרת טיסות בין לאומיות כאלו שיעזרו לתיירות יוצאת ונכנסת אבל לא להפוך למרכז ארצי לכול המטוסים הקלים והפרטיים שרק ירבו את הרעש והתנועה ולא עוזרים בכלום לכלכלת האזור אלא רק גורמים לרעש.

  6. הכי טרוולי זה שדה תעופה בנלאומי נוסף ואין יותר מתאים מחיפה מה שיביא לשגשוג אדיר ומאות מקומות עבודה בחיפה בקריות .

  7. חבל שלא שואלים את תושבי חיפה והקריות לפני שהם על דעת עצמם לוקחים כאילי החלטות, זה לא אמור להיות החלטת הנבחרים בלבד
    די לשחיתות

  8. כל המתנגדים אילו חבורות ששונאים את התושבים והתפתחות ערי המפרץ
    שדה תעופה ירים את חיפה למקומות גבוהים בעולם ותרום לרוות כל תושבי המפרץ
    תתנגדו לכימיקלים ולא לקידמה

  9. אני לא מבין מה הבעיה של קריית ביאליק עם שדה התעופה רחוק מהקירייה.כילד וגם בגרתי בקירייה מפריעה לי לדוגמה אזור התעשיה המכוער בצור שלום את עושים משהוא בקשר למקום המכוער חוץ מלקחת ארנונה. אז תנו לנו גם החייפאים להנות משדה קרוב בהצלחה.

    • קודם כל השדה קרוב מאוד לכל הקריות וזה יגרום לדים בקריות
      רעש בלתי ניסבל עד השעות הקטנות וגם פקקים ענקיים באזור השדה לא יתן כלום מלבד סבל לדיירים באזור

  10. רוב הציבור מעוניין מאוד בשדה התעופה בחיפה וזה מה שחשוב הכל עניין של אינטרסים אני מקווה שהפעם יעצרו את השחיתות האינטרסנטית מהר יותר מאשר לקח לעצור את ראש העיר השכן צורי

  11. איזה שטות. חוצפה מדוע לא! בגלל שחיפה. אני חובבת שזה רק יתרום לחיפה . והטיהות הם מעל ראשינו מקרית חיים אנחנו היותר סובלים כי ריש המטוסים היא יותר בקרבת המקום הטיסה. עד לקרית ים וקרית ביאליק בקושי ישמעו את הטיסות . לדעתי זאת דרך לפגוע לחבל.

  12. איזה שטות. חוצפה מדוע לא! בגלל שחיפה. אני חובבת שזה רק יתרום לחיפה . והטיהות הם מעל ראשינו מקרית חיים אנחנו היותר סובלים כי ריש המטוסים היא יותר בקרבת המקום הטיסה. עד לקרית ים וקרית ביאליק בקושי ישמעו את הטיסות . לדעתי זאת דרך לפגוע לחבל.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן

כל הכתבות בחי פֹה

דיווח זירות – 22/11/24 – מטח טילים – חיפה והקריות

(חי פה) - עדכונים ליום ו׳, 22/11/24 - זירות מטחי טילים באזור חיפה. הכתבה מתעדכנת במהלך היום על פי הדיווחים מכוחות ההצלה ומאזרחים. ראיתם...

סמ״ר רון אפשטיין מנשר, נפל בקרב

הודעת דובר צה״ל סמ״ר רון אפשטיין (Ron Epshtein), בן 19, מנשר, לוחם בגדוד צבר, חטיבת גבעתי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה. הלווייתו של סמ"ר רון אפשטיין...

רכב עלה באש בין חיפה לטירת כרמל – ללא נפגעים

(חי פה) - היום (21 בנובמבר 2024), סמוך לשעה 18:00, פעלו לוחמי האש מתחנת חיפה, רס”ר ישראל גרטובסקי ורב כבאי דניאל צ’ובוטרו, לכיבוי רכב...

הגזרות הכלכליות החדשות וההשפעה שלהן על החיים של כולנו

(חי פה) - בתקופה שבה מדינת ישראל מתמודדת עם השלכות כלכליות כבדות של מלחמה, הממשלה נוקטת שורת צעדים שמטרתם להתמודד עם הגירעון ההולך ומעמיק....

פסול נהיגה בפעם ה-7 ונתפס נוהג על טרקטורון חשמלי

(חי פה) - פסול נהיגה בפעם השביעית רכב על טרקטורון חשמלי האסור לנסיעה על כביש ונתפס בדאלית אל כרמל ע"י שוטרי תחנת נשר, הוא...