(חי פה) – החל מיום א' 01.10.023, מחיר נסיעה בכל אחד משני המקטעים במנהרות הכרמל לרכב פרטי יעלה שוב ויעמוד על 10.11 ש"ח למנויים ולרכב לא מנוי 11.07 ש"ח.
רכב ציבורי ישלם 33.21 ש"ח למקטע ואילו משאית תשלם 55.35 ש"ח למנוי.
מאבק התושבים
מאז שנת 2015 מתנהל מאבק של תושבים כנגד עלות השימוש במנהרות. לטענת התושבים לא הגיוני שתושבי חיפה וגם אנשים, שמגיעים למנהרות ואינם תושבי העיר, ישלמו על השימוש במנהרות.
המאבק מתייחס גם למחירי הנסיעה, שעכשיו עומדים על מעל 20 ש"ח לנסיעה במנהרות מצפון עד דרום ולהיפך, אבל בעיקר טוען שבאופן גורף אין מקום לתשלום עבור השימוש במנהרות. הבחירות לראשות העיר מתקרבות וחלק מהמועמדים טוענים שביכולתם לבטל את התשלום, על אף שהתשלום והעלייה במחירים מגובים בהסכם בין המדינה והחברה, שמפעילה את המנהרות, כרמלטון.
המועמד לראשות העיר דוד עציוני: "תושבי חיפה משלמים על כביש שאמור לשרת אותם בחינם"
עו"ד דוד עציוני, מועמד לראשות עיריית חיפה:
"מנהרות הכרמל נפתחו בזמן כהונתו של יונה יהב שפשוט לא נלחם עבור התושבים ואיפשר לחיפה להיות עיר, שבה תושבים משלמים על כביש שאמור לשרת אותם בחינם. ההתייקרות הנוכחית היא תוצר של נתק ארוך שנים בין חיפה למקבלי ההחלטות בירושלים. לתושבים נמאס להיות הפראיירים של המדינה ומגיע להם ראש עיר צעיר ובולדוזר שינהל מאבקים לטובתם הכלכלית".
המועמד לראשות העיר יעקב בורובסקי: הידברות פשוטה תביא לביטול האגרה
המועמד לראשות העיר יעקב בורובסקי סבור, שביטול התשלום עבור המנהרות הוא דבר פשוט, ורק דורש מנהיגות. "האגרה המשולמת עי תושבי חיפה במנהרות הכרמל היא "מס פוגעני ומזלזל" של המדינה באזרחי חיפה. המס אינו רק כספי. חלק גדול משעות היממה רח' העצמאות מפוקק ללא כל סיבה והעסקים ברחוב נעלמו בהעדר חניה, וחמור מכך עקב זיהום אויר של שיירות אין סופיות בפקקים.
אז למה אנחנו משלמים את האגרה?
בשל מחדל קיצוני של יונה יהב, שלא דרש מהממשלה כי הנסיעה במנהרת הכרמל תהיה בחינם. רק לאחרונה הסתיימה בירושלים כריית מנהרה המחברת את מרכז העיר לכביש 1. מישהו העלה על דעתו לבקש מהאזרחים אגרה?
ההסבר כאילו זהו הסכם, שנכרת בין חיפה לזכיינים, אינו אלא אחיזת עיניים ומצג שווא, שכן ההסכם הוא בין המדינה לבין הזכיינים. אגב, קיים בהסכם תנאי האומר שהמדינה ערבה ותממן פערי גביה, הנה לכם עוד פרמטר של זלזול ופגיעה באזרח. האוצר מעלה את האגרות באופן חד צדדי ונסיעה של 6 קמ יכולה לעלות 30-40 שקל. גם המחיר המטורף גורם לאזרחים לא להשתמש במנהרות.
ועוד נתון, זוכרים שהיתה פעם אגרת טלוויזיה?
היה לי הכבוד להימנות עם הוועד המנהל של רשות השידור שפעל לביטולה, ומי מתקצב את התאגיד היום? האוצר.
אז תראו את האבסורד – אזרחי חיפה משלמים עבור השימוש במנהרות הכרמל ומכספם וממיסהם למדינה החיפאים מיממנו גם כריית כל המנהרות בארץ, כדי שתושבי ירושליים לא ישלמו מכיסם.
איפה השוויון? מדוע האפליה?
ניהול כושל של ראשי עיר שלא מבינים כי בין היתר תפקידם לייצג התושבים מול הרשויות. הידברות פשוטה תביא לביטול האגרה, ונניח שהאוצר יתעקש הוא יודע או חייב לדעת שבג"ץ ידאג לשוויון ולהעדר אפליה. כראש עיר אני בטוח כי הדברות תמצא אוזן קשבת ואם אני טועה קיימות הרבה אפשריות נוספות. מנהיגות אינה נחמדות, ידע ונסיון נרכשים יחדיו".
המועמד לראשות העיר אביהו האן: "אפעל לכך שתושבי חיפה לא ישלמו את התשלום השערורייתי הזה"
אביהו האן, מועמד הירוקים – כחול לבן, בתגובה להעלאת המחירים במנהרות הכרמל:
העוול הזה נולד במשמרת של יונה יהב. יהב נרדם בשמירה, כשהסכים שתושבי חיפה ישלמו את המחיר השערורייתי עבור הנסיעה במנהרות הכרמל, מחיר שרק עולה ועולה.
כראש העיר הבא אתקן את העוול שנגרם לתושבי חיפה, שבשטח המוניציפלי שלה עוברות המנהרות. בשיתוף פעולה עם גורמי ממשל אפעל לכך שתושבי חיפה לא ישלמו את התשלום השערורייתי הזה.
מובילת מחאת מנהרות הכרמל רותי בנין: "אנחנו מחכים לראות מה ראש העיר החדש יעשה…"
מובילת מחאת מנהרות הכרמל, רותי בנין בתגובה לחי פה:
"אני מאוד סקרנית לראות מה ראש העיר החדש יעשה, אחרי שכל כמה חודשים מעלים את המחירים. היום נסיעה הלוך חזור במנהרות עולה מעל 40 ש"ח. אם מישהו נוסע במנהרות יום יום זה עלות הנסיעות מגיעה כמעט ל-1,000 ש"ח. אני אישית כבר שנים מחרימה את הנסיעה במנהרות. אני לא מבינה אנשים, שממשיכים לנסוע במנהרות. חלקם של המועמדים לראשות העיר הבטיחו שהנסיעה במנהרות לחיפאים תהיה בחינם. אנחנו כצוות שנלחם במנהרות מחכים להלאמה של המנהרות. זו המדינה, שצריכה להלאים את המנהרות. אני חושבת שכל המדינה צריכה לנסוע חינם במנהרות, כמו שקורה בירושלים. גם בירושלים וגם בחיפה מדובר בכבישים, שחוצים עיר. מה שצריך להיות הוא שכל התושבים, גם האקראים שמגיעים מחוץ לעיר, יסעו בחינם".
"מי שגרם לנו להתחיל במאבק היה ראש העיר לשעבר יונה יהב, שעמד עם שלט ליד המנהרות, שהיה כתוב עליו "די!". כשיהב הצטלם ליד המנהרות, היה מדובר בעלייה המחירים החמישית. פתחנו את הדף שלנו נגד עליית המחירים במנהרות בינואר 2015. ההנחה של המנויים הולכת ומצטמצמת ועוד מעט בכלל לא יהיה הבדל בין המנוים לבין מי שלא מנוי".
מנהרות הכרמל: "התעריפים מתעדכנים בהתאם להסכם בין המדינה לחברת כרמלטון"
ממנהרות הכרמל נמסר לחי פה בתגובה: מאז הקמתן, מהוות מנהרות הכרמל עורק תחבורתי מרכזי במטרופולין חיפה והנוסעים בהן חוסכים זמן רב, דלק, וכפועל יוצא – כסף.
"תעריפי האגרה במנהרות הכרמל אינם נקבעים על ידי הזכיין. התעריפים מתעדכנים בהתאם למדד המחירים לצרכן ועל פי הסכם שנחתם בין המדינה לחברת כרמלטון".
למיטב זכרוני הטענה של בורובסקי שאגרת הטלויזיה בוטלה איננה מדוייקת. היא משולמת דרך חידוש רשיונות הרכב (בעת הטסט)
ממש ממד גזילה לאור היום שפירסמתי שתבואו בהמוניכם לסגור את המנהרות פיזית ולעזור לגברת בנין נשארתם אדישים ולא באתם.ממשיכים לגזול לכם.פעם הבאה שקוראים לכם לבוא להפגין אס תבואו בנתיים תשלמו
"היה לי הכבוד להימנות עם הוועד המנהל של רשות השידור שפעל לביטולה, ומי מתקצב את התאגיד היום? האוצר."
שאלת הדיות רציני. מאיפה מגיע הכסף ל "אוצר" ?
שיעשו שבוע או שבועיים חרם על מינהרות הכרמל ושאף אחד לא ישתמש בשרותים של המינהרות ניראה באיזו מהירות הוא יוריד את מחיר הנסיעוצ ויציאות של מנהרטת הכרמל מנהרות הכרמל זה של יזם פרטי לכן זה הפיתרון היחידי חרם
אני לא חושבת שזה יהיה חכם לבטל את התשלום במנהרות אחרת נראה את הפקקים של רחוב העצמאות בתוך המנהרות…
נכון עליית מחיר המעבר במנהרות הכרמל אינו הוגן וצריך להשאיר את המחיר כמו שהוא.
אבל צריך לזכור וזה יותר חשוב שנוסעי התחבורה הציבורית ביננו נוסעים במנהרות בחינם (להוציא מחיר הנסיעה הרגיל) ולדעתי כבישי אגרה שפתוחים חינם לנוסעי התחבורה הציבורית היא דרך מצוינת להפחית שימוש ברכב לטובת תחבורה ציבורית.בטח בעיר כמו חיפה שיש בה תחבורה ציבורית נהדרת כמעט לכל נקודה בעיר.
ומה אני כנכת רגליים עם שיתוק אמורה לעשות? לא להשתמש ברכבי?