חיבורי נמלי הים בחיפה למסילות הרכבת – התחלנו!
מחברת נמלי ישראל נמסר לחי פה:
פרויקט חיבורי נמלי הים בחיפה למסילות רכבת ישראל שמבוצע על ידי חברת נמלי ישראל הגיע לנקודה קריטית ומרגשת כאשר הבוקר (ב' 26/6/23) נפרצה המנהרה שתוביל רכבות מנמלי הים בחיפה ואליו, מתחת לכביש 22.
◄המנהרה נפרצת • צפו
מדובר במקטע המערבי של הפרויקט, שבמסגרתו תוואי מסילת הרכבת הארצית יחובר לנמל המפרץ, נמל מספנות ישראל, נמל קישון מזרח, ומתחמים נוספים.
המנהרה שנפרצה נחפרה מתחת לכביש 22, לא רחוק ממיקום הכניסה לביה״ס הטכני של ח״א, משדה התעופה ונמל המפרץ. כביש 22 הוא אחד מצירי התנועה המרכזיים בישראל בכלל ובצפון הארץ בפרט. מקטע כביש זה לא ניתן היה לסגור לטובת העבודות ולכן, כדי לעמוד במשימה, הוסט הכביש ב-4 שלבים שונים על מנת לאפשר את החפירה, הקמת קירות ויציקת תקרה תחת תוואי הכביש.
בחנ״י מציינים: ״חיבור המסילה לנמלי הים הינו מהלך קריטי לטובת שינוע מטענים והוא צפוי לצמצם משמעותית את עומסי התנועה באזור, על ידי הפחתת עומס המשאיות על כבישי האיזור דבר שיקל על משתמשי הדרך״.
כדי להיות יעיל ברמה ביו לאומית, על מעבר, לאפשר נסיעת קרון רכבת ועליו שתע מכולות זו על זו,
doubl stake
אין התיחסות בכתבה לעניין חשוב זה.
וזה אומר שסוף סוף הרכבת תחזור לפעול בימי שישי ובלילות???
זה גם אומר שסוף סוף ישפצו את הנמל ויהפכו אותו למרינה תוססת ומתחדשת
יופי עכשיו כל היהלומים שהרב אמר שיש בקישון ילכו לאיבוד
יופי עכשיו כל היהלומים שהרב אמר שיש הקישון ילכו לאיבוד
זה הרגע להתעורר עם כל השקעה הגדולה לא לשכוח את נחל סעדיה שעובר במקום . לשקם אותו ולהפוך אותו לפארק לאומי של חיפה. מקום לבית גידול להרבה בעלי חיים
לצערנו זה לא מעניין אף אחד
בשעה טובה, אמן !!!
סוף סוף תפחת התנועה הרבה
של משאיות ענק עמוסי-סחורה וקונטיינרים
מכבישי המפרץ.
אמחייע!
איך זה שהכתבה אינה כוללת מפה שמראה את התוואי?
האם המנהרה נמצאת מתחת למפלס פני הים?
עוד ועוד נמלים ועורף הנמל וכבישים ורכבות ומסעדיה ומהקישון ישארו רק צינורות הובלת מים. אם היו משקיעים 1% מכל תקציבי הפרויקט בהצלץ ביצות סעדיה היה לכולם טוב יותר – אבל לא אצלנו, כאן הורסים, מפוצצים ומעלימים את הטבע, את הריאה הירוקה שכל כך נדרשת לתושבים בעיר המזוהמת חיפה
אתה צודק מאוד וזה עצוב.