אוונגרד רזידנס - דיור מוגן יוקרתי
באנר מנו 131224
באנר החברה הכלכלית 171124
באנר כללית 050924
באנר מוזאוני חיפה 081024
באנר חזית הים רחב
באנר טירת כרמל
באנר גורדון 240624
באנר כללית 050924
באנר קריית אתא 011024
פרסום בחי פה - רחב - מונפש
באנר קריית ביאליק שנה טובה 031024
באנר מוזאוני חיפה 081024

רפי אמאיוף • סתם סיפור…. קצת עצוב

בתקופת "מלחמה הכיפורים" נעדרתי מהבית כשבועיים לסירוגין. לא עוד....

״בית הטירה״ • טוסקנה על הר הכרמל

המבנה המוכר כ״בית הטירה״, בנוי על צלע ההר מול...

לפתוח את היד ואת הארנק: על הנזקים של הקמצנות ועל הדרך לצאת מזה

ראובן ושרה הגיעו אלי לייעוץ זוגי, כמו שהם תיארו...

בית הטירה רחוב יפה נוף 95 חיפה

כשמטיילים על ציר רחוב יפה נוף שפונה בצד...

כביש לעשירים בלבד? מנהרות הכרמל – מחאה נגד עליית המחירים, בשעה זו ◄ צפו

המחאה חוזרת לרחוב • האם ניתן לעצור את עליית המחירים התלולה במנהרות הכרמל?

(חי פה עם המחאה נגד המחירים במנהרות הכרמל) – מנהרות הכרמל שנפתחו לנסיעה בשנת 2010 ממשיכות להעלות מחירים, כשבכל שנה עולה התעריף והשנה אף בסכום גדול מתמיד. מהו הדבר המאפשר למפעילים והאם תצליח המחאה לשנות את המהלך.

◄ רותי בנין – מחאת מנהרות הכרמל • צפו


מה נחתם בחוזה?

פרויקט מנהרות הכרמל הינו פרויקט שתוכנן, מומן, הוקם ומתוחזק על ידי קבוצת כרמלטון בע"מ, ובפיקוח ממשלתי בשיטת "בנה-הפעל-העבר" (B.O.T). השיטה היא שותפות ציבורית-פרטית למימון פרויקט, שבה גוף פרטי, במקרה הזה חברת כרמלטון מקבל זיכיון מגוף ציבורי (המדינה) כדי לממן, לתכנן, לבנות ולהפעיל מתקן ציבורי לתקופה קצובה. על כן בתקופת הזיכיון יש זכות לחברת כרמלטון לגבות תשלום ממשתמשי המנהרות בהתאם לתנאים שנחתמו בחוזה בין השניים בשנת 2006 וכן בנספחים להסכם הזיכיון.

◄ כביש בחינם – חד וחלק! • עו"ד שרית גולן שטיינברג, חברת מועצת העיר במחאת המנהרות • צפו

עוד כמעט 20 שנה של העלאת מחירים?

ההסכם אמור להסתיים בשנת 2042 (!) זאת אומרת שלחברת כרמלטון יש את הזכות להמשיך לגבות תשלום עבור השימוש במנהרות עוד 19 שנים נוספות, ולצערנו, גם להעלות את המחירים, כפי שהיא מקפידה מאוד לעשות.

◄ "תעשו עבור אחרים, אלה שקשה להם, השבע לא מבין את הרעב" – מאיר סבן • צפו


◄ "משלמים יום יום סכומים עצומים, כמה עניים יכולים לחיות מהכסף הזה" • אלי דבי – מחאת מנהרות הכרמל • צפו


◄ צעירה נחמיאס, סובלת מנכות קשה, אך לא יכולה לעמוד בתשלום הגבוה, על אף שהנסיעה הארוכה מכבידה עליה מאוד • צפו


המדינה לא דאגה

יש לציין גם שהמדינה היתה יכולה לעצור למן ההתחלה את העלאת המחירים ואף אולי למנוע אותה לחלוטין לו היתה מודיעה דורשת זאת ומציינת זאת באחד מסעיפי החוזה בעת שנחת, אך היות שלא דאגה לכך, כולנו משלמים על כך את המחיר – שעולה כל הזמן.



בשנת 2010 ועד 2017 מחיר הנסיעה עלה למנויים ולמזדמנים זהה, משנת 2017 ואילך המצב השתנה והמחירים התחלקו למנויים ולמזדמנים והתעריפים נגבו בהתאם.

המחאה ב-2015 נשאה פרי

בשנת 2015 כאשר המחירים המשיכו לעלות עד כדי עליה של אחת לרבעון, החל המאבק להורדת מחיר הנסיעה במנהרות הכרמל והקפאת העלייה. המאבק שהחל בפייסבוק הגיע לרחוב ולצד המפגינים אף נעמד ראש עיריית חיפה לשעבר, יונה יהב. באותה שנה הורידה חברת כרמלטון את המחירים אך מאז הם שוב חזרו לעלות ולטפס…


◄ המחאה שהתקיימה בשנת 2015 – מה אומר ההסכם? • צפו


היום ו' (20/1/22) כאמור המחאה שוב חזרה לרחוב בתקווה לעשות שינוי מהותי להוריד את המחירים ואפילו להפסיק לגבות כסף עבור השימוש במנהרות כמו במנהרות שונות בארץ.












צרו קשר: בוואטסאפבמייל

סמר עודה - כרנתינג'י
סמר עודה - כרנתינג'י
עיתונאית בצוות הכתבים של האתר חי פה • כתבת מוניציפלית, פלילים, סביבה ובריאות צרו קשר עם סמר באימייל: [email protected]

כתבות קשורות לנושא זה

22 תגובות

  1. רפי רפאל חסון –
    תגיד, אתה אמיתי בתגובה שלך?
    "מה זה מזיק. שיעלו את המחירים."

  2. למה כביש 6 חוצה צפון עולה מס שקלים בודדים והוא הרבה יותר ארוך מכביש המנהרות

  3. בגלל זה חשוב לתת גם לחיפה פרויקטי תשתית שיקפיצו את חוזקה: החזרת הקמת מרינה 250 כלי שייט מול רמב"ם
    שדה תעופה בינלאומי בייבוש מסלולים בתוך הים בהמשך לנמל המפרץ והקמת טרמינל ל-10 מליון נוסעים
    רשת מסלולי הליכה ואופניים ברכס, ק.חיים, שכונות החוף
    הגדלת טיילת בת גלים ודדו על חשבון חניונים והקמת חניוני קומות במקומם.

  4. בירושלים – רובע הכניסה לעיר, 3 קטי רכבת קלה, מנהרות והארכת מנהרת הרכבת הכבדה ועוד תחנת רכבת תת קרקעית. – המדינה משקיעה מעל 50 מליארד שקל וזה לפני קירוי כביש בגין שאושר לאחרונ
    בתל אביב המדינה משקיעה 50 מליארד ש' ברכבת קלה, אחרכך יהיה קירוי איילון סביב תחנת ארלוזורוב, ובין לבין מתכננים לשפוך 150 מליארד (אומדן התחלתי) על עוד 3 קוי רכבת תחתית ועוד 5 מליארד על המסילה הרביעית באיילון.
    בחיפה אין פרויקטים גדולים בעיר. קוי המטרונית מתוכננים לקרית אתא, טירת כרמל ועכו. מעבר לזה בחיפה עצמה אין כלום. תולדה של חוסר תכנון ארוך טווח וייעוץ תחבורתי-עירוני כושל בתחילת הקדנציה של קליש שהביא לביטול תכנון 2 קוי מטרונית אבל יחד איתו גם פיצלו את שיקוע הרכבת סביב חיפה, ביטלו את הקמת המרינה מול רמבם, ביטלו את אופצית מינהור הרכבת במקום שיקוע, ביטלו את פינוי בהד חיל הים – פשוט לא יקרה, אין לאן. ורק אישרו 8 שנות חפירה ובנייה מחדש של תחנת חוף הכרמל לקו המהיר לתל אביב.
    מה זה אומר? שבכל חודש ושנה הפערים של חיפה מול מטרופולינים אחרים הולכים וגדלים. שבעוד 5 שנים חיפה נשארת הרחק מאחור בעוד ירושלים תקבל מע"ר הולך ומתפתח בצעדי ענק וקו רכבת קלה שני, ותל אביב מער חדשני ורכבת קלה, חיפה נותרת הרחק הרחק מאחור ובעצם אין לה תוכנית אסטרטגית למרכזי העסקים שלה או לקידום תשתיות התחבורה שלה. זה המצב רבותי.

  5. נוסע בירושלים בהמון מנהרות ללא תשלום בחישוב עפ" תעריף כרמלטון הייתי משלם אלפי שקלים עבור הנסיעה באם היו עושים הסכמים דרקוניים ההסכם עם כרמלטון מראה כיצד הופרטנו בכל

  6. העיריה יכולה להשפיע משמעותית, וגם להתנהג כמו עיריות אחרות בארץ – מתן עדיפות לתושבי העיר. למשל: תחזוקת כבישי הגישה למנהרות היא באחריות ובצוע עירית חיפה. כנ"ל הרמזור. תמיד לקראת שנת בחירות (במקרה שנה זו) יש שפוץ נרחב של כבישים. ניתן להתנות טפול האמור לנ"ל במתן תנאים מיוחדים לתושבי העיר, כי הלא התחזוקה היא בכספי ארנונה, אותם משלמים תושבי העיר. אין שום סיבה לא לנקוט בסחבת או מתן עדיפות נמוכה לגישה למנהרות ו/או להקטין את תשלומי הארנונה בכספים המשמשים לתחזוקה של דרכי הגישה למנהרות.

  7. המחאה הכי טובה היא פשוט לא להשתמש
    שיאכלו לבד את העלייה!

  8. לפי הנתונים הצרכנים של מנהרות הכרמל רק הולכים ומתרבים כל שנה, השנה הזאת נסעו במנהרות יותר מהשנה שעברה ומקודמותיה, גם מספר המנויים גדל למרות עליית המחירים

  9. לא חייבים לעבור במננרות הכרמל , נראה אותם מתפקדים ללא מעבר מכוניות , אבל אתם ציבור הנהגים בוכים מתלוננים ומשלמים , אז מגיע לכם

  10. אני בחרתי שלא לסוע במנהרות אם כולם יחרימו את המנהרות לא יהיו להם הרבה ברירות.

  11. נכון שמי שהיה צריך לבנות את הכביש זו המדינה הרקובה שלנו מכספי מיסים וכספי הטסט אגרת הרכב אבל זה לא קרה.אז אל תסעו בכביש הזה ותפסיקו להיות פריירים.זו התרופה למדינה הדפוקה הזאת

  12. אם לא יסעו במנהרה הם יורידו מחירים.
    מחירי המנהרה אינם גזרה משמים. יש להלחם בזה, שלא נדבר על כך שהיא צריכה להיות בחינם.
    כמו כן יש לדרוש מוויז לשנות את ברירת המחדל שלו למעבר דרך המנהרה ולדרוש אישור לכך מהנוסע התמים שלא מכיר את בדרך ויודע איך לעקוף את הגזל.

  13. כבר כמה שנים שאני מחרים את מנהרות הכרמל; אם עוד רבים יעשו כמוני, לא תהיה להם ברירה אלא להוריד את המחירים

  14. יש לסגור את המנהרות ולפקוק את העיר עד שמישהו יתעשת ויבין את חומרת המצב ,המנהרות צריכות להיות פתוחות לכלל הציבור בח י נ ם ויותר מזה יש לסלוס עוד זוג מנהרות שיחצו את הכרמל מיכיוון יגור כולל מנהרת רכבת

  15. מאז 2013 לא דורכת שם רגלי. מעדיף לעשות עיקוף ולא להשתמש בשירותיהם. בין 2010 ל2013 הייתי מנוי שלהם, כשרכבי הוחלף לזמני עקב תיקון תאונה המשכתי להשתמש במנהרות ואז גיליתי שקנסו אותי ב1500 ₪. גם לאחר מכתבים והסברים לא הרפו ממני ורק עשו לי הנחה של 50% בקנס, למרות שהמנוי שלי היה בתוקף. מאז הפסקתי המנוי ונשבעתי לא לסוע במנהרות עד שיופרט. עד להיום אני עומד איתן בשבועתי

  16. מנסה להבין דבר אחד פשוט ,מה האזרחים בישראל מחולקים לסוגים??
    בירושלים לא מזמן פתחו מנהרה ענקית ממרכז ירושלים לכוון היציאה מהעיר,ובחינם!!!
    אזרחי חיפה הם לא אזרחי ישראל!??
    יש להחרים את מנהרות הכרמל זה הפתרון האולטימטיבי והמיידי כשלב ראשון. השלב הבא לחץ על מקבלי ההחלטות בעיריית חיפה שתושביה משלמים ארנונה מהגבוהות בארץ,למצוא פתרונות לתושבי העיר בעיקר לפטור אותם מתשלום .

  17. כאשר ניהול המנהרות נמצא בידיי רודפי בצע, הציבור משלם

    • וגם כאשר יש ראשי ערים כמו יהב שעשו איתם יד אחת ונתנו לקבוע את התעריפים בועדת הכלכלה ובלי שום הנחה לתושבי העיר שבה המנהרות עוברות. רק כשזה עלה לכותרות אחרי עוד העלאות הוא עשה עצמו חלק מהמחאה ומהר מאד העלים אותה כי העירייה מקהלת מעבר חינם במנהרות כדמי שתיקה.

הכתבה נעולה לתגובות. ניתן לשתף ברשת באמצעות כפתורי השיתוף

כל הכתבות בחי פֹה

סמ״ר רון אפשטיין מנשר, נפל בקרב

הודעת דובר צה״ל סמ״ר רון אפשטיין (Ron Epshtein), בן 19, מנשר, לוחם בגדוד צבר, חטיבת גבעתי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה. בהמשך נעדכן כאן פרטים על...

רכב עלה באש בין חיפה לטירת כרמל – ללא נפגעים

(חי פה) - היום (21 בנובמבר 2024), סמוך לשעה 18:00, פעלו לוחמי האש מתחנת חיפה, רס”ר ישראל גרטובסקי ורב כבאי דניאל צ’ובוטרו, לכיבוי רכב...

הגזרות הכלכליות החדשות וההשפעה שלהן על החיים של כולנו

(חי פה) - בתקופה שבה מדינת ישראל מתמודדת עם השלכות כלכליות כבדות של מלחמה, הממשלה נוקטת שורת צעדים שמטרתם להתמודד עם הגירעון ההולך ומעמיק....

פסול נהיגה בפעם ה-7 ונתפס נוהג על טרקטורון חשמלי

(חי פה) - פסול נהיגה בפעם השביעית רכב על טרקטורון חשמלי האסור לנסיעה על כביש ונתפס בדאלית אל כרמל ע"י שוטרי תחנת נשר, הוא...

לאחר ההודעה הדרמטית: משפחתו של אסף דגן ז"ל דורשת קבורה צבאית מיידית – "הזמן אוזל"

(חי פה) - ארבעה שבועות לאחר מותו של הנווט אסף דגן ז"ל, הודיע המרכז הרפואי רמב"ם למשפחתו כי אין ברשותו את האמצעים הדרושים לשמירת...