באנר מוזאוני חיפה 081024
באנר חזית הים רחב
באנר גורדון 240624
באנר החברה הכלכלית 171124
באנר כללית 050924
באנר טירת כרמל
באנר מוזאוני חיפה 081024
באנר מנו 131224
באנר מוזאוני חיפה 081024
באנר כללית 050924
פרסום בחי פה - רחב - מונפש
באנר קריית ביאליק שנה טובה 031024
באנר קריית אתא 011024

פרח השבוע • סיתוונית היורה

הקדמה הכרמל מציג לנו פרחים בכל עונות השנה. בטור זה...

בני הזוג קעקעו על גופם את מפת ארץ ישראל • סמל לאהבת הארץ ולצדקת הדרך

בתקופה המורכבת שעוברת משפחת רז, מקרית ביאליק, בחרו בני...

"מיהו פלשתינאי?" • פרק 8 • הבעיה עם הפלשתינים

הקדמה בפרק הקודם ראינו כיצד התרחשה התבוסה הכל-ערבית. ראינו שהיא...

בית קלר • ארכיון הטמפלרים בחיפה

בהתקפת הטילים של חיזבאללה על חיפה מיום שבת 16/11/24, נפגע...

"התעללות בנוסעים": איחורים כבדים בהגעת המטרונית בחיפה והסביבה

במהלך חודש אוגוסט הגיע למערכת "חי פה – תאגיד החדשות" תיעוד של איחורים כבדים בהגעת מטרוניות לתחנות. איחורי המטרונית גורמים לצפיפות ועומס בתחנות ובמטרונית. השילוב בין מקום סגור (המטרונית) לבין הצפיפות הגבוהה בתוכה הוא מתכון לאסון ועלול להביא להתפשטות נגיף הקורונה, ובימים אלו רבים מהיישובים בחיפה והסביבה סובלים מעלייה בתחלואה.

מטרונית – ארכיון (צילום – סמר עודה)

יוסי תושיה, תושב קריית ביאליק ונוסע קבוע במטרונית מסר לחי פה:

הזלזול בנוסעים עבר את הגבול. קריית ביאליק כבר אדומה ברמת התחלואה. באחד הימים בשבוע שעבר בשעה 4:23, 4:43 ו-5:03 לא הגיעה מטרונית לתחנת "צור שלום", היא הגיעה רק בשעה 5:09. גם למחרת לא הגיעה המטרונית של 4:23. התחנות מתחילות להתמלא כשהמטרונית מאחרת ובשל כך גם נוצרת צפיפות גם לאחר העלייה.

זו התעללות באנשים!
יש קורונה, התחלואה משתוללת ובניגוד להיגיון המטרונית מלאה באנשים. חום אימים, צפיפות, קורונה ואיחורים הם חלק מהתופעות שאנחנו סובלים מהן, זה פשוט ביזיון. אנחנו משלמים ממיטב כספנו ולא מקבלים שירות הולם.
כולי תקווה שהשירות לנוסע ישתפר במהרה.
יוסי תושיה (צילום עצמי)

תקלות מכאניות

בשיחה שקיימנו עם נציג שירות בחברת "דן בצפון" נמסר לנו שהמטרוניות שלא הגיעו בשני ובשלישי סבלו מתקלות מכאניות. כמו כן הנציג טען שהחברה דיווחה על התקלות למשרד התחבורה.

מחברת דן בצפון נמסר בתגובה:

הנסיעות שצוינו בכתבה לא יצאו בשל תקלות טכניות/תפעוליות. כל אי ביצוע מדווח למשרד התחבורה כמתחייב מהזיכיון של חברת דן מולם.

הפנייה בקשר לעובד שעמד ברחבה ליד הנהג נבדקה על ידינו. לטענת הנהג מי שעמד שם אינו מוכר לו. בכל אופן, חברת דן בצפון רואה זאת בחומרה רבה, ותחדד את הנהלים בנושא זה.

מי שקובע את התדירות של כל אחד משלושת הקווים, הוא אך ורק משרד התחבורה. התדירות מוכתבת לנו על-ידם מידי חודש בחודשו.

ממשרד התחבורה נמסר לחי פה בתגובה:

מבדיקה שנערכה מול חברת דן בצפון, עולה כי האיחורים נבעו מתקלות טכניות נקודתיות וכניסה של נהגים לבידוד בשל נגיף הקורונה. התקלות נפתרו והתחבורה הציבורית חזרה לסדרה.
משרד התחבורה הנחה את חברת דן בצפון לפעול למניעת הישנות מקרים דומים בעתיד.

צרו קשר: בוואטסאפבמייל

שקד ברויר
שקד ברויר
לרעיונות לכתבות - צרו קשר: 052-6320096 מייל: [email protected]

כתבות קשורות לנושא זה

27 תגובות

  1. צריך לאפשר לאגד לנסוע בנת"צים בשעות העומס. גם יגדיל את האוטובוסים שעוברים וגם יאפשר לקוי אגד לנוע במהירות במקום פקקים, רווח לכולם

  2. הבן שלי. נפל מפתח המטרונית לתחנה עקב כך שהננג סגר את דלתות והחל לנסוע. כמעט נדרס ע"י המטרונית.

  3. הבן שלי. נפל מפתח המטרונית לתחנה עקב כך שהננג סגר את דלתות והחל לנסוע. כמעט נדרס ע"י המטרונית.

  4. קחו אחריות אישית ציבור יקר !!! כולם רוצים חיים אין צורך בפקחי מסיכה.

  5. היה לכם רע עם אגד שהביא אתכם עד הבית….
    רציתם שינוי….
    קבלו!

  6. המטרוניות לאחר פעילות של 7 שנים כבר מתיישנות ומנגד מתרבים התקלות והעצירות מה שגורם לאיחורים ועוגמת נפש
    אומרים שבקרוב תכנס חברה חדשה ויוחלפו כל האוטובוסים בחדשים נקווה

  7. זה לא רק 1 מאחר בטירוף זה כול הקווים אני כבר מתה לקנות רכב נמאס מאוטובסים זה חרא

  8. מדוע המטרונית קו 1 לא פעלה בראש השנה איפה 24/7. במקום לעתוה הלוח הדיגטלי בתחנות תכתבו: המטרונית אינה פועלת בראש השנה. אנו נתקענו בתחנת נווה דוד, ולא היה ברור באתר המטרונית אם היא פועלת. אתם מזלזלים בצבור הנוסעים שלכם, שמאתנו אתם מתפרנסים. שנה טובה ונסיעה טובה.

  9. לא הגיוני שמטרונית שצריכה להגיע כל 10 דקות מגיעה כל חצי שעה עם אפס מקום להידחף. לא לכולם יש אוטו ולפעמים זוהי הדרך היחידה להגיע לעבודה או למקומות מסויימים שאוטובוסים לא מגיעים אליהם.

  10. סופסוף כתבה על האיחורים. זה בשווי מעצבן גם בימי שבת בבוקר לא .מחכה סתם ובסוף לוקחת מונית. מקווה שלמדו מהכתבה

  11. מספיק לראות את מסכי התצוגה בתחנות שאינם מעודכנים תדיר ולעיתים רבות מדי מציגים ״אין מידע״, את המסכים בתוך המטרוניות שלא פעילים ואת הכריזה שכבר לפני שנים חדלה לתפקד, יחד עם רמת ההזנחה של התחנות כדי להבין שהזכיין לא עושה את עבודתו והרגולטור לא מפקח.

  12. הכי טוב ללכת ברגל ולא להשתמש בתחבורה הציבורית בכלל.

  13. רוצים שנעבור לתחבצ אבל זה מה שאנחנו מקבלים. משרד התחבורה צריך להבין שהפתרון לבעיית העומס בכבישים זה לא לייקר ולהקשות על נסיעה ברכב פרטי אלא שיפור משמעותי של התחבורה הציבורית.

  14. ההטרוניות במצב נורא, בטח שיהיו תקלות טכניות
    המזגן בקושי עובד ולפעמים מטפטף, כל הזמן יש בעיה עם סגירת דלתות, האוטובוס בקושי מניע אחרי שעוצר בתחנה ולפעמים נכבה, אי אפשר לשבת מאחורה כי חם שם בגלל המנוע, ומטרונית אחת כבר עלתה באש באיזור המנוע
    גם המצב של הכיסאות והעמודים לא משהו

  15. מתעללים הנוסעים כל יום כל הזמן מחכים יותר מידי זמן למיטרונית לא הגיוני שבמרכזית הקריות קו 1 5:45 בבוקר יום ראשון היום הכי עמוס והשעה הכי עמוסה מחכה מעל ל20 דקות ובסוף צריך לנסוע כמו סרדין שמעמיסים את האוטובוס בצורה לא כ"כ הגיונית ביחס למצב הבריאותי במדינה בשלב זה פשוט הזוייייי תפתרו את זה ומהר….

  16. מחלת הישראליות! אנשים אוהבים להתלונן.מי שלא טוב לו ולא מתאים לו התחבורה הציבורית,שיקנה רכב! למה אותו מתלונן לא מתלונן על עצמו? לא קרה פעם שהוא נרדם? קם מאוחר? נכשל במשהו? כל אחד מסתכל על השני.בושה.מחפשים איך להוציא כסף ולהוציא שם רע.

  17. מענין תחקיר כמה "אי ביצוע נסיעות" דווחו למשרד התחבורה במחצית הראשונה של 2021.
    להערכתי מספר זעום. משוכנע שגם ה"דיווח" הפעם היה רק בדיעבד כשמישהו טרח להתלונן. ככה זה כשבץמשרד התחבורה לא מפעיל יחידה לבדיקה ומעקב אחר איכות התחבורה הציבורית.. לא קיים אצלם.

  18. הצפיפות במטרוניות היא פשוט אסון, מדוע אי אפשר לפתוח חלונות? על החום כבר לא מדברת. תכנון לקוי ואפס שירות לציבור.

  19. ומה עם העובדה שצפוף מאוד ואין אכיפה על מסכות בכלל? באחת הנסיעות עלה דייל התיישב וירד בתחנה הבאה. איתו ירדו גם המסכות פשוט ביזיון

  20. ההתעללות התחילה ביומה הראשון של המופרעונית, כאשר חוסלו 25 קווי "אגד", כדי להפוך את תושבי הקריות ואת הרוצים להגיע אליהן ללקוחות שביוים.

  21. הזלזול בשרותים לציבור מתפשט בכל החברות והשרות הציבורי יותר מאשר מתפשטת הקורונה וכולם מתרצים ומחרטטים הסברים כאילו בפעם הראשונה מבינים מה זה שרות לציבור

  22. שיחליפו כבר לסופרבוס, לפחות להם יהיו אוטובוסים חדשים.

הכתבה נעולה לתגובות. ניתן לשתף ברשת באמצעות כפתורי השיתוף

כל הכתבות בחי פֹה

דיווח זירות – 22/11/24 – עכשיו כטב״ם, מטחי טילים – חיפה והקריות

(חי פה) - עדכונים ליום ו׳, 22/11/24 - זירות מטחי טילים באזור חיפה. הכתבה מתעדכנת במהלך היום על פי הדיווחים מכוחות ההצלה ומאזרחים. ראיתם...

תינוק נכווה ממים רותחים – מצבו בינוני

ממד"א נמסר לחי פה: בשעה 18:46 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב כרמל, על תינוק שנכווה ממים רותחים בהית בקרית ים. חובשים ופראמדיקים...

אישה בת 74 התמוטטה בקניון בחיפה – הדופק חזר לאחר פעולות החייאה

(חי פה) - הבוקר (שישי 22/11/24) הוזעקו כונני ארגון הצלה למרכז קניות בדרך שמחה גולן בחיפה, בעקבות דיווח על אישה בת 74 שהתמוטטה במקום....

רכב התהפך בחיפה: אם וילדה נפגעו

תאונה ברחוב הגליל בחיפה: רכב התהפך על צדו, אם וילדה נפגעו באורח קל (חי פה) - לפני זמן קצר (יום שישי 22/11/24) התרחש אירוע דרמטי...

פרח השבוע • סיתוונית היורה

הקדמה הכרמל מציג לנו פרחים בכל עונות השנה. בטור זה נציג כל פעם פרח אחד מפרחי הכרמל, במקביל להופעתו בשטח, ואתם תוזמנו לבקר אותו באחד...