עיריית חיפה משנה (בהדרגה) כיוון בהנחיות לבתי הספר

(חי פה בממ"ד) - לאחר אינסוף תלונות הורים ומספר...

דיווח זירות – 24/11/24: מטחי טילים על חיפה והקריות

(חי פה) - דיווח מזירות נפילת טילים במרחב חיפה...

הרוג מירי בקרית אתא

(חי פה) - גבר כבן 40 נהרג ואשה נפצעה...
באנר מנו 131224
באנר חזית הים רחב
באנר כללית 050924
באנר החברה הכלכלית 171124
באנר מוזאוני חיפה 081024
באנר טירת כרמל
באנר גורדון 240624
פרסום בחי פה - רחב - מונפש
באנר כללית 050924
באנר מוזאוני חיפה 081024
באנר קריית ביאליק שנה טובה 031024
באנר קריית אתא 011024

על אספנות ועל הערך הרגשי שלה • עולם של אוצרות

את הכתבה הזאת אני כותבת ממקום אישי. אני בתהליך...

סיתוונית היורה

הקדמה הכרמל מציג לנו פרחים בכל עונות השנה. בטור זה...

בני הזוג קעקעו על גופם את מפת ארץ ישראל • סמל לאהבת הארץ ולצדקת הדרך

בתקופה המורכבת שעוברת משפחת רז, מקרית ביאליק, בחרו בני...

"מיהו פלשתינאי?" • פרק 8 • הבעיה עם הפלשתינים

הקדמה בפרק הקודם ראינו כיצד התרחשה התבוסה הכל-ערבית. ראינו שהיא...

ילדים נפגעים בתאונות דרכים בחיפה | "לילדים אין מודעות מספקת לסכנות בכביש, על הרשויות לדאוג לביטחונם"

250 ילדים נפגעו בתאונות דרכים כשהלכו ברגל בחיפה בעשור האחרון • 3 ילדים נהרגו

בכל שנה נהרגים בממוצע 13 ילדים בגיל 0-14 בתאונות דרכים כהולכי רגל בערים ובישובים – ילד הרוג בכל חודש בממוצע. 


בחיפה נפגעו 250 ילדים (0-14) הולכי רגל בתאונות דרכים בעשר השנים האחרונות (2011-2020), שלושה ילדים נהרגו. בשנת 2020 נפגעו בעיר תשעה ילדים כהולכי רגל.


על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס, בשנת 2020 נפגעו 454 ילדים (0-14) כהולכי רגל בתחום העירוני. מבין הילדים שנפגעו בעת שצעדו בדרכי העיר או הישוב, 14 ילדים נהרגו. בנוסף עולה מהנתונים כי בשנה הקודמת 80 ילדים נפצעו באורח קשה כהולכי רגל בתחום העירוני.

בעשור האחרון (2011-2020) נפגעו בתחום העירוני למעלה מ-6,300 ילדים הולכי רגל בתאונות, זאת מתוך 6,525 שנפגעו בכלל הכבישים (גם הבינעירוניים), בתחום העירוני נהרגו בעשור האחרון 136 ילדים ו-1,298 נפצעו באורח קשה.

ילדים נפגעים בתאונות דרכים כהולכי רגל (צילום: אור ירוק)

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק:

מסוכן להיות הולך רגל במדינת ישראל, במיוחד לילדים שאינם בעלי מודעות מספקת לסכנות ולהתנהגות כביש בטוחה. המדינה צריכה לקחת אחריות לביטחונם של הילדים, להפסיק להאשים אותם בפגיעות של עצמם ולהעלות לראש סדר העדיפויות את ההגנה עליהם. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים בשיתוף פעולה עם ראשי הרשויות, חייבים לקדם התקנת פסי האטה בסביבת מוסדות החינוך, פארקים ומקומות בהם מבלים ילדים רבים. פס האטה הוא אמצעי פשוט וזול ליישום, שמרסן את מהירות הנסיעה ועל ידי כך מפחית באופן משמעותי את הסיכון לתאונות דרכים.

היפגעות ילדים בערים מרכזיות נוספות

  • בירושלים נפגעו 753 ילדים (0-14) הולכי רגל בתאונות דרכים בעשר השנים האחרונות (2011-2020), 16 ילדים נהרגו. בשנת 2020 נפגעו בעיר 59 ילדים כהולכי רגל, מהם שלושה נהרגו.
  • בבני ברק נפגעו 425 ילדים (0-14) הולכי רגל בתאונות דרכים בעשר השנים האחרונות (2011-2020), ילד אחד נהרג. בשנת 2020 נפגעו בעיר 48 ילדים כהולכי רגל.
  • בתל אביב-יפו נפגעו 327 ילדים (0-14) הולכי רגל בתאונות דרכים בעשר השנים האחרונות (2011-2020), שישה ילדים נהרגו. בשנת 2020 נפגעו בעיר 19 ילדים כהולכי רגל.
  • בחיפה נפגעו 250 ילדים (0-14) הולכי רגל בתאונות דרכים בעשר השנים האחרונות (2011-2020), שלושה ילדים נהרגו. בשנת 2020 נפגעו בעיר תשעה ילדים כהולכי רגל.
  • בפתח תקווה נפגעו 216 ילדים (0-14) הולכי רגל בתאונות דרכים בעשר השנים האחרונות (2011-2020). בשנת 2020 נפגעו בעיר 18 ילדים כהולכי רגל.
  • בראשון לציון נפגעו 174 ילדים (0-14) הולכי רגל בתאונות דרכים בעשר השנים האחרונות (2011-2020), מהם ילד אחד נהרג. בשנת 2020 נפגעו בעיר תשעה ילדים כהולכי רגל, מהם אחד נהרג.
ילדים נפגעים בתאונות דרכים כהולכי רגל (צילום: אור ירוק)

מרבית הילדים שנהרגים בתאונות דרכים, נהרגים כהולכי רגל

מדו"ח מיוחד שהכינה עמותת אור ירוק בשנת 2020, עולה כי מרבית הילדים שנהרגים בתאונות דרכים, נהרגים כהולכי רגל. 54% מילדים שנהרגו בעשור האחרון בתאונות דרכים, נהרגו כאשר הלכו ברגל – אחד מכל שני ילדים הרוגים. ניתן לשער כי למאפייני ההתנהגות הייחודיים שלהם ישנו גורם תורם להיפגעות הגבוהה. בנוסף, חלקם הגדול נהרגים בסביבת הבית/בית הספר או בסביבת ריכוז גבוהה אחרת של ילדים ולכן להפחתת מהירות נסיעת כלי הרכב באותם אזורים היא קריטית וחשובה בצמצום ההיפגעות שלהם.

צרו קשר: בוואטסאפבמייל

כתבות קשורות לנושא זה

2 תגובות

  1. ההורים צריכים לשמור על הילדים. מה פתאום הרשויות???
    אין להרשות לילד מתחת לגיל 10 להסתובב לבד בדרכים!

  2. העיריה לא מתחשבת בביטחון התושבים. הם משנים תווי של כבישים
    מזרימה תנועה לכבישים קצרים וצרים.
    העיריה בונה מפלצות של בנינים במקומות מצומצמים בשטח וכניסה
    של פי 4 ויותר מכוניות חונות ומזרימה לאותו תווי מאות מכוניות ביום
    כל הפניות לעיריה מעלות חרס.לעיריה לא איכפת רווחת התושב
    ירידת ערך והכל על חשבון ביטחון התושב.ראו מה קורה ברמות רמז עם צפיפות וכל רגע עלולה להיות תאונה בנפש.

הכתבה נעולה לתגובות. ניתן לשתף ברשת באמצעות כפתורי השיתוף

כל הכתבות בחי פֹה

עיריית חיפה משנה (בהדרגה) כיוון בהנחיות לבתי הספר

(חי פה בממ"ד) - לאחר אינסוף תלונות הורים ומספר כתבות בחי פה, אודות המדיניות של שיגור ילדים לבתי ספר שאינם מוגנים במיגון תיקני, בעיריית...

בעקבות פיצוץ הטיל בחיפה: 4 שכבות בבית הספר עירוני ה' ילמדו מחר (ב', 25/11/24) מרחוק

(חי פה) - מנהלת בית הספר עירוני ה', חגית לוי, הודיעה היום (ראשון, 24 בנובמבר 2024) להורים כי בעקבות התנפצות חלונות בבית הספר כתוצאה...

צפו בשבר הטיל הענק שנפל ביום שישי בחיפה, פגע בגג הבניין ונפל לרחוב • פיקוד העורף

(חי פה במקלט) - פיקוד העורף משדרים תיעוד של שבר ענק של טיל שפגע בגג בניין ברחוב עבאס בחיפה, ניתז לגג אחר, פוגע גם...

דיווח זירות – 24/11/24: מטחי טילים על חיפה והקריות

(חי פה) - דיווח מזירות נפילת טילים במרחב חיפה והסביבה. אנו מלקטים דיווחים מכוחות ההצלה ומהתושבים ומעדכנים. אם ראיתם משהו - דווחו לנו. הישארו...

"פסטיבל שֶׁתֶף" • מוזיאון חיפה לאמנות ובחממה לאמנות מקום

פסטיבל רב תחומי לאמנות השתתפותית • מבית "תנועת תרבות" ב- 5-7 בדצמבר יתקיים במוזיאון חיפה לאמנות ובמבנה החממה לאמנות מקום הסמוך אליו פסטיבל...